Menkat

Mie kirjottelin täällä aikasemmin jotta olis menkat alkamassa kun pillereitten aloittamisen jälkeen tuli niukkaa vuotoa..Mnääh..oli vissiin joku hetkellinen häiriö...tiiä sit kummassa päässä :D...mitään vuotoa oikein jatkunut seuraavaan päivään..liekkö se sit ollut sitä terkkarin sanomaa "eritettä"mitä se sitten lie..Nyt vaan rassaa nuo pillerit kun pitäis muistaa ottaa ajallaan..tahtoo aina miltei unohtua tuo pillerin otto..Onkohan laitettava kännyn kello piippaamaan aina samaan aikaan että rupeis muistamaan nuo :D
 
Hehee,mä en ikinä muista ottaa samaa aikaa,yleensä otankii sillon ku herään,muuten jäis kyl ottamatta.
onks kukaa joutunu nyt ottamaa runsaasee vuotoo lääkettä?mä luulin et jo noi kaks pilleriä tekis ihmeitä ja niukentais vuotoo mut ei.o_O onneks on lääkevarasto tallessa.:)
 
Mä ite koen jopa ongelmaks tän mun vuodon niukkuuden. Must sekää oo normaalia jos kauheen niukat on, ku ei mitää hormonaalist ehkäsyy oo käytössä. Ja viel nää nyt hakee muutenkin paikkaasa, mut esikon jälkee kierto kesti 30-34 pv ja oli aina tosi niukat.
 
Mä voisin tehä mitä vaa jos saisin niukat menkat,ei noijen naakelien napsiminenkaa nii kivaa oo.
 
Hohhoijaa.. Täällä taas nippailee vatsaa ja oon ollu tänää tosi kärttynen :sad001
Äsken vessakäynnillä paperiin jäi verta, johan tässä oli,hmmhmm..5 vuodotonta päivää..no jospa tää olis joku "häiriö" vaa :D
 
Mullakin oli yks tällainen `häiriö` tossa pari viikkoa sitten. Sinä aamuna kun oli jälkitarkastus tuli vähän verta paperiin ja taisin pitää pari päivää pikkuhousunsuojaa, mut ei siitä sitten mitään kunnollista alkanu. Nyt sen sijaan on tullut jo viikon vuotoa ja tosiaankin on kyseessä menkat. On mulla pahempiakin menkkoja aikoinaan ollut, mut on nää runsaammat kun yhdistelmäpillerien aikaan. En tiedä sit millaseks nää menkat muodostuu näitten minipillerien kanssa.
 
Kyllä vaa on taas sellanen olo et ne menkat kohta taas alkaa. Nyt kp10 ja viimeks kierto kesti just sen 10 päivää...
 
Mullakin kestäny jo varmaan pian kaks viikkoa. Ottaa kyllä päähän ja mieskin kyselee jo että eikö ne ikinä lopu. Pientä tuhrua tulee kuitenkin vessassa käydessä edelleen.
 
Jaa täällä on muillakii vuoto ongelmia??niiku toivoin menkkoja alkaviks mut eihän se sitä tarkottanu etteikö ne vois loppuakkii joskus...kaheksaspäivä menos,tosin vaikuttais siltä et tekis loppua,huh:smiley-ashamed004

minkälaisia ehkäsyjä täällä on käytössä??ja minkä merkkisiä pillereitä??mulla meliane pillerit.
 
Minä en ottanut minipillereitäkään nyt enkä vielä sitä kierukkaakaan, kun viimeksi ei tullut kuukautisia ollenkaan imetysaikana. Lopetin imetyksen, kun Liia oli vuoden, ja siitä viikko-pari, niin tuli ekat menkat. Olisi kiva, jos nyt menisi samalla tavalla, joten siksi ei hormonaalista ehkäisyä, kiitos. Meidän seksielämä ei niin vilkasta ole, etteikö jaksaisi kumien kanssa pelata. :D
 
Ei ehkäisyä. Sit kun menkat on alkaakseen niin saa kyllä alkaa pikku kakkonen itämään. Pillerit ja ehkäisyrenkaat ei mulle sovi, joten saa nähdä onks se sit kierukan paikka sitten joskus kun lapsiluku on täysi.
 
Meinasin juuri avata tänne tälläsen ketjun,onneks huomasin tän! :) Itellä siis alko menkat kun likka oli likemmäs 2kk ja kesti yli 3 viikkoa :eek: Pyysin soitto aikaa lääkäriltä ja se sitten soittinkin ja kiireessään se höpötteli jostain anemiasta ja hormooneist ja siitä että olenko mä raskaana. Mulla käytössä minipillerit, cerazette merkkiset ja aikoinaan kun niitä söin,niin mulla ei ees tullu tiputtelu vuotoa,mutta nyt sitten kesti yli 3 viikkoa.. onneks se kammotus on jo ohi ja toivon mukaan seuraavia ei enää tule :D ite mietin nyt vieläkin kuitenkin noiden pillereiden syömistä,että onko siitä nyt niikseen järkeä,kun mies reissuhommissa ja eise peitto täällä nyt niin useesti heilu,ettäkö tarvis pillereitä syödä.
 
Mulla on kans noi cerazette-pillerit ja ekan kerran ne olivat toisen lapsen jälkeen. Jouduin kuitenkin lopettamaan ne, kun mulla ne menkat rupesivat 3kk popsinnan jälkeen kestämään 3 viikkoa.
Vielä ei ole menkkoja kuulunut ja pillereitä popsin, mutta menkkojen kesto ei nyt huoleta, kun pitäisi ottaa se hormonikierukka ja silloin kun sen saa, niin 3kk pilleri satsinkin pitäisi loppua :dance008
 
Mä en kyllä kaipaa menkkoja yhtään, saapa nähdä miten ne muuttuvat entisestä sitten kun joskus alkavat.
 
Mirabella: Eikös Cerazetteissä ja Mirenassa oo sama hormoni eli samoja vuoto-oireita voi olla luvassa kierukallakin? Mä ymmärsin jostain että noilla Cerazeteillä vois arvioida hormonikierukan sopivuutta... Toki pilsuissa on paljon enemmän hormonia ja kierukka vaikuttaa paikallisesti (niinkuin mulla vaikutti se ehkäisyrengaskin vaan paikallisesti, plah). Mulle kans annettii boksi Cerazettejä ja resepti niihin, sit suositus ottaa Mirena. En oo viel alottanu noita Cerazettejäkään, kun ei tippaakaan huvita syödä hormoneja, mut jos sopivat nii ehkä sit harkitsen kierukkaakin. Helpompi vaa lopettaa pillerit ku vakuuttaa lääkäri että ei jaksa odottaa kierukan poistoo mitään puolta vuotta että "oireet tasaantuu"... Lääkäri piti tuota Mirenaa ihan ykkösvaihtoehtona, kunnes kuuli et täytän seuraavaksi jo kolkyt ja toinenkin lapsi ehkä joskus haluttais (kierukkahan kannattaa lähinnä pitkään käytettynä)... Näytän siis vissiin raskaudenkin jälkeen ihan teiniltä :grin
 
Niinpä pikkukoo, kun en tiedä yhtään sopiiko toi kierukka just ton takia, ku noi pillerit ei käy pitkäaikaisesti :confused013

Käytin ennen raskauksia yasmin ja yasminelle pillereitä ja ne toimivat ihan hyvin eli menkat tulivat, kun piti ja kestivät sen minkä pitikin, mutta olivatkin yhdistelmiä.

Pitää varmaan ottaa asia puheeksi ennen kierukan laittoa, jos tällä kertaa menkkojen alettua ne kestää pillereillä viikkoja.. Voisiko siihen pitkään kestoon vaikuttaa ylipaino?? :think005 Meidän kylällä on kylläkin kaiken kokoisia Mirena-kierukan käyttäjiä ja kaikilta on loppunut menkat kokonaan :confused004
 
Takaisin
Top