Millaiset vaunut hommaatte?

Nyt se on päätetty! Myyn vanhat Stokket ja hankitaan Joolzilta sellaiset, joihin saa pelit ja rensselit, kuten seisontalaudan. Käytiin testailemassa ja esikoinen oli niin hurmiossa niistä rattaista ja laudasta. Ja oli aivan mahtavat rattaat, tukevat ja kauniit. Selkeästi hyvin suunnitellut. Onhan ne vähän kalliimmat kuin ajattelin, mutta jälleenmyyntihinta on hyvä. :)

Mää oon yrittäny ymmärtää jotain lastenvaunujen ominaisuuksista. Oon alustavasti päätynyt yhdistelmävaunuihin, joissa on kiinteät rattaat ja nivelaisa. Emmaljungan vaunuja oon torista kattellut. Vaikuttavat ainakin tukevilta. Tärkeintä on, että pystytään rullamaan ulkona säällä kuin säällä. Pitänee varmaan hommata erikseen jotkut pienemmät matkarattaat, jotka mahtuu peräkonttiinkin muun tavaran kanssa. Toivottavasti kuitenkin voi vauvaa kanniskella kantoliinassa tai vastaavassa kaupungilla käydessä alkuaikoina.

Muistakaa ne kuitit laittaa nyt hyvään talteen.

Me suunnataan sitten joulukuussa vaunukaupoille. Saa ainakin pidemmälle takuuta ja enemmän käytettyä takuun puitteissa vaunuja, käytettyjä on kyllä tsekkailtu mutta uudet houkuttelisi.

Uusissaha ainakin lastentarvikkeesta ostettuna saa takuun alkamaan vasta lasketusta ajasta eteen päin. :) Ei kulu ns. hukkaan ja tyhjänä jos nyt jo päätyy ostamaan.

Lastentarvikkeessa se kuitti myös on siellä koneella kunhan vaan on rekisteröitynyt asiakkaaksi, saa siis pyydettäessä tulostaa sieltäniitä kuitteja :)

Ja jos Emmaljungaa meinaa nii suosittelen Lastentarviketta. He myöntää 3v takuun eli 1v lisätakuun kuin esimerkiksi Vauvatalo Johannalla on vain Emmaljungan 2v takuu. :)

Vaunujen valitteminen on tosi vaikeaa! Vaikeampaa ku luulin. Niin erilaisia ja mistään ei löydy just mieleisiä. Aina ku löytää jotku niin siinä on joku juttu/ominaisuus mitä ei halua. Ärsyttävää,menee kohta hermo!

Mää menin ostaan nyt jo vaunut. Satuin facen kirpparilta löytään samat emmaljungat mitkä mulla oli noilla edellisillä. En voinu sanoo ei koska tiedän että ne on mulle parhaat mahdolliset. Eli tänne tulee emmaljungan citycrossit. Vuoden uudempaa vuosimallia mitä noilla tytöillä oli. Vieläpä hyvään hintaan sain eikä kaduta yhtään etten muita kattellu edes.

Meille nyt tais sopivat käytetyt löytyä jotka miellyttää omaa silmää. Jos nyt ei mutkia matkaan tule ostetaan käytettynä Emmaljungan duo sport edget.

Onko kellään kokemusta käytettyjen vaunujen huollattamisesta ja hinnoista? Mietittiin miehen kanssa vaunujen tarkastusta ja huoltoa ihan liikkeen kautta ennen vauvan maailmaan putkahtamista. Onko järkeä?

Kyllähän tuo ihan hyvältä idealta vaikuttaa, että huollattaa rattaat ennen käyttöä. Lastentarvikkeessahan Emmaljungat huolletaan, löytyisikö sieltä nettisivuilta hintoja? Toisaalta, perushuoltoon kuuluu nivelien rasvaus, mahdollista ruuvien kiristelyä ja akselien puhdistus/rasvaus, että helppo tehdä itsekin.

Mä muistelisin, että huolto olis 50-80€ tjsp. ainakin Lastentarvikkeessa. :)

Rasvaukset toki osattaisi tehdä itsekkin, mutta samalla jos ne tarkastaisi vaunut muutoinkin siinä huollon yhteydessä että ovat kunnossa eikä tartte osia vaihdella. Meillä kun ei ole kokemusta vaunuista minkäänlaista, vaikka tuskin tuo tähtitiedettä on niiden kuntoa itsekkään syynätä. :happy:

Pitääpä kävästä lastentarvikkeessa asiaa kysymässä, kunhan ensin vaunut saadaan itselle. :joyful:

Mä tein ratkaisun, oman auton ja city crossit myin pois ja hain tänään lastentarvikkeesta emmaljungan vikingit tuplana ja tavallisena :D ratasistuimet jäivät vielä saamatta, mutta tulevat tällä viikolla. Otin sit samalla lämpöpussit molemmille kärrytettäville. Onpahan sit kerralla kunnolliset :) Keväällä/kesällä varmaan ostan kesäkuomut jos näyttää ilmat kovin tuskaisilta.

Mä en ajatellut viedä ainakaan liikkeeseen tarkastettavaksi. Meidän vaunut on olleet vuoden käytössä ja vaikuttaa renkaita ja kahvan tarran kulumista lukuunottamatta kuin uusilta. :) Edellinen omistaja oli pessyt kaikki kankaatkin ennen myyntiä. Mies on kätevä käsistään niin saa tarkastaa vielä ruuvit yms keväällä.

Vaunut kotiin saatu ja vaikka ovat kahdella lapsella käytössä olleet ovat kuin uudet! Ei mennyt rahat kyllä hukkaan.

Meillä on nyt sitten vauvalle talossa Emmaljungan duo edge sport vaunut 2014(?) vuoden Brown flower kuosilla. Väri on kyllä se minkä takia nuo vaunut oikeastaan halusin ja sen vuoksi että ihmiset kehui noiden työnnettävyyttä maastossa kuin maastossa hväksi. Tukevat ne on kyllä eikä mitkään nykypäivän rimpulat.
Vaunut on tosi hyvän tuntoiset työntää, liikkuivat kyllä kevyesti eivätkä puoltaneet mihinkään suuntaan. Kankaat puhtaat joissa ei minkään näköistä kellastumaa. Kaikki nepitkin oli tallella.
Ainut että ne tosiaan on isot ja pään vaivaa tuottaa kyllä koirien ja vaunujen mahduttaminen meidän farkkuun vaikka takakontti on Volvo V70:ssä iso.

Mä melkeen itken kun miehen piti vaihtaa vani pois :( Ei tarvinnut sinne vaunuja edes laittaa läjään ja pinnasänkykin meni kokonaisena :D Harmi kun paikkoja yks liian vähän... No onneks on toi buickin roadmaster myös ihan tilava ja varmasti saadaan tuplat+tavarat mahtumaan.

Me ollaan melkeen sata kilsaa nyt rullailtu tässä vajaassa viikossa meidän uusilla vikingeillä ja olen kovasti tykännyt! Uskoisin tuplamallin olevan kans mieleen, sitä pääsee vasta kevättalvella sitten testaamaan :P

Eilen käytiin liikkeessä vaunuja katselemassa ja vähän kyselemässä. ollaan päädytty siihe et joko bugaboot tai emmaljungat meille tulee, kääntyvät eturenkaat oltava. Käytettyjä yritetää kattoo jos löytys mut mies kyl rakastu liikkeis emmaljungan nxt90 ja hyvä ettei niitä ostanut jo. Ja kun ottaa sen huomioo et mies ei hetki sitten vielä edes halunnu katsoa mitään puhumattakaa et uutena ostettas

Mä hommasin tossa pari viikkoa sitten edullisesti käytetyt mutta tosi hyväkuntoset Brion yhdistelmävaunut, oon kyllä tyytyväinen hankintaan vaikken oo testaamaan päässytkään vielä vauvan kanssa. :) Nää on siis kangasosiltaan harmaat Brio Happyt vm 2013.

Liitteet

• brio.jpg
    brio.jpg
    31.6 KB · Katsottu: 38
Takaisin