millä fiiliksillä?

Annhe

Oman äänensä löytänyt
Miten teillä olot ja mielet? Kun asia on vasta niin aluillaan niin pelottaa iloita ja toisaalta haluais että kaikki alkas jo todenteolla!
Onko neuvola varattu? Mä en oo, menossa vasta 4+1. Onko oireita? Mulla vain turvotusta. Panikoin onko kaikki ok kun rinnatkin on ihan tavalliset :) ja röökii tekee mieli koko ajan. En oo polttanut plussan jälkeen. Kaksi Nicotinellia mennyt.
 
Mulla ei vielä oikeestaa mitää oireita ole:O yleensä aikasemmissa raskauksissa ollu alusta asti rinnat kipeet, paha olo ja päätä särkeny jos menny lämpimää suihkuu/ saunaa..pelottaa olla taas tässä tilanteessa kun vastahan olin raskaana 8kk sit..synnytys ei mennyt ihan putkeen..esikoinen synty 2010 leikkauksella ja tämä nuorin myös toukokuussa..molemmat kiireellisellä sektiolla. Ajattelin lääkärille mennä kuhan olen neukkuu ilmottanu..saanko jatkaa raskautta..huohh

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en oo hirveästi uskaltanut ees ajatella kokoasiaa, pelottaa ihan tajuttomasti.
Viime kerralla kun kävin varhaisultrassa selvittämässä kuinka pitkällä raskaus on, lääkäri totesi kaiken olevan hyvin. Samana aamuna ennen lääkäriä oli alkanut tosi vähäinen verenvuoto, ja kaiken piti silti olla ihan OK. Ultrassa selvisi että mulla on herttamainen kohtu ja entisten sairauksin ja nykyisten lääkitysten vuoksi mulla on korkea keskenmenon riski, mutta onnellisena ja helpottuneena lähdin kotiin ja luotin lääkärin sanoihin, että se on vaan se "toinen puoli" kohdusta joka vuotaa. Muutamaa päivää myöhemmin kuitenkin vuoto vaan lisääntyi ja kivut oli ihan mielettömät. Lähdettiin päivystykseen poikaystävän ja äidin kanssa itkusilmässä, ja siellä lääkäri vain sanoi "joo kyllä täältä ainakin verta tulee." hän opasti mut varaamaan ajan yksityiselle samalle lääkärille, jolla olin ollut varhaisultrassa. Muutaman viikon kuluttua kaikki raskausmateriaali oli poissa ja testi näytti negaa. Vuoto kesti ihan maksimissaan viikon.
Niin kuin jo aiemmin sanoin, niin nyt pelottaa jokainen vessakäynti ja jokainen alavatsan nippaus. Oon yrittänyt nyt olla suht neutraalein mielin ja ajattelematta kokoasiaa, etten tipahda taas kovaa ja korkealta jos tämäkään raskaus ei loppuun asti mene.
Neuvolaan en oo vielä soittanut, yksityiselle varasin ajan varhaisultraan oman mielenrauhan vuoksi, ja se on tämän kuun lopussa, jolloin viikkoja on laskureiden mukaan täynnä tasan 8. Toivon hartaasti että sielä näkyisi jo sydämen lyönnit, niin voisin ottaa rauhassa ja uskaltaa iloita tästä. Olisipa eka kolmannes jo ohi... Toivotaan että tämä pikkuihme jaksaa pysyä mukana syyskuuhun asti! Neuvolaan ajattelin soittaa sitten tuon varhaisultran jälkeen.
 
Lähinnä on todella tylsää :D Siis kun ei oo ensimmäinen tai toinen kerta kyseessä, niin lähinnä toivon, että viikot menisivät lentämällä ja pääsis tositoimiin ennemmin kuin myöhemmin. Ei ole edes "mitään" kivoja hankintoja tehtävänä. Potkuja tietty odottaa, ne ovat ainakin alkuun kivoja. Ja rakenneultraa, jos vaikka sukupuolikin selviäisi :-)

Oireita ei oikeastaan ole, ehkä vähän väsyttää, mutta se saattaa johtua puhtaasti pimeydestäkin.

Ensimmäinen neuvola on 15. päivä, toivottavasti saan silloin jo ajan np-ultraan. Mies ei ole tulossa mukaan neuvolaan, mutta ultriin on kyllä halukas tulemaan. Varhaisultraa pääsen varaamaan 16. päivä, kun haluamani lääkäri on siihen asti lomalla. Jos hänelle ei pääse, niin sitten varaan johonkin tavalliseen lääkärikeskukseen ajan.

Anhhelle tsemppiä tupakoimattomuuteen, ja emmaemiilian pienelle paljon tarrasukkia matkaan! :)
 
kävin tänään kaupungintalolla hakemassa rokotus- jne. vihon tulevia neuvolakäyntejä varten. selittivät kaiken raskaudesta vauvan kakan värin tutkimiseen, sain hirmu tietopaketin ja pari vaippaakin... tuli jotenkin turvallinen olo, että hyvin sen vauvan kanssa sitten menee, mutta entistä isompi huoli siitä, jos pieni ei pysykään matkassa :/

käytiin tosiaan lääkärissä varmistamassa että raskaana ollaan, ja nyt kuulemma sinne sitten viikon välein. ilmaista neuvolaa ei ole, mutta kaupungilta sai alennuslippuja. synnytyksestä jää kai itselle maksettavaksi keskimäärin 1500€... välillä tuntuu, että suomessa olisi voinut olla helpompaa :D
 
Täällä vasta 3+6. Tänään tein testin ja plussa pärähti. Jänskättää meneekö kaikki hyvin, ensimmäinen vauva on kyseessä ja kaikki uutta. Tästä sitten pikkuhiljaa pitäis alkaa sisäistään asiaa, etenkin sitten kun ollaan turvallisemmilla vesillä.
 
Onnea kaikille odottajille! Mulla on toinen raskaus, mutta esikoinen on jo 10v, niin tuntuu kaikki taas ihan uudelta, mitään muista edelliestä :) kovasti odottelen jo millon vois soittaa neuvolaan ja millon ostella raskausvaatteita :D
 
Mille viikoille ensimmäinen neuvola olisi hyvä varata? Tai mille viikoille te muutte ootte sen varanneet?
 
Ajattelin soitta, kun on viikko 5 mennyt...ekalla kerralla sain ajan viikolle 9.
 
Neuvolaan kun soittaa, niin terkka antaa jonkun sopivan ajan. Mä soitin neuvolaan tällä kertaa tyyliin rv 5+ jotain, aiemmin oon soittanut pari päivää plussan jälkeen. Nyt oli niin paljon pyhiä, ja terkka lomalla, että vähän venähti.

Käykäähän uudet palstalaiset lisäämässä tietonne tuonne syyskuisten listalle!
 
Kyllä näitä oireita nyt alkaa huomaamaan. Älytön väsymys, alavatsa nippailut ja rinnat on kipeet ja ruoka maistuu :)
Odottelen kunnolla ennen kun rupeen mitään neuvola aikoja varaamaan, en haluu hössöttää ja mitenkään kiirettä pitää. Toivon vaan et tää raskaus kestäis, ku toista keskenmenoo en haluis kyll kokee.
Että rauhallisesti mennään :)
Eiköhän nää viikot tästä kumminkin aika nopeasti mene, nyt vaan jo jänskättelen, että miten kerron porukoille vauva uutisen :)
 
Täällä mennään ihan turvallisin mielin :) oireita oli enemmän alussa mutta nyt on jääny kauhee väsymys päälle, tuntuu et väsyttää koko ajan! Neuvolaan ajattelin huomenna soitella, nyt siis elellään rv 6, joten saan luultavasti ensimmäisen neuvola-ajan muutaman viikon päähän. Olispa äkkiä 12 viikon ultra niin näkis et pikkusella kaikki hyvin, niin ja oon kertonu mun puolen suvulle ja kavereille, miehen sukua pidetään pimennossa siihen ekaan ultraan asti :wink
 
Soitin ite neuvolaan eilen, tässä 5 viikon loppu puolella ja aika annettiin 7 viikon loppu puolelle jolloin kuulemma myös ultrataan :)
 
Mie soittelin tänään neuvolaan ja eka aika rv 9+5. Tuntuu niin pitkälle ajalle ootella :) ja ultrataan samalla. Mies mielissään tulossa mukaan! :)
 
Tossa viikko sitten alkoi rintoja kivistelemään ja suussa maistui metalli koko ajan. Eilen plussasin ja nyt siis rv 4+3. Heti plussan jälkeen on närästys tullut seuakseni... jee :sad001

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Ihan kun olis muutamaan päivään hävinnyt kaikki oireet paitsi rintojen arkuus? :/ onkohan se normaalia? Suuta kyllä kuivaa samalla tavalla kuin ennen, mutta ei kyllä juoksuta yhtään niin paljon vessassa kun ennen... Outoa, ja pelottavaa?!
 
nah ihan normaalia, näillä viikoilla tarvi vielä mitään tuntuakaan. Mulla on ihan ok olo, paitsi ummettaa.
 
Henttu, sama kävi mulle. Jäi vain pisto oikealle vatsaan. Sen takia eilen ultrattiin ettei ole kohdun ulkopuolinen. Ihan outo olo ja tyhjä olo vaan jäi. Eilen ei näkynyt vielä mitään muuta ultrassa kun pussukka ja keltarauhanen - kahden viikon päästä kattovat uudelleen kun on niin vähän vasta viikkoja. Mut näin voi käydä vaikka kaikki ois ok. Tuleva näyttää siis :) joten vielä ei mittään pyyhettä kehään. Näin toivotaan et meillä kaikki kunnossa.
 
Toivotaan parasta! :) onhan tässä kuitenkin rinnat arat yms ettei kaikki ole kadonnut, ja ystävällä ei juuri ollut mitään oireita aikanaan :)
 
Mulla ekassa raskaudessa ekat oireet tuli viikolla 15 ja maha viikolla 25. Että sikäli.
 
Takaisin
Top