menossa yli lasketunajan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja cigdem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

cigdem

Silmät suurina ihmettelijä
olen nyt 40+ 2 rv. ja tuntuu todella oudolta. Kaikki soittelee kysyäkseen että joko vauva syntyi tai onko mitään merkkejä. No kun ei ole mitään ja se alkaa jo hermostuttaa. Alan miettii onks tää normaalia, tiedän kyllä että on!!! Mutta kun ei ole mitään supistuksii, menen tyyliin nukkumaan aikaisin toivoen josko se alkais tänä yönä?? Onks mä ainoo henkilö, jolla olisi elokuussa laskettuaika, ja samassa tilanteessa. tämä tyttö kaipaa nyt hyviä neuvoja. Miten voi edistää tään prosessin?[:(]

Täällä on menossa 40+6 eikä merkin merkkiä ole ollu koko raskausaikana siitä että tuolta joku ulos joskus tulis. On kokeiltu saunat ja seksit ja siivoukset ja lenkkeilty ja vaikka mitä mutta oireettomana on pysytty. Että et ole ainoa [:)]

Niitä neuvoja ei kuule cigdem vain ole.. kaikki on kokeiltu ja todettu p*skaksi. Mulla on nyt 41+3 ja arvaa kyseleekö ihmiset koko ajan? onneksi ne ei varmaan kohta enää ees jaksa - niinku en mäkään. on menny usko koko synnytykseen [8|] maanantaina yliaikaiskontrolliin, mun tuurilla eivät käynnistä vielä ens viikollakaan, MUTTA prkles mä sanon että on mahan häivyttävä ens viikon aikana! Mulle on ihan sama kuinka kipeä synnytys mahdollisesti käynnistettynä on kunhan tämä muksu tulee ulos [:@]

Mulla on tänään rv 41+0, olo epätoivonen. Eivät mitkä poppakonstit auta - on kokeiltu kaikki mahdollinen (paitsi risiiniöljy), viimeisenä mua on neuvottu syömään persiljaa... Olen syönyt tänään, ei mitään... Mie toivon niin paljon että käynnistyis itsestään, ettei tarvi käynnistä, mutten tiedä kuinka kauan jaksan enää odottaa tätä pitkään suunniteltua luomua [:D] synnytystä... Hermot aika kireellä. Luin eilen että äidin mieliala voi ehkä jotenkin vaikuttaa siihen, että menee yli [8|]... Yritin rauhoittua ja olla positiivinen - en onnistu - masentaa [&:]. Muuten ei olis mitään, mutta ku nyt kaikki raskausvaivat ilmestyivät, turvotusta, kutinaa, kipuja selässä ja liitoksissa, ym "kivaa". Pystyn vain makaamaan sohvalla [8|]

Täällä menossa tosiaan menossa 40+4...
Aika paljon näköjään meitä jotka täällä kärvistelee yliajalla.. [&o]

Mä kävin kaks kertaa vyöhyketerapiassa, nimenomaan "käynnistääkseni" synnytyksen. Oli toive siis. [:D] Tiedä sit auttoiko, mutta jälkimmäisestä kerrasta seuraavana päivänä synnytys käynnistyi. Yksi kerta ei kuulemma välttämättä vielä auta, mutta epätoivon hetkillä... [:D]

Hulda syntyi 41+2

Olipas mukava lukea lehdestä taas synnyttäneiden nimiä... Ei muuten mitää mutku ne on osa synnyttäny MUN laskettuna päivänä[:@] Alko taas hyvin tääki päivä... Onneks huomenna pääsee taas äitiysneuvolaan kuuntelemaan tätiä joka ihmettelee että eikö sulla vieläkään ole mitään oireita...[:@]

Viljonkka täälä eilen kiroaa ja tänään kerää onnitteluja[:D]. Et uskokaa vain kaikki, kyllä ne vauvat sieltä syntyy[:)].

kiitos kaikille, kun jaoitte kanssani omat kokemuksenne, nyt tuntuu vähän normaalimmalta ja mukava tietää etten oo ainut. Päässä alkaa pyöriä mullakin että mitä keinoja pitäisi kokeilla jne. olen myöskin kokeillut muutamia, muttei ole mitään supistuksia eikä mitään merkkejä edelleen. viime viikon neuvolakäynnissäni kätilö sanoi tosiaan, että kannattaa rauhoittua, jotta jotain hormoni erittyisi käynnistää synnytystä...jaaa helpommin sanottu kun tehty..miten mä muka rentoudun ja rauhoitun, kun päässä pyörii kaiken maailman juttuja synnytyksestä ja mulla on hirveä siivous hoppu vielä päällä vauvaa varten..oon tulossa hulluksi!!![8|]

Mulla vasta huomenna laskettu aika...

Ja silti puhelin on soinut koko viikon ja kaikki kyselee onko mitään tuntemuksia. [:@]
-Ei mitään!!! Viikon ajan on kyllä supistellut öisin ja selkää särkenyt ja oksettanut, niin etten saa nukutuksi. Esikoinen on 3-4h koulussa päivisin, toinen poika on päiväkodissa puolipäiväisenä, joten jos en saa nukutuksi päivällä tuota 3tunnin aikaa, saattaa vuorokauden uni olla puhdas 0 tuntia!
Hermot kireällä siis.

Esikoinen tuli 10pv ennen laskettau aikaa ja toinen 3pv ennen.

Joo keskiviikkona tosiaan yliaikais kontrolli. Neukkutäti taas jälleen ihmetteli että on se nyt kumma kun se ei ulos tule kun on pää niin sopivasti siellä alhaalla. Eilen taas kävin pari kertaa koiran kanssa pienellä lenkillä ja siivottuakin tuli mutta yön taas sain nukkua ihan rauhassa ilman heräilyä... Ainoa on nyt että oikea jalka meinaa välillä lähteä alta kun kävelee, pää kuulemma neukkutädin mukaan painaa juuri sopivasti sinne.
Noh eikai tässä muuta kun jatketaan odottelua tai no ei tää kyllä ole enää mitää odottelua, lähinnä ajan tappamista vaan...Jotenkin on hävinny koko odottamisen ilo...[&:]

Aamulla supisteli kipeästi ja lupaavasti reilu tunnin verran, sitte ne loppui (no ylläri..) tänään kävin myös siellä yliaikaiskonrollissa, ottivat sydänkäyrää, verenpaineen ja tekivät sisätutkimuksen ja ultrasivat. Sisätutkimuksen teki niin reippaalla kädellä ja raa `alla voimalla, että vieläki ottaa kipeää [:D] lääkärin tarkoitus tietenkin saada kohdunsuu kypsymään ja synnytys käyntiin.

MUTTA TÄRKEIN ASIA SITTEN, eli ylihuomenna keskiviikkona uudestaan samoihin "kokeisiin" ja sitten käynnistetään! PIenellä "jos"- varoituksella, eli jos synnärillä ja osastolla on tilaa (kuulemma yleensä on..toki mulla on YLEENSÄ se paska tuuri..) toiveena tietenkin nyt sekä lääkärillä että mulla, et käynnistyis ennen keskiviikkoa itestään!

Tsemppiä ja jaksamista kaikille jotka edelleen yhtenä kappaleena! Muistan edelleen sen turhautumisen tunteen, mutta kohta on kaikilla pikkuiset kainalossa :)!

Heinäkuisista huutelen...

mulla meni rv 41+3 ennen kuin poika päätti syntyä. Itsekin kokeilin kaikki kolme S:ä eikä mitään vaikutusta. Pitkiä kävelylenkkejäkin tein, muttei vaikutusta supistuksiin.

Jossain esitteessä (taisi olla VAU-kirja) mainittiin että "kannattaa jättää mieluummin huono myöhäiselokuva katsomatta ja mennä ajoissa nukkumaan, kun ei tiedä mitä seuraava yö tuo tullessaan". Ja katsoimme elokuvaa klo 24 asti ja puoli neljältä yöllä alkoi kipeät supistukset...suosittelen siis huonoa elokuvaa ja myöhäiseen aikaan.. tosin, verottaa sitten synnytyksessä jos ei saa nukuttua hyvin, mutta muistan ettei loppuaikoina enää hyvin nukkunut huonojen asentojen ja pissakäyntienkään vuoksi, joten ei menetä mitään jos kokeilee [;)]

Kyllä ne vaavit kohta syntyy ja juuri silloin, kun vähiten osaa odottaa [:D]

Kaikki on puhunu tuosta et pitää yöllä käydä vessassa monta kertaa. Mulla pitää käydä ehkä kerran tai sit käyn illalla yhdesti ja vasta aamulla seuraavan kerran. Yöllä kyllä yritän kääntyillä kyljeltä toiselle nii se sattuu aika paljon.. Yleensä teen sitte niin et makaan selälläni ja hyvin tuo vauva jaksaa potkia vaikka sanotaanki ettei selällään saisi nukkua.

Huomenna olisi laskettuaika. Nyt on taas tämä päivä ollu ihan rauhallinen. Liitoskivut kyllä haittaa kun yrittää lähtä liikkeelle, mut sitte ku on hetken kävellyt nii ei tunnu missään. Kävin puolitoista tuntia kävelemässä keskustassa. Löysin vauvalle nätin viltin ja lelukaaren. Ei maksanu edes paljoa. Yöt saan johonki kahteen tai kolmeen asti nukuttua ihan hyvin, sen jälkeen alkaa kääntyily ja kipuilu.

Grenie, mul on sama et ehkä kerran yös tarvii käydä vessas ja välil ei kertaakaa. Kai se vähä riippuu vartalosta miten se lapsen pää painaa sinne rakkoon. Tai mistä sitten johtuuki et kaikkien ei tarvii ravata vessas öisin... Ja välil herään öisin et oon selällämi eikä se tunnu mitenkä huonolt asennolta...

Hiljasta täälläki... Huomen aamulla on se kontrolli, saisivat sit ronkkii sen verran et jotai lähtis tapahtumaan...

Täällä kovasti toivotaan että synnytys lähtis seuraavan vuorokauden aikana käyntiin, huomenna siis käynnistetään jos mitää ei ala tapahtua.. Nyt on vaan sitte alkanu ihan kamalasti jännittää/pelottaa se käynnistys, kovin ylistäviä juttuja en siitä ole kuullut. Toivon vaan todella paljon, että ei kestä montaa päivää, mielummin otan ne rajut kivut ja tuskat heti ekasta supistuksesta lähtien ku sen että monta päivää kuluu eikä tapahdu oikein mitään [8|]

Pitu, jotkut eivät koe käynnistystä mitenkään kovin traumaattiselta. Itselläni ei ole valitettavasti mitään hyvää sanottavaa siitä, mutta ystäväni (5 lasta) synnytti 3 käynnistyksellä ja hänen mielestä se sujui paljon paremmin, kun silloin kun synnytys käynnistyi itsestään. Joten kaikki synnytykseen liittyvä on hyvin yksilöllistä. Pidän peukkuja että huominen käynnistys (jos ei mitään itsestään tapahdu yön aikana) sujuis parhaalla mahdollisella tavalla! Itse nyt olen aivan tohkeissa miten oikeanlainen hengitys auttoi minua avautumaan ja kestämään supistuksia ilman pientäkään ääntelyä, joten suosittelen yrittää hengittää tällä tavalla: kun supistus alkaa - aloita hitaasti täyttää keuhkojasi ilmalla niin paljon, kunnes tuntuu että poksahdat :D, sen jälkeen määrätietosti puhalla hitaasti keuhkot mahdollisimman tyhjäksi. Tähän on vaikeaa keskittyä, mutta keskittyminen vie huomion kivuista ja uloshengitys vie vauvan lempeästi alemmas ja alemmas. Kannattaa aloittaa tätä hengitystä het kun supistukset ovat vielä kevyitä niin silloin kun nuo karmeat ennen ponnistusvaihetta alkavat supparit alkaavat osaat hallita niitä jo :D.

Tsemppiä, viimeistään huomenna saat pikkuistasi syliisi!   

Takaisin