Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Nyt 4+0 ja muita oireita ei ainakaan vielä ole kuin rintojen turvotus ja arkuus. :joyful: Tai no kahvi haisee pahalta, vaikka aiemmin aamukahvin tuoksu ollut parasta aamuissa.
 
Mulla vaivaa pieni pahoinvointi! Tai töissä alkoi perusasiat oksettaa ihan kamalasti (oon lähihoitaja). Kahvi ei mee alas millään,joka aamu sitä on pakko keittää mutta ei se vain maistu ja sit ku pesen hampaita nii joka kerta meinaan oksentaa ku työnnön sen hammasharjan suuhun :joyful: pientä nippaillu tuolla jossain nivusissa aina välillä ja sit jäätävä turvotus :yuck:
 
Mää selvinny kyllä toistaiseksivähällä. Oon oottanu nuita kaikkien kertomia pahoinvointeja jne. o_O Mahaa nyt välillä juilii muttei kummosesti kyllä.
Liekkö vähäoireisuus periytyvää? Äidin kanssa juttelin niin ei kuulema ollu ikinä mitään muutaku rinnat kipeät omissa raskauksissaan.
 
Jaa a, en tiedä, en oo raskausasioista kyllä äitini kanssa keskustellut :hilarious:

Itellä tuntuu tää raskaus tässä vaiheessa samalta kuin edellinen. Toisethan sanoo myös, että raskaudet olleet kuin yö ja päivä.
 
Mulla on rinnat melko kipeät, varsinkin öisin. Ala mahassa tuntuu menkkamaisia kipuja ja itkettää tosi helposti. :rolleyes:
 
Plussanneet-ketjussa asiaa jo käsiteltiin, mutta siis mulla on aivan jäääääätävä turvotus vatsassa! Näytän oikeasti siltä kuin useimmat ehkä 3. kuulla. Tosi pinkeä olo ja huomenna pitäisi mahtua siistimpiin työvaatteisiin JA viihtyä niissä vielä pitkä päivä, töidenkin jälkeen on menoa. Katselin jo alkuraskauteen sopivia raskaushousuja...

Lievää pahoinvointia on ollut myös tänään. Jotenkin meni nuo perjantai ja lauantai vain sellaisissa innostushöyryissä ja nyt alkaa iskeä todellisuus oireineen ja jännityksineen. Apuva!
 
Tänään 4+3, jäätävää väsymystä ollut viikon, etova olo tulee ja menee, mikään ei oikeen maistu. Hajuaisti on kuin koiralla (muutenkin herkkä hajuaisti, mut odotusaikana superaisti). Rinnat aristi pari päivää, nyt jo ainakin toistaiseksi tasaantunut. Vatsassa tuntuu kiristävältä, pöhöttää ja närästää
 
Mä oon päässyt vielä toistaiseksi ainakin helpolla oireiden suhteen. Välillä vatsassa nipistää, janottaa ja nälkä tulee nopsasti. Mitään pahoinvointia tai väsymystä ei ole ollut. Sain jostain hirveän flunssan päälle ja siitä yritetään nyt parantua. :sad001 Päivittäin kyllä epäilen koko raskauden olemassa oloa, kun en tunne olevani raskaana... Tuskaiset viikot edessä ennen ultraa!
 
Mulla on tänään tullut hyvin niukkaa ruskeaa vuotoa. Ei ole sen kummemmin kipuja ja vuoto tosiaan hyvin lievää, mutta silti huolestuttaa, vallankin kun tuntuu, että oireet ovat vähentyneet muuten.

Pahoinvointi oli kyllä aamulla aika voimakas, mutta sain esim. tänään päivällä ja nyt illalla syötyä paremmin kuin eilen.
 
Mulla on tänään tullut hyvin niukkaa ruskeaa vuotoa. Ei ole sen kummemmin kipuja ja vuoto tosiaan hyvin lievää, mutta silti huolestuttaa, vallankin kun tuntuu, että oireet ovat vähentyneet muuten.

Pahoinvointi oli kyllä aamulla aika voimakas, mutta sain esim. tänään päivällä ja nyt illalla syötyä paremmin kuin eilen.

Onko Majalis vuotoa edelleen vai loppuiko jo eilen?
 
Onko Majalis vuotoa edelleen vai loppuiko jo eilen?

Vähemmän kuin eilen. Tai siis, aamulla ei tullut, päivällä huomasin vessakäynnin yhteydessä taas lievää vuotoa ja nyt illemmalla ei ole mitään. Laitoin siteenkin päivällä varuiksi, mutta siihen ei ole tullut mitään. Muuten oireet tuntuvat vain lievittyvän, pahoinvointi on todella lievää ollut (paitsi just nyt, tyhjä vatsa ja oksettaa...). Nipistelyä alavatsalla on ja valkovuoto on runsasta kyllä. Turvotus on käytännössä kokonaan poissa.

Ostin nyt aamuksi digitestin nähdäkseni, onko tulos muuttunut. Viime viikonloppunahan tulos oli 1-2, ja ymmärtääkseni nyt pitäisi olla jo suurempi luku, kun raskausviikko 5 jo loppusuoralla.
 
Ennen plussaa pari outoa raivokohtausta ja ihan hirvittävän ISO ruokahalu ja varsinki hiilihydraatteja teki mieli popsia.

Nyt kuukautiskipumaisia tuntemuksia ja välillä palelee. Eroaa oloa muutamana päivänä. Ruokahalu normalisoitunut ,ainoastaan nyt tekee mieli vain kaikkea terveellistä.
 
Digitesti tehnyt ja onneksi siellä oli huolta helpottava lukema 2-3 mittarissa :) Ilmeisesti osalla jengiä jo tässä vaiheessa 3+, mutta kyllä tämä helpotti huolta: oireita kuitenkin on, ja mittariluku nousee. Verta ei tullut yhtään eilen illalla, aamulla paperiin tuli taas juuri huomattavissa oleva pieni määrä, joten jospa sekään ei olisi mitään huolestuttavaa. Eli ei muuta kuin sinnittelemään eteenpäin ja toivomaan parasta! Ja ainakin nyt yököttää siihen malliin, eli oireitakin on :grin
 
Voi tätä väsymystä :sleep002 harkitsen jo vakaasti että kohta on saikun paikka. En kyllä tiedä kirjoittaako lääkäri alkuraskauden väsymyksen takia saikkua. :sad010 muuten ei oikeen tällä hetkellä mikään muu vaivaa, etominenkin helpottanut.
 
Voi tätä väsymystä :sleep002 harkitsen jo vakaasti että kohta on saikun paikka. En kyllä tiedä kirjoittaako lääkäri alkuraskauden väsymyksen takia saikkua. :sad010 muuten ei oikeen tällä hetkellä mikään muu vaivaa, etominenkin helpottanut.

Itse sain eilisestä alkaen parin viikon sairasloman, mutta syy oli lähinnä aivan liian kova stressi ja kiire töissä :whacky011 Työterveydessä kerroin omasta tilasta ja siitä että nyt mennyt jo melkein viikko todella huonoilla yöunilla (heräilen joka yö 1-2h välein) Onneksi oli ymmärtäväinen lääkäri ja käski kotiin rentoutumaan :sleep002

Kannattaa siis kysyä jos sielläpäin lääkäri pienen sairasloman myöntäisi väsymyksestä :)
 
Minulla taas vaivaa unettomuus. Sama oli viime raskaudessa. Nykyään eri terkkari kuin silloin, pitää kysyä ensi käynnillä hänen mielipidettään, oisko sille mitään tehtävissä. Minulla kun tämä isompikin lapsi, niin en pysty lepäämään kuin öisin. Viime yönäkin meni 4 h ennen kuin sain unta ja lapsi herätti ainakin 5 krt.
 
Kuulostaapa kurjalta väsymykset ja unettomuudet emsu86, Minde90 ja Enni! Mulla on ollut vähän toisinpäin, eli varsinkin alkuviikosta nukuin tosi syvästi ja sen myötä heräsin aiemmin entistä virkeämpänä ja myös päivällä koin olevani enemmän "hereillä". Tuo touhotus ja kiireet ovat tosin kostautuneet niin, että iltaisin on ollut tosi erikoisella tavalla uupunut olo ja olen vain rauhoitellut itseäni viltin alla hissutellen.

Jotenkin on ollut vaan niin kiireinen viikko ja päivät pitkiä, että eilen melkein tuli jo itku kun mietin, että miten tätä arkea jaksaa näin pyörittää, kun samaan aikaan pitäisi saada vaikka mitä aikaan ja kuitenkin olo on lähinnä sisäänpäinkääntynyt ja rauhoittumista kaipaava.
 
Täälläki iltasin vaivaa väsymys. Nukun hyvin ja aamulla ei mitään ongelmaa. Töiden jälkeen hetki kotona ja oonki iha poikki.
Ruokahalu on myös iha valtava. Kokoajan vois syyä. :hilarious:
Mää tosiaan sain digiin eilen 3+.
 
Takaisin
Top