Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on muuttunut sisäinen kello niin, että en enää pysty nukkumaan pitkään, vaan herään aina n. 6-7 aikaan aamulla. Tää on aika jännä, koska aiemmin oon mielelläni nukkunut ainakin yhdeksään, jos mahdollista... :sleep002
 
Jaahas, täällä alkoi sitten oksentaminen :hungover: juuri tänään kun pitäisi kympiksi mennä töihin vaikka saikulla oonkin, mutta hemmetin palaverit :inpain:

Toisaalta helpottunut olo, että alkoi, koska tiistain vuotojen jälkeen melkein luovuttanut jo, että tuskinpa ultrassa mitään näkyy:oops: Noh toivotaan nyt kumminkin parasta:smiley-angelic001
 
Täällä on vieläkin kova väsymys. Eilen oli pakko lähtee töistä aikasemmin ja vein kevyet kolmen tunnin päikkärit eikä tehnyt ees tiukkaa saada illalla unta. Toivottavasti alkaa tää väsymys jossain vaiheessa helpottaa. Tänään 5+5 mun arvion mukaan. Hyvänä puolena on että multa on lähtenyt kokonaan makeanhimo. oon ollu aikamoinen karkkihiiri. :dog
 
Mä en oo tänne paljon kirjotellukaan kun ollut jotenkin aika vaikeeta uskoa että kaikki menis hyvin. Viikko sit tuli yhtenä päivänä pyyhkiess ruskeata vuotoa, mut ei siis vuotanu mihkää eli tosi vähän tuli ja loppu siihen. Muut oireet vaihtelee kauheesti, toissa päivänä oli aamupäivän kauhee olo ku yleensä ollu iltapäivät/illat etovaa oloa. Eilen ei sit ollu oikein mitään. Huomenna varhaisultra, jota jännitän todella. Ihanaa päästä näkeen tilanne, mut pelottaa jos tulee huonoja uutisia. :confused:
 
Ihan kuin olisi omaa tekstiään lukenut! Tsemppiä :) Mä tosiaan mietin tuota sairaslomaa, mutta jotenkin en vaan oo kuitenkaan pystynyt siihenkään, kun edellinen raskaus meni kesken, enkä haluais, että töissä tiedetään ihan vielä kuitenkaan. Meillä on tosi paljon kaikkia suunnitelmia syksylle, ja monessa paikassa oma nimi noussut esiin vastuuhenkilönä. Mutta en vaan vielä halua kertoa. Jos tää oksentelu jatkuu tällä tavalla, niin kohta tää kyllä paljastuu joka tapauksessa :sad001

Kävin hakemassa lisää sairaslomaa, kun en vieläkään ollut työkuntoinen. Toinen lääkäri sitten sanoi, ettei oikea diagnoosi siihen on laitettava. Kerroin sitten myös esimiehelle ja hän sanoi ihanasti työsuunnitelmista, että katsotaan sitten lähempänä ja aina hyville tekijöille löytyy paikka! Olen myös löytänyt vähän rytmiä syömiseen (öisin kello 3, niin ei ole niin järkky olo aamulla ) ja myöskin sopivia ruokia. En ole kahteen päivään oksentanut, vaikka pahoinvointia ollutkin. Jippii ehkä se tästä! Tsemppiä sinne :) Pieniä välipaloja ja usein, myös öisin. Ja ehkä pahoinvointiin tottuu?
 
Minde90:n tapaan mäkin oksensin tänään ekan kerran :grin Jotenkin silti olo ei ole aivan niin kehno kuin oli alkuviikolla parina päivänä. Ehkä oikeasti olo vähän helpompi tai sitten tähän todellakin tottuu.
 
Mullakin oksetti tänään. En tosin osaa sanoa että oliko se juuri raskauspahoinvointia vai johtuiko se siitä että en tullut syöneeksi aamupalaa kuin vasta 11 maissa ja ehti tulla jo kova nälkä ennen sitä.
 
Täällä ei oo mitään oireita enää. Aluksi oli muutaman viikon hassua painetta rinnassa, ja maha kipeä, mutta ei enää niitäkään.
 
Mullakaan ei ole oikeestaan mitään oireita ja ne vähätkin asteen helpottanut, hetkittäin vielä vähän kuvottava olo, mut luulen että johtuu enemmän nälästä. Ja kaikkea olen voinut syödä/juoda. Väsyttää toki edelleen, mutta ei ihan niin paljoa ehkä.. ajattelin ens viikolla koittaa töihinkin, kun on jopa 3 aamuvuoroa. Voi sitten koomata kotona illat :grin niin ja närästää toki helposti taas. Edellisessä odotuksessa oli myös pahat närästykset.
 
Väsymystä, vessahätää, rintojen arkuutta ja jatkuva etova olo, niin ruokahalu kadonnut vaikka kokomajan nälkä. Nämä tuttuja esikoisen raskaudestakin. Uutena oireena, jopa vähän mua huolestuttavana, on jatkuva alaselkäkipu ja vasemmalla alavatsalla kipu ja paineentunne koko ajan.
 
Nyt alkaa olla vähän sellainen olo, että voispa tämän pahoinvoinnin ohi vain nukkua. Jotenkin rasittavinta ei ole edes se itse pahoinvointi, vaan se, miten uuvuttavaa se on. Kokoajan pitää tsempata ja selviytyä, mikään hetki ei oikein mene itsellään ja helposti.

Ja siis mua kanssa närästää kokoajan, tai nousee ainakin ilmaa. Mulla on refluksitauti ja palleatyrä, joten ei varmasti varsinaisesti helpota tätä vaihetta.

Ylläri19: toivottavasti tuo kipu on jotain vaaratonta ja menee ohi! Varmaan kannattaa käydä ultrassa, jos se tuntuu kovin ikävältä tai pahenee?
 
Mä olen niiiiin poikki! Viime yönä nukkumisesta ei tullut mitään kun heräsin max 2 tunnin välein vessaan. Oli niin järkyttävä pissahätä ihan koko ajan. Nukahtamiseen meni aikaa ja sitten pitikin taas vaihteeksi mennä vessaan. Ärsyttävää. :sad001
 
Mä oon ollut nyt neljä päivää ihan kamalassa räkätaudissa ja olo on ihan naatti :sad001 Tuntuu, että koko ajan on kipeänä...
 
Mun maha on mahdoton pallo. Semmonen yli puolenvälin maha. Miten ihmeessä peitän tämän?! o_O Maha pinkeänä -turvotus itsessään tekee jo niin epämukavan olon, että välillä tekee pahaa. Väsymys on kans yhtenä oireena jatkuvasti.
 
Nyt alkaa olla vähän sellainen olo, että voispa tämän pahoinvoinnin ohi vain nukkua. Jotenkin rasittavinta ei ole edes se itse pahoinvointi, vaan se, miten uuvuttavaa se on. Kokoajan pitää tsempata ja selviytyä, mikään hetki ei oikein mene itsellään ja helposti.

Ja siis mua kanssa närästää kokoajan, tai nousee ainakin ilmaa. Mulla on refluksitauti ja palleatyrä, joten ei varmasti varsinaisesti helpota tätä vaihetta.

Ylläri19: toivottavasti tuo kipu on jotain vaaratonta ja menee ohi! Varmaan kannattaa käydä ultrassa, jos se tuntuu kovin ikävältä tai pahenee?

Juu, ajattelin heti neuvolassa anella alkuraskauden ultraa. Esikoisestakin päästiin, kun kierto oli niin sekava että ei ollut viikoista varmuutta ja nyt vähän sama juttu.

Mä muistan esikoisesta, kun sinne 12 viikolle asti teki koko ajan pahaa, mutta oksennuksia tuli yhteensä kai vain kolme, että muistan ajatelleeni että sellainen selkeä aamuoksentelu ja sen jälkeen freesi olo loppupäivän olis paljon helpompi kuin jatkuva etova olo. Toivottavasti helppaa nopwasti. Vinkkinä että ainakin mulla jonkin pastillin/kovan karkin imeskely helpotti hiukan oloa.
 
Tänään alko vuoto. Täysin samanlaista kun menkat olisi, niin vuodolta kun kivuiltakin, jotka molemmat olleet vähäisiä aina. Et eipä täs sit tiiä missä mennää.
Muutama päivä sitten käydyssä Ultrassa syke näky ja sen mukaan oisi nyt 6+0.
Eikai se autaku odotella?
:sad010
 
Tänään alko vuoto. Täysin samanlaista kun menkat olisi, niin vuodolta kun kivuiltakin, jotka molemmat olleet vähäisiä aina. Et eipä täs sit tiiä missä mennää.
Muutama päivä sitten käydyssä Ultrassa syke näky ja sen mukaan oisi nyt 6+0.
Eikai se autaku odotella?
:sad010
Jatkuuko tänään ja onko tullut hyytymiä? Soititko minnekään? Itellä oli keskenmeno vuoden lopussa ja silloin paljon luin verenvuodoista ja löyty kokemuksia sekä siitä että kaikki on jatkunu hyvin että siitä ettei. Toivotaan parasta! Ultrassahan se parhaiten selviää, että mikä tilanne jos jatkuu. Tsemppiä, tiedän että on hirveetä ootella!
 
Mulla on koko ajan järjetön nälkä. En oikein tiedä mitä söis ku ei oikein mitään meinaa tehdä mieli (paitsi ranuja ja sipsejä :rolleyes:) mut pakko ois syödä ettei tuu huono olo. Eilen ei ollu etovaa oloa juurikaan, mut alko just heikottaan tosi paljon ku nälissäni tein ruokaa. Piti välillä istua alas hengähtää. Helpotti se sit ku söi mut nälkä oli taas kohta. Muuten nyt ei oo ollu juuri muuta ku tissien kipeys etenkin iltaa kohti.
Mitä kaikkee te syötte? Kohta pitäis lähtee salillekin ja pelkään et sielläki vaan alkaa heikottaa. Mut meen ny yrittään tekeen kevyesti, että tulis liikuttua edes jotenki.
 
Tsemppiä Jesu, ultrassa se selviää parhaiten.

olen huomannut että parhaiten oloa helpottavat hedelmät, salaatti, mehukeitto ja sipsit. Leipää/pullaa tai muita hiilihydraattisia ei tee mieli lainkaan (noi sipsit varmaan poikkeus kun suolaisia).
 
Takaisin
Top