Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tuo kannu on kyllä ihan huippu! Toiminut hyvin ainakin meillä, avaa röörit kyllä todella tehokkaasti. :) ei oo muita lääkkeitä pahemmin tässä talossa tarvittu.
 
Täältä kans pisteet nenäkannulle! Mul menee yleensä korvat lukkoon.. Ollut oireena jokaisessa raskaudessa ja ajoittain tässäkin..
 
Okei täällä ollaan taas aivan hermona.. Värkistä löytyi pari herneenkokoista valkoista pallukkaa, tässä on jo kondylooma ja syöpä diagnoosit googletettu. Muilla sattunut vastaavaa??
 
Okei täällä ollaan taas aivan hermona.. Värkistä löytyi pari herneenkokoista valkoista pallukkaa, tässä on jo kondylooma ja syöpä diagnoosit googletettu. Muilla sattunut vastaavaa??

Onko kutinaa tai muita oireita? Ei oo kyllä sattunut vastaavaa.
 
Onko kutinaa tai muita oireita? Ei oo kyllä sattunut vastaavaa.

Ei minkäänlaisia muita oireita, ihan vahingossa huomasin. En edes tiedä kauanko ovat olleet siellä, ehkä tulleet jo toisen kolmanneksen aikaan. Ei auta kuin huomenna soittaa aikaa.
 
Ei minkäänlaisia muita oireita, ihan vahingossa huomasin. En edes tiedä kauanko ovat olleet siellä, ehkä tulleet jo toisen kolmanneksen aikaan. Ei auta kuin huomenna soittaa aikaa.

Mä en edes yletä enää näkemään omaani mahan alta :D
 
kotikissa, sama juttu!! Siks ne löytykin ihan vahingossa kun peilillä piti tarkastaa miltä siellä näyttää kun ei oo aikoihin nähny, haha :D
 
Neuvolassa ei ainakaan selvinnyt, nyt pitää odottaa lääkärikäyntiä.. Hieman varovaisesti epäili bartholin rauhasta, mutta tiedä sitten.
 
Minulle on tullut ihan tajuton väsymys jo monta viikkoa sitten.. Nyt rv33+3. Ja yöllä kun nukkuu kyljellään niin alkaa särkeä niin perhanasti lantoita siltä kyljeltä sekä reittä niin pitää olla koko aika kääntymässä. Sekin varmasti sitä mun unta verottaa paljon. Niin ja hb mulla ollut nyt monta kuukautta 116/115 eikä ole sanottu että olisi tarvetta rautalisään. Ei minulla normaalistikkaan mikään huima tuo arvo ole mutta jostain syystä raskauden alussa oli 135! Enpä muista onko ikinä ennemmin ollut niin hyvä :D No se oli ja meni. Vauva potkii ja hyllyy tosi paljon niin että maha on aina ihan vinossa :D
 
Torstaina vasta aika lääkärille ja patit edelleenkin stressaavat, pelottaa ihan hirmuisesti mitä ovat. Nyt on lisäksi alkanut olemaan menkkamaisia jomotuksia, mutta vatsa ei kovetu niiden aikana. Vihlaisevia kipuja alavatsassa on päivittäin, niistä neuvolatäti sanoi että vauva vain potkisi jonnekin tosi alas.. Huomenna jo/vasta rv 33.
 
Hb voi olla hyvä vaikka rautavarasto oliskin tyhjä. Mulla itellä hb tällä hetkellä 120 ja rautavarasto 12 eli varastot tyhjät. Väsymys, nopea hengästyminen, voimattomuus yms johtuu ilmeisesti matalasta rautavarastosta.

Mut mulla tuli viikonloppuna ihan kummallinen kutina vatsan iholle. Ihan mahottomasti kutisi ja laitoin sheavoita massulle. Se ei kuitenkaan auttanu ja aamulla kauhea raapiminen jatkui. Päivän aikana helpotti ja huomasin iltapäivällä ett toppahousut ei mee enää kiinni edes pompulan avulla (pe ja la vielä meni kiinni). Voikohan olla ett vauva on laskeutunut la-su välisenä aikana niin alas, ett on aiheuttanu ihon venymisen ja siitä johtuis kutina.
 
Hei miten on, näkyykö virtsatietulehdus neuvolassa otettavassa pissinäytteessä vai vasta labraan vietävässä viljelyssä?
 
Hei miten on, näkyykö virtsatietulehdus neuvolassa otettavassa pissinäytteessä vai vasta labraan vietävässä viljelyssä?

Ei näy pissinäytteessä, siinä näkyy glukoosi, proteiinit ja pH. Jos on virtsis niin proteiini voi näyttää plussaa, mutta se voi näyttää sitä muustakin syystä. Eli vasta viljelystä.
 
Hb voi olla hyvä vaikka rautavarasto oliskin tyhjä. Mulla itellä hb tällä hetkellä 120 ja rautavarasto 12 eli varastot tyhjät. Väsymys, nopea hengästyminen, voimattomuus yms johtuu ilmeisesti matalasta rautavarastosta.

Mut mulla tuli viikonloppuna ihan kummallinen kutina vatsan iholle. Ihan mahottomasti kutisi ja laitoin sheavoita massulle. Se ei kuitenkaan auttanu ja aamulla kauhea raapiminen jatkui. Päivän aikana helpotti ja huomasin iltapäivällä ett toppahousut ei mee enää kiinni edes pompulan avulla (pe ja la vielä meni kiinni). Voikohan olla ett vauva on laskeutunut la-su välisenä aikana niin alas, ett on aiheuttanu ihon venymisen ja siitä johtuis kutina.

Yhdyn Lauran kommenttiin, noi rautavarastot kantsii tosissaan ottaa puheeksi neuvolassa mikäli sitkeää väsymystä ja heikotusta esiintyy hyvästä hb:sta huolimatta. Hb saattaa aluksi jopa nousta kun yrittää "kompensoida" tyhjeneviä rautavarastoja.

Ja @Laura@, tuosta vatsan ihon kutinasta. Saattaa tosiaan johtua ihon venymisestä, mutta suosittelen seuraamaan tilannetta. Jos kutina jatkuu ja varsinkin jos pahenee iltaa/yötä kohti tai heräät yöllä rapsuttelemaan niin ota heti neuvolaan yhteyttä. Ja jos kämmenissä ja jalkapohjissa alkaa kutista. Mulla viime raskaudessa raskaushepatoosi alkoi nimenomaan vatsan kutinalla ja toista viikkoa kuvittelin myös johtuvan ihon venymisestä,mutta sitten alkoivat kämmenet ja jalkapohjatkin kutista,mistä osasin vasta epäillä hepatoosia.
 
Pissatulehus näkyy kyllä kun stiksaavat pissanäytteen elikkä niinkuin ite moni tekee neuvolaäynnillä. Labran stiksauksessa voi näkyä leukkarit plussalla mikä voi kertoo tulehuksesta. Viljely vastaus kertoo tarkemmin tulehduksesta ja mikä antibiootti tepsii. Eli jos läääkäri aloittaa jonku antibiootin voi viljelyssä paljastua että joutuukin vaihtamaan antibiootin ettei tepsi juuri tämmöiseen bakteeriin.
 
Ymmärtääkseni neuvoloissa on just noita missä näkyy noi 3 vaan mutta labrassahan ja muualla ne käyttää yleensä niitä missä laajemmalti leukkarit ym sokerit..
 
Täällä on alkanut ihan ihmeelliset yökukkumiset. Todella vähillä yöunilla mennään nyt jostain syystä. Viimeyönäkin notkuin hereillä klo 03-06. Yöllä ramppaan vessassa joskus tunninkin välein, vettä menee litratolkulla kun suu on kokoajan kuiva, liitoskipuja on aina kylkeä kääntäessä ja paikkoja särkee.Sängystä on vain pakko päästä pois kun niin ahdistaa. Yöllä klo 3 heräsin vauvan liikkeisiin enkä saanut enää unta. Näin on menty nyt muutama yö peräkkäin. Luulen että hormooneilla on jotain tekemistä tämän valvomisen kanssa... onneksi on mammaloma alkanut ja töihin ei tarvitse aamuisin suoriutua. Nyt menossa rv 35+2. Ehkä nämäkin oireet vain kuuluu tähän loppuraskauteen.
 
Täällä samaa!Tosin särkyjä ei niin paljoa ole,mutta supisteluja enempi.Ahdistus ja levottomuus vaivaa öisin nyt paljon eikä illallakaan meinaa uni tulla.Samaa ollut joka raskaudessa.
 
Iltaisin maistuisi lasi tolkulla kylmää raikasta vettä..mutta sitten yöllä juoksettas vessassa..mutta miten vesi voikaan olla nii hyvää..:grin
 
Takaisin
Top