Mieliteot

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lily91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä ostin kinkun, ihan pienen vain 3,5kg mutta... en huomioinut sitä, et se on pakaste ja siinä lukee: sulata jääkaapissa 3 päivää :eek:
Meinas olla itkunpaikka, mutta kymppiin laskeminen toimi tällä kertaa.
 
Happy katso onko kinkun kyljessä lyhyempää sulatusaikaa huoneenlämpöön ?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Äh, ei siinä oo ja mitä koitin googlata, niin kaikki ohjeet sano, että sulatus viileässä. Siis jos haluaa parhaan lopputuloksen. No se on nyt jääkaapin alimmassa osassa. Irrotin pakkausmuovitkin, että jos se nopeuttasi. Kyllä tämä tästä... ;)
 
Mä oon sulattanu yleensä viileessä vedessä ensimmäisen vuorokauden ja sitten viellä huoneenlämmössä toisen mokoman jos kiire on sattunu oleen.
Ja mun tekee mieli kaikkee leipoo, mut sitten kun ne on valmiita, niin en pysty enää syömään niitä. Outoo :)
 
Miksi tekee mieli pullaa ja mehua (lue: glögiä), kun sitten on ruokatorvi ähkyssään ruokaa? Pitäs vaan uskoa, että puolen päivän jälkeen ei saa syödä muuta kuin proteiinia ja kasviksia!
 
Mulla mieliteot on keskottyneet nyt ruisleipään, amerikan kurkkuihin, smoothieihin, porkkanoihin ja mandariineihin..
 
Okei, ehkä mä muutaman reunapalan testasin jo eilen. (Itse synttäripäivä siis tänään, joten miehen periaatteiden mukaisesti yhtään "oikeaa palaa" ei kumpikaan vielä syönyt, mutta onneksi mokkapaloista aina jää niitä reunoja tuhottavaksi :) )
 
Mulla ollu kans tekemistä että oon saanu pidettyä itseni aisoissa aina kun leivon. Yleensä kun tykkään syyä kaikki taikinajämät, niin nyt oon yrittäny vältellä jos on ollu raakaa kananmunaa siinä. Se on vaan niin automaattinen toimenpide, että bahingossa on tainnu vähän mennä. Suomessa raakaa kananmunaa ei oo kyl taiettu ees kieltää kun täällä ei vissiin niin salmonellaa ole, mutta mä oonkin ylivarovainen :)
 
Hitsi kun ei millään pääse :) mutta onpa hyvä tarjous :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top