Millaiset vaunut hommaatte?

No joka tapauksessa niitä vikingin koppia on sitä normaalia ja kapeampaa, sit niihin super vikingeihin käy citykoppa. Kai :D

No mun käsittääkseni vikingiin on vaan yksi koppa malli, ja super viikingin kopat on tietty erilaisia koska se on muutenkin suurempi vaunu. En oo ainakaan nähny netissä kahdenlaisia viikingin koppia. Mutta mene ja tiedä, vaikeita hommia :D

https://www.lastentarvike.fi/verkkokauppa/Lastenvaunut/Tuplarattaat/Viking-Koppa-735,-All-Black.html Tuo ois kapeampaan runkoon

https://www.lastentarvike.fi/verkko...at/Emmaljunga-City-Koppa-Supreme,-Granit.html Tuo menee supereihin ja vaikka mihin muihin

https://www.lastentarvike.fi/verkko...maljunga-Viking-Koppa,-Competition-Black.html Tuo perus vikingeihin

https://www.lastentarvike.fi/verkko...ga-Super-Viking-Koppa,-Competition-Black.html ja erikseen super vikingeihin koppa

Että näyttäis niitä monia olevan :D Saatetaan kans noihin tupliin päätyä ja vaihdetaan city crossit vikingeihin :p

Double vikingin ja vikingkn runkoon menee viking istuimet ja kopat. Super viking istuin/koppa on leveämpi ja menee kaikkiin muihin runkoihin paitsi EI viking/monkey (vanhempi ei myynnissä oleva runko)
Tosiaan ainoa ero on double vikingin ja double viking 735 välillä tuo ettei saa makuuasentoon istuimia jos naama menosuuntaa ja leveys taisi olla normi double vikingeillä 79cm, kun taas toisissa 73,5cm, josta nimen perään tulee 735. :)

Nyt noi linkit katottuani toi 735 koppa on All black väriä ja tuo toinen koppa competion black eli eri vuoden malliston värit. Muuten aivan samat kopat :)

Saaaaakelin vaikeeksi tehty tuokin homma :D noh, kyselen kaupassa lisää :P

Ostin esikoiselle vaunut uutena just tuolla periaatteella että meneepähän seuraavillakin lapsilla, ja näin vaan ne on myyty ja ostettu tuplat tilalle :grin:arghh:
Oishan nuo voinu säilyttää ja ostaa seisomalaudan sit myöhemmin kun esikoinenkin jaksais kävellä (nyt tulee 1v7kk iköero) mut ei oo varaa ostaa niitä tuplia ja vanhassa rahat sit kiinni.

Mä kotiutin just maanantaina britax b-dualit, peräkkäin/päälleikkäin istuttavat jotka käy myös yksittäin lapselle, en inhoa mitään niin paljoa kun niitä isoja vierekkäin istuttavia rynnäkkövaunuja :grin maku asia toki, mut meidän käyttöön ei sopis millään.

Mä taas en uskoisi meidän käytössä noihin peräkkäin/päällekkäin oleviin istuimiin. Esim kaupungille jos lähdetään, niin 3km suuntaansa ja sit se kaupoissa pakollinen pyöriminen, niin tuskinpa esim 2-3v mielellään istuu toisen sälkänojaa tuijotellen. Käyn myös pitkiä yli 10 km lenkkejä, joten isommat muksut eivät varmasti viihtyisi peräkkäin paria tuntia. Edellisellä parivaljakolla oli ikäeroa 2v2kk ja tuplat/peräkärry oli käytössä 4vuotta, siis lenkkeilyssä, että kokemusta löytyy :) Kyllähän kapeammat kärryt varmasti näppärämmät, mutta itsellä kärryjen leveys vaikuttaa lähinnä ovista kulkiessa.

Onko teillä kokemusta Britax smile yhdistelmistä? Kulkeeko lumessa ku näyttää niin pieniltä ne eturenkaat? :D Ne olis aika kivan näköiset, eikä niin kalliit mitä Emmaljungat(jotka myös haluaisin). :)

Kai mikä vaan kulkee lumessa, mutta eri asia, että kuinka helposti :D Isot ilmakumipyörät kulkevat varmasti, muissa sitten eroja. Viime talvena oli auraamattomalla tiellä joku 10cm lunta, kennorenkailla ei päästy mihinkään kun keräsivät lunta, käsittelin silikonisuihkeella ja ongelma poistui. Luulis noissa pienissä renkaissa kans olevan sen ongelman, että saattavat kerätä lunta sinne "lokasuojan" väliin tai sitten eivät yksinkertaisesti suostu kulkemaan ainakaan nuoskalumessa. Mene ja tiedä, kyl niitä pienirenkaisia kuitenkin näkee talvellakin liikenteessä :)

Meillä on Brion Smilet ja niillä on menty vaikka millaisissa olosuhteissa ja hyvin mennyt :) ne etupyörät kun lukitsee niin hyvin menee lumessa eikä meillä edes se lumen kasaantuminen lokarin alle edes haitannut kun sitä mukaa tippui koko ajan pois, toki riippuu kelistä millaista lunta on :D en aio noista luopua vaikka esikoisen ja tämän kuopuksen välille tulee 1v9kk ikäeroa :D

Muoks. Tää siis sama kuin Britax Smile, ostettiin ennen kuin Britax osti Brion :)

Muokattu viimeksi:
Mä kävin testaamassa Britax Smileja ja nyt kyl varmistu et ne me hommataan 100% varmasti :)

Mulla on ollut emmaljungat, teutoniat ja seuraavalle tulee briot. Kaikissa omat hyvät puolet :)

Meillä ollut z-linen tuplat, emmaljungan twin ceroxit, emmaljungan city crossit, Emman sateenvarjorattaat, queridoon tuplakärry/juoksurattaat, brion kombit, emmaljungan scooterit, emmaljungan city jetit, gracon matkarattaat ja varmaan joitain muitakin mitä en muista :D Onhan noita ollut, jotkut lähteneet heti vaihtoon ja jotkut vasta lyhyen käytön jälkeen, jotkut taas käyttötarpeen mukaan vaihdettu. Ikinä ei olla yksillä pärjätty, aina vähintään kahdet kärryt ollut käytössä. Nyt meille tulee ainakin aluksi sitten kuitenkin kääntyvillä etupyörillä molemmat kärryt, eli vikingit tuplana ja tavallisena. Muita yhteensopivia keskenään ja muut kriteerit täyttäviä en vaan ole löytänyt, joten menkööt nyt kääntyvät etypyörät ja ostan juoksukärryt sitten erikseen. Ois helppo kun löytyis ne täydelliset kärryt, mut ei, semmosia ei vielä ole vastaan tullut :D

^ ihana kuulla, mä meinaan ajattelin just (tai ehkä oon saattanut katsoa jo valmiiksi), että ostaisin vielä toiset yhdistelmät, ihan vaan varmuuden vuoksi :D jos vaikka mies työntää toisia ja mä toisia kun käydään isommilma ostoksilla kaupassa, tai toisia pitää vaunuvarastossa ja toisia sisällä..

Mä liikun niin paljon, että kärryjen oltava just eikä melkeen :) Sit jos molemmat kärryikäiset eivät ole samaan aikaan kotona, niin tuplien lisäksi oltava yhdistelmät. Tai jos mies vaikka puistossa isomman kanssa ja mä haluan lenkille, niin en viitsis tuplia turhaan työnnellä vaan vauva kyydissä. Kunnollisiin kärryihin viitsii rahaakin panostaa ihan eri tavalla, verraten vaikka autoon, josta en mielelläni yli 500 euroa maksaisi :D

Jes ihanaa, samoilla sanoilla voinkin perustella miehelle, että miksi me ehdottomasti tarvitaan myös toiset vaunut!

Jos olisin järkevä ihminen, niin ostaisin vaan toisen ej rungon easyfix-kiinnikkeillä, niin saa kopan ja istuimen erikseen, mutta taidan kyllä ostaa kuitenkin toisen merkkiset niin tuleepa testattua niitäkin :D briot ja britaxit ei miellyttäneet yhtään.. Mitä muita nyt on? Bugaboo, Teutonia, ora?

Meidän rattailla siirtymät on niin lyhyitä, kun pääasiassa aina autolla kuljetaan, niin ajattelin sit mahdollisesti vierekkäiset lenkkivaunut ostaa myöhemmin erikseen kellariin jos tuntuu ettei toinen viihdy alemmassa, ja joita en edes yrittäisi raahata mukana autossa :grin

Ja meillä ne briot(nykyiset britaxit) oli justiinsa nuo smilet mistä joku kysyi, ja tykkäsin todella paljon.
Missään hirveässä kinoksessa ei ikinä testattu kun aina aamuisin oli tiet aurattu, siellä kulki ainakin hyvin :rolleyes:
ei niillä samalla tavalla heijata vauvaa pehmeästi kuin esim brion happyilla, jousitus ei ole häävi minun mielestä, mutta muuten asiansa ajavat.

Onhan niitä merkkejä vaikka mitä nykyään. Tosiaan, järjellä näistä ei taida aina päästä ;D

Meilläkin Brion Smilet (nykyinen Britax) ja ollaan tykätty! Lumessakin ollaan selvitty kiitettävästi. Eihän noi varmaankaan samat lumihangessa ole kuin isoilla renkailla varustetut, mutta toimivat kuitenkin.

Me haluttiin nimenomaan nuo Smilet koska ovat melko näppärän kokoiset, mahtuu hyvin autoon ja silti ihan kunnon vaunut. Haluttiin tähän taloon vaan yhdet vaunut ja nää on siinä mielessä tosi toimivat.

Kakkoselle (ikäero 2v) laitetaan vaunuihin seisomalauta ja toivon, että pärjätään sillä :D jos ei, niin sitten edessä tuplien osto. Ja ehdottomasti peräkkäin olevat, juuri tuon vierekkäin istuttavien leveyden vuoksi.

Takaisin