Matka synnärille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mytty_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosi asiahan on ettei ne sekunis synny mutta täälä näyttää suurimmalla osalla olevan aika hyvä matka kuitenki synnärille ja jos vielä lapsia joutuu hoitoon viedä :D ei saa liian pitkään kotona kärvistellä ja ootella meneekö ohi vai ei :D

Meillä kans matkaa lyhyempään sairaalaan 1h 30 min ja pidempään 2 h. Mulla ollu tosi hitaita molemmat synnytykset, mutta on se tuskaa istua tuo matka autossa kamalien supistusten kanssa. o_O

Meiltä sairaalaan ajaa 30-40min, eli ei ihan mahdottoman pitkä matka, muttei mikään lyhyinkään. :D

Meillä on varmaan lyhyempi matka synnärille kuin koskaan ennen eli noin 20 min. Silti mietin (jo nyt) että toivottavasti ehditään ajoissa perille. Toisen kohdalla ehdittiin olla vajaa puoli tuntia sairaalassa ennen kuin vauva oli jo pihalla ja kotoa lähdettäessä ei ollut ollenkaan sellainen olo, että olisi kiire.

Meillä matkaa onneksi vaan 10 min, pitää toivoa että siinä ajassa ehditään :D :D

Mäkin nyt mietin tätä vielä ja muistin että mullahan aukes viimeksi 5 sentistä kymmeneen senttiin puolessa tunnissa! Että saattaa se kiire tullakin jos oikein kauan odottelee. .. kun sit taas neljästä viiteen senttiin aukesi yli 6 tuntia. Et vähän sillai epätasaisesti se sieltä aukes, eli ei voi tietää!

Hurjat matkat joillakin! Vaatii jo aikalailla suunnittelua, että osuu oikeaan aikaan paikalle. Huh.

Mäkin nyt mietin tätä vielä ja muistin että mullahan aukes viimeksi 5 sentistä kymmeneen senttiin puolessa tunnissa! Että saattaa se kiire tullakin jos oikein kauan odottelee. .. kun sit taas neljästä viiteen senttiin aukesi yli 6 tuntia. Et vähän sillai epätasaisesti se sieltä aukes, eli ei voi tietää!

Mulla oli aikalailla sama, kahden aikoihin alkoi supistukset ja puoli kasilta sairaalassa sanoivat, että neljä senttiä auki! Mä olin että ei voi olla niin vähän. Mutta siitä parinkymmenen minuutin päästä oli poika sylissä. Vaikka lopputulos oli kerrassaan mahtava, niin en voi sanoa että olisi olleet mun elämäni parhaimmat parikyt minuuttia sitä ennen. Mitään puudustahan ei ehtinyt esim. ottaa. :grin

Siis se ponnistamisen tarve mikä siitä nopeasta avautumisesta aiheutu :nailbiting: Koko synnytyksen kiistatta kamalin hetki! Ei saa ponnistaa vielä vaikka ponnistuttaa niin ettei millään pysty estämään!

Mulla pelotti ihan sikana viime raskaudessa reissata loppuraskaudessa, tän kans en varmasti uskalla mummulaa ( 1h ajomatka) pidemmälle. Ja olihan ne supparit siellä autokyytissä tosiaan ihan jäätäviä! Nyt pitää tosiaan lapsellekkin saada äkkiä hoitaja niin sekin toki hankaloittaa :D

Meillä vartin ajomatka synnärille ja isovanhemmat, joille todnäk esikko menee hoitoon, asuu tässä km päässä

Meillä n. Puolen tunnin matka synnärille mut lapset täytyy isovanhemmille hoitoon viedä niiin tuleehan siinä lenkkiä.. yöaikaan jos tulee lähtö niin varmaan isovanhemmat tulee meille.

Huhhuh, hurjan pitkä matka joillakin! :wideyed: Itsellä vain 15-20 min ruuhkasta riippuen.

Oi se hetki ku sanotaa että 4cm auki ja se toivottomuus mikä iskee mut täälä kans se on molemmissa ollu tosi pieni aika ku oliki jo sylissä :)

Meillä matkaa n. 30-40 min. Ja hoitajat asuu naapurissa. Viimeks synnytys kesti yli 40 tuntia ja sitten mentiinkin sektioon niin ei tuo matka mua jännitä. Toki voihan tää toinen olla ihan eri

Jonsson eikös juuri siellä Kouvola-Kotka välillä joku naine synnyttänyt tien varrella, kun ei ehtinyt sairaalaan? Taisi olla juttu Vauva-lehdessä ehkä vuosi sitten.
Meillä matkaa tulee olemaan ehkä 15min, ruuhka-aikana vähän enemmän.

En muista lukeneeni, mutten yhtään ihmettele. Meillä odotellaan ihan näillä päivinä tietoa synnytyksestä, saa nähdä, kuinka niillä käy. :D

Takaisin