Mielitekoja

Meidän lähikaupassa oli molemmat ja nyt mulla on maisteltavana molempia :D nams! Hiljalleen alkaa makea maistua - ei todellakaan entiseen malliin, mutta muutama karkki uppoaa iltaisin :)

Alkaa tuntua, että vähän liian hyvä mies ollakseen tottakaan! :D hyyh, kirpeät maistuu jotenkin nyt ihan super kirpeälle :D

Mä oon kans himoinnu noita,vielä ei ollu kauppaan tullu. Popcorn-suklaata sain tänään, ihan hyvää! Mutta ei tosiaan voi edes verrata Milkan vastaavaan..

Popcorn suklaata en ole vielä uskaltanut maistaa :> kuulostaa niin hassulle yhdistelmälle jotenkin! :D

Minäkin maistoin tänään Fazerin popparisuklaata. Hyvää, popcornit ehkä vähän suolaisempia kuin Milkan (mielestäni hyvä asia), mutta liian vähän silti poppareita verrattuna siihen Milkan, joka oli musta parempaa!

Minulla on ollut mielitekona jo monta viikkoa vanha kunnon punaviinimarjamehu, jota mummoni ja äitini aikoinaan teki. Hieman vain ongelmallista näin keskellä talvea sitä mistään saada.. :D Onneksi kaupasta sitten satuin löytämään ja makukin on tarpeeksi lähellä sitä oikeaa. Mieskin maistoi, mutta ei kuulemma voinut käsittää miten voin himoita sitä niin kovin kuin nyt himoan. :laughing002

Sama juttu, miuk, tykkään muissakin tapauksen suolaisen ja makean yhdistelmästä. Viime jouluna tein joululahjoiksi kavereille Rocky road fudgea Leivotaan-lehden ohjeella ja pääsi kyllä jokavuotiselle listalle! Mieskin sanoi että ehkä parasta mitä oon koskaan tehny ja kuulemma vaarallisen hyvää kun on suolaista ja makeaa niin ei tuu sellasta ällötystä mitä pelkästä makeasta ja pystyy siis syömään ihan liikaa! :D

Mun on pitänyt monesti tehdä Rocky Roadia, mutta yleensä kaatunut siihen etten osaa päättää mitä tahdon siihen ja sitten koko juttu unohtuu :D

Siinäpä ohje tuohon Fudge-versioon Rocky roadista :P se perinteinenkin on kyllä hurjan hyvää! Tuon fudgen aattelin säilyttää sellasena joulujuttuna :)

Liitteet

• 1424504148802.jpg
    1424504148802.jpg
    49.9 KB · Katsottu: 13
Ai niin ja yhteen satsiin vaihdoin puolet Dumlesta sellaseen lakritsitoffeeseen, oiskohan ollu Brunbergin, toimi sekin tosi hyvin kun toi sitä suolaisuutta sekin. Ja käytin minivaahtiksia niin niitä ei tarvinnu pilkkoa. Ne värikkäät näyttikin hauskalta fudgen seassa.

Noi brunbergin toffee palat on hyviä. Itse Porvoossa 15-vuotiaaksi asuneena, niin muutamat kyseisen valmistajan karkit tullut syötyä! :D

Nam nam! Täällä jo juotu kaksi pullollista punaherukkamehua....juuri tuossa mietin mahtaako sitä vielä löytyä äidin pakkasesta. Muutenkin tulee juotua paljon ihan vettäkin, niinkun teillä muillakin. Normaalisti juon varmaan päivän aikana pari lasillista vettä.

Takaisin