Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla ollut yllättävän ja ihanan vähäoireista. Ruokahimoja on, tai tarkemmin ruokia, joita en ollenkaan halua. Ja vähän tavallista väsyneempi, mutta muuten ei mitään ihmeellistä :) Viimeksi oli paha olo melkeen puoleenväliin, joten ei auta kuin toivoa, että nyt pääsis vähemmällä :)
 
Huhhuh, nyt on jysähtänyt päälle aivan huikea väsymys! Eilen menin unille joskus klo 21.30. ja heräsin viideltä. Hengailin hereillä varmaan lähes puoli seitsemää, kunnes simahdin uudestaan ja heräsin ysin aikoihin aivan pöpperöisenä.

Kolmen maissa nukahdin jälleen ja heräsin äsken noin puolisen tuntia sitten. Taas aivan pöpperöisenä.

Olen herkästi väsyvää sorttia, mutta useammin olen väsynyt henkisesti kaikista sosiaalisista tilanteista yms., joita päivän aikana on koittanut. Nyt on keho aiiiivan väsynyt ja menee nukkuessa syvään horteeseen. Herätessä ei meinaa saada edes mehupurkin korkkia auki, kun keho on niin lötkö. :grin
 
Äh :sorry:

Tänään on ollut sellaista ikävää, mutta lievää alavatsakipua. Samantyyppistä, mitä oli kiinnittymisen aikaan. Äsken kipu sitten eskaloitui äkisti todella voimakkaaksi kivuksi, sellainen nyrkin kokoinen alue aivan keskellä alavatsalla kramppasi voimakkaasti. Krampin yhteydessä toimi myös vatsa ja tuli pieni määrä verta paperiin. Kipu kesti ehkä kymmenisen minuuttia ja sitten laantui, nyt on vaan kylmä ja juilinta jäljellä.

Soitin päivystykseen, tuli vain ohje seurata. Että voi olla keskenmeno tai normaaliakin. Toki sen tiesin, mutta jotenkin teki mieli soittaa kuitenkin.
 
Valtavasti tsemppiä majalis, varmasti kamala huoli mutta koita olla stressaamatta liikaa :Heartred
 
Täällä on tissit tosi kipeet, mahaa turvottaa ja juilii ja fiilikset heittelee. Lisäksi oon tullut todella toheloksi. :wacky:Mies on naureskellut mulle kun en muista mitään enkä pysty keskittymään. Tänään sai jopa liukuportaissa varoittaa etten ois lyöny päätä tolppaan ku yritin kuikuilla alemmaksi. Saa nähdä mitä töissä tulee kun isot projektit päällä mitä pitää vetää. :computer005 Onneksi työkaverit on etupäässä miehiä niin eivät toivottavasti osaa yhdistää raskauteen.
 
Kiitos sympatioista :Heartred

Tilanne on tasaantunut. Tänään ei ole ole ollut sitä "kohtukipua", vatsa kyllä yleisesti kiinteä ja vähän pullea, mieskin jo sanoi, että ihan raskausvatsan oloinen vatsa.

Verta tulee hieman, mutta se on ruskeaa ja niukkaa edelleen. Lueskelin aika paljon, ja "päätin", että kyseessä on kohdun kasvamiseen liittyvää vuotoa. Mulla on myös aiemmin todettu lievää endometrioosia, ja ei varmaan mahdotonta, että siihen liittyvää lievää vuotoakin ilmenisi nyt kohdun kasvaessa.

Täytyy koittaa pitää pää kylmänä. Mitään ei voi kuitenkaan tehdä, jos keskenmeno tulee.
 
Toivottavasti Majalis kaikki on hyvin!

Mun alkaa turvotukset helpottaan, housutkin mahtuu taas jalkaan mutta kiristää kyllä.. :grin maha juilii ajoittain, eilen oli taas kipeämpi mutta ei niin kipeä kuin silloin viikko sitten lauantaina, mietin itsekseni et kasvaako mun kohtu aina lauantaisin :bored: Pää ei kans pysy lukana, työasiat pystyn hoitamaan mut kotona en muista yhtään mitään. Joka aamu mietin et otinko jo vitamiinin vai en :wideyed: ajoittaista pahoinvointia on, yhdistän sen myös kyllä valvottuihin öihin, ei oo paljoa tullut nukuttua plussauksen jälkeen kun jätin sen melatoniinin tietty pois.
 
Porkkis: jos yhtään helpottaa, niin mä olen ainakin aivan töhö, enkä muista mitään... Eilen otin vahingossa 10 mg foolihappoa o_O (syön siis normaalistikin 5 mg kun mulla on suurempi riski hermostoputken sulkeutumishäiriöille).
 
Porkkis: jos yhtään helpottaa, niin mä olen ainakin aivan töhö, enkä muista mitään... Eilen otin vahingossa 10 mg foolihappoa o_O (syön siis normaalistikin 5 mg kun mulla on suurempi riski hermostoputken sulkeutumishäiriöille).

Kuulostaa tutulta :grin alan ymmärtää käsitteen "raskausaivot" ihan eri tavalla :wacky:
 
:smiley-angelic006

Kuullostaa tutulta myös täällä! Kyllä joutuu jatkuvasti miettimään että otinko, teinkö, mitä mä olin tekemässä :laughing002 Melko normaalia mulle, mutta nyt vielä pahentunut :laughing001 Mieski jo naureskelee, että mitä nää aivot on sitte loppu ajasta :wacky:
 
Tulipas tuossa mieleen kun eilen tuli mittailtua verenpaine kun välillä huimannut enemmän ja vähemmän.

Normisti mulla on ollu 122-128/80-90 kun nyt oli vaan 103/56 o_O Väitti laite vielä että olisi mahdollisesti sydämmen rytmihäiriöitä :bored::hilarious: Mistä lie johtuis tämmöinen :hilarious:

Onko muilla tosiaan verenpaineen kanssa heittoja? :anyone
 
Ilmeisesti mullaki alkaa pää haperoituun, unohtelen sanoja ja oon tehny joitaki hölmöjä juttuja. En ees aatellu et ois raskaudesta mut ehkä sit onki.

Etova olo on nyt ollu jo muutaman päivän, aamusta ei mitään vaan alkaa joskus puolenpäivän aikaan/jälkeen ja on ainaki iltapäivän ja jonku verran illallaki. Ehkä väsymystäki osittain? Täytyy koittaa nyt kunnon yöunilla et helpottaisko yhtään huomiseks.
 
Toivottavasti kaikki hyvin, Majalis!

Täällä 4+4 tänään, janottaa, pissattaa, alavatsaa nipistelee ja rinnat on arat. Odottelen innolla, milloin kahvin tuoksu ei enää miellytä :grin Sen verran innoissani olen tästä kauan kaivatusta plussasta. Huomenna vielä aamulla yks testi, sitten soitto klinikalle. Käyn vielä digitestinkin ostamassa. Niin jännää! :smiley-bounce012
 
Kävin tänään lääkärissä ja sain viikon saikkua. Käski ens maanantaina takaisin jos yhtään tuntuu siltä, etten jaksa töihin. :Heartred
 
Tässä kohtaa on vielä hankala eritellä mikä on "oikeaa" raskausoiretta ja mikä Lugesteron-tukilääkityksestä johtuvaa, mutta rinnat ovat kipeät ja turvonneet, alavatsaa nippailee ja turvottaa, lämmötkin on hiukan koholla ja tietysti tolkuton väsymys ollut päällä jo ainakin viikon. Lisäksi pieni ajoittainen pahoinvointi alkoi itsellä jo viime viikon loppupuolella, puolisentoista viikkoa tuoresiirrosta.

Eniten itseäni huolestuttaa alavatsakivut, jotka välillä tuntuvat aika kovaakin... Mutta ehkä sitten vain kuuluvat asiaan. Toivottavasti menee ohi.
 
Miten teillä tuo väsymys tuntuu ja näkyy? Ku osa ilmeisesti jo saikulla jne?
Mullaki väsymystä varsinki iltasin, mutta ei kyllä vaikuta iha normaali elämään (vielä) mitenkää. Saa nähdä miten jatkossa :grin
 
Miten teillä tuo väsymys tuntuu ja näkyy? Ku osa ilmeisesti jo saikulla jne?
Mullaki väsymystä varsinki iltasin, mutta ei kyllä vaikuta iha normaali elämään (vielä) mitenkää. Saa nähdä miten jatkossa :grin

No esim. eilen niin, että kun käytiin koiran kanssa iltalenkillä, viimeinen puoli kilometriä oli niin veto pois, että mies jo ehdotti reppuselkäkuljetusta loppumatkalle. :p Ja sitten iltakymmeneltä olin jo niin väsynyt, että oli pakko mennä nukkumaan - yleensä yritän sentään jaksaa katsoa ainakin uutiset. Olen tässä viimeisen viikon aikana muutenkin ollut ihan valmis unille jo joskus kympin tienoilla. Töitä on jaksanut tehdä ihan normaalisti, kotitöitä sitten vähän vähemmän... :grin Ei vain tahdo energiaa riittää koko päiväksi.
 
Miten teillä tuo väsymys tuntuu ja näkyy? Ku osa ilmeisesti jo saikulla jne?
Mullaki väsymystä varsinki iltasin, mutta ei kyllä vaikuta iha normaali elämään (vielä) mitenkää. Saa nähdä miten jatkossa :grin

Koko ajan haukotuttaa ja olisi valmis menemään päikkäreille, mutta sitten ei kumminkaan uni tule :sleep002:laughing002 itse lähinnä saikulla ihan tuon työkuorman takia ja se että öisin ei tule kunnolla nukuttua vaan heräilen jatkuvasti. En tiedä johtuuko aroista rinnoista ja kun ei hyvää asentoa tuppaa löytämään vai mistä johtuu :dontknow
 
Aaa kuulostaa tutulta. En määkää jaksa valvoa enää ja nukkumaan meen jo kovasti ennen ysiä. :p Ennen aina pitkästi yli puolenyön valvoin vaikka ois ollu 6 aamulla töihin.
 
Mulla myös ylivoimaisen vaikea jaksaa tehdä mitään. Makaan kaikki hetket mitkä pystyn ja en koskaa ole ollut päiväuni-ihminen niin nyt kyllä unet maistuu. Töissä huomaa ettei ole skarppina, asiat unohtuu, tulee virheitä ja ei ole ruokahalua kun väsyttää. Mulla tuli saikun dg:ksikin raskauteen liittyvä väsymys ja uupumus. Mulla menee ihan tohon uupumukseksi kyllä omasta mielestä. On koko ajan tosi tuskainen olo. Aamusta eka tunti ihan jees, sen jälkeen päivä menee sumussa ja koomassa.. aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut näin pahaa uupumusta, mutta nuorempi lapsi onkin tosi pieni vielä. Lääkäri totesikin, että mulla on vauva kotonakin, kun sanoin että 8v ja joulukuussa 1v täyttäneet lapset kotona. :grin
 
Takaisin
Top