millä fiiliksillä?

Mulla on eka neuvola nyt keskiviikkona. Toivottavasti saan samalla reissulla ajan nt-ultraan. Viimeksi sain itse vaikuttaa kellonaikaan, toivottavasti niin käy tälläkin kertaa :-)
 
Hieman odottavia fiiliksin suuntaan töihin. Koko vuodenvaihteen ja alkuvuoden saanut lomailla ja lepäillä ja voida pahoin kotosalla ja syödä ku huvittaa ja ja.. Nyt kokeillaan miltä maistuu työt ja samat asiat sinne miksailtuna :D loppukuusta itse menos neuvolaan ja ultraan.
 
Aika sekavat fiilikset on täällä päin.. Positiivisen raskaustestin tehtyäni olin varma että kaikki menee hyvin, varasin ajan neuvolaan ja sainkin sen 29.1. nyt tänään jostain syystä on puskenut kamala pelko, koska ennen esikoistani koin yhden keskenmenon ja perään tuulimunan, nyt mietinkin että josko taas on samatilanne, koska pillerit lopetettua tulin suoraan raskaaksi eli ei omia luomujakaan tullut kertaakaan.. Eikä tilannetta helpottanut se että olen koko aamun lukenut eri keskustelupalstoja liittyen näihin asioihin.. eli vinkkinä kaikille: älkää lukeko mitään sellaisia!! tsemppiä kaikille plussanneille, pidetään koivet kohti kattoa :D
 
nanzu88: mulla on vähän samaa "vikaa". Surffailen eri palstoilla niin kauan, että yhtäkkiä olen ihan "sekaisin pelosta" ...Toisaalta taas äitini sanoin; kaikki on hyvin niin kauan, kunnes toisin todistetaan:)
 
Fiiliksia täällä on syntynyt erilaisia. (jopa ekaa kertaa tänään lääkärissä, vaikka vain 4+4)

Ennen plussaa oli ihan mieletön olo, oksunnukset tuli suuhun ruokailun jälkeen, nukuin yön kokonaan herailemättä, "menkkakivut" alkiovat liian aikaisin ja mitään ei lopuksi tullutkaan ja lisäksi ehdin jo ihmetellä että käynkö näin monta kertaa vessassa päivän mittaan, joten käyntejä piti oikeen ruveta laskemaan. nämä siis 3+5-4+1.

Lauantaina (4+2) oireet oikeestaa hävisivät kokonaan kun plussa tuli, jotenkin tajusin mistä oli kyse ja osasin lokeroida omat tuntemukset niin, että "tästähän se johtuu, ei mulla mitään oloja ole".

Viime yönä 2 jälkeen alkoi krampata maha niin kovin, että meinasin vessaan pyörtyä. kramppailu kesti noin 20min, jonka jälkeen meni ohi. Vuotoja ei tullut ollenkaan eikä mitään epätavallista mielestäni tapahtunut. Aamulla 8 aikaan ihan sama hommeli töissä ja päätin soittaa tervariin, Siellä ensin hyvin epäröiden ottivat kantaa, kunnes sanoin kivun olleen niin kova, että taju meinasi lähteä. Onneksi sain lääkäri ajan, joka teki sisätutkimuksen ja kaikki pitäsi olla ok, "koska vuotoa ei ole tullut, ilmeisesti vain hiukan kovemmat krampit vain".

Ihanat krampit näyttää toistuvan mukavasti kuuden tunnin välein. Jos tulevat useemmin tms, niin takasin päivystykseen.

Ainoa toive olisi, että kaveri pysyis vaan matkassa eikä mitään pahaa tapahtuisi!

Ke (4+6) tai To (5+) meinasin ruveta varailemaan neuvolaa.
 
Täällä on aika sekavat fiilikset. Huomenna varhaisultra ja kun ei yhtään tiedä mitä odottaa. Onko kaikki hyvin vai ei... Takana km ja kohdunulkoinen joka vei toisen munatorven. Raskaus siis jo itsessään pieni ihme :)
Onneksi olemassa on jo yksi ihana pikkuneiti joka saa pelot välillä unohtumaan!
 
voi kun sais aikaa pikkasen kelata eteenpäin, tohon rv12-13 asti ni suurin stressi häviäis.. ni vois rupee nauttimaan taas raskaudesta, ilman että tippuu korkeelta ja lujaa.. Välillä vaan miettii et miten tästä voi nauttia ku on jatkuva paha olo ja vessanpönttöä saa halailla aika usein.. Tossa miehelle ihmettelin että mistä mahtaa tunnistaa tän seasta oksennustaudin koska puhuu norjaa useastikkin päivässä iha muutenkin ja mulla ei ikinä ole missään taudissa noussu kuume yli 37.5..
Yritin juuri miettiä miten täällä forssan seudulla oli noi varhaisultrat, ku ei oo mitään muistikuvaa lähes kuudenvuoden takaa..
 
Tsemppiä nanzu88. Itselläkin jatkuva huono olo, lähinnä kuvotusta, heikotusta ja väsymystä... On päivät aika pitkiä, kun koko ajan saa laskeskella yhdestä kymmeneen, ettei aivan järki lähde :smiley-angry017. Toivottavasti tämä jossain vaiheessa ihanaksi oloksi muuttuu...
 
täällä päätettiin vaihtaa sairaalaa, tahtoivat sielläkin ultralla todistaa raskauden oikeaksi. kyllä siinä vähän sydän hypähti kun kuuli sanat "täällähän näkyy pieni vauva." rv5+6, siellä se pikkuinen sydän lepatti. ainakin näin ensikertalaiselle aivan ihana kokemus päästä näkemään pikkuinen ihan alusta asti, mieskin oli kyyneleet silmissä :) tuon jälkeen hieman pelot hälvenneet, jos menisikin kesken tulisi olemaan rankkaa, mutta pyritään olemaan stressaamatta etukäteen.
 
Mulla paranivat fiilikset tänään aika paljonkin, kun kaveri synnytti aamulla pienen tytön. Ehkä tää munkin raskauteni joku päivä päättyy ja saan vauvan syliini :D Ja nyt kun neuvolakäynnitkin saatiin rullaamaan, niin mikäs tässä. Oletin, että käyntejä olisi ollut vähemmän kuin edellisillä kerroilla, mutta uuden suosituksen mukaan käyntejä on alussa enemmän ja lopussa vähemmän. Aika hassua.
 
Jänskättää jotenkin taas kun tänään ei oo huonoo oloo sit ollutkaan kovin paljoa ja tuntuu et oireet taas vähentynyt et löytyykö masusta ketään. Muilla tuntuu vaan oireet lisääntyvän päivien ja viikkojen myötä... Tuli kyl nettiäkin luettua liikaa, sieltä kun löytää "kaikkeen vastauksen" :wink
 
Kannattaa muistaa, että oireettomuus on ihan yhtä normaalia kuin se, että on oireita :) Koska sulla on seuraava ultra?
 
Ensviikon torstaina. Sit pitäis kuulemma jotain alkaa löytyy ku viimeks ei mitää eikä ketää näkynyt.. Niinhän se on. Kerkee sitä pieni ihminen kaikkee ajankulukseen miettiä ja etenkin aina yön pimeinä tunteina kerkee lukee kaikenlaista :D
 
Meillä on ultra samana päivänä kuin teillä, IslaKaisla. Toivottavasti me kumpikin saadaan silloin hyviä uutisia!
 
Pelokkain fiiliksin mennään täällä.. Edellinen plussa kun osottautui tuulimuna raskaudeksi. Tämän takia haluaisin ultraan heti nyt!! Neuvolan varasin eilen, kun toissapäivänä plussasin, ja sain ajan jo ensi viikolle.

Oireita on kellon ympäri oleva ällötys/oksetus-olo, itkuherkkyys, rintojen aristelu, närästys ja vatsan alueen paineen tunne, ajoittain myös aika kovaa päänsärkyä ja hikoilua/palelua...

Kun vaan sais tietää että asiat on kunnossa...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mulla on ollut tosi vaikeita raskauskokemuksia. Niistä oppineena voin sanoa:
Älkää pelätkö sellaista mikä ei ole vielä tapahtunut. Etukäteen murehtiminen ei vähennä myöhempää surua. Jos kaikki on kunnossa, niinkuin todennäköisesti on, vauvan alku voi paremmin kun äiti on onnellinen. Antakaa itsellenne lupa nauttia tästä raskaudesta jo ensimmäisestä päivästä.
 
Mulla oli kanssa heti plussaamisen jälkeisenä kahtenä päivänä oireita vaikka muille jakaa mutta nyt eilinen ja tää päivä on mennyt lähes oireettomasti, en siitä kyllä viitsi hermostua. Itkuherkkyyttä on tosin ja rinnat hieman aristaa..

Itselläni kun on raskaus ensimmäinen niin voisiko joku vastata että montako kertaa neuvolassa käydään noin keskimäärin raskauden aikana? Neuvolan täti oli lomalla viime viikolla niin en vielä aikaa saanut varattua, mutta huomenna uusi yritys.

Joko muuten teistä jollakin on tullut ihmeen himoja johonkin esim ruokaan ? :)
 
Onnea Piipuu ja tervetuloa joukkoomme! :D
Neuvolassa saa juosta usein! Kerran kuussa perusneuvolakäynti, joista kunnasta riippuen 2-3 neuvolalääkärillä. Lisäksi kaksi ultraa, ja perhevalmennukset (Tuusulassa ainakin neuvolan tiloissa) sekä vähintään yksi hammaslääkärikäynti, Ja ei unohdeta verikoetta raskausviikolla 10, joka ennen otettiin ekan ultran kanssa samalla käynnillä mutta nykyään se on viikolla 11, joten taas erillinen käynti terkkarilla. Ja Loppuraskaudesta käynnit tihentyy kahteenviikkoon, ja jos menee yliajalle, niin kerran viikossa vähintään! Kaikille yli 25-vuotiaille tai ylipainoisille tehdään myös sokerirasitustesti, ja jos siinä tai muuten ilmenee jotain huolestuttavaa, niin taas tulee ylimääräsiä käyntejä. Neuvola tulee tosiaan tutuksi raskausaikana!
 
Takaisin
Top