menossa yli lasketunajan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja cigdem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Cigdem: meillä täällä pohjoisessa on yleisesti siirrytty käynnistyksen arvioon yliopistollisen sairaalan mallin mukaisesti, kun lasketusta ajasta on kulunut 10 vrk. Siksi tuo aikainen käynnistysaika-arvio. Ihmettelin sitä itsekin neuvolassa, kun aiemmin aika on ollut 14 vrk. Mutta tosiaan kyseessä on arvio, joten välttämättä mihinkään toimiin ei ryhdytä. Uutta neuvola-aikaa mulle ei enää annettu, kun tuolla käynnillä sitten sovitaan loppuseurannoista synnärillä, jos semmosia tarvitaan.

Eilen saunoin oikein hartaudella ja johan supistuksetkin käynnistyivät aika napakoina. Tulivat vajaan 10 min. välein reilun tunnin ja olivat melko pitkiä ja polttavia. Soitin jo äitini paikalle, ettei tarvi yösydännä ajella. Mutta taas sama stoori; kun kävin nukkumaan, ne lopahtivat..[&o] No - tänään äiti vei mut kauppoihin kävelysulkeisiin, että jotain tapahtuis. Kivaa sinänsä, mutta ei toivottua tulosta.

Nyt ei voi muuta kuin toivoa, että kolmas kerta toden sanoo!!

Täällä vielä.. Supistellu on kyllä todellakin koko päivän. Parhammillaan väli on ollu vaan 6 minuuttia mutta nyt on taas pari viimistä ollu n.10 minuutin välein.. Kait sitä pitäis käydä sairaalassa ees näytillä, kiva vaan kun sinne on 45 minsan ajomatka, nii ei ihan turhaan viittis sinnekkään mennä. Mut sit taas pelottaa, että jos loppu meneekin rytinällä, ettei vauva synny matkalle.. [&o]
Miks ei vaan vois mennä kunnolla lapsivedet nii tietäis, et se on menoa nyt...
On tässä kuitenkin viikkoja 41+2...

Tsemppiä Essi! Toivottavasti supistukset jatkuvat. [;)]

Täällä ei näy kipeitä suppareita lainkaan.[:@]
Vain harjoitussupistuksia. Eivät satu, mutta mua alkaa oksettamaan aina supistellessa, joten olo on samanlainen kuin raskauden ensimmäisellä kolmanneksella.[:'(]

En ole saanut tänään kuin kolme kyselyä, että joko jo???
Miehellä puhelin on soinut tiuhemmin.
-Johtuu varmaan siitä, että pojat ovat kumpikin syntyneet etuajassa. Tämä raskaus on kaikin puolin ollut aivan erilainen.[;)]

Appivanhemmatkin olivat laskeneet sen varaan, että meidän muksut ovat aina syntyneet etuajassa.
Jos olen ensiviikolla vielä yhtenä kappaleena, he peruttavat etelänmatkansa...[8|]
-Ei paineita, ei paineita....
Viikonloppuna taas luomukäynnistysyrityksiä: saunaa, seksiä, siivousta, lenkkeilyä, akupainantaa ja tinjamiteetä...

Huomenta. Täällä ollaan kans vielä yhtenä kappaleena. En tiedä mitä sitä tekis et sais käynnistettyä synnytyksen. Eipä sille kait voi itse yhtään mitään. Viime yönä sain taas hyvin nukutuksi. Mulla on 2,5tunnin ajomatka sairaalaan. Pitää varmaan ensi viikolla lähtä jo ouluun odottelemaan.. mut toisaalta taas en halua mennä miehen siskon luo kovin pitkäksi aikaa kun ei siellä aika kulu kuitenkaan yhtään sen nopeampaa kuin kotonakaan.. Odotus jatkuu edelleen.

Kovasti tsemppiä vielä yhdessä palassa oleville... nuo on tuskaa noi "yli"päivät..
Ja Grenie kuulostaa niin rasittavalta tuo sun tilanne.. Itellä oli ehkä 2 km sairaalaan ja silti sitä
mietti että koska on oikea hetki lähteä ettei myöhästy..

Supistustuulia sinnepäin! Vahvoja ja voimakkaita...

Nyt alkoi tapahtua..heräsin siihen, että lapsivettä tuli oikein runsaasti ja sitä vaaan tihkui kun yritin siteitä laittaa.mutta supistuksia ei ole..Soitin synnytysosastolle ja ne sano et kaikki on ok pitää odottaa niitä suppareita nyt..pitää uudestaan soittaa jos 12 tunnin aikana ei tapahdu mitään...no saa nähdä..nyt vaan ootellaan..vähän tyhmä olo, kun mietin uskaltaako mennä uloskaan hengittää raitista ilmaa???

cigdem: ei varmaan kovin kauas kannata lähtä kotoa. tsemppiä :) toivottavasti supparit alkaa pian.

Täälläki on taas nukuttu 10 tunnin yöunet ilman herätyksiä [:D] Must tuntuu et tää lapsi ei synny muutaku leikkaamalla, täs nyt kuitenki on jo kuukaus harrastettu kaikenlaista luomukäynnistystä ja silti ei keskiviikkoon mennessä ollu ku EHKÄ vähän paikat pehmenny... Huomenna meen käyrille  ja sit maanantai olis se käynnistys mut jotenki on sellanen olo ettei se viel sillonkaa synny [&o] Isäntä oli kyl innoissaan tänää ku on viiminen työ päivä pariin viikkoon [;)]

By the way, meille sanottiin ku sairaalas oltii tutustumas et jos vedet on menny ni sit ei o kotii enää asiaa mut seki on vissii vähä sairaala kohtaista?!

Tsemppiä Cigdemille!! Eipäs tarvi aprikoida, onko synnytys alkanut, kun vedet menee ;) Itse lämmittelin aamulla saunan, jos sais jotakin aikaan, mutta voitte arvata, että ei..

Mitähän toisille yliaikaisille kuuluu? täällä olen vielä ainaki minä yhtenä kappaleena. välillä tulee tosi kipeitä suppareita, mut eivät kestä kuin sen hetken. onkohan mulla alkanu limatulppa irtoilemaan kun siteessä näkyy vaaleaa kokkareista limaa? vauva alkoi äsken jumppaamaan tuolla nii vatsanahka on nyt ihan hellänä. Jos vaikka tänä yönä [:D] Toivossa on hyvä elää.

Ei tänne ainakaa kuulu yhtää mitää... Välil on vatta pinkeenä mut ei minkäänlaista kipua. Jos taas saunaan menis ehtool aikaansa kuluttaa...

Ei täälläkään mitään. Harjoitussupparei ja selkäsärkyä, jo kolmatta viikkoa.
Ehkä pienenä bonuksena on lievä vatsakipu supistusten aikana, mutta en ole siitä vielä innostunut, sillä aiemmissa raskauksissa supistukset ovat aina tuntuneet selkeämmin selän puolella.[8|]

Grenie, tuo kokkareinen lima saattaa hyvinkin olla limatulppaa/ sen paloja. Peukut pystyyn!!![;)]

Tsemppiä Cigdemille täältäkin!!

Jaaha... Meitsi lähtee kohta taas käyrille. Palaan jälleen oireettomana seuraanne... Huomenna pätkähtää vko 42 täyteen...[:@]

Siis ei voi olla totta!!!!!!

Illalla alkoi supistelemaan kivuliaammin. Selkeitä suppareita, kesto 1min ja välit noin10min. Jatkuivat aamu viiteen ja loppuivat kuin seinään![:@]
Kahdessa aiemmassa raskaudessa, kun nuo kipeet supistukset on alkanut, niin ne ovat myös jatkuneet vauvan syntymään asti.[:@][:@][:@]

-Tässä raskaudessa mikään ei tunnu menevän niin kuin aiemmissa.
Niissä en päässyt lähellekkään ultrien mukaista laskettua aikaa, saatika sitten mennyt niiden yli.
Np-ultran mukaan mulla on jo vk 41. Sekä rakenneultran että yksityisenkin ultran lasketut ajat ovat ohitetut.
Ja jo kolmatta viikkoa oksettaa koko ajan.

Käyrät oli kunnossa, RR oli parempi ku ikinä vaikkei siin muutenkaa oo mitää vikaa ollu, proteiinit oli yhellä plussalla mut seki on normaalia ku on jo näin pitkällä raskaus. Että maanantaina sitte käynnistykseen... Montakohan päivää ne käynnistää ennen ku näyttää puukkoa? Tietääkö joku?

Huippu minkä oon kuullu, oli että kohdunsuulle laitettavilla Pillereillä(?) käynnistelivät 5 päivää tuloksetta, minkä jälkeen synnytyssalissa puhkastiin kalvot. Se sitten tuottikin nopeaa tulosta, sillä lapsi syntyi vesienmenon jälkeen tunnissa. [:)]

Mulla just samanlaiset kokemukset tässä kolmannessa raskaudessa, kuin sulla Annmarie. Mikään ei oo menny edellisten kaavojen mukaan. Kun edellisissä 'oikeat' supparit alko, ne myös veivät synnytyspöydälle.. Nyt niitä on tullut tuon tuosta ja joinakin päivinä pitkäänkin, mutta sitten ovat lopahtaneet. Eilen taas sama juttu. Saapa nähdä ennustaako nämä muutokset poikaa, kun edelliset olleet tyttöjä. Sukupuolta en ole selvittänyt. Yöllä näin unta, että lapsi syntyi ja osasi jo kävellä, kun oli joutunut niin kauan odotteleen..[:D] Pieni sivujuonne oli se, että vauva oli puettu tyttöjen vaatteisiin, mutta kun rupesin tarkistamaan, siltä löytyikin pojan vehkeet..

Huomenna sitten nään, ovatko koetut supparit tehneet mitään kohdunsuulle, kun menen tarkistuksiin synnärille. Toivon hartaimmin niin!!

Huomenta. Täällä edelleen yhtenä kappaleena. Eilen kokeilimme 3 s:n tekniikkaa jopa siinä järjestyksessä, mut ei yhtään mitään saanut aikaiseksi. Ei voi olla niin hyvä paikka tuolla ettei halua tulla itsestään pihalle ollenkaan [:@] Kuitenki joutuvat sairaalassa käynnistään tai näyttään puukkoa. En halua... Huomenna taas neuvolaan ja jos ei ens viikolla synny nii sitte perjantaina se yliaikaisuuskontrolli. Mitähän sielläki tehdään? ja miten mie pääsen sinne ku pitää ouluun asti lähteä kuitenkin.. miehen pitää olla viiteen asti töissä nii ei kerkiä viedä eikä tulla mukaan sinne. menee liian vaikeaksi tämä homma.

Grenie, mulla ainakin yliaikaiskontrollis katottii eka sydänkäyrät ja sit lääkäri teki sisätutkimuksen (sano et tekee vähä kovakourasemman tarkotuksella mut ei se nyt kipeetä tehny) sekä katto ultralla et lapsella kaikki hyvin ja sit mult otettii RR ja pissanäyte katottii.

Huomenna si käynnistyksee [>:]

Takaisin