Millaiset vaunut hommaatte?

Mä oon katellu noita emmaljungan rattaita, miellyttävät silmää. Mutta käyttökokemusta ei ole, ja haluisin sellaset millä voi mennä kaupungilla ja metsässä. Ja sellaset mitkä ois kuitenkin suht kevyet. Löytyykö kellään kokemusta moisista?

Hmm no kääntyviä etupyöriä en suosittele metsään, eli (super) vikingit ja nitrot ja duo s -runko siis ei. Classic chrome -runko oli huippuhyvä omassa käytössä metsässä että kaupungilla, kevyemmät ja kapeammat kuin sport-runko, mutta ei kumpaakaan voi oikein kevyeksi haukkua. Aika jämäkkää tekoa jos on lapsi ja ostokset kyydissä, tukevat mutta vaikea esim. kääntyä kauppakassien painosta johtuen. Edgen koppa on kyllä parhainta maailmassa, tosi tilava!

Ilmakumirenkaita suosittelen itse, rullaa parhaiten säällä kuin säällä.

Just eilen laitoin tilaukseen Emmaljungan Mondial yhdistelmävaunut värissä vanilla. Myyjän avustuksella päädyin sitten Duo S Lounge runkoon. Tottakai piti saada myös se aivan ihana nahkainen hoitolaukku samaan sävyyn. Olen niin iki onnellinen näistä! Mies vähän järkyttyi hinnasta, mutta ehkä hän vielä toipuu järkytyksestä..:hilarious:

En jaksa edes ajatella mitään vaunuja. Meillä on tällä hetkellä kolmet vaunut mutta vaan yhet niistä on käytössä eli britaxit rattaat. Ne sopii joka paikkaan. Pikkumatkiksia ollaan käytetty jos on tarttenu olla turvakaukalo mutta se nyt alkaa käydä pieneksi. Sitten on yhdistelmät jotka on jääny ihan käyttämättömiksi sen jälkeen ku alettiin istumaan rattaissa. Ne on niin paljon käytännöllisemmät ku kuletaan paljon julkisissa. Meillä ei ole omaa autoa. Ikäeroksi tulee 1v10kk ja tuplat on vissiin paikallaan. Yhdistelmiin meillä on kyllä sisaruslauta mutta se toimis paremmin isommalla ikäerolla. Toisaalta en kyllä haluais luopua britaxeista mutta niistä pitäis saada varmaan ihan hyvin omia pois.

No nyt on hoidettu kulkupelien hankinta pois työlistalta. Hobbaloissa oli britaxin b-agile 4 plussat tarjouksessa, joten ei voinut mitenkään jättää tilaisuutta käyttämättä. Lisäksi samaan settiin primo-kaukalo telakalla. Olen helpottunut, yksi vähti vähemmän :grin.

Meille tulee Ora Landit. En ymmärrä vaunuista vielä mitään, mutta ehkä jo ensi vuonna... :angelic:

Vaunujen osto tuntuu jotenki vaikeelta kun ei oo mitää tietoa et millaiset ois hyvät. Meillä miehen kanssa 40cm pituuseroa ja mies tosiaa yli 2m pitkä nii pitäs olla sellaset et seki niitä pystys helposti työntää ettei työntöaisa oo liian matalal. Ja näppärät ku tykkään ite käydä paljon kävelemässä

Enemmän pitkillä työntäjillä on ongelmana, että jalat osuu reippaasti kävellessä tavarakoriin... Melko hyvät korkeussäädöt tuntuu nykyään olevan työntöaisoissa :)

Mää haluisin emmaljungat mutta maksaa hunajaa. Likoilla oli emmaljungan citycrossit ja oli aivan mahtavat. Tykkäsin kympillä. Ne oli hhvät kun mää oon niin tappi eli 152 cm lyhyt. Nyt otetaan mitkä saadaan jos saadaan. Muuten varmaan käytettynä hommataan.

Käytettynä emmaljungat pyörii siinä 150-700 hintaluokassa. Uudemmat mallit ja leatherette/edition kankaat tietty nostaa hintaa, mutta 2010 vuoden perus duo edget saa 250-350€, mikä ei enää kirpaise. :)

Teleskooppiaisa on kätsy isoon pituuseroon, me pärjätään miehen kanssa reilu 22cm erolla normi työntöaisalla, mitä saa käännettyä korkeussuunnassa.

Olen ajatellu hommata jotku uudet emmaljungat. Ne on kalliit mutta saa just sellaset ku haluaa ja onhan ne monta vuotta käytössäki jos tulee lisää lapsiaki sitte joskus.

Mä ajattelin esikoisen kanssa kans, että ostanpa rattaat uutena kun kuitenkin tulee myöhemminkin käyttöä.. Toinenpa tuli niin nopsaa, että pitää kuitenkin noista luopua ja tuplat ottaa tilalle.

Tuplat meillä on jo hankittuna, käytetyt. Mountain buggy duet.
Oon kuitenkin alkanut miettimään, pitäisikö myydä meiän kaikki kolmet rattaat ja ostaa tilalle ne bugaboo donkey duot, kun niitten elämää voisi jatkaa sitten myös tän kakkosen yksilörattaina. Hinta vain kirpaisee käytettynäkin. :D

Hei tietääkö kukaan mitään emmaljungan double viking vaunuista. Kun sitä runkoa on kahta kokoa, se ihan normi double viking ja sit se double viking 735.. Niin meneekö molempiin runkoihin kuitenkin samat kopat ja ratasosat?

Lastentarvikkeen sivuja selailin tossa hetki sitten, niin ei ne samat kopat ja istuimet mene. Ainakin vaunukoppaa oli ihan erikseen sitä kapeampaa mallia, istuinosia en selaillut.

Soitin lastentarvikeliikkeeseen. Myyjä sanoi että samat kopat ja istuimet menee. Ainoa eri leveyden lisäksi rungoissa on se että ratasosat saa makuuasentoon vain siten päin että lapset ovat työntäjään päin :)

No ehkä kannattaa sitten myyjää uskoa, mut siellä sivuilla luki, että kopat erilaisia ja just tuo makuuasento vain noin päin. En ole tarkemmin perehtynyt, mutta jos uudet kulkineet päädytään ostamaan, niin ne on double vikingit :) Oisko Emmaljungan omalla sivulla sit tarkemmin?

En löytänyt sieltäkään mitään. Mutta kyselen sit liikkeessä paikanpäällä enemmän :)

Takaisin