Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä vihaan syömistä! Kaikki ruoka ällöttää, syömisestä tulee huolo olo ja meinaa nukahtaa pystyyn. Silti pakko syödä parin tunnin välein väkisin, koska muuten on entistäkin karseampi olo. Luontoäiti, mikä logiikka tässä on?! Miksei voi tehdä mieli sitä ravintoa mitä kroppa tarvitsee!
Mä en ymmärrä mikä logiikka siinäkin on, että oksentaa mutta ei oksenna. Eli siis kaikki se työ ja hyvä kun saatana saa hengitettyä oksennusliikkeiden välissä, kun seuraava on tulossa jo. Hiki pukkaa päälle, vesi valuu silmistä, mutta mitään ei nouse ylös paitsi sylkeä.

Olisin halunnu yrittää syödä päärynän, mutta nekin oli vieläkin raakoja vaikka ostin parisen päivää sitten kaupasta....
 
Nyt oli pakko luovuttaa ja jäädä töistä nyt pariksi päiväksi pois... Vointi niin surkea ja oksettaa ja ällöttää...
 
Heissan,

Onko muita joita mietityttää oireiden vähäisyys tai jopa puuttuminen?

Minuu ei ällötä mikään ruoka ja kaikki uppoo hyvin, ei oksetakkaan. Melko tuntuvia menkkamaisia kipuja oli viime viikolla, nekin oikeastaan hävinneet nyt. Tämän hetken oireet ovat:
- hassu olo mahassa
- kipeät nännit
- satunnain heikotus ja huimaus

Jotenkin tuntuu, että pitäisi kärsiä enemmän ollakseen raskaana. Kun klassinen (sarjoissa ja elokuvissa ainakin!) pahoinvointi ja oksentaminen puuttuvat, niin alkaa väkisinkin epäilemään omaa raskauttaan, ja että onko kaikki hyvin
 
Heissan,

Onko muita joita mietityttää oireiden vähäisyys tai jopa puuttuminen?

Minuu ei ällötä mikään ruoka ja kaikki uppoo hyvin, ei oksetakkaan. Melko tuntuvia menkkamaisia kipuja oli viime viikolla, nekin oikeastaan hävinneet nyt. Tämän hetken oireet ovat:
- hassu olo mahassa
- kipeät nännit
- satunnain heikotus ja huimaus

Jotenkin tuntuu, että pitäisi kärsiä enemmän ollakseen raskaana. Kun klassinen (sarjoissa ja elokuvissa ainakin!) pahoinvointi ja oksentaminen puuttuvat, niin alkaa väkisinkin epäilemään omaa raskauttaan, ja että onko kaikki hyvin

No kyllä!
Mutta ei kaikilla ole oireita, tai voivat vielä lisääntyä. Millä rv olet? Mulla 6+6 ja about samat kun sulla, mahassa tuntuu vaan joskus jotain. Pissattaa usein ja vähän hormoninäppyä selässä. Mutta ei okseta eikä överisti väsytä, ehkä vähän.. Joskus jos tosi nälkä tai just syöny ni ehkä hetken ällöolo.
 
Heissan,

Onko muita joita mietityttää oireiden vähäisyys tai jopa puuttuminen?

Minuu ei ällötä mikään ruoka ja kaikki uppoo hyvin, ei oksetakkaan. Melko tuntuvia menkkamaisia kipuja oli viime viikolla, nekin oikeastaan hävinneet nyt. Tämän hetken oireet ovat:
- hassu olo mahassa
- kipeät nännit
- satunnain heikotus ja huimaus

Jotenkin tuntuu, että pitäisi kärsiä enemmän ollakseen raskaana. Kun klassinen (sarjoissa ja elokuvissa ainakin!) pahoinvointi ja oksentaminen puuttuvat, niin alkaa väkisinkin epäilemään omaa raskauttaan, ja että onko kaikki hyvin

Mulla aiemmissa raskauksissa aamut ovat alkaneet pöntön halailulla ja jatkunut pitkälle iltaan, 5-20 kertaa päivässä. Tässä raskaudessa olen oksentanut yhteensä alle 5 kertaa ja nyt kuitenkin kolmatta viikkoa pahoinvointia. Tänään varhaisultrassa löytyi kuitenink tyyppi ja nyt toivonkin että pääsisin helpommalla pahoinvoinnin suhteen. Olen kyllä nukahdellut milloin minnekin kun on väsyttänyt niin paljon.
 
No kyllä!
Mutta ei kaikilla ole oireita, tai voivat vielä lisääntyä. Millä rv olet? Mulla 6+6 ja about samat kun sulla, mahassa tuntuu vaan joskus jotain. Pissattaa usein ja vähän hormoninäppyä selässä. Mutta ei okseta eikä överisti väsytä, ehkä vähän.. Joskus jos tosi nälkä tai just syöny ni ehkä hetken ällöolo.
Miulla vasta 5+0
 
Nyt oli pakko luovuttaa ja jäädä töistä nyt pariksi päiväksi pois... Vointi niin surkea ja oksettaa ja ällöttää...
I feel you, mulla on huomiseksi lääkärin aika lisäsaikun saamiseksi. Onhan se nyt ihan järkyttävää, kun pystyy syömään vasta joskus päivällä, jos pystyy... :banghead:
 
Mäkään en oo varsinaisesti oksentanut vatsataudin jälkeen, mutta se oksennuksen nousun olo ja kakomisrefleksi on ihan vastaava. Vessaan pitää juosta varuiksi.

Täällä taitaa olla ihmiset aika eri viikoillakin, osalla varmaan oireet vasta edessapäin. :) Eikä ne samanlaisia kaikilla olekaan. Esikoisesta itekin pääsin helpommalla. Ehkä myös vaikuttaa elämän muut tekijät; miten väsynyt tai stressaantunut on, osuuko tauteja samaan aikaan, millä mallilla rautavarastot on...
 
I feel you, mulla on huomiseksi lääkärin aika lisäsaikun saamiseksi. Onhan se nyt ihan järkyttävää, kun pystyy syömään vasta joskus päivällä, jos pystyy... :banghead:

Meetkö muuten vielä työterveyteen vai hoituuko jatkossa neuvolan kautta?
 
Meetkö muuten vielä työterveyteen vai hoituuko jatkossa neuvolan kautta?
Meen huomenna vielä työterveyteen, kun maanantait on kuulemma neuvolalääkäripäiviä ja tälle päivä ei ollut vapaita aikoja. Toivoisin kyl, et jos huomenna saisin vielä hetkeks saikkua, et sais ladata akut ja taas tokeentua tästä, ni josko sit taas pääsis töihinkin. Alkaa vähän jo olla ”ikävä” :hilarious:
 
Täällä kanssa vähän jännittää oireettomuus. Vasta 4+4 menossa mutta kyllä viime raskaudessa runnat oli arat jo tässä vaiheessa. Pahoinvointi alkoi silloin vasta 5+ viikolla mutta tosiaan tuo rintojen aristamattomuus huolettaa. Minulla yksi keskenmeno taustalla ennen esikoisen syntymää ja silloin oli hyvin oireeton raskaus vaikka varhaisultrassa syke näkyi ja sitten meni 8+ viikolla kesken. Täytyy vaan yrittää ajatella että raskaudet on erilaisia :shy: toisaalta pahoinvointi saisikin olla vähän vähäisempää kuin viimeeksi :hilarious:
 
Meen huomenna vielä työterveyteen, kun maanantait on kuulemma neuvolalääkäripäiviä ja tälle päivä ei ollut vapaita aikoja. Toivoisin kyl, et jos huomenna saisin vielä hetkeks saikkua, et sais ladata akut ja taas tokeentua tästä, ni josko sit taas pääsis töihinkin. Alkaa vähän jo olla ”ikävä” :hilarious:

Mulla on keskiviikkona neuvolalääkäri ja toivon kans että saikku jatkuisi hetken edes. On sellainen aivosumu että töiden ajattelu tuskastuttaa. Pitää kuitenkin jaksaa illatkin lapsen kanssa arkea pyörittää.
 
Voiko olla semisti huono-olo koko päivän, aikaisemmin ollut vaan välillä ohi menevää. Ei meinaa jaksaa tehdä yhtään mitään :inpain: Kumpa ei nyt alkais pahentua kauheasti, nyt ei enää auta syöminenkään. Silti samaan aikaan ajattelen että ihanaa kun on huono-olo :bag:
 
I feel you, mulla on huomiseksi lääkärin aika lisäsaikun saamiseksi. Onhan se nyt ihan järkyttävää, kun pystyy syömään vasta joskus päivällä, jos pystyy... :banghead:

Tsemppiä! Mä en oo lääkärissö käynyt, ihan omalla ilmoituksella saa olla 3pv. Huomenna ilmoitan oonko vielä keskiviikonkin... Tänään kyllä ollut siedettävä olo, kun on vaan saanut maata ja nukkua ja oikeasti levätä...
 
Mulla on keskiviikkona neuvolalääkäri ja toivon kans että saikku jatkuisi hetken edes. On sellainen aivosumu että töiden ajattelu tuskastuttaa. Pitää kuitenkin jaksaa illatkin lapsen kanssa arkea pyörittää.
Mulla vaihtelee tää pahoinvointi päivittäin jonkin verran, mutta tänäänkin aloitettiin halailemalla pyttyä heti aamusta. Nytkin on vähän iljettävä olo. Toivon kyllä, et tää loppuis mahdollisimman pian, että pääsis takas töihin.
 
Tsemppiä! Mä en oo lääkärissö käynyt, ihan omalla ilmoituksella saa olla 3pv. Huomenna ilmoitan oonko vielä keskiviikonkin... Tänään kyllä ollut siedettävä olo, kun on vaan saanut maata ja nukkua ja oikeasti levätä...
Meillä ei osastonhoitaja pystynyt tämän takia antamaan omailmoitussaikkua (tiesi siis mistä on kyse), niinpä hain työterveydestä saikkua. Eipä silti, tässä paljoo mikää kolme päivää olis auttanutkaan, et lääkäriin olis ollu pakko lähteä joka tapauksessa. :hilarious:
 
Huhhuh, tänään 6+4 ja pahoinvointi voimistuu. Aamut on tosi pahoja. Koko ajan pitäis syödä ettei yökötä mut mitään ei tee mieli. Ainut mitä voi juoda on appelsiinimehu. Vesikin ällöttä. Kaikki hajut ällöttää. Oksentanu en ole mut ei ole kaukana. Töissäkin pitää käydä ja en halua vielä töiss kertoa raskaudesta. Nämä on vissin ne vkot kun pahoinvointi on pahimmillaan? Onko kohtalotovereita?
 
on kohtalotovereita :yuck: hyi kauhea mikä olo, onneksi sain vähän syötyä kyllä mutta olo ei yhtään kohentunut.. Huimaakin :wacky: ja muutenkin.. tosi välkky olo :wideyed: miten voikaan ihminen käydä näin viiveellä, aivot niiiiiin narikassa kuin olla ja voi :laughing021

Ensimmäinen aamu kun jäi kahvi juomatta. Olen jo pitkään juonut kahvin tooooosi laimeana, siitä syksyisestä kkm:nosta asti (10+5). Silloin kun oli nämä ajat ja kahvi jäi plakkarista pois niin olin 2 päivää niin kehnossa kunnossa ettei tosikaan, join kahvia siihen aikaan kyllä toooosi paljon! Ja mietin etten enään ikinä juo itseäni niin riippuvaiseksi kahvista, joten nyt olen juonyt kahvia mutta tositosi laimeana, ihan sellaisena teemäisenä, niin uskon ja toivon ettei "vieroitusoireet" tule niin pahana :wink
 
on kohtalotovereita :yuck: hyi kauhea mikä olo, onneksi sain vähän syötyä kyllä mutta olo ei yhtään kohentunut.. Huimaakin :wacky: ja muutenkin.. tosi välkky olo :wideyed: miten voikaan ihminen käydä näin viiveellä, aivot niiiiiin narikassa kuin olla ja voi :laughing021

Ensimmäinen aamu kun jäi kahvi juomatta. Olen jo pitkään juonut kahvin tooooosi laimeana, siitä syksyisestä kkm:nosta asti (10+5). Silloin kun oli nämä ajat ja kahvi jäi plakkarista pois niin olin 2 päivää niin kehnossa kunnossa ettei tosikaan, join kahvia siihen aikaan kyllä toooosi paljon! Ja mietin etten enään ikinä juo itseäni niin riippuvaiseksi kahvista, joten nyt olen juonyt kahvia mutta tositosi laimeana, ihan sellaisena teemäisenä, niin uskon ja toivon ettei "vieroitusoireet" tule niin pahana :wink


Jep, ihan hullua. Eka raskaus enkä todellakaan uskonu tälläistä olevan Kahvi jää mulla kans juomatta. Ennen aina aamukahvi oli ihan must. Nyt pari hörppyä ja se siinä. Toivotaan että helpottais pian. Vuorotyö tuo haasteensa tähän, aamuvuoroja odotellassa. Ei varmaan pysy kauaa salassa työkavereilta.
 
Takaisin
Top