Millaiset vaunut hommaatte?

Vaunutietämyksessä lähdetään nollasta, eli kokemuksia ja suosituksia saa laittaa. Ajatuksena yhdistelmävaunut kuulostaa hyvältä, mutta millaisilla peleillä täällä maalla pärjää? Pitäisi päästä kulkemaan soratiellä, metsässä, iso koirakin mukana, hölkkäillään myös ja tosiaan asfalttia ei juuri ole. Yksin käyn paljon kaupassa, eli logistiikan pitäisi olla suht näppärä yhdelle käsiparille. Mitäs muuta hyvä huomioida?

Mä kävin viime viikolla lastentarvikkeessa työntelemässä Britaxin ja Brion vaunuja ja täytyy sanoa, että kova oli pettymys. Oon salaa niitä ihaillut, kun kivan näkösiä ja näppärän kokoisia, mutta ne huoju ja heilu kun mikäkin halpa muovinen lasten leikkivaunu :eek: Ehkä tottumuskysymys, kun itse olen vain jämäkkiä Emmaljungia työntänyt, mutta en kyllä voisi omaan käyttöön kuvitellakaan niitä. Hyvä toisaalta, että tuli todettua ne omaan käyttöön huonoiksi, niin ei ainakaan kaiverra vaunuvalinta enää. :joyful:

Sorateille ja maastoon kannattanee ostaa vaunut, joissa ei ole kääntyviä etupyöriä, vaikka ne saisi lukittua. Myös kankainen tavarakori on minusta huono isoille kauppatavaroille, kuluu helposti rikki eikä kestä kovaa kuormitusta, mutta niitäkin on varmasti erilaisia.

Hartaneita mietin tosissani maalle. Mut sit ajattelin, että en viiti tonnia laittaa kurateillä ja muutenkin eräiden öljysormien tuhottavaksi :confused:.
Ostettiin käytetyt brio happyt, niissä on hyvä jousitus ja heijastimet, muutoinkin kelpo pelit.
Lisäks panostetaan kunnon matkiksiin, jotka voi sit kuskailla kauppakeskuksissa yms. Ajattelin alustavasti peg peregon plikoja. Ajatus saa vielä hautua :).

Mulla on esikoisella käytössä serkun vanhat Oran Jovi-yhdistelmät ja ne on kyllä aika isot ja hiukan ehkä raskaat. Mutta isot renkaat ja suht tilava vaunukoppa ja ainakin ne kulkee ihan mukavasti täällä maalla :) Voi tosin olla, että mulla on niin surkea kunto nykyään, että ne tuntui muka sen takia raskaammilta :'D

Me tilattiin jollyroomista Beemoo yhdistelmävaunut, tulivat jo, ja ovat ihan ok. Maksoivat 193€ joten tosi halvat ja tuotiin kotiovelle saakka :) ilmakumirenkaat on ja kantokoppa ratasistuimen päällä, mustat kankaat.

Näillä näkymin meille tulee teutonia cosmot. :)
Pienet, ketterät kääntyvillä etupyörillä. Kokoontaitettuina menevät pieneen tilaan. Just hyvät kaupunkiin lähinnä asfaltille. :)

Esikoisen vaunut myytiin yli vuosi sitten, nyt olisi uusien yhdistelmien hankinta edessä :rolleyes:
Meillä pitää olla paksut ja leveät ilmarenkaat, jotta on hyvä kulkea vaihtelevissa maastoissa, sekä vaunujen pitää olla malliltaan aika tukevat, koska tulen lenkittämään koiria samalla kun niitä työntelen. Eli kunnon taisteluvaunut :joyful:

Nyt on väriksi valikoitunut harmaa, sellanen vähän meleerattu, joten sellaset pakko saada:angelic: Emmaljungalla oli aivan ihania, mutta melkein 700€ vaunuista on kuitenkin meille ihan liikaa...käytettynäkin pyydetään vielä reilusti yli 400€ :shifty: ymmärrän siis kyllä ettei niitä kukaan satasella myykään pois, harmittaa vaan kun itellä ei oo varaa :sorry::joyful: Pitää toivoa että vuodenvaihteen jälkeen osuisi oikeanväriset vastaan ja vaikka ihan ne käytetyt ja hyväkuntoiset:p

Meillä on esikoiselle hommatut Brion Smile rattaat ja oon tykännyt :) on kuljettu niillä niin kaupungissa kuin maalka, metsäteillä ja lumessa. Haaveilen, että selvittäis pelkällä seisomalaudalla (löysin yhden mihin saa myös istuimen) mut se jää nähtäväksi. Saahan noita tuplia ostettua sit vauvan syntymän jälkeen jos näyttää siltä ettei pärjätä tuolla :) matkikset meinattiin lisäksi hankkia tuplina, niillä voi sit mennä jossain kauppakeskuksissa ym jos esikoinen ei jaksa kävellä. Hyvin positiivista ajattelua multa kun esikoinen ei vielä kävele (vain tukea vasten), mut eiköhän se opi kun onhan tässä vielä puolisen vuotta vauvan syntymään :D

Ja siis meillä on kantoreppu niin ajattelin välillä mennä niin (varsinkin kesällä), että vauva on repussa ja esikoinen rattaissa :)

Emmaljungan mondial vaunuja olen himoinnut kovasti, hinta vain on aika suolainen.:dead: Kävin jo vähän "renkaita potkimassa" lähimmässä liikkeessä. :hilarious:

Esikoisella on Stokken rattaat ja ne on olleet ihan loistavat. Varsinkin vauva-aikana. Nyt en tiedä, mitä tehdään. Jos esikoinen on jo 2,5-v. pitääkö vielä hankkia uudet rattaat? Itse olen kahden vaiheilla... Välillä jaksaa kävellä, välillä ei. Hmm...

MountainBuggyn rattaita voin muuten myös suositella. Ihan loistavaa laatua ja hyvät lykkiä. Isot renkaat ja tilavat kopat, yms.

Meillä ei ole ollut muuta ajatusta vaunuista kuin se, että ostetaan käytettynä sellaiset, mihin vauvat menee vierekkäin. Nyt olenkin ahkerasti toria vilkuillut tulisiko lyömätön tarjous vastaan.

Onkos kellään kokemusta britaxin b-agile 4 -rattaista? Oliskohan niistä matkarattaiden virkaa toimittamaan?

Rattaita on ihan järjetön määrä. Se on kuin auton hankintaa. Kannattaa käydä paikan päällä kokeilemassa, sillä malleissa ja merkeissä ja varsinkin hinnoissa ja laadussa on eroja, joita ei esim. netissä huomaa tai ehkä niihin ei kiinnitä huomiota. :)

Ja jos tietää, että matkustaa paljon tai muuta, mikä vaatii rattaiden jatkuvaa kasaamista, suosittelen miettimään matkarattaiden hankintaa. Osasta saa selän ihan vaakatasoon, joten ne käyvät 0-v. Menin ekat kuukaudet ilman, kun ajattelin, että turhat ne on. Mutta kyllä se oli sata kertaa helpompaa handlata kevyitä matkarattaita, jotka saa vielä pieneen tilaan, varsinkin kun olin aina yksin. Säästyi hikeä ja kyyneleitä. Ja monta kirosanaa. :) Nyt meillä on matkarattaat aina autossa ja muuten mennään Stokkella, toimii!

Asiasta toiseen, onko kellään kokemusta kantoreppu/-liina ja rattaat yhdistelmästä? Toimiiko hyvin, vai huutaako niskat hoosiannaa? Tuntuu turhalta ostaa tosi itsenäiselle taaperolle ne kaksosrattaat... Hänet tuntien keväällä mennään jo polkupyörällä. Yritän siis miettiä muita vaihtoehtoja. :)

Juu niinhän se on, että kokeilemalla sen vasta näkee.
Itsellä kun on sen 60-90 km lastentarvikeliikkeisiin matkaa, niin mieluusti kysyy kokemuksia ennen kuin valitsee sen paikan mihin niitä rattaita lähtee edes kokeilemaan. Eri tietysti on jos asuu 30 km säteellä kaupoista..

Mä oon aatellut, että pidän vauvaa liinassa ja esikoista rattaissa jos vain käväistään jossain lähikaupassa ym. Pidemmälle reissulle vauvalle koppa ja esikoiselle taakse istuin jos ja kun ei vielä jaksa kävellä. Myös seisomalaudan ajattelin hankkia kesäajaksi, talvella lienee turhake. Voishan sitä esikoistakin kantaa helposti selässä vielä puolen vuoden päästä, eilen viimeeksi mentiin manducalla kauppaan. Olihan siinä taiteilua kun on etureppu ja takareppu tällä kertaa samaa aikaa, mutta hyvin sujui! :D voihan se olla, että jos tyttö tosta reipastuu niin en osta tupla-adapteria, mutta uskon, ettei pari vuotias jaksa vielä lumihangessa kävellä..

Jos ei hikilenkkeile ja on hyvä ilma, niin onnistuu varmasti liinailu+rattaat :) Me liikutaan ihan joka säässä ja lenkkeilen paljon, joten ostetaan myös tuplat. Liinahan olisi parempi vauvan selkää ajatellen ja sitä varmasti käytetään aina kuin mahdollista. Matkarattaita ei olla ajateltu hankkia, mutta voi pian mieli muuttua kun mies myy vanin pois ja kaikkea ei saa vaa heitettyä mukaan :D

Meil on emmaljungan tupalat ja nyt sit mietinkin et jos ne myis pois ja ostais vaunut seisomalaudalla :/ meidän emilia kyllä jaksaa juosta ja kävellä.mut luulen et peppi väsyy jo pelkästään sydämmensäkin takia eikä kyllä jaksa kävellä pitkiä matkoja lainkaan,eikä hirveesti kyl jaksa edes pieniä matkojakaan

Anttimir, huutelen tähän väliin :D millaiset tuplat teillä on? Meillä on tupla vikingit hakuksessa meinaan ;)

Meillä ollu britaxin b-agile 4 ja on matkarattaina kätsyt. Ite myin pois ja joskus kun lapsille riittää tyyliin sateenvarjorattaat niin ostan sellaset :D Haluun et matkikset on oikeasti minit! 1v10kk pojalla nyt useimmiten käytössä Teutonian Timmyt ja on hyvät! Meillä kans Emmaljungat, Sport rungolla. Ne on vaan tosi isot, sen takia Timmytkin.
Mut voin sanoo et noi Emmalit on parhaat jos pitää esim. Koiria lenkittää metsässä yms! Super hyvät ja joustavat ja parhaat renkaat.

Me ostetaan nyt kun käytettynä saadaan hyvät edullisesti (alle 100€!) niin tuplat, vierekkäin istuttavat.
Kun kuitenkin on koira ja lenkit ja poika myös sen verran vilkas etten perässä voi juosta joka paikassa. Tottakai pyritään enimmäkseen kävelyyn, mut sit ei jää pulaan jossain jos taapero ei tottele/juoksentelee sinnetänne.
=vaarallista :D

Manduca+rattaat yhdistelmällä en pelkästään uskalla. Ja saahan ne aina toivottavasti myytyä eteenpäin!

Takaisin