Mielihaluja ja ällötyksiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suolaista tekee mieli jatkuvasti, mutta kaikki makea ällöttää. Oltiin ristiäisissä eilen ja söin voileipäkakkua pelkästään, kun kaikki mokkapalat ja täytekakut tuo lähinnä oksennuksen kitalakeen :woot:

Mä luulin että alkais taas makea ällöttää (niinku esikoisen odotuksen alussa). Mutta ei:banghead:
Mulla tekee kamalasti mieli pizzaa ym roskaruokaa. MUTTA nyt on alkanu haluttaa taas myös suklaata... Ja nyt tekis mieli mokkapaloja tai unelmatorttua tai pannukakkua... mutten jaksa tehdä. Aamulla söin Maraboun appelsiinikrokantti suklaata ja sitä tekis nyt mieli!!! KAIKKEA suolaista ja makeaa herkkua tekis mieli ja normi ruokaa myös. Ja vaikka viime raskaudessa ällötti ruuanlaitto, niin tänään onnessani hönkäilin tuoksua kun tein lihapullakastiketta ja perunamuusia:wideyed: Tosin tulin kyllä täyteen turhan nopeasti ja sitten alkoi ällöttää vähän liika kermaisuus. Ja nyt illalla jopa maustamaton jugurtti oli ihanaa....
Mutta nyt jos sais hampurilaisen ja ranskikset ja fetaa.... ja jälkkäriksi minttukrokantti Marabouta ja Aino sitruuna Marenki jäätelöä.. ja kirpeitä karkkeja ja pannukakkua lettuhillolla...

Ööh esikoista luulin pojaksi kun makea ällötti ja suolaista teki mieli mutta tyttö on.
Niin mites nää oireet nyt selittäis? Ootan varmaan (vähintään) kaksosia joilla on hyvin toisistaan poikkeavat maut ruuan suhteen?o_O
No leikkeleet sentäs yhä vähän ällöttää...
Vai johtuukohan imetys+raskaus yhdistelmästä tämä?
Kellään muulla vastaavaa ruokahalua nyt?:oops:

Itelläki roskaruoka ja makeenhimo on hurja, ihan ku krapulapäivänä :D ja janottaa, ruuan kans menee vähintää puol litraa maitoo :D ja ah sodastreamin kans tehty "fanta" on ylitse muiden :D

Suklaa on ainoa joka vie kamalan maun pois suusta, onneksi sitä on kaapit täynnä :woot:

Mua ällöttää lähes kaikki, tekis mieli syödä vaan kevyttä kesäruokaa, joitain hedelmiä (kirpeitä omenia ja sitruksia), sekä hedelmä ufoja. Piimä vähän helpottaa oloa, mutta ei sitäkään erityisesti tee mieli.

Kunpa voiski syyä paljo hedelmii, mut jostaa mul alkaa kurkkuu kutittaa niin paljo ettei voi syyä ja jostaa menee maha niin sekasin ettei voi syyä :/

Miulla on niinku yks halu todella todella vahvana ja se ilmenee nyt tässä :
Kunpa voisin syödä teidän muidenkin odottajien ruuat :laughing021
Näillä ruokahaluilla voin sanoa että rantakuntoon 2017, HELPOSTI:laughing025

Mulla on hirveä himo tulisiin/mausteisiin ruokiin!! Thai kuutiot on nam <3 ei niinkään tee mieli roskaruokaa :o viimeraskaudessa himoitsen vaan kaikkea raikasta! Varsinkin marjoja ja sitrushedelmiä :) lihanhimo on myös kova :o joku paahtopaisti Ai että <3

Mulla on 24/7 ihan kauheeta oksentelua joten mielihalut ja ällötykset muuttuu ihan sekunnin välein. Nyt on just parasta pannulla paistettu ja suolattu ruisleipä ja jääkylmä kaakao. Eilen oli chili kana ja nyt ajatuskin etoo siitä

Metwurstia! Sitä Ostin kaupasta eilen ja Oon nyt syöny pari paahtoleipää ja metwurstia. Ajattelin oikeastaan tehdä nytkin sillä alkaa pahaolo hiipiä tänne. :D jännä että yritin katsoa jos Ois jtn pähkinöitä tai sipsiä, mutta ei lähteny mukaan. Oon metukkaa varmaa syönyt viimeks 10v sit kun asuin kotona :D

Kahvi ja makea on taas sillai ei tee mieli.

Eikö metwursti ole kiellettyjen listalla? Eikö niissä ole mahdollisuus saada se joku bakteeri. Kuumennettuna vissiin saa syödä?

Pehmeät juustot --> kielletty ...

Eli siis feta, mozzarella, halloumi, kotijuusto, tuorejuustolevitteet... onko leipäjuustokin?

Ahistus ja itku,eikö näitä saa syödä vaikka pastöroidusta maidosta?? :oops:

Pehmeät juustot --> kielletty ...

Eli siis feta, mozzarella, halloumi, kotijuusto, tuorejuustolevitteet... onko leipäjuustokin?

Ahistus ja itku,eikö näitä saa syödä vaikka pastöroidusta maidosta?? :oops:

Periaatteessa saa syödä vain kuumennettuina... Leipäjuustosta en tosin tiedä.
Valio tosin lupaa että heidän monet juustot (esim tuorejuustot) ois ok koska heidän linjastoilta ei ole 10 vuoteen löytyny listeriaa.

Mullaki haluttaa kauheasti meetwurstia. Oon uskaltanu syödä vaan pizzassa tai lämpimissä voileivissä. Kun se kerta ei ole kuumassa kypsennettyä. Ja leivätkin tein uunissa kun mikro ei kuumenna tasaisesti... onko musta tullu tässä raskaudessa aiempaaki hysteerisempi:oops:

Ekassa raskaudessa teki mieli kaikkea kirpeää ja raikasta ja ne pysyikin parhaiten sisällä. Muistaakseni myös jogurttia söin paljon. Nyt etoo ajatuskin jogurtin syömisestä. [emoji1]

Onneks ei tarvi pohtia noita rajoituksia näin vegaanina.
Tänään ei kauheata etomista oo ollut ja äskekin söin ruokaa oikein hyvällä halulla :)

Takaisin