Millaisia raskausoireita sinulla on?

Nyt 7+0. Pahoinvointi on kasvanut siihen pisteeseen, että aamusta iltaan on etova olo aaltoillen. Iltaa kohti hieman helpottaa ja yön saa onneksi nukuttua. Syön vähän kerrallaan 10-12 kertaa päivällä sekä yöllä pissatauoilla, muuten olisi vielä tukalampi olo. Muut vaivat kuten turvotus ja hengästyminen on unohtuneet, kun keskittyy vaan tän pahoinvoinnin sietämiseen. Maailma myös heiluu välillä ja seinät kaatuu päälle pienissä tiloissa kuten kylpyhuoneessa. Pahoinvointiin auttaa hieman kävely ja etenkin iltaisin pystyn hyvin ulkoilemaan, se on päivän paras hetki. Odotan vielä että pääsen Freyjan tasolle halailemaan pönttöä, toistaiseksi ruoka on pysynyt sisällä. Pakko huomenna kertoa pomolle, koska en jaksa tehdä täyttä päivää kun olo surkea ja väsymyskin painaa.
 
Täällä ilmestynyt erittäin voimakkaat vatsakrampit sekä tajuton väsymys, eilen illalla nukahdin sohvalle saman tien kun lapset saatu nukkumaan nälkä tuntuu myös olevan koko ajan.
 
Mulla ei oo ihan noin selkeetä pahoinvointia ollu mut semmosta ällötystä on ollu ja etenkin aamuisin. Oon syöny banaanin ennenku oon noussu ylös niin se on auttanut siihen jäätävään nälkään joka sit johtaa huonoon oloon. Mut sit taas varsinainen aamupala on ollu vaikea saada alas taas kun ällöttää se ruoka jotenkin.
Muuten mulla on ruokahalu kasvanu ja tekee mieli etenkin kaikkea epäterveellistä. Nälkä on myös kova koko ajan.
Pissahätä iskee usein ja yhtäkkiä. Normaalisti mulla on harvoin kova vessahätä.
Tänään konkretisoitui kyllä tää raskaus kun tulin noutolounaan kanssa toimistolle päin ja nälkä oli niin kova että söin leipää jo matkalla ja samalla iski hirveä vessahätä :joyful:
 
Mitä te pystytte syömään? Musta tuntuu et mikään ei maistu, syömättömyys saa aikaan kamalan olon.. Samoin osa ruuista saa aikaan pahoinvointia ja närästystä. Tänään pakko hakee psikallisespa kebabbilasta kebab salaatilla kun ainut mitä tekee mieli edes vähän.
 
Mulla meinaa tulla etova/huono olo jos nälkä, tai en oo syönyt kunnolla. Nälkä on melkein kokoajan, ja ihmiseksi joka syönyt vähän ja vähän huonosti, niin nyt taas tulee pakostakin syötyä enemmän ja säännöllisemmin..
Ja kova väsymys iskenyt..
Kahvin himo hävinnyt..

Omien laskujen mukaan 4+2, neuvolan 5+0
 
Mä sain sit sen flunssan joten mikään ei maistu senkään vertaa. Eilen illalla olin sen verran räkäinen et lihakastike meinas tulla ulos, ne mausteet ja hapot yhdessä ei ollu paras yhdistelmä.

Nyt jäin kotiin saikulle ja aattelin paistaa kanaa ja keittää kananmunia ja syödä salaattia. Jotenkin tuo salaatti tuntuu tarpeeksi kevyeltä tähän päivään. Ja leipä menee alas.
 
Piti vielä korjata aiempaan viestiin että mähän olen viikolla 6+2 enkä 7+2 :hilarious: Tätä tää suunnaton väsymys teettää. Mä olen ihmeissäni miten pystyn syömään tällaisia määriä ruokaa. Mutta pakko syödä usein tai olosta tulee todella huono. Kanatortillat, hedelmäpiltit ja luonnonjugurtti sekä sellainen lapinrieskanäkkäri juustolla on maistuneet ihan ok. Salaattikin toimii ja kirsikkatomaatit. Välillä tekee mieli makeaa ja välillä suolaista. Kaikki menee onneksi toistaiseksi alas. Kerroin tänään pomolle ja se oli oikein iloinen :joyful: Se oli helpottavaa! Se on kyllä hyvä tyyppi kaikin puolin.
 
Kävin äsken taas pönttöä halailemassa, helpotti oloa onneks. Ainoa mikä tuntuu maistuvan on mustikkakeitto... salaattia en jaksanut syödä ollenkaan, kana tökki sen verran :D
 
Tsemppiä Freyja! Mä välillä toivon, että ruoka tulisi ylös niin olo helpottuisi. Sitten taas yritän ajatella että parempi vaan että ruoka pysyy sisällä niin jaksaminen on parempi.
 
Mulla on ollut tänään ensimmäinen koko päivän kestänyt etova olo... En muistanut sen olevan näin ikävää :D Yritän koko ajan keksiä jotain syötävää mutta kaikki vaan ällöttää. Ainut asia mitä edes melkein tekee mieli on kurkkusalaatti. Mutta toi Freyjan mainitsema mustikkakeitto (tai ehkä mikä tahansa marjakeitto) kuulostaa kokeilemisen arvoiselta.
 
Tsemppiä Freyja! Mä välillä toivon, että ruoka tulisi ylös niin olo helpottuisi. Sitten taas yritän ajatella että parempi vaan että ruoka pysyy sisällä niin jaksaminen on parempi.

Ei mulla kyllä oo olo yhtään sen parempi vaikka syön ja pysyy sisällä. Se etova vellova olo on ihan hirveetä. Esikoisen aikaan ei mun muistaakseni ollut tällaista ympärivuorokautista pahaa oloa. Tänään sentään tuntuu et pysyn pystyssä :D
 
Etomista oli tänään eilistä vähemmän.

1. reaktio: "Wohoo! Tänään ei ole yhtään niin huono olo kuin eilen!"

2. reaktio: "Hitsi, onkohan kaikki hyvin? Toivottavasti huomenna on taas huonompi olo." o_O

On tää niin tätä, onneksi ultra on varattuna tiistaille.
 
Aamuisin olo on ihan ok, mutta päivällä ja illalla jos on yli 2 tuntia syömättä, iskee armoton ällötys. Kaivoin tänään pahoinvointirannekkeet esille, ja tuntuvat kyllä helpottavan oloa. Ovat kyllä auttaneet itsellä aikaisemmin myös matkapahoinvointiin, joten miksipä ei tähänkin.

Kahvi oli pakko vähentää yhteen kuppiin aamulla, päivällä ei tee yhtään edes mieli. Onneks ollaan vielä reissussa, muuten kaikki arvais tuosta että oon raskaana, kun oon aina ollu se joka ei ikinä kieltäydy kahvista :hilarious:
 
Täällä huokailen helpotuksesta kun pahoinvointia ei tullut tässäkään raskaudessa. Herkemmin ehkä yökkii pahoille hajuille ja esim. jos jollain on limainen yskä :hilarious: Tänään käynnisty rv 7+0. Oireet on aika samana pysyneet. Kauhea turvotus, tissien arkuus varsinki aamuisin - ja iltaisin kun tissiliivit ottaa pois. Mahassa on tuntunut hassulta, ei paineen tuntua mutta siihen verrattavissa olevaa tunnetta. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin vähistä oireista huolimatta :Heartred
 
Mulla on edelleen jotenkin niin ympärivuorokautinen väsymys ja huono olo etten tosiaan esikoista odottaessa muista tällaista. Rinnat on myös just arat kun ottaa liivit pois ja aamulla kun herää. Sais jo loppua tää eka kolmannes ja alkaa se virkeä, energinen toinen kolmannes :D
 
Ufffff. Omaan ylläolevaan kommenttiin voi tänään todeta että ei se kuvotus ole minnekään hävinnyt. :wtf:

Seaband-rannekkeet auttaa jonkin verran, mutta nyt on ekaa kertaa vaikea pitää pokerinaamaa töissä. 6+4.
 
Torstaina 6+0 oli aivan karmea olo, ja yöllä heräsin halailemaan pönttöä, ja eilen jatkui vielä hieman, mutta joko olo on helpottanut muutenkin tai sitten Seabandit on tosi tehokkaat itsellä. Samat fiilikset kuin Motto78 pari viestiä aiemmin, mukavampaa ettei ole kamalan paha olo, mutta vastapainoksi mietityttää, onko kaikki niin kuin pitää... :bored: Tissit on nyt alkanut kyllä herkistyä sentään, että jotain sentään. Viime viikonloppuna alkanut tiputtelu ei ole onneksi voimistunut, vaikkei olekaan loppunut, ja siihen liittyvät voimakkaat kivut on kai takana päin.
 
Itsellä raskausoireet lisääntyy..

Tänään aamulla tissit niin kipeät kun käveli vessaan niin piti ihan kädellä tukea. Myös lievä etova olo saapunut aamulla seuraksi..
Väsymys jatkuu, mutta aamuisin herään todella aikaisin, ilman kelloa..

Vatsan nippailut/jomotukset vähän vähentynyt..
Mutta yleisesti ottaen ok olo..
 
Mun pahoinvointi ja väsymys on myös ympärivuorokautista. Torstaina oli ensimmäinen päivä, jolloin paha mieli otti vallan kaikesta väsymyksestä ja itkin vaan koko illan. Onneksi järki sanoi, että kaikki on hyvin, mutta fiilis oli silti todella huono. Seuraavana päivänä ja tänään mieli on taas parempi, kun on saanut vähän paremmin nukuttua ja levättyä. Onneksi ensi viikolla on helatorstai, niin saa yhden lepopäivän työviikkoon lisää. Olen myös saanut seuraavia työviikkoja vähän kevennettyä hyvällä suunnittelulla.
 
Takaisin
Top