Mielitekoja

Okei! Taas viisaampana liikenteessä. Itseasiassa kun saatiin muutto idea, niin viimeseen asti mietittiin, että Turku vai Tampere. Että lähellä oltiin päätyä mustanmakkaran kaupunkiin! :D

Täällä sais keskiviikkoisin k-kaupasta mustaamakkaraa.. pitäisköhän hakee..

Täytyy joskus ehkäpä maistaa. Tosin kenties vasta, kun tämä makuaisti taas alkaa muistuttaa joskus normaalia.. :D

Eiks mustassa makkarassa oo verta? Puistattaa ajatuskin että söis moista, eikä pelkästään siksi etten syö lihaa.

Muaki jotenki ällöttää ajatuski veren syömisestä :wtf: Kerran vahingossa maistoin mustaa makkaraa ja en kyl myöskään tykänny vaikka en tienny mitä se oli, joten ei haittaa et menee sivu suun tämä herkku :grin Suolaista tekee mieli kun huimaa. Ja laskiaispullaa tuli foorumin innostamana leivottua yllätysvieraille, ei ollut ongelmia syömäpuolessakaan :oops:

Mun rupes tekee mieli makaronia, nii pistin miehen keittää ja kävin sit ite maustaa fetalla ja pippurilla ja sitte söin ketsupin kera! Oli hyvää ^^ Mies katteli päätään puistellen vieressä :D

Ja nyt kostautu tuo makaronimättö. Ketsuppia ois ehkä voinu käyttää maltillisemmin niin ois saattanu säästyä tältä närästykseltä :/

Mun päivät koostuu siitä että tuijottelen ruokaohjelmia telkkarista ja haaveilen siitä että pystyisi syömään jotain. Tekemään edes ruokaa. Mielitekoja on kokoajan, käytännön toteutus aina vaan tökkii. Mun tekee mieli kaikkea kiellettyä migreeniruokaa: kiinalaista, chicken wingsejä, pizzaa, sipsejä. Ilmeisesti keho tarttee energiaa ja suolaa. Suklaata ei tee mieli ja melkein kiukuttaa se uus fazerin poppari suklaa mistä täälläkin puhuttu. Kaksi mun lempi herkkua! Mieli haluu mut keho ei pysty. Tänään haaveilen grillatusta kanasta jossa on rapea, suolainen ja rasvainen pinta. uuh. kuolaa...käytännössä oksentaisin jos olisin samassa tilassa sen käryn kanssa. Tyydyn voitelemaan gluteenittoman näkkärin kookosöljyllä ja ripottelemaan ruususuolaa päälle. Karua ja nihilististä. Noh. Toisaalta hyvä ettei tullut "twilight raskautta" Olisi vähän kurjempi "ruokavalio"... :wtf: :wink

Osaatteko sanoa saako kuivalihaa syödä raskausaikana? Siis ihan sitä mitä saa kaupoista muiden suolaisten (sipsien yms.) joukosta?

Uskoisin että saa. Sehän on pienellä lämmöllä monta tuntia kypsytettyä lihaa, joka kuivuu siinä pitkän kypsytyksen aikana.

En osaa varmaksi sanoa, mutta kyllä mäkin uskoisin että saa syödä kuivalihaa..

Eikös lihassa oo vaan se, että pitäisi olla kypsää, jotta ei tuu ruokamyrkytystä? Niin sillä aateltuna en ainakaan itse keksi miksi kuivalihaa ei saisi syödä.

En löytänyt tosiaan listasta suoranaisesti sen kieltoa ja netistäkin yritin vielä varmistaa...laitoin juuri miehelle tilaukseen kuivalihaa, katsotaan onko vain mielellisesti halu vai uppoaako ihan käytännössä :)

Raa'assa lihassa on toksoplasmainfektio-riski. Kuivalihan valmistusprosessista ei kyllä oo mitään tietoa.

Tänään ei jaksanut mitään kokkailla ja päädyttiin sitten hakemaan kebabia.. Nyt pohdiskelen kuinka paljon kannattavampaa olisi ollut jaksaa laittaa uuni päälle ja ranskalaiset sinne. Popsin ateriastani ranskalaiset ja salaatit.. ehkä noi lihat maistuu vaikka huomenna? :D

Mä huomasin autopesussa makkarakorimainoksen, nam :D päädyttiin meneen kotiin ja laittaan ite tehtyjä lohkoperunoita ja "pikapihvejä" (äitini pelastus kun lapsilla on huutava nälkä, jauhelihasta otetaan semmosia suorakaiteen muotoisia paloja, pannulle ja mausteet päälle, valmista), oli hyvää! :)

Tänään oli pakko hakea subi, kun kävin sivistyksen parissa. Subway club, täysjyväleivällä ja hunajasinappikastikkeella, slurps.

Takaisin