Millaisia raskausoireita sinulla on?

Multa taas puuttuu kunnon pahoinvointi, sehän tässä saa hysteeriseksi et onko kaikki kunnossa. Välillä iltaisin on kyl etovaa oloa, mut vielä ei oo pönttöä tarvinnut halailla.

Lisäksi muhun on iskenyt ihan hirveä ummetus. Toivottavasti tää menee jossain vaiheessa ohi... Niin ja onhan nuo rinnat arat ja eilen tuntu et ihan kuin maitoa olis alkanut valumaan :D Siis sama tunne mitä oli kun esikoinen syntyi.

Rv 6+2 siis menossa.
 
Minulla on oireina väsymys (nukahdan aikaisin illalla, yleensä ennen esikoista) ja yöllinen heräily... Rinnat ovat arat, imetys ärsyttää todella paljon. Hajuherkkä olen normaalistikin, mutta nyt sekin on korostunut. Ja vatsa on turvonnut, yhdet housut eivät mene enää kiinni. :O

Oviksesta laskettuna rv 4+5
 
Muokattu viimeksi:
Laitanpa myös korteni kekoon ja kerron oireet joita tähän mennessä on ollut. Kaikki ei siis todellakaan yhtä aikaa, vaan matkan varrella kaikkia.. Rv 6+1 tällä hetkellä. Tietysti ekana menkat jäi. Siitä sitten uskallettiin tehä raskaustesti, ja vahva positiivinen sieltä tuli. Toinen testi tehtiin kaksi päivää myöhemmin ja sieltä samanlainen :Heartred oireina viluisuus, flunssa, sykkeen normaalia kovempi nousi lenkeillä, kovempi hikoilu, ruoan ällötys=lautasta ei saanut tyhjäksi millään, nippalut alavatsassa, repäisykivut aivastaessa, nännien ja rintojen arkuus, rinnat pinkeämmät kuin normaalisti, väsymys. . Tällä hetkellä olen melko oireeton. Muutama päivä sitten pyyhkiessä tuli kerran veristä vuotoa, joka antoi pelolle vallan. Nyt yritän kääntää ajatukseni positiiviseen suuntaan. Onnea kaikille odottaville :Heartred
 
Huojentavaa kuulla, että muitakin turvottaa. Tuntuu hassulta alkaa miettiä äitiysvaatteita jo tässä kohtaa :joyful: Mulla on lisäksi nännit kipeät, nyt arkuus on vähän jo hellittänyt. Mies on jo oppinut, ettei niihin saa koskea :happy: Vaiheessa 5+4 mennään. Portaiden nousu tuntuu haastavammalta kuin ennen ja hengästyminen kestää pidempään. Yöllä pyörin usein sängyssä, syke on korkeampi ja välillä on kylmä ja välillä kuuma. Etova olo pysyy kurissa kun syö riittävän usein. Kaiken kaikkiaan menee ihan kivasti ja arki hoituu.
 
Osallistun myös keskusteluun kun esikoista odotellaan! Tällä hetkellä ollaan 6+5 ja muutama päivä sitten alkoi aamupahoinvointi. Ennen sitä ollut vain ällötystä, rinnat arat ja turvotusta. Onneksi pahoinvointi on ”helppo” ja kestää vain hetken kun käy pönttöä halaamassa :joyful: myös repeämät kun yskäisee tai aivastaa olivat aluksi pelottavia mutta ilmeisesti kuuluu asiaan..Jännityksellä odotetaan että kaikki menee hyvin :happy7
 
Te keillä on selkeää hengästymistä normaalia enemmän, niin missä vaiheessa se ilmesty? Itelläni alko "flunssa" aika lailla samaan aikaan kun alkoi haamuviiva näkymään testissä. Henkeä ahdisti enemmän (astma), hengästyin ja hengästyn pahemmin aika pienistäkin asioista. Olen käynyt salilla 3x vko ja kerran kuntoportaissa niin että vähintään 5x ylös ja alas, ja pari kävely/juoksulenkillä viikkoon. Viimeksi kun rapuissa kävin niin pystyin 2,5x tekemään juuri ja juuri.. miettinyt siis että onko raskauden alku vaikuttanu noin paljon että ahdistaa päivittäin ja normaali liikkuminen on todella epämiellyttävää.:sorry: tai sitten tämä on vaan oikeasti flunssaa joka
on painunu suoraan keuhkoihin ja kortensa kekoon kantaa siitepöly ja muu katupöly.:shifty:
 
Mulla on tänään ollut ensimmäinen ällötyspäivä, eli on tasaisesti pitänyt syödä jotain ettei tule huono olo.
Ja alavatsassa tuntuu kaikenlaista epämääräistä nippailua ja möyrintää.
 
Mulla alkoi hengästyminen jo viikolla 4. Menen aina portaat töissä ja lihakset jaksaa kuten ennenkin, mutta happi vaan loppuu aikaisin. Piti vielä lisätä oirelistaan herkkyys hajuille ja mauille, sillä oikein mitään ei tee mieli paitsi mietoja pilttejä, jugurtteja ja jäätelöä. Olen kyllä syönyt kuten ennenkin terveellistä perusruokaa pieninä annoksina, mutta hieman välillä väkisin. Lisäksi mulla on aika ajoin pientä puna-rusehtavaa vuotoa, jota oli kyllä usein ennen raskauttakin ja se on ymmärtääkseni täysin harmitonta.
 
Täällä rv 6+2 nyt ja minusta tuntuu että oireet ovat hieman lieventyneet. Väsymys on omaa luokkaansa, voisin nukkua puolet vuorokaudesta ja viikonloppuisin kun ei oo töitä nukunkin! Rinnat on kiinteät ja hieman arat ja maha turvoksissa mutta vatsatuntemukset: menkkamaiset jomottelut, vihlaisut ym ovat harventuneet, miltei hävinneet. Heti hiipii ikäviä ajatuksia mieleen :oops:
 
Täällä nyt 4+1 oletettavasti ja alavatsa nippailuja on sekä rinnat arat, myös hajuaisti herkentynyt. Pahoinvointia ei ole, eikä varmaan tule sillä neljässä aikaisemmassakaan ei ole ollut. ( nyt varmasti tulee ku noin sanoo ).
 
Täällä rv 6+2 nyt ja minusta tuntuu että oireet ovat hieman lieventyneet. Väsymys on omaa luokkaansa, voisin nukkua puolet vuorokaudesta ja viikonloppuisin kun ei oo töitä nukunkin! Rinnat on kiinteät ja hieman arat ja maha turvoksissa mutta vatsatuntemukset: menkkamaiset jomottelut, vihlaisut ym ovat harventuneet, miltei hävinneet. Heti hiipii ikäviä ajatuksia mieleen :oops:

Mulla melkein täsmälleen sama tilanne! :) ja mehän mennään samoissa päivissä kun sama La :joyful: Vatsatuntemukset lieventyneet tosi paljon. Ne on oikeastaan vaihtunut semmosiksi supistusmaisiksi krampeiksi joita tulee joitakin päivässä mutta sitä on paljon vähemmän kuin mitä niitä aikaisempia oli. Paineen tunne on myös edelleen välillä.
Rinnat mulla oli alkuun super pehmeät eikä yhtään arat mutta nyt arat ja aika kiinteät.
Väsymystä on mut ei noin pahana.
Maha mulla kanssa edelleen turvoksissa. Vähäisillä vaatteilla vois kyllä oikeasti jo arvata mistä kyse :eek:
Mutta ehkä tää on ihan normaalia että nää oireet vähän elää :)
Mulla perjantaina ultra. Sitten saa vähän lisää mielenrauhaa taas.
 
No eiköhän tietenkin just kun menin sanomaan äänen niin edellisen viestin jälkeen ihan hirveä show koko päivän alavatsalla ja vessassa käydessä pieni ruskea verinen lima :sad001 vuoto ei onneksi ollut muuten yhtään veristä vaan ihan väritöntä läpinäkyvää eikä sitä veristä ole tullut sen jälkeen uudelleen. Mutta kyllä säikäyttää nää =/
 
Mulla ei ole oikein enää mitään oireita, pelkään, että on mennyt kesken.
 
Täällä 4+0
Tällä hetkellä ei hirveästi oireita, nälkä vähän kokoajan, vichyä tekee mieli paljon ja aamuisin vähän etovaa oloa..
Viime viikolla (3+3) oli koko ajan vessakäynnit ja melkein jo luulin että olisi virtsatietulehdus..
Toki perus nippailua vatsassa..
 
Mulla tänään 6+6. Ja maha turvoksissa sen verran et kohta kaikki tajuaa :D Lisäksi tissit arat vieläkin. Kaikkein inhottavin oire on lähes jatkuva kuvotus, vielä en oo pönttöä halaillu mut lähellä on.

Aamulla töihin mennessä luin eilistä uutista löytyneistä sankarivainajista ja niiden hautauksesta. Seurauksena pidättelin itkua työmatkan ajan, onneks on siitepölyä ilmassa :D
 
Beebi: Kyllä nuo vuodot aina säikäyttää, mutta onneksi ei tuon enempää tullut ja pian pääset ultraankin ❤

Freyja86: Kuulostaa tutulta tuo itkuisuus, itekki herkistyn helposti....ja tulistun! Mulla hajos käsilaukun hihna ja ostin tänään uuden. Oli hankala löytää mieleistä ja olin niiiin pahalla päällä ku niin rumia laukkuja tehdäänkin :grin jälkeenpäin naurattaa.

Mulla on tänään nippaillut ja ihan tuntuu kuin kohtu kasvais, tissejä puristelen jatkuvasti kun muut ei nää että ovatko vielä arat ja ovathan ne :hilarious:
 
Uuden viikon kunniaksi aloitin aamun sitten pönttöä halailemalla :D Muutenkin olo on aika voimaton ja pientä flunssaa pukkaa päälle sekä mulla että esikoisella joten toivotaan ettei tarvis saikkua hakea.
 
Itsellä kokemusta kahdesti, kun selkeät ja voimakkaat raskausoireet on loppuneet, niin myös raskaus... Tämän hetken alkuraskaus suht oireeton, nyt 5+0. Varhaisultraan menen ensi viikolla. Sitten näkee onko siellä ketään matkassa ❤️ Toivon kaikille tarrasukkia!
 
Eilen oli melkoisen vaikea päivä töissä etomisen vuoksi, jouduin ensimmäisen palaverin aikana miettimään nopeinta mahdollista exit-strategiaa mikäli olisi pitänyt rynnätä vessaan. :hungover:

Mies toi illalla apteekista pahoinvointia helpottavat rannekkeet, ja ne näyttää auttavan. Ja totta kai nyt miettii puolestaan sitä, onko oireet helpottaneet "liikaa". :facepalm:
 
Rv 7+3, oireina ei ole ollut kuin ; kipeät rinnat, turvotus ja jäätävät ilmavaivat melko tyytyväinen näihin vähäisiin oireisiin mutta samalla se luo epätodellisuuden tunnetta raskaudesta.
 
Takaisin
Top