Matka synnärille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mytty_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täältä on puolen tunnin matka. Viime synnytys kesti neljä päivää joten ei tullu kiire. :D

Meillä noin 10min automatka et ei kyl sen puolesta jännitä en muista ekan kerran matkasta kyl mitään. Supistuksia tuli kyl ihan hyvin siinä vaiheessa, mut en muista kärsinkö niistä erityisesti matkalla ihmisluonto on armollinen..

Taidan laittaa pohjat tuolle synnärimatkalle ( tällä hetkellä). Kilometrejä kertyy 220km ja kelistä riippuen matkaan menee 2,5 - 3h. Esikoisen kohdalla pelkäsin ihan älytön tuota matkaa kun lokakuun lopulla oli la ja sen tiesi että sillon jo on liukasta, pimeää ja niitä hemmetin poroja vähän väliä. Päästiin onneksi yliaika-kontrolliin ja siitä jäin suoraan Oysiin :shy:

Toiseen on 40 minsan matka ja toiseen 1 tunti ja 30minsaa. Onneksi ei tartte vielä päättää, kun sitte haluaisin mennä tuonne kauemmaksi ja mies taas haluaa ton lähimmän.

Pitipä oikein tarkistaa, näyttäisi olevan 20min, ruuhka ei liene ongelma. Tai mistä sen tietää nyt kun näin sanoo :D Enpäs ollut tätä vielä tullut ajatelleeksi, toivottavasti on ajankohtaista ensi toukokuussa!

Meiltä menee sellainen reilu 5min sairaalaan. Mies vitsaili että voidaan mennä pyörillä synnyttämään, että penkki on hyvänä tulppana. :grin

Viipsukka, Oon Koillismaalta :happy119 Kolme eri vaihtoehtoa missä saa synnyttää.. LKS Rovaniemi (195km), KAKS Kajaani (230km) ja OYS Oulu (220km). Valitsen tuon Oulun ihan sen takia että sinne kulkee isoin ja suorin tie. Toisaalta myös se että Oulu on yliopistollinen joten valmiudet mihin vain jos jotain ongelmia tulee.

No ite oon ala-asteen käyny Kuusamossa. Kakkosta odottaessa asuin siellä ja mua pelotti se matka, mutta neiti oli itsepäinen ja perätilassa ja tuli sitten suunniteltu sektio. Tosin yritti aikaisemmin tulla ja lanssilla vauhdilla Oysiin.

Taidan laittaa pohjat tuolle synnärimatkalle ( tällä hetkellä). Kilometrejä kertyy 220km ja kelistä riippuen matkaan menee 2,5 - 3h. Esikoisen kohdalla pelkäsin ihan älytön tuota matkaa kun lokakuun lopulla oli la ja sen tiesi että sillon jo on liukasta, pimeää ja niitä hemmetin poroja vähän väliä. Päästiin onneksi yliaika-kontrolliin ja siitä jäin suoraan Oysiin :shy:

Mun kuopus ois syntynyt autoon (jos ois ollu imukuppi :grin:grin) jos matkaa ois ollu tuo... :wideyed:o_O klo 23 alko supistukset ja synnärin hoitajan toppuuteluista huolimatta lähettiin heti Hämeenlinnaan ja klo 24 olin jo 7 cm auki ja Jokinen tovi supistuksia ja 40min ponnistusvaihe. Imukuppi ja vauva ulkona 1.45... seuraavan kohdalla joudun varmaan lähtee valmiiksi synnärilleo_O:wink

Joo outolinnun matkalla olis varmaa kans syntyny matkalla ku luonnollisesti samakla sekunnilla ei pääse lähteen :D mua kyllä pelottais sen verran et oisin viimeset viikot jossai hotelli huonees sairaalan lähellä ja saatikaan jos sattuu oleen se huono keli :( toivotaan et kerkee ajoissa :)

Semmonen kolmevarttia menee, isoo tietä melkein loppuun asti.
Supistukset ei ollu mikään nautinto autossa, esikosta meinas kuulemma kuskilta tila loppua :grin
Himppasen jännittää tuo meno, synnytykset kestäny 10 ja 6 tuntia. Puhutaan et aika puoliintuis (niinku noissa melkein kävikin) eli jos tää on semmosen 3h niin tiukkaa voi tehdä. Nimimerkillä katsotaan nyt, kai mä synnärille kohta soitan, kissalle täytyis laittaa ruokaa ja....:grin
Ja esikosta synnärillä oltiin 2h ja tokasta 1h kunnes synty.

30-40 min menee, ennen talvea pitäs aueta uutta 2+2 tiepätkää ni pääsee sitte tasasella kaasuttelemaan :grin
Se vaan vähän pelottaa, kun mies tekee vuorotyötä ja näillä näkymin sille ei satu lomia toukokuulle. Onneks kuitenkin moni sukulainen asuu 10km säteellä ni saa heistä sitte apua.

N. 15 min taitaa mennä tästä sairaalalle. Ilman muuta liikennettä ja vihreillä valoilla pääsee varmaan 10 minuutissa :D Matka ei huoleta, kunhan saadaan ajoissa lapset hoitoon/hoitaja meille :)

Täält onneks se 8min ja isovanhemmat matkan varrella :) esikoinen synty tasan 12h vesien menosta ja lahdettiinkin jo 2h sen jälkeen jorviin kun supistuskivut oli jäätävät ja heti supisti 3min välein

Takaisin