menossa yli lasketunajan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja cigdem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä hebzulle käynnistykseen!

Jos sulle Elviira on nyt tulossa poika ja mulle tyttö...[:D]
-mulla on kaksi poikaa ennestään.

Täällä yhtenä kappaleena edelleen. Kaksi kipeähköä supistusta tuli eilen, yöllä särki selkä, muuten nukuin kuin tukki aamu yhdeksään asti.[8|]
Eilinen tiukka kahvakuulatreeni ja sen jälkeinen saunominen sai aikaan vain kipeät lihakset.

Kaikille yliajalla kärvisteleville. Käykääpä Liberon sivuilla lukemassa artikkeli "Ihana" odotusaika – kun raskaus on yliaikainen. Summaa täysin omatkin tuntemukset[:D]

Kiitos Annmarie!

Tänää käyny jo 2 kertaa koiran kans lenkil, äskenki kiipeilin mäkeä ylös puolet lenkistä, et jos vaik vahingos käynnistyis itellään, mut tuskin mitää auttaa. Toivoo vaan et olis paikat edes hiukan kypsyny keskiviikon jälkeen ettei se käynnistäminen kestäis montaa päivää [>:] Illalla vielä viimonen sauna ukon kans kahestaa tai mistä sen tietää vaikka huomenna olisin tääl taas illal kärvistelemäs ja odottamas käynnistypäivää numero 2.

Mut vaikka tää viiminen 2 viikkoa on menny hitaasti ni mun mielestä koko 9 kk on menny melko nopeeta vauhtia...

Jos en nyt tähän aiheeseen liittyen enää satu olemaan paikalla niin tseppiä kaikille viimeisiin odotuspäiviin!

Hebzu: oon kanssas samaa mieltä et tää 9kk on mennyt aika nopeasti. mistähän se johtuu et ku menee lasketun ajan ylitse nii aika hidastuu :D argh. tänään on tullu taas vähän limaista vuotoa, mut supistuksia ei ollenkaan. pumppasin äsken jumppapallon täyteen ilmaa ja istun nyt sen päällä. jos sais jotain aikaiseksi edes vaikka pienen pieniä supistuksia :)

Taidan lähtä kohta puolin ouluun päin.. puoli kuuden aikaan alkoi tulemaan lapsivettä pikkuhiljaa. mut supistuksia ei ole näkynyt. soitin ensin kuusamon päivystykseen mut siellä ei kuulemma ole kätilöä paikalla.. äsken soitin oyssiin nii sanoivat et jos tulee lapsivettä nii pitää mennä käymään. kaksi ja puoli tuntia matkaa [&:] apuva

Tsemppiä Grenie!!! Toivottavasti tämä on nyt se päivä etkä joudu enempä odottamaan [:D]

Ei ollut lapsivettä jota eilen tuli. Kävimme Oyssissa, mut ei ollu synnytys alkanut. Jään nyt tänne miehen siskon luo muutamaksi päiväksi jos jotain tapahtuu...

Grenie, äh! No toivottavasti pian jo alkais, ettet joudu toisten nurkissa pyörimään pitkää aikaa! Ei varmaan mukavinta puuhaa viimesillään raskaana ollessa...

Voi harmi, Grenie![:@]

Voin vain arvailla kuinka paljon potuttaa...[:@][:@][:@]

Täällä ei tapahdu mitään! Miehen puhelin soi taukoamatta, tikusta asiaa ja samaan syssyyn, joko supistelee???
Tänään hänelle on jo tullut kaksi kysely-puhelua, sekä päiväkodissa että lähikaupassa kyseltiin, että joko vauva viikonloppuna tuli???
-mä en halua enää edes mennä minnekkään, en vastata puhelimeen, en nähdä ihmisiä.

Loppuisi edes tää oksettava olo!!![:'(] Kyllä tässä raskaudessa on saanut oksentaa edellistenkin edestä. YÖK!!!!
Alkuraskaudessa ei vielä ollut näitä selkäsärkyjä, liitoskipuja eikä supistelua, oli vain paha olo. Nyt ei ole mitenkään päin hyvä olla ja viimeiset viikot kun tuo oksetus on tullut takaisin, niin se on ollut se viimeinen niitti, mitä ei enää kestäisi!!![:(]

9kuukautta meni tosi nopeasti, mutta viime päivinä minuuttikin on tuntunut todella pitkältä ajalta. Odotuksesta on tullut ODOTTAMISTA minuutti kerrallaan...[&o]

Vieläkin samoissa nahoissa. [&o]

Ei jaksa enää keskittyä mihinkään.
Tänään pesin lattioita supistusten toivossa. -Ei vielä ainakaan mitään tuntemuksia.[:@]

Voimia Annmarie, nämä yli menevät päivät tuntuvat aivan kamalilta... Onneksi enää ei ole ku viikko max. ja saat pienen kainaloon :).

Täällä kans vielä kärvistellään samassa tilanteessa. Tänään on taas pieniä supistuksia tullut ja vauva on myllännyt masussa ihan mahdottomasti.

Mulla ainakin edellisenä päivänä vauva mylläs ihan hirveesti ennen kun synty niin toivotaan, että sulla olis sama juttu[;)]

Mulla poika mylläs masussa ihan loppuun asti.. Vasta viime minuuteilla lasketu ennen ulos tuloa..
Mäkin odottelin että olis vähä hiljentynny, mutta potki loppuun asti mielettömästi.. On pojalla kyllä pitkät jalatkin.. [:D]

Täällä myllätään myös. [&:]
Ja vatsanahka on kovilla. Selkää on särkenyt tänä aamuna vieläkin enemmän, kuin edellisinä viikkoina.
Vauva ollut jo viimeviikosta niin alhaalla, että pienikin vauvan päänliike vihloo todella kipeästi.

Huomenna on sitten neuvola... [:@]
Ja illalla on esikoisen koulun vanhempainilta. Siellä saa varmaan kuulla lisää ihmettelyjä, miksi oon vieläkin vaan raskaana, eikös sen pitänyt tulla jo viime kuussa???

Enää ei jaksa miettiä, et tulisiko ensiyönä lähtö. Odotan enää vaan ensiviikkoa ja synnytyksen käynnistystä.[&o]

En tiedä haluaako tuo yks syntyä ollenkaan. Ihme kyllä mulle ei ole tullu kovin paljoa soittoja et olenko vielä yhtenä kappaleena, mut mieheltä ja muilta lähisukulaisilta kysellään jatkuvasti et joko oon saanu vauvan [:D] Mistäs ne sen tietäisi paremmin kuin minä. Olen vielä täällä miehen siskon luona nii sen kaveritki laittaa koko ajan viestejä et joko olen synnyttämässä. Mieheltä kysellään kans jatkuvasti ja äidiltä kysyy sen työkaverit ja naapurit. Saanpahan itse pysyä erossa kyselijöistä.

Vielä emmoinen tuli mieleen et joudunkohan luopumaan luomusynnytyshaaveista kun tuo ei halua itsekseen tulla maailmaan. Sattuuko käynnistäminen esim oksitosiinilla miten paljon verrattuna itsekseen käynnistymiseen? kun monessa paikassa lukee et supparit on silloin paljon voimakkaammat ja ei ole kovin paljoa taukoa välillä... oliipa jo perjantai nii olis se yliaikaisuuskontrolli.. ja mieski tulee perjantaina ouluun kaveriksi. kauhea ikävä toista vaikka vasta kaksi päivää olen ollu hänestä erossa. [:(]

Hei zemppiä tänne kärvistelyyn, ei mee enää pitkää aikaa,se on varma.
Mutta tiedän että joka minuutti ja hetki on tuskaa.[&:]
Mulla kolmonen anto odottaa viikon yli ..plaah.[:-]

Huomenna viimeinen neuvola. Sitten siirryn TYKSin puolelle seurantaan.
Eli luultavasti maanantaina rv42, ottavat käyrille ja sit sovitaan mahdollisesta käynnistyksestä. -?[&:]

Grenie mullahan raskaus venähti sinne 42+0 ja käynnistettiin, en osaa sanoa oliko kovemmat kivut kuin jos ois spontaanisti alkanut synnytys, mutta totta oli ainakin mun kohdalla se, että ne supistukset tulivat melkein alusta saakka 1,5min välein ja olivat kestoltaan järkyn pitkiä. Tässä just tuleekin viikko siitä ku meikä makasi synnärillä tutkimushuoneessa oottamassa pääsyä saliin, oli vielä pitkä yö edessä... Mut kaiken sen kesti kun nyt kattoo tonne pinnasänkyyn <3

Mä pelkäsin kans hirveästi sitä käynnistystä just sen takia kun kaikki sanoo sitä kivuliaammaksi tavaksi synnyttää, kaikki kuitenkin meni lopulta hyvin, joten turhaa jännitin etukäteen. Tsemppiä sulle, toivotaan ettei sun tarvi oottaa sinne rv 42 saakka!

Takaisin