Millaiset vaunut hommaatte?

Kantoliinassa paino jakautuu aika isolle alueelle, että ei välttämättä kipeytä hartioita, ei ainakaan mulla ole liinaillessa hartiat kipeytyneet ja on kans taipumusta jumeihin&migreeniin. Juokseminen onnistui mulla ihan normaalisti koiran ja tuplien kans, lisäks oli vielä jouksutuplat, joilla tietysti kevyemmin taittui matka kuin tavallisilla.

Emmaljungissa muuten noi muoviset nepparien vastakappaleet menee hajalle melko nopeasti :( Ainakin jalkapeitteen kiinnitysnepparit city crosseissa on muoviset. Melko ärsyttävä vika jos uutena niin kalliit kärryt ostaa.

Sori jos puhun höpöjä, mutta meinaan esim, istuimen ja kopan reunustat ja turvakaari, sekä ne nivelet _näyttävät_ muovilta/muoviselta, en siis sano että ne muovia olisi kun en siitä varma ole (tosin Brioissa taitavat olla?). :grin Briot näyttää mun mielestä samoilta, samoin Ej uudet nxt90 vaunut.. Ja alumiiniset näyttää kaukaa tosi muovisilta, esim juurikin nuo nxt90, vaikka ihan kivan malliset muuten. :) Nää on vaan näitä ulkonäköseikkoja.. :grin

Meillä Edgeissäkin perus metalli vai mikälie nepparitkin oli joko liian löysät tai tiukat, eli huonot nekin.. :grumpy:

Nää on myös niin makukysymyksiä :) saattavat näyttää muovisilta, kopassa ei ollut muovia muistaakseni ja jos on niin siinä päällä sellainen todella paksu pehmuste/sama mikä työntöaisassa. Sitä ei kyllä rikki saa. Ainoa mitä itse mietin ja on tosiaan muovia on ne taittoaisan nivelet. Mutta hyvin ovat kestäneet kovaa käyttöä, ei mitään ongelmaa. Muita muovisia kohtia noista ei löydy.

Jousitus puuttuu brioista, mikä menee EJ eduksi monissa, mutta ilmakumirenkaat pehmittää kyytiä. Eikä noita ole tarvinnut pumpata vissiin kuin kerran :)

Mä en todellakaan puolustele myös emmaljungia, vaikka ulkonäöllisesti ne miellyttää eniten. Täydellisiä vaunuja tuskin löytyy, aina on jotain vikaa, mutta näissä Ej (viikkareissa) ärsyttää nää renkaat, missä on muovinen akseli :mad: Heiluu ja kolisee minkä kerkee, samoin kankainen tavarakori on jotain niin ärsyttävää.. Classic chrome oli paras maastoon, mutta hirveen levee, nitisee jos ei huolla ja raskas työntää.

Mä tykkään kans sv kuomusta, joka lienee samanlainen kuin noissa brioissa :)

Täällä kaivattas konkareilta vähän vinkkejä millaiset yhdistelmävaunut kannattaa katsella paljon lenkkeilevään perheeseen. Mitään turvakaukalo yhdistelmävaunuja en huoli kuitenkaan. Vauvan ei ole hyvä niissä olla pitkillä lenkeillä.

Meillä kriteereinä kuitenkin on kevyt työnnettävyys kelissä kuin kelissä, kestävät (lenkkeillään koirien takia paljon), saa pieneen tilaan helposti(kuljetettavuus autossa), varaosat helposti saatavilla ja toki kestävät pitäisi olla.

Käytettyjä ollaan katseltu, mutta kun tuntuu että kaikki muu hommataan käytettynä voisi vaunuihin satsata sitten kuitenkin uutena. Äh hankalaa. :hilarious: Ja plussaa tietty on että kun uutena ostaa niin ne kestäisi useammalla lapsella sitten tulevaisuudessa. :rolleyes:

Noh, toistan nyt itseäni, mutta emmaljungan classic chrome -rungolla varustetut yhdistelmät kulkee ihan missä vain. Siis ihan missä vain. Meillä mentiin autottomana joka päivä säällä kuin säällä, asfaltista metsälenkkeihin. Vaikka ne olikin meidän mielestä turhan isot ja raskaat, niin se hyvä niissä oli, että oli luotettava kulkupeli. Muita samankaltaisia taitaa olla ainakin ora ja mitä näitä nyt on..

Mä itse kyllä suosittelen vaan katsomaan käytettynä. Me ostettiin uutena reilu 800€ ja myydessä uudenveroisina saatiin 450€. Nykynen omistaja saa ne myytyä luultavasti n. 350€ jne. eli tappiolle siitä vain jää..

Täällä kaivattas konkareilta vähän vinkkejä millaiset yhdistelmävaunut kannattaa katsella paljon lenkkeilevään perheeseen. Mitään turvakaukalo yhdistelmävaunuja en huoli kuitenkaan. Vauvan ei ole hyvä niissä olla pitkillä lenkeillä.

Meillä kriteereinä kuitenkin on kevyt työnnettävyys kelissä kuin kelissä, kestävät (lenkkeillään koirien takia paljon), saa pieneen tilaan helposti(kuljetettavuus autossa), varaosat helposti saatavilla ja toki kestävät pitäisi olla.

Käytettyjä ollaan katseltu, mutta kun tuntuu että kaikki muu hommataan käytettynä voisi vaunuihin satsata sitten kuitenkin uutena. Äh hankalaa. :hilarious: Ja plussaa tietty on että kun uutena ostaa niin ne kestäisi useammalla lapsella sitten tulevaisuudessa. :rolleyes:

Tuota pakko kommentoida että se turvakaukalon yhdistäminen vaunuihin ei tee niistä vaunuista mitenkään huonompaa tai vaikuta vauvan oloon niissä :) Se kaukalo on erikseen ja kliksautetaan vaunuihin kiinni mallista riippuen joko adapterilla tai ilman. Lähes kaikissa vaunuissa on nykyään tämä ominaisuus, että halutessaan nostamalla kopan/ratasistuimen sivuun, saa tilalle turvakaukalon jos sille on tarve. Ne eivät siis ole vaunuissa yhtäaikaa.

Eihän kukaan vauvaa lenkitä kai turvakaukalossa. :happy118 Toi kaukalon kiinnisaanti rattaisiin vaan helpottaa tiettyjä siirtymiä jos anyway ajaa autolla ensi paikkaan x, vauva nukkuu kaukalossa ja myöhemmin vaihtaa hänet vaunukoppaan esim koko päivän kyläily tms reissuilla.

Varaosia saa aika hyvin moniin vaunumerkkeihin jos on ostanut ne Suomen kaupasta. Ulkomaiden verkkokaupoista tilattujen voi olla sitten sitä sun tätä. Ainakin Emmaljunga, Brio, Britax, Stokke, Gesslein, Bugaboo... ja monet muut tunnetut niin saa varaosia kyllä. Ja laadukkaissa vaunuissa ei niitä kyllä koko ajan tarvii olla uusimassa vaikka käyttö olisikin kovaa. Yleisimmät lienee nuo renkaisiin liittyvät pulmat.

Kelissä kuin kelissä menee toki aina isot vaunut paremmin isoilla renkailla, mutta haittapuolena on usein sitten niiden paino.. sekä niitä ei sitten saakaan pieneen tilaan helposti. Aika monista vaunuista löytyy blogeista juttuja, videoklippejä ym kunhan pääsee siihen saakka että on vaikka edes joku top 3 joiden välillä arpoo. Ja toki se hintahaarukkakin ratkaisee mitä niistä on valmis uutena pulittamaan. :)

Muokattu viimeksi:
Se on juuri niin, että vaunuissa joutuu usein sitten jostain ominaisuudesta tinkimään, jos moni muu osuu nappiin omalle kohdalle.. Ja totta sekin, että kun uutena ostaa niin toki jää tappiolle tottakai, sehän on selvä ostaa sitten oikeastaan mitä tahansa. Karkeasti voi ajatella saavansa niistä hyvä jos puolet, jos on hyvin pidetty esim yhdellä lapsella. Paljon liikkuu käytettyä hyvääkin kyllä markkinoilla jos tuuri käy :)

Ollaanko me siis vaan oltu niin urpoja ettei saada sitä irti? Mistä se irtoaa :arghh:
Meillä on viime vuonna ostettu malli, mikä teillä?

Meillä myös Brion Smilet ja saadaan kaari irti :) kaaren molemmissa päissä alapuolella on pienet napit, joita painamalla irtoaa. Voi irroittaa vain toisen puolen, jolloin kaaren saa siirrettyä sivuun tai sit kokonaan irti :) meillä kans viime vuonna ostettu.

En vielä tiiä,jotkut käytetyt yhdistelmävaunut todennäkösesti pitää hommata..... Mä en kyl oo ymmärtäny tota miks se turvakaukalo pitää saada kiinnitettyä vaunuihin....ehkä vaan oon nii tyhmä :D

Aaa, mietin mitä muovia meinasit. Sen istuin/kopankehikko on semmosta vaahtomuovia, jonka alla metallia. :) Samoin kun turvakaari ja työntöaisakin.

Kannattaa muuten aina pyytää tarjousta jos liikkeestä ostaa. Esim. Emmaljungista saa yleensä kivan pakettihinnan kun vaan tinkaa toisin, kun Bugaboolta saa vain lisävarusteista jos niitä ostaa samaa aikaa kun rattaat.

Meillä myös Brion Smilet ja saadaan kaari irti :) kaaren molemmissa päissä alapuolella on pienet napit, joita painamalla irtoaa. Voi irroittaa vain toisen puolen, jolloin kaaren saa siirrettyä sivuun tai sit kokonaan irti :) meillä kans viime vuonna ostettu.

Ei jessus, oon luottanut mieheen kun sanoi ettei sitä saa irti ja sen tarkemmin en asiaa ole tutkinut muuta kuin ylimalkaisesti katsonut että "juu ei saa" :laughing025
Kiitos informaatiosta, täytyypä tutkailla huomenna! Siinä on sellainen suoja päällä vetoketjulla niin ilmeisesti löytynee sen alta:laughing002

En vielä tiiä,jotkut käytetyt yhdistelmävaunut todennäkösesti pitää hommata..... Mä en kyl oo ymmärtäny tota miks se turvakaukalo pitää saada kiinnitettyä vaunuihin....ehkä vaan oon nii tyhmä :D

Joissain tilanteissa siitä on hyötyä, kun kaukalo + baby esim alkaa painaa aika paljon. Pakkasilla en ite pitänyt kaukaloa koskaan autossa valmiina vaan se roudattiin aina sisään. Kaupoille mennessä helppoa alussa, kun muksu nukkuu kaukalossa niin laittaa se suoraan rattaisiin kiinni niin on ikään kuin matkarattaat sen kauppareissun ajan. Ei tarvi nukkuvaa muksua irroitella kaukalosta tai laittaa vastaavasti kaukaloa ostoskärryyn. Mutta kuten sanottua, tämäKIN on niin tottumus kysymyksiä ja missä babyn kanssa eniten liikkuu ja millä välineillä :)

Aaa, mietin mitä muovia meinasit. Sen istuin/kopankehikko on semmosta vaahtomuovia, jonka alla metallia. :) Samoin kun turvakaari ja työntöaisakin.

Ai vaahtomuovia! :eek: miten se kestää? Meillä ollaan hampaat kiinni kaikessa mihin vaan yltetään ja pelkään jo nahkaisen turvakaaren suojuksen vuoksi :D

Takaisin