Mielitekoja

Miuk, ei saa sanoa että Turussa on jossain hyvät makkaraperunat! Mielihän tässä käy tekemään! :D

Enpä ole kahvia juonut rviikko seiskan jälkeen. Hajukin kuvottaa. Teetäkin olen juonut vain sen verran, että saisin edes jostain edes pikkasen kofeiinia. Muistelen, että viime raskaudessa join kuitenkin kahvia koko ajan. Colajuomatkaan ei maistu. Mut tuntuu, että jotenkin tuota kofeiini vaikutusta tää kroppa kaipais että piristys.

Itsellä jäi kahvinjuonti kans pois joskus vko8 aikoihin eikä edelleenkään tee mieli - enkä kyl teetäkään oo pystynyt juomaan! Yleensä meni aamulla helposti pari kuppia ja sit töissä kahvia/teetä päivän aikana. Mutta jotenkin kun toi pahin väsymys jo helpotti niin ei ees haittaa vaikkei saa kofeiinia :D

Mullakaan ei kahvi ole oikein maistunut, töissäkin väkisin pitänyt tauolla yrittää puoli kuppia hörppiä ja vaivihkaa kaataa loput viemäriin.. Aiemmin oon ollut ihan hirvee kahvisieppo, aamusta on mennyt helposti kolmekin kuppia ja loppupäivän aikana vielä 4-6 kupposta, eli ihan liikaa. Myöskään tee ei maistu. Eikä oikeastaan mikään juotava.

Mulle on nyt alkanut taas kahvi maistua, muki tai kaks tulee juotua päivässä... Alkuraskauden ajan teki pahaa pelkkä haju. :hungover:

Täällä sama että alun kahvi-inho on loppunu, haju tekee vähän pahaa mutta pieni kupillinen tekee silti mieli juoda. Teetä ei pysty kuvittelemaankaan.. Mulla on sellasia hyviä hedelmähaudukkeita myös mutta eikö niissä kaikissa ole lakritsijuurta..

Mulla on lievänä mielitekona ollu kerroskiisselit.. yks päivä sitte tein ihan sokerittoman vadelmakiisselin mikä oli ihanan raikasta ja sen kaveriks vähän makeen vaniljakiisselin. Mieliteko ei ainakaan vähentyny.. Mä juon varmaan 5 litraa ihan vettäkin kun koko ajan janottaa.. mutta myös sodastreamervesi esim limemehulla on aika koukuttavaa..

Oisko lakritsijuuressa sitten sitä glykyrritsiiniä, mitä on salmiakissa ja lakussa? Salmiakki ja laku ei oo siis pelkästään suolan takia kiellettyjä/kohtuullisesti nautittavia, vaan niissä on tosiaan tota glykyrritsiiniäkin, joka voi olla haitallista sikiölle. Ainakaan kovin usein eikä isoja määriä kerrallaan saa syödä. Oisko lakritsijuuressa vielä stydimmin sitä? Mutuilen tässä nyt, mutta joka tapauksessa vältettävien listalla on.

Jee, tuli sellanen helposti toteutettava mieliteko -_- Alko ihan järjettömästi tekeen mieli marinoitua kieltä. Muuten ihan kiva, mutta sitä keittää ensin 3h ja sitten marinoi 12h, eikä ees kauppaan jaksais lähtee hakeen aineksia xD Missä on raskaana oleville sellanen palvelu, mistä saa mitä tahansa ihan hetkessä? :(

Mä tuola aiemmin sanoin et ei oo mitään mielitekoja, mut onhan mulla! En vain oo tajunnu. Siis kaurapuuro! Joka aamu pakko saada puuroa, ikinä ennen en oo pelkästään itelleni puuroo keitelly, kotiaamuisin kyllä keitän ku lapsetkin syö, mutta nyt oon työaamuinakin keittäny itelleni puurot. Ja voi taivas miten se on hyväää! Voisilmä, jäisiä viinimarjoja ja raejuustoa päälle ni nami!

Pannukakku uunissa. Vartti vielä :woot:... nyt jo tuoksuu ihanalle...

Mun ois tehny mieli kans pannaria kun oltiin tokaa kettaa koko perheen voimin saunassa ja meillä oli mun lapsuudessa tapana usein saunan jälkeen syödä pannaria ^_^
Kello oli vaan jo niin paljon, ettei lapsi ois kerenny syömään niin meni vähän idea koko pannarista, jos miehen kaa kahden oltas jouduttu nakertelee. Ens saunailtana ollaan sitten aiemmin liikenteessä!

Ihania nämä teidät himot, katsotaan pääsenkö joskus kirjoittelemaan tänne omia mielihaluja. Edellisissä raskauksissa kumin haju oli mulle sairaalloinen himo. Piti ihan sen takia lähtee kauppaan että sai haistella uusien lenkkareiden pohjia, uusia saappaita. Ja varastot, ah! Kävin monesti päivässä kellarissa nuuskimassa. Otin useita hatseja kaupoissa ja sain paljon omituisia katseita. Isäntä päätti aina siirtyä loitommalle tämän mun haistelutouhun suhteen :)

Takaisin