Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mullakin on nyt ollut sellainen kiva oire kun alkuraskauden verenvuoto :shifty:. Illalla alkoi olla ensin jotain menkkajomotuksen kaltaisista. Siitä en huolestunut ennen kuin menin vessan ja huomasin pikkuhousunsuojaan tulleen Lugesteron-mössön mukana verta (sekä ruskeaa että punaista). Lugesteron on siis emättimeen laitettava keltarauhashormonilääke josta valuu joskus täyteainetta pois minkä takia käytän pikkuhousunsuojia.

Melko kirkasta verta tuli pyyhkiessäkin. Siteesen ei illalla tullut parin tunnin aikana onneksi mitään mutta pyyhkiessä näkyi paperissa verta ihan kunnolla koko illan :eek:.

Menin kuitenkin nukkumaan ja sain lopulta nukuttuakin (ei ollut helppoa). Nyt onneksi aamulla side oli edelleen puhdas ja pyyhkiessä oli enää hyvin vähän vaaleaa verta. Kaiketi kaikki voi olla edelleen OK mutta kyllä tämä säikäytti :hungover:.

Mulla ei oo yhtään mitään oireita ja kun edellisessä raskaudessakaan ei ollu ja se meni kesken niin pelottaa ihan sikana että tääkin menee...

Mäki nyt jotenki "varma" että tää tuulimuna.. Vaikka pieni mahis et nousee vaan hitaasti hcg..

Liitteet

• 20190324_074236.jpg
    20190324_074236.jpg
    15.5 KB · Katsottu: 33
Mulla on nyt iskeny aika paha pahoinvointi ja väsymys. Vielä en oo oksentanu, mut lähellä on ollu monesti. :confused: Sit voisin helposti nukkuu 12h vuorokaudessa.

Mä luulen, että mun hcg-taso on noussut korkeammalle ja nopeammin kuin viime raskaudessa, joka meni kesken. Ainakin kaikkiin testeihin pärähtää tosi vahva viiva heti ja viimeks kaikkiin testeihin ei tässä vaiheessa tullu yhtä vahvoja.

Ilmeisesti pahoinvointi on hyvä merkki ja pienentää keskenmenon riskiä. Vielä ei oo ollut erikoisemmin pahoinvointia mulla...

https://www.verywellfamily.com/does-having-morning-sickness-mean-i-wont-miscarry-2371534

Mulla on jannn ihan samanlainen viiva testissä kun sulla. Mietin jo että pitäskö ennen pääsiäistä käydä yksityisellä ultrassa ennen ku ees soittelee neuvolaan

Mulla on jannn ihan samanlainen viiva testissä kun sulla. Mietin jo että pitäskö ennen pääsiäistä käydä yksityisellä ultrassa ennen ku ees soittelee neuvolaan

Mulla huomenna neuvola... Ja lauantaina varhaisultra. Tuomiopäivä.. Mitkä viikot sulla? Mulla tais olla enemmän ku sulla, onhan sulla aikaa saada vahvemmat sit. Mulla tulee tollanen 25mlU testiin mut kymppiin tummat. Sullaki?

Mulla on nyt vasta 4+5 eli onhan tässä aikaa. Noi mun testit taitaa olla 10mlU.

Eihä sul hätää. Mul 6+5 tai vähintää 6+1 uskoisin..en muista millon kympit tuli tummiks

Laitoin kuitenkin yhteen yksityiseen neuvolaan sähköpostia kun siellä oli kohtuullisen hintainen varhaisultra että jos sinne pääsisi ennen pääsiäistä. Jotenkin tuntuu että nyt on vaan pakko saada joku varmuus ennen sitä nt-ultraa

Viikonlopun on nyt koskenut alamahaa jonkun verran. Joka kerta sitä mennyt vessaan pieni pelko mielessä, jos onkin tullut verta. No ei ole, ja varmaan tää kipuilukin on ihan normaalia. Tää vauva on niin toivottu ja kauan odotettu ja haluaisin olla stressaamatta ja yritänkin kyllä... Välillä vaan tuntuu, etten ole raskaana. Aiempina kertoina (kaksi kertaa siis kesken) mulla on ollut hyvin paha olo ja oon oksennellut yöt ja päivät. Nyt on etova olo kyllä koko ajan, mutta se ei estä syömästä tai käymästä töissä, joten hyvin pientä on. Nälkä nyt on tajuton, mutta toisaalta sekin voi johtua siitä, että olen raskaaksi tultuani alkanut tietoisesti syömään hyvin, kun ennen sitä söin minimaalisesti, niin aineenvaihdunta on varmasti parantunut ja elimistö vähän hämillään tästä ruoan määrästä.

Sitten toki olen onnellinenkin näistä vähistä oireista ja tunnen vahvaa empatiaa niitä kohtaan, jotka oksentelee ja voi huonosti 24/7. Se oli lamaannuttavaa ja esti mulla ainakin normaalin elämän.
Kun vaan tää vauva pysyisi nyt ja kasvaisi normaalisti.

Mulla tulee huomenna 8 viikkoa täyteen ja tää pahoinvointi on ihan hirveetä. Voin kokoajan pahoin ja oikeastaan ainoa mikä auttaa on syöminen, eli lähinnä pitäis syödä 24/7, mut välillä ei edes se auta.

Tosin pahoinvoinnissa on se hyvä puoli, että uskon raskauden jatkuvuuteen paremmin.
Lisäksi on alkanut tulemaan finnejä vasemmalle puolelle naamaa. Tissit on kipeet ja mahassa on vähän väliä erilaisia tuntemuksia.

Mulla on nyt vasta 4+5 eli onhan tässä aikaa. Noi mun testit taitaa olla 10mlU.

Daamos, miulla melkein päivälleen samat viikot kun sulla ja varasin tänää varhaisultran ennen pääsiäistä heti pääsiäisen jälkeen on neuvola. Onneksi molemmat voi varata hyvissä ajoin etukäteen ja sitten peruuttaa tarvittaessa.

Kaapissa kököttelee vielä yksi rfsun käyttämätön testi. Uskaltaakoha sillä testailla ensi viikolla josko olisi viiva tummunut...? Hmm

Onneks löysin tällasen taulukon eli tosiaan hyvin paljon vaihtelee hCG-tasot, niistä ei periaatteessa voi arvata mitään. Tärkeintä on, että hormonin kohoamista tapahtuu ylipäätään.

Hitaassa kohoamisessa oli riski mm. keskenmenoon ja tuulimunaan mutta myös mahdollisuus normaaliin raskauteen. Eikai tässä voi mennä kuin päivä kerrallaan ja toivoa parasta, itse kukin :Heartred

Liitteet

• Screenshot_20190324-191750_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190324-191750_Samsung Internet.jpg
    27.6 KB · Katsottu: 29
Joo, ei kai se auta kuin mennä päivä kerrallaan. Tää eka kolmannes on kyllä ainaki itellä kauheeta stressiä. Mutta jos tästä pääsee yli niin ehkä se sitten vähän helpottaa.

Tänään ekaa kertaa lievää etomista ja vasta 4+5 menossa :depressed: Ensi viikolla olisi kiireinen työreissu edessä ja hirvittää jo valmiiksi, jos osuu oikein huono olo. Tämä väsymys on jo tarpeeksi paha töiden kannalta. Lisäksi se ihana turvotus on vaan pahentunut ja iltaisin näytän ihan valtavalta. Alkuvuodesta onnistuin tiputtamaan muutaman kilon ja kerrankin olin lähellä tavoitepainoani, niin vähän meinaa omaa silmää haitata ulkomuoto :hilarious: Onneksi se jossain vaiheessa taas helpottaa, viimeistään kun alkaa muuttua oikeaksi vauvamasuksi :grin

Nyt on mullakin alkanut tulla pahoinvointia. Se menee vähän aaltoina. Eilen oli ehkä tunnin ajan heikko ja huono olo ja tänään, kun teen tässä etänä töitä, niin tuli yhtäkkiä huono olo ja yökkäilin tässä koneen ääressä :depressed:

Tsemppiä kaikille!

Öyyyyh mikä huimaus :wacky:
Todella inhaa kun iskee autolla ajaessa! Oon kyllä tuuminut että saattaapi johtua myös erään lääkkeen lopettamisesta mitä en nyt raskaana uskalla ottaa.. onneksi huomenna lekuri niin jos löytyisi jotain vaihtoehtoa lääkitykselle tai jelppiä :)

Mä vihaan syömistä! Kaikki ruoka ällöttää, syömisestä tulee huolo olo ja meinaa nukahtaa pystyyn. Silti pakko syödä parin tunnin välein väkisin, koska muuten on entistäkin karseampi olo. Luontoäiti, mikä logiikka tässä on?! Miksei voi tehdä mieli sitä ravintoa mitä kroppa tarvitsee!

Takaisin