Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Mun oireet muutama päivä plussauksen jälkeen on aika minimaaliset...

Nyt siis rv 4+5 menossa ja oireina on menkkojen poisjäännin lisäksi rintojen arkuus, aamulämpö koholla, hirveät ilmavaivat ja turvotus. Esikoisesta pahoinvointi alkoi rv6 joten sitä odotellessa :D
 
Hitsi miten jännää! Esikoinen -13 syntynyt ja oli täysi ylläri. Nyt sitten olisi ihan suunniteltu nappula ja täysin eri oireet mitä esikoisen aikaan! Ällötystä Jo havaittavissa vaikka oli rv4 :depressed: Eli tein testin vappuna kun kamalan väsynyt ja kahvi ällötti. Huhhuh. laskettu aika olisi tammikuussa 3-5.1.2020 (täysin en varma ole milloin viimeisimmät kk alkoivat) mutta joo mukava kun osaa suhtautua eri oireisiin eri tavalla, tosin esikoisen aikana en kärsinyt muusta kuin liitokivuista. Rinnat arat, ja yöllä saa vetää samariinia. Tämä auttaa oikeesti pahoinvointiin, testatkaa!
 
Mäkään en oo vielä varma lasketusta ajasta, koska mulla on aika epäsäännöllinen kierto. Haamuviiva ilmestyi testiin 2.5. ja on sittemmin tummunut ihan selkeeksi viivaksi, joten sen perusteella tulin tänne :)

Ihastuttavan sairas olo, niinku oli esikoisenkin kohdalla. En jaksa seistä yli varttia, kun alkaa hengästyttämään ja sydän lyö ihan älytöntä tahtia. Muuta ei vielä oo, mutta veikkaan, että viikon päästä alkaa pahoinvointi.
 
Eilen plussasin ns. leffaviivat aamun toisesta pissasta vaikka oli vasta kp 32/29. Vähän aikaa piti koota itseään koska niin tummia viivoja en ole saanut edes kahdesta varhain keskenmenneestä raskaudesta :Heartred

Kp 20 mulla tuli puoli päivää kestänyt kirkas verenvuoto joka loppui kuin seinään, viikko sen jälkeen kun olin tunteneeni munasolun irtoamisen. Sen jälkeen rinnat kipeytyi ja alkoi ihmetyttää että mitä tahansa söin niin närästää joka kerta. Epäilykseni heräsivät lopulta ku peilistä tajusin vatsan pömpöttävän eri tavalla kuin yleensä ennen menkkoja ja makeaakaan ei tehnyt mieli kuten aina ennen ku menkat alkaa.

Nyt on sitten viikot 4+3 menossa ja oireena oikeastaan vaan menkkojen poisjäänti, rintojen turvotus ja arkuus (ei eroa kauheasti arkuudesta ennen menkkoja), sekä pienet nippailut ja tuntemukset alavatsalla ilmavaivoista puhumattakaan :grin Neuvolaan soittelen vasta ens tai sitä seuraavalla viikolla. On niin epäileväinen olo jatkuuko tämä raskaus...
 
Täällä ois nyt rv6+5 menossa eikä muita oireita ku rintojen arkuus. Niin ja jotain nippailua välillä. Hyvin epätodellinen olo että raskaana ollaan, mut se nyt yleensä on ollu ennenku konkreettisesti kuulee sydänäänet tai näkee ultrassa =)
 
Mä plussasin pas:ta (alkionsiirto) ja oireet ennen plussaa eli ennen dpo 10:
Paineen tunne ja menkkajuilinta jo seuraavana aamuna siirron jälkeen dpo6 (siirrettiin blastokysti eli 5pv) joka jatku ja jatkuu edelleen.
Semmonen jännä sykkivä tunne alavatsalla ja alapäässä :joyful: verenkierto varmaan vilkastui.
Sitten pienempiä, nenän tukkoisuutta ja aivastelua jotka liittyi tai ei liittynyt asiaan.

Plussan jälkeen eli dpo 10 - 11 jälkeen:
Alavatsan turvotus! En olis ikinä uskonut että voi tässä vaiheessa jo turvota tällaseks. Iltaisin turvottaa eniten. Normaalisti oon hoikka.
Menkkajuilinnat jatkuu oikeastaan joka päivä.
Tissit on ollut super pehmeät.
Seesteinen mieliala :happy:

Beebi 4+4
 
Mulla on ollu huonoa oloa jo parina aamuna ja ihan hirveä väsymys. Menkkakipuja ei oo ollu ollenkaan. Tai oli noin 5päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa mut sen jälkeen ei oo ollu mitään...

Nyt siis menossa noin rv 5+0. Katotaan mihin tää tästä kehkeytyy.
 
Mulla on vähän aaltoilevaa päänsärkyä ja nenä vähän tukossa. Ennen kun menkat piti alkaa oli paineen tunnetta nivusissa ja lievää menkkajomotusta selässä. Tässä raskaudessa tunsin selkeästi kiinnittymisen, tuli muutaman minuutin kestävä viiltävä kipu alapäähän noin viikko oletetusta ovulaatiosta.
 
Nyt 5+6 ja oireena lähinnä rintojen arkuus. Parina aamupäivänä tuntunut myös pientä ällötystä ennen lounasta.
 
Mulla on ollut järkyttävä väsymys mikä olikin yksi syy testiin. Ja toinen inhottava oire on närästys mikä tulee esille vaan kun oon syönyt jotain makeaa. No eipähän tuu herkuteltua normaaliin tapaan (suklaata joka ilta)
 
Mulla kans ollu tosi vähäiset oireet. Suurin ja inhottavin oire on tuo järkyttävä väsymys, kun pitäis jaksaa töissä koululla erityislasten kanssa ja sit vielä 4v kanssa kotona illat :D lisäksi pientä rintojen arkuutta ja huonoa oloa iltapäivästä jos en ehdi ajoissa syömään välipalaa. Toivottavasti kaikki olis hyvin, esikoisesta kun pahoinvointi alkoi just näillä viikoilla.

Nyt siis rv 5+2.
 
Kärsin kans kovasta väsymyksestä, pienestä rintojen arkuudesta sekä turvotuksesta. Ajoittain tuntemuksia vatsassa myös. Tein tänäaamuna vielä cb digin ja antoi tulokseksi raskaana 2-3. Täytyy vielä ensviikolla kokeilla olisko noussu viikot.
Tänään rv 5+0:love7
 
Eilen oli eka tosi raskautuneen tuntuinen päivä. Mieli oli herkkänä töissä ja päivän mittaan etova olo kasvoi kasvamistaan. Illasta iski vielä ilmavaivat ja röyhtäily päällensä. Mulla on olleet edelliset raskaudet aika oireettomia. Turvotusta on ollut plussasta asti. Jännä nähdä miten tämän kanssa menee

Neuvolan laskujen mukaan nyt olisi rv 5+5. Ovulaatiosta laskettuna rv 6+2. Tässä kovasti mietin, että menisinkö varhaisultraan. Kahdesta aiemmasta en ole käynyt, mutta jostain syystä nyt on epävarmempi olo.
 
Mulla tänään kai 3+6, ja nyt jo välillä vähän ällöttää.. aiemmissa kolmessa raskaudessa pahoinvointi kestäny 20 viikolle asti.. ja autos ei oo pystyny yhtää olemaan tai joutunu pysähtyy oksentamaan.
 
Helou! Tänään plussasin clearbluen testillä 1-2vkoa. Jännää on... Oireita on etova olo vaihdellen pitkin päivää, itkuherkkyys, vatsan ja rintojen nipistely ja kova väsymys. Minäkään en pidä kiirettä tuon neuvolaan soiton kanssa. Aiemmat keskenmenot muistoina, että tämäkin ilo voi olla vain lyhytaikaista... Mutta jospa kuitenkin pysyisi onni matkassa ❤️

Hassua, kun aloin jo heti haikailemaan vauva aikaa ja erityisesti imetystä ja sen tuomaa rakkauden täyttymystä sydämeen. Minusta imetys oli mahtavaa ja lopetinkin sen vasta pari kk sitten lapseni ollessa 1v 7kk. Sitä odotellessa..
 
Mulla lääkäri oletti olevan menossa nyt rv 5+ alkion koon perusteella, vaikka viimeisten menkkojen mukaan ois 6+4. Mutta parin viikon päästä tarkentuu ku käyn uudestaan ultrassa.

Tässä kuitenki viimisen viikon rinnat on ollu arat, mitä ne ei ole yleensä ikinä. Lisäksi 3-4 päivää oon ollu normaalia väsyneempi (saattaa kyllä johtua vuorotyöstäki) ja eilen sekä tänään aamupäivällä ollut etovaa oloa. Alavatsan nippailuja on tuntunu jo pari viikkoa.
 
Mulla kukkii leuka finneistä mitä mulla normaalisti ei oo ikinä! Ainoastaan menkkojen aikaan 1-2... Pahoinvointia alkanut myös olemaan mitä kahdesta aikaisemmasta ei oo ollut. Kaikki paljon hiilareita sisältävä selkeästi pahentaa ja kaikki makea saa aikaan edelleen närästyksen aikaseksi.
 
Takaisin
Top