Menkat

mulla oli kans eka päivänä sellasta tosi kirkasta ja vetistä se vuoto,normaalisoitu sitten tokana vuotopäivänä. minäkin odottelen toisia menkkoja,niin sais ne pillerit aloitettua. vai voikos niitä aloittaa ennen kuin on eka vuotopäivä? mulla ei noista pillereistä oo tietoa...
 
Jonnuli:mulla käytös melianet(koska en imetä nii ei merkillä väliä) ja mun piti alottaa vasta ekana vuotopäivänä,eli tänään.

marbles:eiks jälkitarkastuksee saa mennä jos on menkat??
 
joo en imetä minäkään,joten merkillä ei väliä... tuntuu vaan toi neuvolan touhu olevan aika hidasta ja vaikeeta... terkkari sano,et lääkäri päättää kirjoittaako pillerireseptin vai ei...en oikein ymmärtäny,tai ei mun vissiin tarvii... parempi ois kirjoittaa tai kohta ollaan uusintakierroksella :grin:grin:grin
 
Marbles: jos joudut aikaa siirtämään, tarkista että j.tarkistus on 12 viikon sisällä synnytyksestä (en nyt muista koska se sulla oli? :) )....kela vaatii että se täytyy hoitaa tuon ajan puitteissa!
 
Mulla oli vissiin menkat jälkitarkastuksessa (n. 5 viikkoo synnytyksestä), mut jälkivuoto oli tauonnut vasta muutamaa päivää aikaisemmin ja en sit tiennyt kumpaa tiputtelu oli. Vuoto runsastui jälkitarkastuksen jälkeen, eli pidin menkkoina. Mäkin sai minipillerit ja lääkäri suositteli hormonikierukkaa (mulla on runsaat ja kivuliaat menkat, joten kuparikierukkaa ei viitsi kokeilla). Hormonikierukka on lääkärin mukaan niiiin hyvä ja niiiiin paikallinen, että sopii kyllä. Noh, niin oli paikallinen tuo ehkäisyrengaskin juu... Sain vain migreenejä alkuun ja puolen vuoden käytön jälkeen lopetin kun en muistanut enää mitään (löysin sitten ulkomailta artikkeleita aiheesta, oireeni saattoivat johtua ihan vaan renkaan aiheuttamista aivoverenkiertohäiriöstä!!!). Googlettelin tuota Mirenaa (keskusteluita kokemuksista) ja tulin siihen tulokseen, että ei tuu mun kroppaan sitäkään! Lääkärithän ei noita sivuvaikutuksia ikinä usko/kirjaa mihinkään joten luotan enemmän jopa noihin keskustelupalstoihin... Ja mulle on tullut erilaisia sivuvaikutuksia eri pillerimerkeistä, joten jotain napsahtaisi varmasti tuon Mirenankin kanssa.

En oo vielä aloittanu noita pillereitä, vaikka lääkäri sanoi että ei tarvitse odottaa menkkoja. Eipä ole tehnyt seksiäkään mieli ja toisaalta ei huvittais tunkee yhtäkään hormonia naamaan. Ennen raskautta meillä oli keskeytetty yhdyntä "ehkäisynä" puolisen vuotta ja ilmeisesti se toimi... poika sai alkunsa yrityskierrossa yksi, ei siis ollut vahinko :) Mun ajatus olikin, että toinen lapsi saa jossain vaiheessa tulla ja sitten piuhat poikki. Lääkärin mielestä se ei ollut yhtään hyvä idea (jäänee 15 vuotta pillereitä/kierukkaa jne. myymättä).
 
siis mulla nyt vasta tulevana torstaina se jt. mutta kai se nyt kirjoittaa,mut terkka vaan sanoi et lääkäri kirjoittaa mitä kirjoittaa ja jos ei kirjoita,niin sitten pitää hakeutua ehkäsyasioissa perhesuunnitteluneuvolaan,HUOH. mutta siis oletan ja toivon että kirjottas.
 
Kyllä se kirjottaa! Mun mielestä yks jälkitarkastuksen idea on nimenomaan toi ehkäisyn tarkastaminen!
 
toivottavasti sulla jonnuli olis joku muu täti siel ku se wanhalle märälle villasukalle haiseva tantta.:grin.
ja kyl se varmaa sen kirjottaa jos teil on ollu neuvolas jotai puhetta siel.mulle ne eka yritti tyrkyttää kierukkaa ym.
 
Mulla lääkäri ei määrännyt pillereistä reseptiä. Anto vaan 3 kk pillerit mukaan ja sanoi, että kokeile noita ja tuu sit kyselee reseptiä. Hoh hoh aika outoa toimintaa. Sit siinä kuitenkin käy taas niin, etten saa niitä heti hankittua, tulee taukoa ja pamahdan uudestaan paksuksi.
 
Hö,mäkii oisin ennemmin ottanu mukaa paketin ku käyny ite ostaa,ois säästyny rahhoo.
 
Mulle annettiin kans toisen lapsen jälkeen 3kk pillerit neuvolasta, mutta ei nyt sitten vaan resepti, enkä kehdannut kysyä, kun lääkäri ei meinannut edes sitä papaa suostua ottamaan, mutta sanoin, että mielellään nyt, kun ei oikein ole aikaa tulla 30km päästä käymään ihan milloin vaan ja kun aina itse lääkärille mentäessä joudun etsimään isommille lapsille hoitopaikan.
Se taitaa olla paikkakunta kohtasta, otetaanko, kun on vuotoa, koska meilläkin ennen varausta neuvolatäti sanoi ei saa olla vuotoa ja kun varasin, niin varmisteltiin, ettei vaan ole vuotoa, vaikka papasta ei ollut puhettakaan.
Myös tämä hormonikierukan laitto on erilaista.. Keskustelupalstoilla todella moni on saanut jo jälkitarkastuksessa sen, mutta täällä se laitetaan vasta n.5kk synnytyksestä..
Itse kokeilen nyt ekaa kertaa hormonikierukkaa, kun en yhdistelmäpillereistakään ole saanut mitään sivuoireita. Ja meidän kylän kaikilla naisilla on Mirena ollut jo monen monta vuotta eli on ihan eläviä kasvoja sitä suosittelemassa :D Mutta eipä mulla ole taipumusta migreeniinkään, kun sitä potevat ystävät eivät kuulemma voi oikein mitään hormonaalista ehkäisyä käyttää :/
 
Eih!!! Tänään aamupäivästä jätin tämän palstan lukematta tyytyväisenä kun eihän mulle ole vielä tullut kuukautisia. Ja poikakin on täysimetyksellä niin en niitä odottanutkaan. Päivällä sitten kävin tuossa harvoimassa ja sieltähän ne losahti.
 
Voih Jonnukka otan osaa.. Itselläkin on koko viikon ollut jotain tuntemuksia, mutta ei vielä ole kuitenkaan alkaneet. Eli siis varautuneita ollaan täällä päässä kans kyseiseen asiaan :scared001
 
Takaisin
Top