Mielitekoja

Mulla on myös salmiakki- ja lakritsihimoa ollut. Ostin kaupasta bis bis lakun ja maistui sitten tosi hyvälle. Katosin, että sen paino oli 17g, joten niitä vois sitten kolme popsia päivään :) ja mulle, kun ei muuten edelleenkään nuo makeat maistu. Viinirypäleetkin tuntuu liian imelille.

Riisiä sekä jauheliha-paputomaattikastike. Riisiä syöty viimeksi joulukuussa, papuja samaten. Ja ai että maistui hyvälle! Olisikohan tämä merkki siitä, että hiljalleen voisi alkaa monipuolistumaan ruokavalioni :)

punaviiniä tekis mieli :(

Onko teillä muilla alkoholijuomahaluja?

Muutaman alkoholittoman oluen jo join tossa joku aika sitten kun teki mieli.

Punkkua tekee mieli täälläkin! Punkkulasi ja hyvä pihvi, voi ku sais. Esikoisen odotuksessa oli sama! Kesällä alkaa varmaan tehdä taas mieli kylmää olutta.

Meillä kummittelee pullo baileysiä pöydällä, oon käskeny miehen tyhjentää se kiusaamasta :D yks yö näin unta et maistoin valkoviiniä ja pelästyin kauheesti. Muuten ei alkoholia kaipaa, viime vuosi meni opiskelijamoodilla :D

Juon muutenkin tosi vähän, joten ei oo kyllä mitään ongelmaa olla ilman alkoholia, ei oo tehnyt mieli. Ehkä alussa oli hankala päästä lauantain viinilasi/saunakalja-tavasta eroon... tai emmä tiiä hankala, mutta outoa, kun oli siihen niin tottunut. Mies tietysti juo entiseen tapaan saunakaljansa, mikä ärsyttää mua ihan älyttömästi. Ei sen nyt tarvi juomatta olla, mutta kun ei olla kerta tekemisissä 24/7 niin se vois aivan hyvin juoda sillon ku en oo paikalla, jos on pakko juoda.

Työkaveri tossa äsken kirosi jotain tyyliin "hiivatti miten tää voi olla näin ja näin..." niin mulle nousi heti vaalean höttöleivän kuvat silmiin, kunnon kerros voita ja juustoa päällä :D eipä ookkaan hetkeen tullu näin voimakasta mielitekoa..

Mä oon nähny raskausaikoina useesti sellasta unta, että oon kavereiden kanssa jossain ulkona, juon tyyliin olutta ja yhtäkkiä muistan, että ei hitto mä oon raskaana. :D Meillä miehellä on (ihan omasta valinnastaan) sellanen linja, että se ei juo mun nähden alkoholia kun mäkään en voi. Esim. Uutena vuotena kyllä kilisteli mun vaarin kanssa muutamat lasilliset kuoharia, mutta juhlat tietysti on asia erikseen. :)

Meillä on muutamia ihania viskejä tuolla viinakaapissa kiusaamassa. Olin just alkanu tottua siihen, että sieltä pysty pari kertaa viikossa nappaan illalla sen lasillisen, kun sit plussa tuli kylään. Kyllä sitä tapaa on nyt vaan ikävä.

Lilja87:n viestin luettuani, iski himo mikrotettuun ranskanleipään juustolla. Näinköhän se on lähdettävä kauppaan.. :D

Mulla ei ole ainakaan vielä tullut alkoholimielitekoja, mitä oon itekki ihmetelly, kun on kans ollut tapana vkl ottaa illalla lasi punkkua ruuan kans tai ihan muuten vaan. Punaviini ja hyvä ruoka on kyllä niin täydelliset yhdessä..
Melko varmasti tuo mieliteko jossain kohtaa tulee, ja meinasinkin, että täytyy varmaan koittaa sit testata niitä alkoholittomia viinejä, oon kyllä monelta kuullut, että ovat aikamoista kuraa :/
Olutta mun teki joku kerta saunassa ihan hetkellisesti mieli, kun mies hörppi saunajuomaansa. Edellisen odotukses taisin kerran jonku alkottoman olusen ostaa ja kyl se asiansa ajoi, sama maltainen maku siinä oli ja hyvin lähti jano :D

Alkoholikin on jännä asia näin raskauden aikana. Suomessa kehotetaan nollalinjaan, mut esim. IsoBritannian ja Ranskan suositukset on et korkeintaan 1-2 annosta kahdesti viikossa. Enpä silti oo ottamassa yhtään, sotii niin pahasti vastaan iham periaatetasolla

Mulla esikoisen odotuksen aikaan teki mieli kuohuviiniä, vaikka en ees yleensä sitä juo..synnytyksen jälkeen ei oo juurikaan tehnyt ees mieli juoda, joten nytkin on helppoo olla ilman :)

Keksimamma, hassu juttu, mut minunkin on tehnyt mieli viskiä. Enpä kovinkaan sitä yleensäkään juo. Mutta jostain syystä nyt aina, kun huoman kaapissamme viskipullon niin tekis mieli :) mut saa odottaa ens talveen!
Muuten ei ole kyllä tehnyt mieli alkoholia. Johtuen varmaan tuosta kuuden viikon ympärivuorokautisesta "krapulaisesta" olotilasta ja oksentelusta. Alkoholittomia oluita varmasti tulee menemään jossain vaiheessa. Olen niitä juonut muutenkin usein, kun tekee olutta mieli. Niitäkin löytyy eri makuja ja mallas saa hyvän rentoutuneen tunteen ilman alkoholiakin.

Mä juon alkoholia niin olemattomasti yleensäkin, niin ei mun edes ole mieli tehnyt. Hyvä syy vaan kieltäytyä kokonaan :)

Mulla kans täysin nollalinja alkoholin suhteen raskausaikana. Tiedän kyllä monia, jotka ovat esim. maistaneet hyvää viiniä tai juoneet vähän kuoharis juhlissa, mutta mullakin omat periaatteet sotii vastaan.

Kyllä mäkin saattaisin jotain viiniä maistaa, jos se olis jotain sellasta mitä en oo aiemmin juonut tai muuten jotenkin erikoista. Nyt mä kyllä mietin, että vitsi kun meillä on ollut tapana siskon kans yökyläillä välillä toistemme luona ja sit varsinkin kesällä käydä terassilla tai ottaa muuten vaan yhdet, niin tuota tulee kyllä tosissaan ikävä:( oon kyllä yrittäny varautua siihen että meillä välit varmaan viilenee, just kun pari vuotta on ehditty olla enemmän tekemisissä.

En jaksanu käydä kaupasta hakee leipää, mut edelleen se kummittelee mielessä :D

Tuntuu tosi vieraalta noi teijän alkoholimieliteot, kun alkoholihan on PAHAA :D En siis yleensäkään juo kuin ihan pari-kolme kertaa vuodessa, mutta nyt on jo yli kaksi vuotta mennyt edellisestä kerrasta kun esikon ilmestyttyä kuvioihin en oo mitään juonu :)
Hyvä syy kieltäytyä kun on raskaana ja imettää, kun normisti ei vaan ymmärretä aina sitä, etten tykkää. Nyt ei kukaan tuputa :)

Täällä iski ahmatti olo ja vetelin sipsejä nassuun.. No kaipa sitä voi kerran 3kk syödä niitäkin :D

Mullakaa ei nyt oo ollu alkoholimielitekoja, punaviiniä en voi juoda yhtään muutenkaan ku heti pamahtaa kova migreeni. Viimeks raskaana join pari kertaa hienommin syödessä pienen lasin valkoviiniä, alle 12cl viiniä ja puolet kivennäisvettä itse asiassa, se on musta hyvä ja raikas ruokajuoma. Kaksissa häissä maistoin vähän kuoharia mut en juonu koko lasillista. Jotenki en usko et olis mitää haittaa niin vähästä ja yleensäkki juon tosi harvoin ja vähän. Opiskeluaikoina oon jo ollu sellanen et krapula tulee ennen kunnon nousuhumalaakaan joten sekään ei motivoi muuhun ku erittäin vähäiseen käyttöön :P

Mä tässä nyt repäsin ja päätin, että tänään meillä syödään itse tehtyä pizzaa! Jauhelihakastikkeen tein jo. Nyt tarvittas viel voimat taikinan tekoon ennen iltaa :D

Takaisin