Matka synnärille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mytty_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Norde meiltä kans aikalailla sama matka jos oyssiin pitää lähtee. Onneksi näillä näkymin näyttää, että saa vielä mennä oas synnyttämään niin selviää 103 km, mutta seki matka aika tuskaa supistusten kanssa. :hungover:

Nämä välimatkat kyllä aika hurjia pohjoisemmassa osaa Suomea ainaki ja vielä kun näitä pikku synnäreitä ollaan koko ajan uhkaamassa kiinni, nii helpota kyllä ollenkaa tilannetta. Tsempit pitkän matkalaisille! Ja lyhyen matkan kans, koska seki voi olla joskus tosi pitkä! :)

On kyllä hurjia välimatkat monilla! Mulla on reilu 8km matkaa Kättärille. Ruuhka-aikana siihenkin saa kulutettua melkein tunnin, muuten maks 20min :)

Matka synnärille on alle 10km mutta mihin esikoinen laitetaan kun lähtö tulee[emoji50] lähin vaihtoehto 40km päässä.. mummut ja papat on työelämässä vielä kiinni joten toivon että lähtö tulee päiväsaikaan viikonloppuna [emoji23]

Meillä on kans lyhyt matka kättärille, 13km ja matkaan menee liikenteestä riippuen 15-30min, mutta tosiaan tuo esikoinen pitäisi saada johonkin lykättyä sitten hoitoon. Isovanhemmat asuu 20min ajomatkan päässä (poispäin sairaalasta), mutta ovat kans työelämässä. Kummitytön vanhempien kanssa juttelin just viikonloppuna, että jos sattuis arkena päivällä tilanne päälle, kummitäti on vielä silloin vanhempainvapaalla, joten voidaan viedä esikoinen heille, ja isovanhemmat ehtii sitten hakea sieltä yökylään, jos isi ei ehdi yöksi kotiin. Koska ensimmäinen synnytys eteni suht nopeasti, niin suurella todennäköisyydellä tämä toinenkin etenee suht joutuisasti, jos kaikki menee hyvin.

Meillä on muiden lasten hoito ajateltu niin, että varoittelen muutamia naapureita (asutaan alle 100 000 hengen paikkakunnalla ja naapurit tuttuja) josko voivat olla lapsien (3kpl) kanssa jos mies on töissä. Soitellaan toki apuja mummit/mummot, mutta isä pääsee nopeiden kotiin työstä ja jää lasten kanssa. Parastahan se olisi saada mies mukaan, mutta olen päättänyt selvitä yksin synnytyksestä jos ei ketään muita saada lapsia hoitamaan.

Tsempit teille pitkämatkalaisille. Ei kyllä käy kateeksi nuo matkat.

Niin.. Ja kyllä mie jotenkin arvelin, että esikoinen pärjää mahdollisesti kotona hetken tai sitten varmaan saadaan jonnekin kaverin luo hoitoon.. Miehen veli perheineen asuu kyllä myös ihan kävelymatkan päässä, että voipii sinnekin tallustella, jos ei kotona halua olla.. :) Pitääpä varmaa lähemmin vielä varmistella, että saapii pölähtää paikalle..

Meillä on n. Puolentoista tunnin ajomatka. Ja mummi onneks asuu lähellä sairaalaa niin saadaan esikoinen sinne hoitoon samalla
Viimeks odottelin isäntää ensin tunnin kotiin ennen ku päästiin lähteen mutta hyvin ehdittiin silti..tosin toinen voi tulla nopeempaa

Mulla ei oo matkaa ku 4 kilometriä, mutta mies on tuohon kesäaikaan töissä 50 kilsan päässä, että jahka siitä saa kuskia niin voi tovi vierähtää :joyful: Onneksi porukat asuu melko lähellä, niin siellä varmaan ovat lähtövalmiudessa koko toukokuun - Mitäs sitä eläkeläiset muuta, ku heidän oma 30+ vauvansa viimein ja vihdoin synnyttää :p

Meillä on vaan 20 min matkaa synnärille. Viime synnytyksestä "masentuneena" luulen, että mun ei tarvi edes stressata sitä synnärimatkaa (kun ei se vauva synny) :P Jos kuitenkin kävisi, että synnytys käynnistyisi itselleen olisin varmaan niin pitkään kotona kuin vain mahdollista. Saa nähdä kuinka käy..

Tänään oli valmennus. Meillä tosiaan se vajaan parin tunnin matka. Kuulosti että pitää lähteä liikenteeseen kun supparit säännöllisesti 20 min välein. Jos menee vedet tai tulee verta ei saa lähteä enää kuin ampparilla..

Meillä matkaa n.60km. Saakohan mies lähteä töistä sellai et vaan ilmottaa et nyt tuli lähtö, morjens? Vai pitäiskö tuleva mummi pyytää toukokuuks tänne asumaan, heh. Vai saaks neuvolasta sen kelakorvaus jutun taksia varten jos niin pääsee käymään ettei jouda oottelee? :/ :)

Meille ainaki eilen sanoi, että sen kelakorvauksen saa kun tilaa taksin taksikeskuksesta ja on menossa synnyttämään.

Mies pyys työkaveriinsa tuuraamaan jos sattuu et täytyy lähtee kesken työpäivän. Työnkuva sellanen että ei voi noin vaan lähteä...

Mieheltä kysyin tuota että kauan kestää tulla kotiin kun lähtö tulee, sanoi että pääsee lähtee heti mutta siinä kestää kuitenkin about 40min enneku kotona ja sit viel matka sairaalaan, se toinen 40 min. Minun pitää kuulemma ehdottomasti tilata heti taksi tai ambulanssi että kerkee varmasti (!) ajoissa ja hän ajaa töistä sitten sairaalalle perässä =) =) ihanaa kun hää oli niin jämäkkä ku tuon sanoi, tsihhihih <3

Takaisin