Millaisia raskausoireita sinulla on?

Minulla oli ehkä hieman ällö olo tänään vähän ennen ruokailua - odotan jännityksellä iskeekö se pahoinvointi jossain kohtaa ihan oikeasti ja kuinka voimakkaana. Minulla on työ välillä aika ällöä, pahoja hajuja, verta ja limaa, joten saapa nähdä tuleeko jossain kohtaa ruoka ylös erittäin epäsopivassa tilanteessa...
 
Minulla on nälkä useammin, ja ruokaa pitää saada heti, ei pysty yhtään odottamaan. Tuntuu niinkuin ei ikinä olisi saanut ruokaa :nailbiting:
Huonoa oloa ei ainakaan vielä ole kerennyt nälän takia tulemaan.
Pahoinvointi alkaa illalla, kun pääsen töistä kotiin. Nälkä olisi, mutta mitään ei tee mieli syödä. Onneksi huono olo alkaa kuitenkin vasta illalla, jolloin voi kärvistellä sen kanssa kotona.
 
Aivan jäätävän kipeät rinnat:bored:
Hetkittäin "krapula" olo ja hajut voimistunut ja maha ei toimi ihan niinku pitäs:happy8

Eli ei vielä mitään kovin ihmeellistä:happy7
 
Mulla on ollut nyt pahoinvointia ja kuvotusta eniten iltaisin ja se on vähän häirinnyt nukkumaanmenoa.. lisäksi ruuan jälkeen alkaa usein röyhtäyttämään tosi paljon, ihan uusi oire mulle : D vielä en ole joutunut oksentamaan, toivottavasti ei tulis niin pahaa oloa :D
 
Aamupahoinvointi iskee joko yllättäen tunti syömisen jälkeen tai velloo koko aamun. Oksujs tullut useina aamuina mutta vain kerran aamussa.

Iltapahoinvointi on sitkeä eikä lähde muulla kuin levolla. Mitään ei tee mieli mutta silti pakko syödä.

Ja väsymys. Nukun 9h yössä plus päikkärit kun pystyn ja olen yhä sairaan väsynyt
 
Piti vielä kirjoittaa että aamuoksennus ajoittuu usein esikoisen aamukakan kanssa samaan aikaan :wtf:
 
Miulla oli tiistaina ja eilen kamalan paha olo päivällä. Jäin loppuviikoksi saikulle, ja paha olo on tänään poissa..
Tuli vaan pelko, että mikähän on vialla, kun loppui sitten kokonaan lähestulkoon.
Saattaahan se vielä palata pahempana..
Ärsyttää kun pitää maanantaina aamulla arpoa, tuleekohan paha olo tänään vai ei. En haluaisi lähteä töihin ja sitten kesken päivän pois.
Minulla ei ole ollut nimittäin paha olo aamulla, vaan aamupäivällä/iltapäivällä.. aamulla ja illalla olo ollut ihan ok..

Moikka! Mulla oli 6+ viikko tosi pahaa pahoinvointia ja oksentelua. Sit 7+ rauhottu niin et pääsin töihin ja muutamaa oksennusta lukuunottamatta kans jo pelkäsin et voiko kaikki olla ok. Sit kun 8+ vaihtu, niin pahoinvointi tuli taas rytinällä takaisin. Ultrassa 8+5 kaikki normaalisti.

Joillainhan pahoinvointi kestää vaan päiviä, viikon tai kaks ja kaikki on hyvin. Ja oireettomia päiviäkin voi olla. ☺
 
Tänä aamuna oli taas huono olla, joten en kyllä uskaltanut lähteä saikkulomatodistusta uhmaamaan ja töihin. Sitä mietin jo vaihtoehtona..
 
Olen huomannut, että viikonloppuisin ei juuri ole huonoa oloa. Työpäivät sitten onkin jotain ihan muuta. Olen koko työpäivän tietokoneen ääressä. Huono olo alkaa yleensä puolen päivän jälkeen ja helpottaa vasta seuraavana aamuna nukutun yön jälkeen. Ilmeisesti lähes 8h tietokoneen tuijottamista saa huonon olon jotenkin laukeamaan. Onko muut huomannut samaa?
 
Olen huomannut, että viikonloppuisin ei juuri ole huonoa oloa. Työpäivät sitten onkin jotain ihan muuta. Olen koko työpäivän tietokoneen ääressä. Huono olo alkaa yleensä puolen päivän jälkeen ja helpottaa vasta seuraavana aamuna nukutun yön jälkeen. Ilmeisesti lähes 8h tietokoneen tuijottamista saa huonon olon jotenkin laukeamaan. Onko muut huomannut samaa?

Kyllä, minulla tulee ihan kotonakin telkkarista ja puhelimesta huono olo. Teen myös näyttöpäätetyötä ja tulee karsea olo töissä. Pitkällään sängyssä olisi paras.. välillä senkin huono, kun päässä pyörii jos äkisti kääntää päätä.
 
Taisi mennä väärään ketjuun yksi viesti, tänne piti :facepalm:

Pari päivää sitten loppui oireet, ei enää jatkuvia nälkätuntemuksia tai mitään muutakaan. Huolettaa että onkohan kaikki hyvin :sorry: nyt 9+6
 
Rospuutto, miullakaan ei ollut esikoisesta oireita enää 8+ jälkeen oikeastaan ollenkaan, jos nälkää ei lasketa.
Kaikki voi siis olla oikein hyvin.

Itsellä taas ollut muutaman päivän aika kovia "menkkakipuja", jopa niin kovia että heräsin niihin.. Mietin, onko se normaalia.. voi olla, tai voi olla olematta... tänään nyt ei niin kovia ollut mitä eilen, mutta jomottaa kuitenkin. Pitää varmaan miettiä, että kun tältä tuntuu niin siellä jotain tapahtuu ja elossa oltaisiin..

Oletteko miten herkästä hakeneet saikkua raskauspahoinvointiin?
Itse palloilen nyt, haenko maanantaina neuvolasta saikkua, saisin varmaan ensi viikon.. pahoinvointia tulee aaltoina, pitkällään on oikeastaan vaan normaali olo. Pystyssä tulee ihan pönttö olo tosi nopeasti. Huimaa ja huono olo. Periaatteessa kykenisin varmaan olemaan töissä, mutta olisin kyllä varsin aika tehoton... :bored:
 
Mullakin oli yks yö muutama päivä ennen ultraa niin kovat menkkajuilinnat menossa, että heräsin niihin ja ei meinannut unta saada, mutta kaikki kunnossa. Pienempää tuntemusta useemminkin. Kuumavesipullo mahaa vasten tuntuu olevan paras apu oloihin, toivottavasti en kärvennä papua heti alkuunsa.
 
Oksentamiselta olen edelleen välttynyt (koputan puuta), mutta aamuisin kyllä huomaa etovan olon, eikä aamupala houkuttele kuten ennen. Tänäänkin jääkaappia avatessa alkoi kuvottaa. Kaikki hajut tuntuu voimakkaammilta, erityisesti pahat hajut haisee tavallista pahemmalta. Roskapussi ja kostea tiskirätti, hyi...
 
Mulle ei meinaa maistua mikään vieläkään... Kylmä ja öklö, muttei tarvitse oksentaa. Ja väsyminen.. Ja huimaava, sumea olo. Huoh. Voisin nukkua tai maata koko ajan.
 
Minun pitäisi ostaa isommat rintsikat. Vanha koko on käynyt puristavaksi. Ja vatsa tuntuu jotenkin pinkeältä, tuntuu kuin olisin lihonut 10 kiloa hetkessä.
 
Mä oon ollu pari viikkoo sairaslomalla, kun en oo oksentamiselta päässy töihin. Enkä ois kyllä pystyny siinä pahassa olossa ilman oksentelujakaan, kun vaan vaakatasossa sai joten kuten olon hallintaan. Ja tosi fyysinen työ vielä. Huomenna ajattelin lähtee kokeilemaan, kun viikonloppuna olo on pitkästä aikaa ollut vähän helpompi aamun pönttösession jälkeen. Tekis kyllä hyvää päästä arkeen kiinni. ☺
 
Mulle iski jonkun sortin flunssa. Olin eilen paljon ulkona ja taisin vähän vilustua. Kurkku kipeenä ja pientä lämpöä. Parasetamolia oon ottanu ja juonu mustaherukkamehua ja hunajateetä. Menispä yhdellä saikkupäivällä ohi, kun tiistaina olis eka neuvola... Onko hyviä vinkkejä paranteluun?
 
Takaisin
Top