Masut

Mä oon ollu papakokeissa useammassa eri paikassa (lue: ei luottogynee) ja minään kertana ei olla tommosesta puhuttu... en ole myöskään osannut kysellä. Kaippa tuokin selviää ultrassa. Ekaa kun on kuitenkin tulossa niin vähän kaiken kanssa sekaisin ;)

Kylläpäs täällä on jo paljon masukuvia :) Itellä kun tuota painoa on ihan liikaa, ja vatsaa ihan omasta takaa, ei kyllä vielä näy sen kummempia.. ensimmäisen raskauden aikana paino putos, mikä on hyvä asia kun on liikakiloja. Ensikäynnin neuvolassa ja tarkastuskäynnin synnytyksen jälk, paino oli - 4 kg! Toivon samaa nyt, vaikkakin sanotaan että paino nousee herkemmin tokalla raskaudella, ja vatsa kasvaa isommaks :sad001 Saas nähä.. viimeksi pystyin käyttää "normi"farkkuja 6 kk asti... ehkä sit loppumetreillä uskalla laittaa masukuvaa, toistaiseks vielä omat michelinit edessä :rolleyes:

Jokohan nyt onnistuisi... Pelastusrengas, jossa se minun iltapala kasvaa :D Kai siellä on vauvaki jossain :'D Järkkyä miten syönnin jälkeen oikein ylämahaki menee aivan pinkeäksi...

21e8a2v.jpg

Iskallt, mulla oli aika tavalla vastaavan kokoinen vielä tuossa viikko - pari sitten. Tosin nyt siis jo rv 17+2. Mutta paljon vaikutti hidastuneen ruoansulatuksen aiheuttama turvotus ja nyt kun olen muutaman päivän käyttänyt Duphalacia, niin on kuin se ylimääräinen ilmapallo ylävatsasta olisi tyhjentynyt. Nyt vatsa on reilusti pienempi ja olokin paljon mukavampi.

Kiva huomata, että joillakin muillakin on masu näkyvillä. Minua niin harmittaa tämä turvotus ja ilmapallomaha. Ekassa raskaudessa maha näkyi vasta vkolla 22 ja jo nyt (vko 15) on kuin olisi raskaana 7. kuulla. :sad001 Valitettavasti en tykkää yhtään!

Joo sama täällä, viimeeks näkyi aikaisintaan joskus vk21 yhtään mitään, nyt vk13 menossa ja kaiken päivää näkyy, tosin vaihtelevan kokoisena, vaikka alun pahimmat turvotukset lähtenytkin. Enpä olis vielä välittäny alkaa mammahousuja yms pitämään, kun niihin muutamaan pariin on puolessa vuodessa jo niin lopen kyllästyny sitten, saati että pitää oikein vaatteita olla valitsemassa ex-anopin pikavisiitin kunniaks! Että missä paidassa ei vielä näkyis...

Siis täh! Nyt on jossain viikossa käynyt hassusti?! Tutut huomauttelee että kylläpäs maha jo näkyy o_Oaamusta asti pallomaha pystyssä! Nyt vasta rv12+4 ja kuva otettu ennenkuin söin mitään aamulla. Eipä tarvii asiaa enää keltään salailla :oops: Hoikka kun olen niin tunikatkaan ym ei peitä palloa. Blaah

Liitteet

• 20140909_083553-2~2.jpg
    20140909_083553-2~2.jpg
    367.5 KB · Katsottu: 215
16+1 menossa. Farkut kiristää mutta nämä tällä hetkellä ainoat jotka ei kiristä paljon, äitiysvaatteita olen koittanut etsiä etenkin farkkuja mutta en ole löytänyt mutta tulee kiire kun muuten ei ole vaatteita ja rahatkin vähissä. Paidoista myös tällä hetkellä toppeja voin pitää, ootan vielä postista lähetystä siinä oisi ainakin yksi paita. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1410408570570.jpg
    1410408570570.jpg
    58.7 KB · Katsottu: 149
WP_20140917_002.jpg Tälläinen maha täällä, 13+3. Eipä voi sanoa että paljoo näkyis vielä! :) Ihan normaali pömppis. Ainoo vaan että tätä pömppöö ei saa enää vedettyä sisään :) Painoo tullut noin 1 kg.

Muokattu viimeksi:
Onpa komeita vatsoja ja miten paljon eroja! Itselläni käytössä vielä suurimmat omistamani housut eli kauheasti ei vielä näy (12+6). Täytyy yrittää laittaa jossakin vaiheessa omakin kuva mukaan joukkoon. Vatsan koko kyllä elää päivän mittaan eli kai se aamukuva olisi todenmukaisin ilman turvotusta.

Mulla nyt rv 16+5 ja turvotus laskennut kokonaan ja tuntuu että ihan littea vatsa vaan. En millään maltais odottaa että masu alkaisi jo kunnolla kasvamaan :\ Muutenkin tuntuu aika menevään niin hitaasti.. Niin odotan jo et saisi pienokaisen syliin ❤❤

Mulla sama juttu. Turvotus tiessään ja melkein litteä masu. Alku raskauden turvotus tiessään.mut nyt kuitenkin olisin toivonnut et edes nyt vois näkyy se mahakin kun ei tarvi salailla asiaa enään. Mä kyllä tykkään isosta masusta, vaikka ei se nyt niin kamalan isoksi olekkaan tullut koskaan. Joillakin on taipumus et kun se maha tulee niin silloin se on myös valtava. se varmasti häiritsis. Yritän myöhemmin lisätä kuvan. Tabletti vain ei suostu lisäämään kuvaa.

Mulla masu tuli ajoissa esiin eikä näköjään mihkään enää lähde. Johtunee siitä että kudokset antavat helpommin periksi mitä useampi raskaus. Vinoja vatsalihakset tehdessä(niitä saa vielä treenata+syviä vatsalihaksia) lihaksetkin jo nousee hassusti pyramidiksi ylöspäin, niinkuin nuoli :grin kohtu on ottanut jo alueen haltuunsa

AadaEveliina, täällä sama juttu! Enkä puhu vatsalihasreeneistä :grin Vaikka esikoinen vasta kyseessä niin turvotusvatsa onkin pysyvä. Aamulla suihkun jälkeen rasvaillessa huomas että "kova" kumpu möllöttää vatsan kohdalla. Oon toki aina ollu hitusen normaalia laihempi mutta en silti uskonut että vatsa alkaisi näkymään vielä ennen rv20... mutta siinä se nyt ihanuudessaan alkaa tosiaan kasvamaan vähän näkyvämmin ♡ :gen014:)

Täällä ollaan raskausviikolla 16+5 ja työkaverit sanoi tänään töissä että "toi sun mahahan on jo yhtä iso kun sillon ekaa oottaessa ihan lopussa" jee, kiitti. Toinen raskaus (tai kolmas jos helmikuun km lasketaan) ja tuplat. Ei sille voi vaan mitään. Hirvittää kun jo aika paljon kasvukipuja ja alkaa painaa töissä jo parin tunnin seisomisen jälkeen. Vielä pitäs kuitenkin 20vk kasvatella... Kuvaa en kehtaa ees ottaa! Radi nyt pitää huolen etten mässäile mitään ylimääräsiä, tähän mennessä tullu mammuttimahasta huolimatta "vaan" jotain 5kg.
Kateellisena luen esim. Liljuskan toiveita isommasta mahasta, kun vielä ei näy... Voisin pitää tän mahakoon seuraavat 4kk. Sit vois tulla vähän lisää just lopuks... ;-) turhia haaveita, tiedetään...

Mammasmurffi, jos yhtään helpottaa niin kyllä tää maha on iltaisin iha jäätävän kokoinen verraten viikkomääriä (tänään15+5). Itse ajattelin sen olevan tommonen sit vasta kuudennella tai seitsemännellä kuulla! Tatttis kai ihan kuva ottaa mut noi iltatyöt vähän verottaa. Kun on vasta 22.40 kotona niin ei siinä paljoa enää mieti ku että vessan kautta sänkyyn...

Tänään rv16+0 ja kun lepäilin tuossa niin maha muljahteli aika hullusti :D kuvassa näkyy hyvin kuinka vauva oli pylly tai pää pystyssä! Ja törrötti siinä pitkään, epämuodostunyt alien maha hahhaa..

Jossain oli muistaakseni että vasta rv20 kohdun ylinosa on navan korkeudella. No mulla se on jo nyt! Vauvalla tilaa pyöriä LOL

Liitteet

• 2014-10-02 16.11.32.png
    2014-10-02 16.11.32.png
    794 KB · Katsottu: 155
Takaisin