Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kyllähän tässä tosiaan vaan odottaa, että aika menis ja pääsis ekoista viikoista eteenpäin. Itse lasken päiviä varhaisultraan.

Tänään on varmaan rv 5+3, mutta mahatuntemusten perusteella voisi kuvitella, että on enemmänkin. Nyt on taas kuvottava olo ja housut painaa vatsaa, vaikka jalassa ei todellakaan ole mitenkään kireät housut. Eilen oli vähän sellainen tunne, että jossain tuolla syvällä vatsassa on pieni ilmapallo, joka yrittää paisua ja paisuessaan painaa välillä mahaa, välillä selkää ja välillä kylkiä. Ehkä ne on kohdun kasvukipuja? Vähän joka paikkaan siis painoi välillä ja tuntui inhottavalta, mutta ei varsinaisesti ollut kipua. Illalla selkä tuntui väsyneeltä vähän samaan tapaan kuin olisin joutunut seisomaan todella pitkään paikallani.

Musta nää ensimmäiset viikot on yllättäen menneet todella nopeasti. Vastahan mä plussasin, mutta kohta siitä on jo 2 viikkoa! Ja alle kaksi viikkoa neuvolaan ja varhaisultraankin voisi mennä jo ensi viikolla. En oikein ole sisäistänyt tätä raskaana olemista. Voi olla, että yritän painaa asian jonnekin taka-alalle, koska pelkään niin paljon uutta keskenmenoa.

Toivotaan, että meillä kaikilla etenee raskaus hyvin! Kaikki peukut pystyyn! Mulla alkaa pahoinvointi olla jo sillä tasolla, että on vaikea keskittyä töihin. Mitkä teillä on aikaisemmissa raskauksissa ollut pahimmat viikot pahoinvoinnin suhteen? Mietin mitä tässä on vielä edessä, kun mullakin hedelmöittymisestä laskettuna on vasta 6. viikko meneillään.

Repäisykivut alkoi jo ennen plussaa ja jatkuu edelleen. Raskautta aloin epäilemään kun ei yhtään ollut sellaista oloa että menkat olis alkamassa. Nyt kyllä jo tullut välillä menkkamaista juilintaa. Huonoa oloa ei oikeastaan vielä ole ollut, mutta väsy kyllä on. Viluttaa myös välillä ja viimeyönä heräsin ihan kylmänhikisenä. Rinnat välillä kipeät ja eilen mittasin huvikseni lämmön ja oli 37.Nyt pitäis olla 4+6.

Muokattu viimeksi:
Repäisykivut alkoi jo ennen plussaa ja jatkuu edelleen. Raskautta aloin epäilemään kun ei yhtään ollut sellaista oloa että menkat olis alkamassa. Nyt kyllä jo tullut välillä menkkamaista juilintaa. Huonoa oloa ei oikeastaan vielä ole ollut, mutta väsy kyllä on. Viluttaa myös välillä ja viimeyönä heräsin ihan kylmänhikisenä. Rinnat välillä kipeät ja eilen mittasin huvikseni lämmön ja oli 37.Nyt pitäis olla 4+6.

Mäkin olin varma raskaudesta, kun repäisykipua tuli niistäessä ennen plussaamista :)

Täällä ootellaan hurjempia oireita. Viime raskaudessa heti ekana rinnat oli järkky kipeät. Sitten tuli etova olo. En kyllä oksentanut koko aikana kuin max 10 krt. Nyt toivoisin jotain oireita, että tää tuntuis todellidemmalle :0

Nyt 4+6 oireita:

-lisääntynyt virtsaamisen tarve
-jatkuva jano
-vaikeus pysyä unessa
-nukkumaan aikaisin illalla ja herääminen jo 6-7 aikaan. Tosi ennenkuulumatonta itselle, sillä oon normaalisti todella iltavirkku ja tykkään nukkua pitkään
-parina yönä menkkatuntemuksia vatsassa
-huimaus
-finnit kasvoissa
-hiukset rasvoittuu nopeammin
-kova nälkä kahden tunnin välein
-turvotus ja ilmavaivat
-närästys
-tarkentunut hajuaisti (miehen hienhaju ällöttää)
-iltaisin nenä tukossa
-mielialanvaihtelut, kiukkuisuus

Tässäpä muutamia, tiedä sitten mitkä liittyy raskauteen ja mitkä on vaan ”kuviteltuja”, kun tulee tarkkailtua omaa kroppaa paljon tarkemmin.
Koska eka raskaus kyseessä, niin melkeen toivon, että jatkossa tulisi vieläkin selkeämpiä oireita, joista ei olisi epäilystäkään, että liittyvät raskauteen. :D Voi kyllä olla, että kadun vielä tätä toivetta, jos tuun kovinkin pahoinvoivaksi..

Muokattu viimeksi:
Nyt 4+6 oireita:

-jatkuva jano
-vaikeus pysyä unessa
-nukkumaan aikaisin illalla ja herääminen jo 6-7 aikaan. Tosi ennenkuulumatonta itselle, sillä oon normaalisti todella iltavirkku ja tykkään nukkua pitkään
-huimaus
-finnit kasvoissa
-turvotus ja ilmavaivat
-närästys
-iltaisin nenä tukossa

Tässäpä muutamia, tiedä sitten mitkä liittyy raskauteen ja mitkä on vaan ”kuviteltuja”, kun tulee tarkkailtua omaa kroppaa paljon tarkemmin.
Koska eka raskaus kyseessä, niin melkeen toivon, että jatkossa tulisi vieläkin selkeämpiä oireita, joista ei olisi epäilystäkään, että liittyvät raskauteen. :D Voi kyllä olla, että kadun vielä tätä toivetta, jos tuun kovinkin pahoinvoivaksi..

Musta tuntuu, että mullakin on aika lailla kaikki nämä luetellut oireet, paitsi hiusten rasvoittuminen ja finnit. Lisäksi viikon ajan ollut pahoinvointia erityisesti ennen lounasta.

Täällä myös tuon Dianan listan kaltaista menoa, hiuksia saa olla pesemässä kooooko ajan ja kaameet näpyt! Pahaa oloakin oli jo ennen plussausta :wtf: (tein haamun jo 4-5 päivää ennen kuin kk piti alkaa ) ja se uljas repäisykipu kun aivastin yksi aamu sängyssä.. Muutenkin olen aivastellut enemmän kuin ennen. Tämä raskaus on edellistä erilaisempi, silloin minulla alkoi oireet rintojen arkuudella, nyt ei vielä mitään niissä. 4+1 tai 2 mennään nyt, tänään tein testin johon piirtyi jo ihan viiva, vaik ei laisin niin vahva kuin testiviiva. Mutta aika satavarma olen että nyt on poika tulossa, raskaus on niin erilainen kuin 8v tytön raskaus. Ovulaatiosta asti kokoajan ollut "pehmeää" menkkatuntemuksia, pari päivää oli äskettäin välissä että ne loppu ja nyt taas jatkuu, tiedä sit onko kaikki hyvin... Alaselkä juilii, välillä kyljet. Ja juu, herran jestas tätä väsyä, OMG!! :inpain::meh: :dead:

Nyt 6+1 ja alkanut järkyttävä iltapäivä väsymys. En vaan pysty pysymään hereillä, ku tuntuu että voimat vaan hupenee ja sit nukahdan. Olisin tänään voinu nukahtaa leikkipuistoon, piti ihan taistella että pysyin hereillä kotiin asti :dead: sen lisäks rinnat arat ja hajuaisti tarkentunu. Myös huimausta vähän väliä, mutta muutenkin alhaiset paineet ni johtunee siitä.

Nyt oletettavasti 3+6 ja oireita ollut tällä viikolla:

Lisääntynyt hikoilu
Jomotus oikealla munasarjassa
Jalkojen verisuonet kuultaa ihon läpi
Älytön päänsärky kolme päivää putkeen
Pissattaa
Hiki haisee voimakkaammin
Omituiset unet

Mulla siis pitäs nyt olla vasta jotain 3+0, mutta laskeskelin mahdollisesta hedelmöitysajankohdasta, että tuo 3+6 olis varmaan lähimpänä. Yks edellisistä raskauksista on alkanut samalla tavalla, että oireiden vuoksi tein testin reilua viikkoa ennen oletettuja menkkoja ja plussa tuli, silloinkin laskeskelin mahdollista hedelmöitysajankohtaa ja nappiin meni kun neiti syntyi tasan laskettuna aikana :D

Nyt 4+6 oireita:

-jatkuva jano
-vaikeus pysyä unessa
-huimaus
-finnit kasvoissa
-turvotus ja ilmavaivat
-närästys
-iltaisin nenä tukossa

Trust me, et halua pahoinvointia. Eilen voin koko päivän enemmän tai vähemmän huonosti ja tänä aamuna n. tunti sitten lensi ensimmäistä kertaa laatta. Onneksi tällä kertaa kävi niin, että oksentaminen tuntui helpottavan oloa ja mies vielä teki mulle ihanan kylmän raikkaa smoothien aamupalaksi, joten nyt on ihan ok olo.

Mua taas häiritsee tää oireettomuus. Viikot siis 4+3 nyt.. Lieviä menkkamaisia jomotuksia on aina silloin tällöin ja rinnat välillä kipeytyy, mut muuten ei juuri mitään. Flunssassa ja lievässä kuumeessa oon ollu kohta viikon, en tiiä onko mitää tekemistä raskauden kanssa. Pahoinvointia en toivo, ekassa raskaudessa se kesti puoleenväliin asti ja oli kyllä rasittavaa.. Jotain oireita sitä kuitenkin toivois, nyt tuntuu et raskaus tuppaa välillä melkeen unohtumaan. :rolleyes:

Trust me, et halua pahoinvointia. Eilen voin koko päivän enemmän tai vähemmän huonosti ja tänä aamuna n. tunti sitten lensi ensimmäistä kertaa laatta. Onneksi tällä kertaa kävi niin, että oksentaminen tuntui helpottavan oloa ja mies vielä teki mulle ihanan kylmän raikkaa smoothien aamupalaksi, joten nyt on ihan ok olo.

Oot varmasti ihan oikeassa..Täytyy olla tyytyväinen kun on vielä toistaiseksi ihan hyvä olo eikä oo tarvinnut oksentaa.
Tsemppiä ja toivottavasti olo pian helpottaa! <3

Mites muilla, löytyykö turvotusta? :D
Täällä nimittäin maha aivan turvonnut pallo, vois aivan hyvin luulla jo kunnon raskausmahaksi. Mies ei meinannut uskoa, että en ”pullista” vatsaa tahallani ulospäin, vaan se nyt vaan on tuollanen tällä hetkellä. Kaasua ja nesteitä varmaan täynnä. :’D

Toinen erikoinen oire on erittäin todentuntoiset unet. Yleensä en edes muista nähneeni unia, mutta nyt niitä on joka yö. Viime yönä näin unta meidän tulevasta lapsesta. Se oli tyttö, jolla oli ruskeat vähän kiharat hiukset ja hän oli tosi hyväntuulisen oloinen vauva. Oli niin hyvä mieli kun heräsin tuon jälkeen. :’)

On kauhee turvotus varsinkin illalla. :D Näyttää et ois pitemmällä. Onko se muuten totta et joka raskaus näkyy edellistään nopeammin ulospäin?

Diana, mulla on turvotusta, mutta se kyllä jakautuu tasaisesti koko vartaloon :D Mulla ennen menkkoja nousee paino 2-3kg ja raskausaikoina se jää pysyväksi. Mulla kans unet muuttuu omituisiksi ja tosi todentuntuisiksi aina raskausaikoina :)

Hetu92, mulla neljännen raskaudessa maha pullahti esiin tosi aikaisin, mutta muiden kolmen kohdalla en eroa huomannut mahan ilmestymisessä tai koossa loppuraskaudessa :)

Täällä väsymys on jotain ihan mieletöntä, ja rinnat kamalan arat. Jatkuvaa etomista ollut nyt muutamana päivänä, oksentaa ei ole vielä tarvinnut. Hyvin erilaista kuin esikoisen kohdalla. Nyt pystyy kahvia juomaan, esikoista odottaessa kahvi maistui pahalta. Ja tää turvotus! :nailbiting:

Takaisin