Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko moni teistä ottanut influenssarokotteen? Mä en oo vielä sitä ottanut ja pohdin tässä nyt pitäisikö hakea vai ollaanko nyt jo epidemian ajoituksen suhteen niin pitkällä ettei ottamisessa ole enää järkeä... :confused004
 
Onko moni teistä ottanut influenssarokotteen? Mä en oo vielä sitä ottanut ja pohdin tässä nyt pitäisikö hakea vai ollaanko nyt jo epidemian ajoituksen suhteen niin pitkällä ettei ottamisessa ole enää järkeä... :confused004

Mä otin marraskuussa, työn vuoksi saadaan tai ilmeisesti pitääkin ottaa. Olen kyllä ottanut aina kun saan sen, kun ei sitä perheenäitinä voi viikkoa maata influssa vuoteessa.

Siihen en osaa sanoa, että onko jo myöhäistä ottaa tälle kaudelle.
 
Onko moni teistä ottanut influenssarokotteen? Mä en oo vielä sitä ottanut ja pohdin tässä nyt pitäisikö hakea vai ollaanko nyt jo epidemian ajoituksen suhteen niin pitkällä ettei ottamisessa ole enää järkeä... :confused004

Otin kans jo marraskuussa, töiden puolesta on vähän niinkus pakko ottaa. Muistaakseni sen suojan muodostuminen kestää kaksi viikkoa ja kyllä mä ainakin töissä rokotin potilaan vielä viikko-kaksi sitten. Mut kannattaa kysyä TK:sta, ei kuulu ihan omimpaan erikoisalaani :grin

Oireista taas sen verran, et nyt alkaa pahoinvointi hiipimään jokapäiväiseksi. Jotkut hajut etoo vahvasti, esim.tiskikoneen täyttäminen oli eilen yhtä yökkimistä. Rinnat on olleet kipeät jo viikon verran, muuten ei sen kummempia oireita taas ole. Paitsi et kaikki itkettää :shy:
 
Täällä alkoi tänään itkukohtaukset :sad010
Onneksi en ole töissä, voisi työkavereille olla vähän selittämistä :laughing002

Täytyy varmaan kohta lähteä ostamaan parempia/mukavampia rintsikoita kun tuppaa ahdistaa nykyiset :think005 Vieläkin kova turvotus päällä :smiley-angry003
 
Komppaan, rintsikat kiristää. Mun vallitsevin oire on nännikipu :P Siirryn varmaan takas imetystoppien käyttäjäks ihan kohta. Tai siis oonhan mä niitä edelleen käyttänyt paljon kotona vaikka imetyksen loppumisesta jo 1,5v. Mut ne alkaa olla aika nuhjusii niin vois ostaa tuoreemmat kaappiin :D
 
Täällä ei ole tänään enää ilmennyt tiputteluvuotoa ja eilenkin oli todella minimaalista. Oireet ovat myös lisääntyneet vaan, joten sikäli luottavainen olo. Pahoinvointi paheni selkeästi eilen ja tänään mennyt samalla linjalla. Rinnatkin turposi ja vatsa on ollut aivan pallo. Sellaista lievää kuukautiskipumaista juilintaa on, mutta mitään kramppeja ei ole ollut.

Eilen ja tänään on työpäivän jälkeen vielä opiskeluasioita, ja kieltämättä tämä on aika rankka kombo nyt. Eilen päivän pituus oli noin 11 tuntia, tänään sentään levähdän välissä. Yritän mennä viikko kerrallaan, ja onneksi on paljon rentoja päiviä välissä. :)
 
Mulla on tänään tullut hyvin niukkaa ruskeaa vuotoa. Ei ole sen kummemmin kipuja ja vuoto tosiaan hyvin lievää, mutta silti huolestuttaa, vallankin kun tuntuu, että oireet ovat vähentyneet muuten.

Pahoinvointi oli kyllä aamulla aika voimakas, mutta sain esim. tänään päivällä ja nyt illalla syötyä paremmin kuin eilen.


Mullakin rv5+3 ja tänään tullut niukkaa ruskeaa vuotoa ei juurikaan muuta kun lieviä menkkamaisia kipuja, mutta niitä ollut jo viikon verran. Jospa mullakin menis ohi... ensimmäinen raskaus joten ei kokemusta.
Raskausoireina mulla ollut alavatsan turvotus ja lievä ”kipu”. ☺️ Tsemppiä kaikille!❤️
 
Mimmis: mulla oli just about nuo päivät meneillään, kun tämä vuotojuttu alkoi! Jospa olisi meillä molemmilla jotain normaaliin raskauteen kuuluvaa. :)
 
Mulla on ollut hirveä turvotus, väsymys ja nälkä koko ajan. Ja tuntuu, että olen hirveän hajamielinen. Eilen jäi avaimet kotiin ja menin väärään junaan. :woot:
 
Täällä on ihan jäätävä vatsa ja tissit. Lisäksi väsymys ihan uusilla leveleillä. Oon tänään itkeny kolme kertaa ja aamu oli jotain ihan hirveetä. :woot: Yhdessä vaiheessa itkin ja nauroin samaan aikaan :facepalm: mies oli vähän hämillään että mikähän tässä on nyt tilanne.
 
Vohveli mä olen kans hirveä itkupilli kun hormoonit heittää ja samalla toisinaan naurattaa.. eikä se itseasiassa lopu edes odotusaikaan vaan sit synnytyksen jälkeenkin useampi kuukausi sekä imetyksenlopetuksessa :hilarious:

Edellisessä raskaudessa ehkä koomisin mistä aloin vollottaa, oli että mies meni syömään viimeisen filippiinos-keksin.. joo ja tästä saan kuulla vieläkin toisinaan :laughing021
 
Tää itkuherkkyys on kyl jotain aivan kamalaa. Matti Nykänen ei mun elämääni koskettanut millään tavalla, mut nyt poraan koko ajan ku luen uutisotsikoita aiheesta :arghh: Nälkä ja paha olo on samaan aikaan ja paha olo kaikkina väliaikoinakin :yuck: tasan viikko niin on varhaisultra takana.
 
Mä oon ollut yllättävän vähäoireinen ja se on saanut välillä miettimään, että oonko edes raskaana :D Nyt siis 5+2. Ensimmäistä kertaa elämässäni "ootan" pahoinvointia, kun ajattelen että ehkä silloin raskaus tuntuis jotenkin todellisemmalta. Aattelin varata ens viikoks ajan varhaisultraan :) Ensimmäistä lasta siis odotellaan, joten mitään aiempaa omakohtaista kokemusta raskausajasta ei ole.

Päivä ennen plussaa mulla oli huimausta ja hengästyin helposti. Hävetti ihan olla koiran kanssa ulkona kun 5 metrin kävelyn jälkeen puuskutin kuin maratonin juosseena :D Mahassa on välillä lieviä kipuiluja, hajuaisti on ehkä vähän terävöitynyt, ihan pientä etomista välillä, maha näyttää pallolta ja oon vielä entistäkin hajamielisempi. Kuitenkin heti plussan jälkeen mut valtas semmonen rauhallisuus. Lapsi on tosi toivottu ja odotettu. Oon aina ollut huono elämään hetkessä, mutta nyt plussan jälkeen mä oon jotenkin elänyt tätä hetkeä ja tuntenu oloni rauhalliseksi (lukuun ottamatta niitä itkupotkukänkkäränkkä-kohtauksia, joita miesparka on päässyt todistamaan....) Innolla ja jännityksellä odotan, että miten tää raskaus tästä etenee! Toivotaan, että varhaisultrassa on kaikki hyvin ja se vähän sais pelkoa keskenmenoista ja tuulimunista laantumaan.
 
Mimmis: mulla oli just about nuo päivät meneillään, kun tämä vuotojuttu alkoi! Jospa olisi meillä molemmilla jotain normaaliin raskauteen kuuluvaa. :)

Mulla kanssa samanlaista niukkaa tuhrua ollut tänään, ja olen 4+6. Toivon, että on ihan normaaliin raskauteen kuuluvaa, ja ehdin jo Terveyskirjastosta googlaillakin, että niukka vuoto alkuraskaudessa on yleistä. :)

Mulla on rinnat alkaneet herkistyä, ja aamuisin vatsa on sekaisin.. Pahoinvointia odottelen vielä. Joku sanoi menneensä väärään junaan; mäkin jäin kotiin mennessäni väärällä bussipysäkillä pois vaikka kuljen samalla viikottain :D
 
Joo, täälläkin hajamielisyys tuttua... Eilen meinasin unohtaa kääntyä oikeesta liittymästä kun olin lasta hakemassa päiväkodista :P Mulle ei siis ikinä satu tollasta. Mies on enemmän sellanen, että joutuu hakemaan vauhtia jostain kun ajatuksissaan ajelee..
 
Mä ehdin jo iloita, että pahoinvointia ei oo ollut ollenkaan, mutta sieltähän se iski eilen. Ei oo tarvinnut oksentaa toistaiseksi, mutta sellainen etova olo koko ajan. Lisäks oon kans tosi herkkä itkemään tällä hetkellä ja nännit on ihan älyttömän kipeät. Nyt rv5+6 :Heartred
 
Onks muita ketkä melkeen vois sanoo oireiden olevan päin vastasia. Ei väsymystä, vaan jonkin lainen ylivirkeys. On jopa jaksanu pitkäst aikaa käydä pitkillä lenkeillä. Ei pahoinvointia, hajamielisyyttä tai itku herkkyyttä. Ainoo mikä viittaa raskauteen on arat rinnat ja vahvaa plussaa näyttävä testi rv 5+5
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on nyt viikon ollut oksettava olo ihan heräämisestä iltaan. Kamala nälkä koko ajan, mutta syöminenkään ei tuo kuin hetken helpotuksen pahaan oloon. Muutamasti jo oksennellut. Töihin ei huvittaisi mennä, kun kaikki energia menee huonon olon pohtimiseen. Töissä myös aika stressaavaa juuri nyt ja suuria muutoksia, mitä olisi tärkeää olla tekemässä. Mitä mieltä olette sairasloman hakemisesta? En myöskään haluaisi, että sairaslomatodistus paljastaisi raskauden töissä vielä tässä vaiheessa. Mitä jos raskaus ei sujukaan.
 
Mulla on nyt viikon ollut oksettava olo ihan heräämisestä iltaan. Kamala nälkä koko ajan, mutta syöminenkään ei tuo kuin hetken helpotuksen pahaan oloon. Muutamasti jo oksennellut. Töihin ei huvittaisi mennä, kun kaikki energia menee huonon olon pohtimiseen. Töissä myös aika stressaavaa juuri nyt ja suuria muutoksia, mitä olisi tärkeää olla tekemässä. Mitä mieltä olette sairasloman hakemisesta? En myöskään haluaisi, että sairaslomatodistus paljastaisi raskauden töissä vielä tässä vaiheessa. Mitä jos raskaus ei sujukaan.


Viime viikolla kävin lääkärissä ja mun lapussa lukee raskauteen liittyvä väsymys ja uupumus, mutta lääkäri kysyi että tietääkö esimieheni odotuksesta. Teen työtä missä on korkea väkivallan uhka niin olin heti plussatessa kertonut töissä odotuksesta, joten ei haitannut. Mutta ilmeisesti diagnoosia olisi sitten työterveydessä rukattu sen mukaisesti kuin tarve mikäli pomo ei olisi ollut tietoinen ja en olisi halunnut vielä tietävän.
 
Kiitos emsu86! Tuo helpottikin jo, että lääkärin kanssa voi keskustella mitä sairaslomatodistukseen laitetaan.
 
Takaisin
Top