Menkat

Mulla taas ei kyllä menkoista yleensä oo mitään muuta merkkiä, kun alavatsan ärsyttävä juiliminen. Eikä yleensä näin aikasin menkat ilmottele itestään, kun loppuviikosta vasta pitäis alkaa. No katotaan kuinka käy. :)
 
Mä tiedän, että on menkat alkamassa, kun on pakko saada karkkia. En todellakaan pysty oleen ilman karkkia. Nytkin 2 pv ennen menkkoja ihan jäätävä karkkihimo, se ei hellitä ennen kun vetää karkkia niin paljon, että on jo huono olo.
 
Mulle tulee kanssa kauhee mässyhimo, saa kokoajan olla kaapilla kaivelemassa jos jotai hyvää löytyis. Ja sit mulle tulee vaihtelevasti raskausoireita muistuttavia oireita, ja se se ärsyttääki ku aina ehtii kuvitella kaikenlaista.
 
Sais tää vuoto jo loppua, ni vois ehkä iteki alkaa toipumaan :sad001 Mut niin on niukkaa et pelkään tän jatkuvan viel pariki viikkoa.
 
mie taas jännään vaikka tiiän et kyllähän ne menkat alkaa kuitennii..viimeks ne oli 5päivää myöhässä jos sama kierto pitää vielä niin vkonloppuna pitäs alkaa tai viimestään sit jos heittää niin tiistaina alkais...saa nähä kuin "ämmän" käy :D
 
Täällä alko kolme päivää aikasemmin, kun piti. Yleensä kyllä alkaa sillon, kun pitäis tai myöhemmin. Vetuttaa, mut samalla mietityttää, että pitäiskö sittenkin vaan mennä töihin ens vuonna. Tai jos en nyt sit tuukaan enää raskaaks… Yritin eilen puhua miehen kans, mut oli niin väsyny töiden jälkeen ettei jaksanu. Jos tänään yrittäis jutella ja miettiä miten jatketaan. Kai me jatketaan yrittämistä, kun toisaalta haluis suhteellisen pienen ikäeron lapsille.
 
Täällä puhutaan menkoista, mutta itse en ole niitä vielä kokenut, imetyksen aikaansaamaa. Ei haittaa. Onko muita joilla sama tilanne ?

Ihana lukea teidän vauvakuumeiluista ja yrittämisestä. Itsekin poden hienoista vauvakuumetta, mutta on pakko saada tuo koulu valmiiksi. Jossain vaiheessa kuitenkin enkä toivo yli kolmea vuotta ikäeroksi.
 
Mulla on menkat jotenkin helpottunut nyt esikoisen jälkeen. Ei tunnu enää niin kipeiltä, mutta tuntuu, että ennen menkkoja oireet ovat alkaneet jo aikaisemmin ja selvemmin kuin ennen raskautta. Turpoon jo viikkoa ennen menkkoja ja painokin saattaa nousta selkeästi muutaman kilon. Housut puristaa ja vatsassa on outo fiilis. Tosin menkkakivut on siedettävimpiä. Olen myös huomannut sinkkilisällä olevan myös menkkoja helpottava vaikutus. Voi olla, että kilpparilääkityksellä on myös osuutta muuttuneisiin menkkoihin.
 
No mullakaan ei periaatteessa oo hirveesti menkkoja näkynyt. Kaks kertaa oon jotkut menkat saanut keinotekoisesti aikaan pian sen jälkeen, kun oon kaks kertaa aloittanut minipillerit. Viimeisistäkin on jo monta kuukautta aikaa.
 
mulla hyppäs noiden menkkojen väli ihmeellisesti...raskauden jälkeen ne oli 28pvää..mut nyt on väli ollu 35pvää....:O
 
Mulla alko sit eilen ne menkat. Ja olin kyllä tosi kipee eka mut onneks se meni särkylääkkeiden voimalla pois. Mut nyt onki sitte selkeästi runsaampaa ku mun normimenkat (jotka tosi niukat) ja veri on kirkkaanpunasta, eikä ees haise menkkaverelle, ja lisäks seassa on paljon kalvomaisia palasia, eli ei mitään hyytymiä. Jotenki tuntuu et nyt vasta sielt tulee se raskauden jälkeine limakalvo ulos, ku se keskenmeno vuoto oli silloin tosi niukkaa. Ihan hyvä ettei täs välis tullu uudestaa raskaaks ku ois voinu haitata noi "jämät?" . Toi kierto kesti 35pv ku ollu nyt muuten 31pv.

Keijuli mul kävi päinvastoin, ennen esikkoa mun menkat oli tosi epäsäännölliset. Kiertojen väli vaihteli 30 ja 45 pv:n välillä ja sit esikon synnyttyä tasaantu siihe 32 päivää. Tyynen jälkee oli taas tosi pitkälle sekasin kierrot lyhimmillään sen 10pv ja pisimmilläänn 39? pv , mut viimeset kolme kiertoa ennen raskautumista ja km:ää oli 31pv.
 
Mulla kanssa menkat, (toivottavasti viimeiset pitkään aikaan :P) kierron pituuden vaihtelu ihmetyttää. Viime kierrossa oli 28 pv ja nyt 32. Olen nyt ekan raskauden jälkeen laittanut ekaa kertaa menkkoja ylös. Mulla ei ole hajuakaan kirtopäivistä ennen esikoista. En ikinä laittanut menkkoja ylös ennen kuin nyt :)
 
Mulla ei oo vieläkään koko menkkoja. Jännityksellä odotan koska ne sitten alkaa. Eipä niitä nyt tosin mihinkään tarvii, joten olkoot poissa vaan, kun vielä vähän imetänkin.
 
On se vaan hurja miten yksilöllistä toi imetyksen ja menkkojen välinen suhde on eri ihmisillä. Toisilla pysyy poissa vaik kuin pitkää ja toisilla alkaa melkee heti jälkivuodon vaik kuinka imettäs.
 
Mä mietin, et voikohan siihen vaikuttaa sekin, kun tää mun lapsi on hieman haastavampi tapaus. Valvottaa edelleen tosi usein, jos ei hampaat niin iho eikä siihen ole parannusta luvassa ennen ensi kesää. Ehkä mun elimistö tajuaa, et tää yksi jälkeläinen vaatii vielä niin paljon huolenpitoa, ettei kahta pystyis kunnolla hoitamaan, eikä siks mun kierrot oo vielä lähteny käyntiin.
 
Joko tällä on monta uudella kierroksella? Mitenkäs se Tinkan vaavi joko se pian syntyy vai syntykö jo? :)
 
Tinkan vauvan on määrä syntyä joulukuussa :)
 
Mitämitämitä... mul o aina ollu tasaiset menkat.. ja nyt jo kolmannet sekoilumenkat tälle syksyä. Nyt alkoi taas yli viikon etuajassa. Viikko sitten sunnuntaina ihan verta tuli, sit loppui kolmeksi päiväksi ja sitten alkoi taas vuoto.. vuodin taas kolme päivää ja sit alkoi hiipua. Sitten on tullut lähinnä ruskeaa vuotoa ja vielä tänäkin aamuna ihan vähän.. ei oo ikinä ollu tällai. Vaikuttiko tuo imetyksen lopettaminen kun mun menkat oli ihan normaalit ja tasaiset imetyksenkin aikana? Mulla siis alkoi uudestaan kuukautiset sillon, kun poika alkoi syömään enemmän kiinteitä, eli siellä olikohan nyt puolen vuoden iässä.
 
Takaisin
Top