Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ihan sama juttu minullakin :/ öisin ei pysty mitenkään päin nukkumaan vaikka tyyny olisikin jalkojen välissä, lonkkaniveliin sattuu silti. Minä en ole edes ajatellut fyssaria kun en tiedä mitä se muka auttaisi :sad001

Mä sain neuvolasta lähetteen fyssarille, voin torstain jälkeen kertoa, että oliko mitään hyötyä. Sen lisäksi hain tk:n apuvälinelainaamosta SI-tukivyön. Siinä on vaan sellanen juttu että sitä saa käyttää vaan jos seisoo tai kävelee, koska istuessa se painaa vatsaa. Mun työ on kyllä enimmäkseen istumista, ja koen että on vähän hankalaa jatkuvasti ottaa vyötä pois ja laittaa takaisin, varsinkin kun siitä kuuluu ihan törkeen kova krits kräts, kun niitä velcro-tarroja irrottelee :D En haluais isossa avokonttorissa selittää ihan jokaiselle mun lantion löystymistä ja veikkaan että monikaan ei siitä halua kuulla :D Toi vyö on kyllä kätevä sitten kävelylenkeillä tai jos joutuu pitempään olemaan jalkojen päällä. Jostain luin että kävely ja juoksu pahentaa tätä vaivaa, minkä oon kyllä käytännössäkin huomannut. Se on kyllä harmi kun mun raskausajan ainoa liikunta on kävelylenkit. Enkä haluais tässä kolmea kuukautta vaan pötkötellä ja sitte mennä synnyttämään ihan rapakuntosena. Pitääkin kysyä siltä fyssarilta että onko parempi että lenkkeilen tukivyön kanssa, vai että en lenkkeile ollenkaan.
 
Mä sain neuvolasta lähetteen fyssarille, voin torstain jälkeen kertoa, että oliko mitään hyötyä. Sen lisäksi hain tk:n apuvälinelainaamosta SI-tukivyön. Siinä on vaan sellanen juttu että sitä saa käyttää vaan jos seisoo tai kävelee, koska istuessa se painaa vatsaa. Mun työ on kyllä enimmäkseen istumista, ja koen että on vähän hankalaa jatkuvasti ottaa vyötä pois ja laittaa takaisin, varsinkin kun siitä kuuluu ihan törkeen kova krits kräts, kun niitä velcro-tarroja irrottelee :D En haluais isossa avokonttorissa selittää ihan jokaiselle mun lantion löystymistä ja veikkaan että monikaan ei siitä halua kuulla :D Toi vyö on kyllä kätevä sitten kävelylenkeillä tai jos joutuu pitempään olemaan jalkojen päällä. Jostain luin että kävely ja juoksu pahentaa tätä vaivaa, minkä oon kyllä käytännössäkin huomannut. Se on kyllä harmi kun mun raskausajan ainoa liikunta on kävelylenkit. Enkä haluais tässä kolmea kuukautta vaan pötkötellä ja sitte mennä synnyttämään ihan rapakuntosena. Pitääkin kysyä siltä fyssarilta että onko parempi että lenkkeilen tukivyön kanssa, vai että en lenkkeile ollenkaan.

Mulle terkkari sanoi, että SI-nivelelle olis hyväksi liikkuminen, liikkumattomuus pahentaa oireita entisestään. Eli luulen, että vyön kanssa lenkkeily olisi hyväksi. :)
 
Tänään on ollut aivan järkyttävän lamaannuttava väsymys ja aivosumu. Kroppa tuntuu painavan tuhat kiloa eikä ajatus kulje, haluaisi vain nukkua. Taaperon perässä olisi vain jaksettava mennä, vaikka pystyssä ei meinaa pysyä.. Viimeisin hb oli 132.
 
Mulla oli tänään neuvola. Hb 99. Olen syönyt rautaa 2kk mutta jostain syystä ei imeydy. Olo on ihan karsea. Väsyttää ihan mahoton ja muutenkaan ei jaksa oikeen tehä mitään. 2 lasta (4v ja 2v) pitää arjen kiireisenä, mies reissuhommissa. Vinkkejä hb:n nousuun otetaan vastaan.
 
Mulla oli tänään neuvola. Hb 99. Olen syönyt rautaa 2kk mutta jostain syystä ei imeydy. Olo on ihan karsea. Väsyttää ihan mahoton ja muutenkaan ei jaksa oikeen tehä mitään. 2 lasta (4v ja 2v) pitää arjen kiireisenä, mies reissuhommissa. Vinkkejä hb:n nousuun otetaan vastaan.

Mulla auttoi aika ja kahden rautalisän yhtäaikainen käyttö sekä oikeasti tiukka linja sen kanssa että maitotuotteiden syömisen ja raudan ottamisen välissä on useampi tunti! Vaihdoin siis aamupalan kokonaan maidottomaksi ja otin raudat aina aamupalalla C-vitamiinipitoisen mehun kanssa. Mulla kanssa arvot laskeneet läpi raskauden joka käynnillä ollen alimmillaan 107. Viimeksi oli vihdoin kääntynyt nousuun ja nyt 114. Rautalisää ehdin syömään 2 kk.
 
Itaellä hemppari pysynyt hyvänä molemmissa raskauksissa. Alusta alkaen syönyt niitä mama multivitamiineja missä rautaa tulee mukana. Iltaisin olen aina ottanut vitamiinitabletin enkä erittisemmin ole kiinnittänyt huomiota onko ollut millainen iltapala, siis maitotuotteita tai ei.
 
Mulla varmasti vaikuttaa se,kun olen kasvissyöjä,niin ei ruokavaliosta rauta imeydy niin hyvin. Mäkin alusta asti syönyt monivitamiinia, jossa myös rautaa.
 
Fyssarikäynti SI-nivelen löystymisen takia: hyötyarvio: semi-turha. Opasti muutaman jumppaliikkeen jotka treenaa lantionpohjan lihaksia. Noissa kaikissa liikkeissä käytetään sellasta jumppakuminauhaa. Sellasta ei voinut tosin sieltä saada vaan se täytyy ite käydä jostain ostamassa. No, mulla on taapero ja jouluvalmistelut tässä, en ehdi kiertelemään kauppoja jonkun hemmetin kuminauhan perässä. Eli katotaanpa sitten joulujen jälkeen. Kävelystä sanoi että voi tehdä oman fiiliksen mukaan. Eli jos on lenkkien jälkeen kovin kipeä niin sitten ei kannata. Sit mua vähän ärsytti kun se voivotteli että eipä tolle ongelmalle paljoa voi nyt kun oot raskaana. Oli vähän sellanen fiilis että sori kun tulin tänne vaikka oon mokannu kaiken jo ennen raskautta (vaikka olen siis ennen raskautta harrastanut liikuntaa ja treenaillut myös niitä lantionpohjan lihaksia).
 
Mä otan rautatabletin yöllä, kun herään, niin ehtii imeytyä ennen aamupalaa ja edellisestä ruokailusta on aikaa.
 
Kuuluuko muilla selviä napsahduksia mahasta? Täällä useamminki päivään aina selkeä naps.

Ei ole kuulunut, mutta olen kyllä lukenut että tuo naps ääni liittyisi siihen kun vauva potkii kalvoja?

Tänään oli aivan tuskaa kauppareissulla. Todella kipeitä vihlaisuja tuli kävellessä jonnekin todella alas, kohdunsuulle ehkä..? Ei tuntunut istuessa kuitenkaan. Hitsi että säikähdin. Loppuivat kyllä sitten oikeastaan kotiin päästyä.
 
Tulee napsahduksia.Nytkin juuri kuului :D Kovasti neiti myös painaa päätään alas,mutta onneks tunnen,et on viel ylempänä.Melkoista potkunyrkkeilyä muutenkin.Isosiskonsa ollut samanlainen aikoinaan.Pojat olleet paljon rauhallisempia.Mut pysyypähän äiti nyt pirteenä tän väsymyksen keskellä,kun neiti on touhukas. :)
 
Täällå kanssa alkanu napsumaan :D ja tollasia kipeitä tuikkasuja tullu pari kertaa jonnekin alas, joku joskus sano kuvaavasti, että on ku yhtäkkiä joku tuikkais sukkapuikolla tonne alas
 
Onko kenellekään pahoinvointi palannut ? Mulla on ollut tällä viikolla etovaa oloa ja taas sais olla 2 tunnin välein syömässä ku muuten nälkä kasvaa niin isoks et tulee huono olo... Nyt rv29+5.
 
Fyssarikäynti SI-nivelen löystymisen takia: hyötyarvio: semi-turha. Opasti muutaman jumppaliikkeen jotka treenaa lantionpohjan lihaksia. Noissa kaikissa liikkeissä käytetään sellasta jumppakuminauhaa. Sellasta ei voinut tosin sieltä saada vaan se täytyy ite käydä jostain ostamassa. No, mulla on taapero ja jouluvalmistelut tässä, en ehdi kiertelemään kauppoja jonkun hemmetin kuminauhan perässä. Eli katotaanpa sitten joulujen jälkeen. Kävelystä sanoi että voi tehdä oman fiiliksen mukaan. Eli jos on lenkkien jälkeen kovin kipeä niin sitten ei kannata. Sit mua vähän ärsytti kun se voivotteli että eipä tolle ongelmalle paljoa voi nyt kun oot raskaana. Oli vähän sellanen fiilis että sori kun tulin tänne vaikka oon mokannu kaiken jo ennen raskautta (vaikka olen siis ennen raskautta harrastanut liikuntaa ja treenaillut myös niitä lantionpohjan lihaksia).
Tuollaisia jumppakuminauhoja löytyy esim tokmannilta tai prismasta.. Ei maksa onneksi kauheasti..
 
Onko kenellekään pahoinvointi palannut ? Mulla on ollut tällä viikolla etovaa oloa ja taas sais olla 2 tunnin välein syömässä ku muuten nälkä kasvaa niin isoks et tulee huono olo... Nyt rv29+5.

Täällä näyttää myös siltä että alkuraskauden pahoinvointi tekee paluun. Jos on pitempi väli syömättä niin heti on kuvottava olo. Aamupuurot meinaa tulla ulos komeasti, ehkä taas on liian pitkä väli ilta/aamupalan välillä. :sad001
 
Raskaus sovellus kertoi että näillä viikoilla vauva kasvaa nopeasti ja saattaa ilmetä huonovointisuutta joka johtuu nimenomaan vauvan nopeasta kasvusta ja hormonien määrästä..
 
Takaisin
Top