Menkat

Keskustelun 'Laskettu aika elokuussa 2013' aloitti Bettie, 25 loka 2013.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. orvokki 81 Ihastunut foorumiin

Kiitos Jozzuuh kutsusta! Teitä onkin paljon kirjoittelemassa siellä salaisessa paikassa.

Mä olen monta kertaa miettinyt että olisi mukava kuulua siihen ryhmään jota nimeltä ei saa mainita ja nähdä millaisia äitejä ja lapsia nimimerkkien takaa löytyy :) Mä en vaan oikein ole vielä kokenut sitä f. ....kkia omaksi jutukseni. Onneksi kuitenkin jokunen viitsii vielä tännekin jotain kirjoitella niin vähän pysyy kärryillä muiden elomammojen kuulumisista :) Mutta ehkä vielä joku päivä muutan mieleni!
    • Tykkää Tykkää x 3
  2. @sukki Tuttu foorumilla

onnea orvokki :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Sinbbu Naimisissa foorumin kanssa

Tääl ois taas kohta otolliset ajat.. tai no on jo nyt.. peiton heiluttelua siis tiedossa. Mies kiittää aina tästä kierron ajankohdasta, kun tää vauvahupsumamma haluaa uudestaan raskautua. Täytyy taas illalla päästää isäntä körmyämään.. :D :D :D Mulla vaan on vähän sairas olo nyt, et en tiiä raskaudunko. Toi polvi vähän kuumottaa, et meinaako lie tulehtua ja muutenkin pakottanu niveliä viime päivät.. toivoisin silti, et raskaus saisi alkunsa. Voi paska ihmistä ja näit kaikenmaailman sairauksia. Toivottavasti ei koskaan mitään nivelsairautta pahempaa tuu... loppujen lopuks ei mikään kauhein risti kannettavaksi, joskin tietenkin epämiellyttävä..
    • Sympatiaa Sympatiaa x 3
    • Tykkää Tykkää x 1
  4. @sukki Tuttu foorumilla

Täällä on menkat myöhässä 2 päivää, mutta testi näyttää negaa....
  5. Bettie Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Joulukuun mammat 2017 Tammikuunmammat 2016

Älä @sukki vielä luovuta, kyl se voi kohta näyttää positiivista jos ei menkat ala.

Mul on ihan sellanen olo et olis tärpänny. Viime lauantain vastasen yön kipuilut vois vastata kiinnittymistä, ja sit on ollu kaikkia jänniä oloja. Tosin silti nyt on ilmenny myös sellasia kipuiluja, mitkä viimeks kieli keskenmenosta. Ärsyttää tuntea kehonsa näin hyvin, et huomaa jo raskauden alun tosi varhain, ku sit myös tietää "menkat" keskenmenoiks, ku moni muu nainen luulis vaan menkoiks. o_O Ens keskiviikkona vast pitäs menkkojen alkaa, että sitä odotellessa. Ja lisäks mul ois just sinä päivänä hammaslääkäri:confused:
  6. orvokki 81 Ihastunut foorumiin

Bettie ja @sukki, täällä ainakin pidetään peukut pystyssä uusien vauva uutisten puolesta......:)
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 4
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. Sinbbu Naimisissa foorumin kanssa

Mulla myöhästyi menkat neljä päivää. Mulla natsas kans pieniä nipistelyjä just sopiviin aikoihin ja tuli muitakin raskauteen osuvia tuntemuksia.. aivan samoin, kuin syksyllä oli. Mut sit vaan alkoi taas menkat.. ensin tihrutti neljä päivää ja sit alkoi kovien vihlaisujen kanssa todella runsas vuoto.... ihan ku sillon syksyllä. Oon varma, et varhaisia keskenmenoja olleet molemat. Eli täällä just eilen ollu viimeinen vuotopäivä ja kohtua ja nivusia särkee vieläkin. Olisin kyllä mieluusti ollut raskaana.. mut jospa sitä vielä joskus. :smiley-angelic001
    • Sympatiaa Sympatiaa x 5
    • Optimistinen Optimistinen x 1
  8. Bettie Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Joulukuun mammat 2017 Tammikuunmammat 2016

Tulla myöhästy 6 päivää eli mun tapaukses olis ollu 5+2. Vuoto alko kamalil supistusmaisil kivuilla ja oon kans varma varhasest keskenmenosta (taas). Nyt odottelen et vuoto joskus loppuu, tänää viides vuotopäivä ja tänää on taas ollu kipuja. (ja kuvotusta)
    • Sympatiaa Sympatiaa x 4
  9. polkulainen Peruskäyttäjä

Kappas! Olinkin jo jännittänyt, että alkaako menkat ikinä, mutta niin ovat nyt ensimmäiset takanapäin. Pari pientä vatsakramppia oli, mutta muuten kivut olivat miltei tipotiessään! Mahtavaa! Ensimmäiset ihmisvointiset menkat ikinä!
    • Tykkää Tykkää x 3
  10. hillevi Naimisissa foorumin kanssa Tammimammat 2017

Mullakin ekat loppui juuri viime viikon lopulla, kun 19. päivä lopetin imettämisen. Oli normaalia lyhemmät, ei kovia kipuja, mut alkuun aika runsaat ja jo jouduin sen vuoksi lakanapyykille.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  11. Jolanda Rakastunut foorumiin Syysmammat 2016

Onko mennyt kauan ennenkuin teillä on kierto tasaantunut?
  12. Bettie Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Joulukuun mammat 2017 Tammikuunmammat 2016

No mul kesti melkee 9kk että tasaantu, mut mul alkokii menkat tosi pian synnytyksen jälkee täysimetyksestä huolimatta, ja imetyksen lopetin syyskuun alussa 2014.
  13. Suviii Ihastunut foorumiin Heinäkuunmammat 2015 Marrasmammat 2017

Mulla oli muistaakseni ekoista menkoista asti ihan normikierto. Mut sit ne hemmetin minipillerit sekotti sitä hetkellisesti ja niitä en sit syönykkään, ku sen pari-kolme kuukautta. Mulla alko kyllä menkat melko nopeesti, kun en imettänytkään, ku sen 2,5kk.
  14. hillevi Naimisissa foorumin kanssa Tammimammat 2017

Jännä kyllä nähdä, miten rupee palautumaan kierto. Tän viikon lopulla saattais olla eka ovis, jos kierrot palautuu nopsaan. Koitan saada sen tunnistettua ja muutenkin alkaa vähän tutkimaan tuota kiertoa, niin pystyis päivien laskemista alkaa käyttää jatkossa myös ehkäisykeinona.
  15. Jozzuuh Tuttu foorumilla

Polkulainen, laitoin sulle yksitysviestiä! :)
  16. Bettie Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Joulukuun mammat 2017 Tammikuunmammat 2016

Huoh... Luulin lauantaina et menkat alko ja vielä 4pv etuajassa. Mut ei alkanukaa. Silloin siis yhellä vessareissulla tuli kirkasta verta pari pyyhkäsyä, ja sen jälkee oli polte selässä monta tuntia. Ja kun ei sit enää vuotanukaan ja ei eilenkä, ni arvatkaa ehinkö jo alkaa toivoa muuta. No nyt sit taas polttelee selkää ihan kunnolla, ja oon varma et kyllä se vuotoki alkaa :sad001 Ei oo kiva, kun mielikuvitus alkaa heti laukkaamaan ja toiveet nousta...Nyt potuttaa ja oonki sit itelle vähän vihanen ku taas annoin turhia toivoa.
  17. Sinbbu Naimisissa foorumin kanssa

Tuttu juttu... mulla tuhrutti kolmatta päivää ja tänää alkoi vuotaa kunnolla ja kipeästi. Ehdin sen tuhrunkin aikana ajatteleen, et kohta se loppuu ja oonkin raskaana... juu ei... :sad001
    • Sympatiaa Sympatiaa x 4
  18. Orvokki* Ihastunut foorumiin

Voi harmi Bettie ja Simbbu! Olen monta kertaa mielessäni toivonut että toivottavasti teillä tärppää pian kun tiedän kuinka paljon te molemmat olette vauvaa toivoneet. Mehän jouduttiin esikoista yrittämään 3 vuotta ennen kun tärppäsi ja ne pettymyksen tunteet kun vauvaa ei kuulukaan on kyllä vielä ihan tuoreessa muistissa.

Oletteko koskaan ajatelleet kääntyä lääkärin puoleen asian kanssa? Eihän teillä toki kummallakaan vielä ole mielettömän montaa yrityskuukautta takana, että sen puoleen ei varmastikaan vielä mikään kiire ole. Sen takia vaan kyselen, että itse sain tehokkaan ja nopean avun asiaan sitten kun lapsettomuusklinikalle vaan uskaltauduin pitkän harkinnan jälkeen. Joskus pienikin avustus voi saada ihmeitä aikaan! Mä tosiaan useiden vuosien yrittämisen jälkeen söin 5 pilleriä ja hups, olin raskaana. Mun ymmärtääkseni ihan gynekologikin voi määrätä lääkkeitä esim.kuukautisten tasoittamiseen, munarakkuloiden kypsyttämiseen ym.
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  19. Bettie Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Joulukuun mammat 2017 Tammikuunmammat 2016

Orvokki me hakeuduttiin Tyyneä tehdessä hoitoihin, mut siinä vaiheessa ku kutsu saatiin ekalle lapsettomuuspoli-käynnille olin jo plussannu. Ja Tyynen jälkeen on ollu yks plussa, joka meni kesken 6+2 ja toinen (mistä en testiä tehny, mutta varma raskaudesta) men kesken 5+2.

Ja ei menkat eilenäkään alkanu. Kipuilin aikani ja sit pikkuhousunsuojaan tuli kipujen aikana pari tippaa ruskeeta. Tänää on ollu ihan ihme olo (tänää pitäisi alkaa). Paikoillaan olo on ainoa siedettävä olotila. Kipuja ei ole, mut sellanen vetelä-tunne tulee kun vähänkin liikkuu. Samalta tuntu siinä ekassa km-menneessä raskaudessa Tyynen jälkeen. En tiiä mitä pitäs ajatella.
  20. Jolanda Rakastunut foorumiin Syysmammat 2016

Onpas teillä jännää aikaa :) Hauska lukea teidän kirjoittelemisia, peukut ylös että plussaisi kaikilla, jotka sitä toivoo.
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu