Matkustaminen ulkomaille

E.m

Satasella mukana keskusteluissa
Ajattelin tehdä uuden ketjun matkustelusta raskausaikana!
Itsellä on tulossa matka Aasiaan maaliskuussa ja vähän jännittää mm. Lentää niin pitkä matka raskaana ja muutenkin siellä oleminen.

Onko muilla matkoja tulossa?
Miten varaudutte yms.


5+0
 
Me ollaan huhtikuussa lähdössä kanarialle. Vähä jänskättää omat olot.. En oo vielä sen tarkemmin miettiny asiaa, kaipa se matka siinä menee niinku edellisetkin, kunhan ei olis pahoinvointeja :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Toivotaan, että menee hyvin Shalley. Sä taidat olla sillon matkan aikana jo toisella kolmanneksella? :)
Mua on nyt kovasti kaikki varotellu ja pelotellu kaikella.. Varsinkin kun nyt on liikkeellä tuota Zika-virusta, sitä ei kyllä pitäisi olla paljoa siellä minne matkustan (noin 1 tapaus vuodessa, eli ei epidemiaa)
Mulla myös jalkoihin tullut ensimmäisen raskauden jäljiltä suonikohjuja vähän ja ne särkee välillä. Huomasin, että leffassa ollessani jalat alkoivat jo "valittaa" paikallaan olosta. Täytyy siis ostaa kunnon tukisukat lentokoneeseen ja kävellä edestakaisin koneessa.. :rolleyes:
 
Mullakin on Keski-Euroopan reissu tiedossa maaliskuussa. Mennään näköjään sun kanssa käsikädessä viikkojen suhteen, mullakin nyt 5+1. Juttelin neuvolatädin kanssa jo aiheesta, koska minuakin matkustaminen ulkomaille huoletti aluksi (odotan esikoista). Neuvolatäti nevoi vain pitämään huolen hygieniasta ja noudattamaan ruokasuosituksia eli ei pästoroimattomia ja huonosti kypsennettyjä ruokia jne. Ennenkaikkea kehotti olla huolehtimatta :) Meinasin itsekin tukisukat lentokoneeseen pukea - tosin käytän niitä aina muutoinkin, kun jalat herkästi turpoavat. Vielä ei minulla ole mahdollinen pahoinvointi alkanut, se ehkä eniten mietityttää tällä hetkellä. Oletko tarkistanut rokotussuojasi E.m ? :) Saakohan muuten odottava äiti yleisestikään ottaa rokotuksia, tietääkö muut..?
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Jellybelly, hauskaa! Me mennään sitten käsikädessä, jos ei toisella päivät muutu ultrassa :wink
Kiva kuulla, että sulle on annettu mukavat ohjeet olla liikaa huolehtimatta. Ite kerkeen käydä onneks neuvolassa ennen matkaa ja varasin yksityiselle myös ultran, että kerkee tarkistaa et kaikki olis kunnossa :)
Ootko mistä ostanu sun tukisukat? Onko niissä paljon eroja sun mielestä? Ajattelin mennä metsästämään sellaset lähiaikoina (vanhat on nimittäin jonneki joutunu.. Mies sillon joutu ne ostaa ja en kyllä muista, että mistä osti :hilarious:)

Mulla perus rokotukset on kunnossa.. En tiiä yhtään saisko niitä ottaa raskaana jos ei olis? :wideyed: Mitään "ylimääräsiä" erikoisrokotuksia en ota.. Oon monta kertaa käynyt samassa paikassa ja en oo sillonkaan ottanut. Ei mennä onneks minnekään viidakkoon :p
Täytyy kaikkien meijän olla sit ekstra tarkkoja vaan et mitä pistää suuhun..:happy:

Mullakin on yllättävän hyvä olo, rinnat ei oo oikeestaan yhtään kipeet ja se mua on mietityttänyt, mut oon nyt päättäny olla sitä miettimättä, varmasti ne kasvaa ja kipeytyy jossain vaiheessa.
Varmaan johtuu kun ollaan niin alussa molemmat, että pahoinvointia ei ole tullut, tai voi se olla että ei tule ollenkaan.. :p Mua oikeestaan tällähetkellä vain välillä hieman närästää ja on kova nälkä (myös pissattaa ja haukotuttaa enemmän).
Mietiskelin tossa et meillä saattas lähiaikoina tulla enemmän oireita koska näihin aikoihin alkaa sikiön sydän sykkiä :Heartred

Ollaankohan me ainoita jotka matkusta ? Vai onko vielä muita ? :grin
 
Täällä hep! Tarkoitus lähteä parin kk päästä itä naapuriin. Lentää ei "onneksi" tarvi, mutta ruokapuoli hieman huolettaa. Toisaalta se on niin lähellä, että ei kai siellä sen kummosempaa ole kuin kotona. :D siihen on vielä sen verran aikaakin, että varmaan pahoinvointi loppunut jos nyt edes alkaa.
Pikkupossu 5+0
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Mä oon lähdössä esikoisen kanssa Espanjaan ensi viikolla. Ukki odottaa siellä, lennetään siis kaksin. Oon ollut aika huonovointinen ja lento vähän jännittää. Onneksi vain 5h. Mutta jos lapsi nukkuu sylissä en pääse lennon aikana edes vessaan :O (iltalento ja toivon että lapsi nukkuu melkein koko matkan). Yleensä juon siellä kraansavettä, mutta nyt vain pullovettä enkä ota jäitä. mulla on hirvee mansikkahimo mutta en varmaan voi syödä espanjalaisia mansikoita...? pitää kysyä neuvolassa.

Viime raskaudessa olin jenkeissä noin puolessa välissä raskautta. Pitkä lento meni tosi helposti (tukisukat jalassa ja usein jalottelua). Se oli kiva aika matkustaa kun ei enää ollut huono olo ja vointi oli aika hyvä kaikin puolin :)
 
Mullekin sattuu neuvola 9+1 ja matka vasta seuraavalla viikolla! :) Siitä en tosin tiedä, ultrataanko jo silloin ensimmäisttä kertaa vai ei. Mitä olen täältä ihmisten kirjoittelua lukenut, vaihtelee ilmeisesti kunnittain paljon! Neuvolaan olen tähän mennessä ollut yhteydessä puhelimitse ensimmäistä aikaa varatessani, mutta se oma hoitajamme oli kyllä niiiiin symppis!! :P

Tukisukat on vuosia vanhat, en valitettavasti sen tarkemmin niistä muista, koska mäkään en niitä ostanut itse.. Mut jos pitäis villi veikkaus heittää, niin ne on hankittu Instrusta :D

Mä olen työterveyden suosituksesta Aasian reissujani varten A- ja B-hepatiitteja vastaan saanut suojan, mutta tuskin se pakollista on! Kiva kuulla, että sinä oot selvinnyt vähemmillä piikeillä :P

Hauskaa, että mainitsit ton haukottelun ja kovan nälän, koska niitä nimittäin on täälläkin liikenteessä :D Rinnat mulla on niin kamalan kipeet, että joudun yölläkin pitämään urheiluliivejä tai herään jokaisesta asennonvaihdosta. Sinuna en olisi huolissaan oireiden puutoksista, koska ne tosiaan on niin yksilöllistä! Toisaalta olis kauheeta, jos iskis kaikki vaivat kerralla päälle :D Jotenkin olettais, että se pahoinvointi kuuluisi "kaikille" ja olis outoa jos sitä ei tulis... Mutta toisaalta, oishan se vaan niin ihanan helppoa :P

Minä täällä kans puntaroin, että maltanko odottaa ensimmäiseen julkisen puolen ultraan vai varaisiko sitä yksityiselle ajan :) Ihana olisi ne sydänäänet kuulla ❤

Pikkupossu, mahdollinen pahoinvointi varmaan helpottaa joo jos vasta parin kuukauden päästä olet lähdössä :). Eikö se yleensä vk 12 tienoilla lopu? On tää vaa niin jännää aikaa! :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Mun pitäs tosiaan olla jo toisella kolmanneksella ja np-ultraki käytynä, ennenkun on meidän matka. Minne ikinä matkaattekaan niin muistakaa juoda vain ja ainoastaan pullovettä :happy: mä en ulkomailla edes pese hampaita kraanavedellä.
Työkaveri saa kolmannen lapsensa ens kuussa ja oli tammikuussa vielä matkoilla, hui.. Mä en ihan niin rohkee olis :wideyed:
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Kaveri lähti aikoinaan risteilylle vielä lasketun ajan jälkeen, totesi vaan että on siellä Tukholmassakin sairaaloita missä synnyttää. Mutta ei varmaan sen kauemmas kannata enää loppu puolella :D
 
Isla80, Toivotaan, että sulla ehtis pahaolo helpottaa ennen matkaa ja et lento menis rauhallisesti! 5h on kuitenkin aika pitkä aika, jos ei pääsisi ollenkaan vessassa käymään.. Mansikoista mulla ei ole tietoa? Neuvolassa varmasit osaa auttaa siihen :) Voi vitsi kun tekiskin mieli mansikoita! :p Ja kiva kuulla, että sulla on aikaisemmin mennyt pitkä lento hyvin ! :happy:

Jellybelly, Itseasiassa nyt ku sanoit, niin varmaan mulle oli myös tukisukat ostettu viimeks instrusta! Kuulostaa ainaki niin tutulta :grin Itse oon myös tuo A-hepatiitti rokotteen ottanut aikaisemmin, B:tä en mielestäni ole ottanut (Täytyykin jostain tarkistaa) Ja eivät ne mun mielestä ole pakollisia, mutta A on ainakin suositeltava.
Hah, olisi kyllä kamalaa, jos kaikki oireet/vaivat tulisi samaa aikaan samalle henkilölle! :dead: Pitää toivoa, ettei ainakaan kovin pahaaoloa tule :)
Mäkin eka olin sitä mieltä, että en tällä kertaa käy yksityisellä ultrassa, mutta jotenki mieli muuttu. Tulee varmempi olo kun omin silmin näkee, että kaikki on hyvin. Onhan se inhottavan kallista (varatessani kysyin hintaa noin 200€, josta kelakorvaa jonkun osan. Oli tosiaan vain arvio hinnasta, eli voi tippua tai nousta vielä :wideyed:) mutta eiköhän se sen arvoista ole, ainakin minun mielestä. :) Eli varaa vaan ihmeessä jos siltä tuntuu tai et jaksa millään oottaa!

Shalley ja Pikkupossu, ompas teillä aika rohkeat kaverit kun vielä noin myöhään matkustaa! Saako edes lentää noin myöhäisillä viikoilla? Tai ainakin varmaan tarvii allekirjoittaa jokin omavastuulappu ja tarvitsee lääkärin suositukset? Olisi myös kauhea vaihtoehto synnyttää laivalla tai lentokoneessa :eek:
Mutta varmaankin molemmilla heillä on ollut "helpot"/"ongelmattomat" raskaudet ja on olleet hyvin voivia niin ovat uskaltaneet matkustaa :happy: Jokainen omalla tavallaan, tietenkin toivoen, ettei vaaranna omaa tai tulevan lapsen terveyttä.
 
Monella lentoyhtiöllä taitaa olla rajana se 28 vkoa ja sen jälkeen kai tarvitaan joku lääkärinlausunto tms.

Mä en kyllä myöskään uskaltaisi ottaa riskiä ja lähteä edes laivalle la:n lähellä. Tosin edellisestä suht nopeasta, 2,5 vkoa ennen la:ta, synnytyksestä viisastuneena en aio edes lähteä mihinkään mökillekään 3 vkoa ennen laskettua aikaa :D
 
Täälläkin viikot 5+1 menossa ja itseasiassa olen työreissulla ulkomailla tällä hetkellä. Täällä tein testinkin kun rupesin laskeskelemaan että hetkonen, nyt on menkat myöhässä :) Perjantaina lento takaisin, mutta työn puolesta reissaan pari-kolme kertaa vuodessa joten saa myös jännätä että miten jaksaa myöhemmin isomman vatsan kanssa.

Reissulla on kyllä hieman haasteellista ruokavalion kanssa kun ei aina ole varma että mitä saa syödä ja mitä ei. :D Aika kova syyni on ollut tällä viikolla ruuan suhteen!
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Mä olin edellisessä raskaudessa kiertämässä jenkkilää ja kaikki meni hyvin. Lennoilla käytin tukisukkia, join reippaasti vettä ja liikuin aina kun mahdollista. Reissussa tietysti söin ruokia aina harkiten, mutta tosiaan mitään ongelmaa ei ollut :) ennakkoon kannattaa aina tietysti katsoa oman kohteen matkavakuutukseen kuuluvat lääkäriasemat ja sairaalat, ihan vaan just in case! :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
Tassuttelija, jännä varmaan oli ulkomailla tehä testi :) sen jälkeen työreissussa on varmaan ajatukset ollu monesti muualla kuin töissä :grin
Turvallista kotimatkaa! Toivottavasti ei ole kauhean pitkä lento. Ja sulla varmaan kerkee sitten vähintään yksi matka vielä tälle vuodelle tulla, että saa nähdä milloin ja minne ja pääsetkö reissuun, ettei matka ole jo liian myöhäisellä viikoilla :p
 
Omppoloinen, mukava kuulla, että sullakin on mennyt viimeksi matka hyvin :) . Ihan rohkaisevaa kuulla, että monilla matkustaminen ei oo haitannut tai tuottanut suurempia ongelmia. Vaikeinta varmaan tulee kaikilla meillä olemaan juurikin tuo ruokapuoli, mutta pitää vaan tarkemmin huomioida mitä syö ja juo, jos yhtään epäilyttää niin kannatta jättää syömättä :) ainakin näin itse mietin.

Mulla oli tuo minun aikaisempi raskaus hyvin vaikea alusta alkaen ja lopulta menikin kesken rv19. Ja toiveena olisi, että nyt ennen kuin 5vuotta yrityksen alusta on täynnä, niin saataisiin se oma vauva syliin :happy: :Heartred
Tästä syystä saatan välillä kirjotella ja "huolehtia" liikaa asioista :p nyt vaan mennyt niin hyvin nää ekat viikot, että vähän epätodellinen olo :Heartred
 
Meillä on suunnitteilla kesälomareissu Etelä-Eurooppaan ja jos nyt kaikki hyvin menee niin silloin olisi rv 25. Jotenkin olen alkanut jännäämään, että uskaltaakohan sitä matkaa vielä varata.. Kun on kuullut, että joillain on tullut lääkärinmääräyksenä pakkolepoa yms. Mitenköhän matkavakuutus toimii sellaisissa tilanteissa? Pitäis varmaan soitella ja tiedustella. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: E.m
BeK, suosittelen, että kannattaa kysellä etukäteen jostain, että mitä siinä tapauksessa kävisi :) Mutta uskoisin (ei varmaa tietoa!) että lääkärinmääräystä näyttämällä voisi saada peruttua matkan? En kyllä tiedä saako kaikkia rahoja takaisin ja miten matka kumppanin käy? o_O
Mutta voihan olla, että sun raskaus menee hyvin ja sulla on hyvä olo, eikä mitään estettä matkustaa silloin :grin Vitsi kun ei voi ennustaa niin pitkälle, että varmasti voisi sanoa :p
 
  • Tykkään
Reaktiot: BeK
Pitäis lomatoiveet päättää, ja nyt vasta tajusin että kesällähän tulis sit toi maaginen 28 vko täyteen. Nyt meni suunnitelmat uusiksi. :confused004
 
Takaisin
Top