Masut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muruska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä saisin iltasin otettua hienon vauvamahakuvan kun on niin turvonnu että näyttää olevan jo 5. kuulla :grin
Aamuisin aika normaali, eli ei siis oikeesti ole vielä mitään mahaa tullut.
Kuvia otan vasta kun on se oikea mana eikä turvotusta. Muistuu mieleen eräs tuttu joka laitteli faceen mahakuvia jo tosi pienillä viikoilla, turvotusta sekin tais olla :p
Tuosta muuten tuliki mieleen että yks mikä on varmaa niin faceen en tule mitään mahakuvia laittamaan, en edes tod. näk. kerro koko tästä asiasta siellä. Juuri oli yhden ultrakuva rv12 siellä, sama ei tuu tapahtumaan täällä, eieiei.
Jotkut asiast on mun mielestä vaan läheisimpiä varten :)

Mulla on tosi vainoharhainen olo töissä, että jotkut seuraa mahan seutua. Siksi helpotus, että tänään ei turvota ja maha on littee ku pyykkilauta!! :D Kiva olla vielä pieni, kun ei haluu kenenkää vielä tietävän :)

Itse taas aion laittaa yhden ellen parikin masukuvaa Facebookkiin rv 20 ylöspäin :) Ja itse olen ultrakuvia lisäillyt, en näe sitä pahana :) Ollaan kaikki erilaisia ja hyvä niin!

Jokainenhan saa valita mitä kellekin kertoo tai näyttää tai jakaa vaikka siellä facebookissa :) Itse tuskin tulen mitään kuvia laittamaan minnekään :) Ei olla vielä kaikille edes kerrottu että odotamme toista joten hyshys linjalla mennään ainakin rakenneultraan saakka.

Mutta raskausmasut on kauniita! Odottelen jo kuvia muiden siroista masuista :)

Mies laittoi heti ultra-päivän iltana aiheesta ilmoituksen faceen. Itse halusin ensin kertoa töissä lähimmille työkavereille ja vanhemmilla nokakkain. Nyt kun noi edellä mainitut on hoidettu niin laitoinkin sellaisen vähän vihjailevan päityksen menemään. Ehkä jossain vaiheessa ultrakuviakin.

Mä olen taas niin ilkeä (?), että suunnittelin kertoa anopillekin vasta jos sattuu itse huomaamaan :p Nähdään niiiin harvoin eikä juurikaan kuulumisia kysele, mutta facessa hehkuttaa kyllä jatkuvasti mummon kullannupuista yms. Kuinka kävi meitä auttamassa, joo pyörähtää sen pari tuntia olemassa, syöttää lapsille karkkeja, juo ite kahvit, arvostelee meidän tekemät ratkaisut ja poistuu, olipahan avuksi... Omalle äidille kerron kyllä sitten jos ultrassa kaikki on ok.

Facessa olen aika tarkaan rajannut kaverini, eli mitään puolituttuja mulla ei siellä juurikaan ole. Sinne ilmestyy ehkä jossakin loppuraskaudessa kuva jonka päätähti ei ole mun maha, mutta sekin on kuitenkin havaittavissa. Muutenkin siis ajattelin mennä sillä linjalla, että sukulaisille ym. muille tutuille kerrotaan, kun kasvokkain nähään. Siis sitten kun jotain alkaa näkymään. En ole mitään raskauttani koko maailmalle kuuluttanut joten ehkä tätäkään ei tartte. Niin ja sanoinkos jo, että neuvolan onnitteluraja menee kolmessa lapsessa? Kolmannesta raskaudesta vielä onniteltiin, tästä neljännestä ei enää vaivauduttu o_O

Maha on turvonnut kauttaaltaan jo heti alussa. Ehkä johtui lisääntyneestä leivän ja murojen syönnistä. Muuten en usko että noiden vararenkaiden altaa vauvamaha erottua ihan nopeasti, mutta jännityksellä osotan millainen rantapallo tuosta kehkeytyy.
Vähän sama mullakin. Kun ennestään oli jo hiukan vatsaa, ei siis silmiinpistävästi, mutta ei kehannu kulkee piukoissa paidoissa, niin en oikein tiedä näkyykö jo. Välillä peilistä katsellessani tuntuu et on se isontunu ja välillä taas et ei. En oo kyllä tajunnu kattoo kellonaikaa millon on mitenki että johtuuko turvotuksesta tms.
Toivoisin jo niin et alkais näkymään.:)

Niin ja me ollaan nyt kerrottu lähemmille kavereille ja itse kerroin töissä lähi esimiehille, työn fyysisyyden takia. Arvasivat kaikki kuulemma jo. (:
Tuleville isovanhemmille kerrotaan ens vknloppuna kun on isänpäivä, vähän niinku lahjaks kun molempien vanhemmista tulee ekaa kertaa isovanhemmat. (: Nyt siis rv 11+6

Neljän suora, toi onniteluraja, hah!

Ja mulla samat fiilikset miehen äidistä, ei kinnostais yhtään kertoa sille.... Ootetaan varmaa mahollisimman pitkäät enneku kerrotaan! Vastaus kun tulee olemaan jotain tyyliin "no oliko toi nyt viisasta, oliskohan pitänyt harkita pidempään".

Mun maha näyttää iltaturvotuksineen tältä:

esprit2.jpg

Kokoa sillä on, mutta ei se muistuta muodoltaan raskauspalloa. Näytän yhä lähinnä lihoneelta. Jos näkisin vastaavan mahan jollain tutulla, en missään nimessä kehtaisi kysyä mitään.

Sovitan kuvassa Esprit Maternityn neulemekkoa, joka vaikutti teoriassa mukavalta (no ei ollut tarkoitus ostaa mitään, kävin vain fiilistelemässä). Kun mekko oli päällä, mua alkoi vaan ärsyttää tämä läskimahaisuus ja tajusin toivovani, että maha pullahtaisi kunnon palloksi pian. Kohta kaverit alkaa ihmetellä, miksi kuljen joka päivä jättimäisessä villapaidassa...

Ihana massu! Yritin ottaa omastani mutta näytän vaan läskiltä :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

HKI00550, komee masu ja hienosti toi mekkokin sulle sopisi!

Mäkin tunsin jo eilen illalla jonkun näköisen kummun tulla mahamakkaroiden alla. Sen verran kyllä jomotellutkin vatsassa että ihmettelisin jos vieläkään ei kasvua huomaisi. Edelleen toi ylempi makkara vaan on isompi eli näytän michelin-mieheltä, en raskaanaolevalta. Ja onneksi vielä normihousuissa riittää tilaa en olisi millään ehtinyt tässä mihinkään vaateostoksille.

Multa ei vielä mitään masukuvaa saa. Maha on litteämpi kuin moneen vuoteen.

Maha pullottaa mullakin turvotusta edelleen. Meinaatteko ottaa viikottain tms. kuvan vatsasta, miten se muuttuu? Ajattelin, jos alkaisi ottaa 12+0 tasaviikoin, niin ehkä itsekin huomais muutokset kuvista.

Miulla on nykyään kans iha älytön turvotus maha illalla! Siis se paisuu kolminkertaseks aamusta. Aamulla onneks hetken saa olla ilman turvotusta, jolloin oikea vauvamasu näkyy sulosesti, josta näpsäsin kuvankin tänä aamuna peiliTeiniX-malliin :p Eihän se suuri ole aamulla, mutta huomattava :)

Onko kellään tietoa onko tämä iltaturvotus ihan koko raskauden ajan? Itteeni illalla kyl ällöttää se turvoturbo.. :/ Paitsi sillon, kun saan olla peiton alla turvassa omilta ja toisten katseilta :p

Lucy mä oon ottanu ja otan jatkossakin 2 viikon välein kuvan ja ekan just sillon 12+0 kun ei näkyny vielä mitään :) Seuraava kuva siis ens tiistaina kun on 16+0!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

HKI00550 ihana masu sulla, ja kyllä toi vauvamasun alulta enempi näyttää kuin läskiltä :) Ja toi mekko näyttää kivalta!

Pari kuvaa oon ottanu, mut voisihan sitä nyt alkaa viikkoittain kuvia napsii, kuten esikoisen odotuksessa, tänään rv 12+0. Maha taitaa olla jo nyt isompi,mitä oli esikoisen aikana tähän aikaan,vaikka lähtöpaino -3kg esikkoon verrattuna..

Musta tuntuu, että mun maha on vaan turvotusta. Aamuisin ihan littana ja kohtu tuntuu painelemalla ihan selvästi, mutta tunnin kuluttua heräämisestä onkin jo kunnon palloturvotus päällä. Inhottavaa.

Aiemmin vatsa oli ihan littana, niin että lonkkaluista kylkiluihin oli vain kuoppa, joten tämä tuntuu ihan hirveältä. Multa varmaan hajoaa pää pian, jossei tämä turvotus muutu oikeaksi vauvamahaksi!

Cedju, mulla on ihan sama! Oon hoikka ja pienikokonen, mahaa on siis aina ollu littana ja nyt se on sitä vaan aamuisin, päivät ja illat se onkin sit hirveen turvonnut ja iso. Pukeutuminen on ihan kamalaa, kun ei kaapissa ole mitään sopivia vaihtoehtoja.
Eilen sain pienen masennuksenki siitä aikaseksi, kun piti lähteä kaupungille ja ulos syömään niin en löytäny mitään sopivaa, lopulta päädyin sit yhteen harvoista isoista villatakeista ja leggingsit sen kanssa.
Mutta olo on läs-ki :( Kaikki raskausvaatteetki on sellasille pitemmällä raskaana oleville, en mä vielä kehtais sellasta trikoopaitaa tms laittaa päälle varsinkaan kun ei juuri kukaan viel tiedä että oon raskaana!

Ja en halua liikkua "ihmisten ilmoilla" verkkareissa ja collegepaidassa.

Mimi2013 mä niin ymmärrän! Mun pitäis huomenna lähteä työpaikan "pikkujouluihin" syömään ja olemaan sosiaalinen enkä tiedä mihin kaapuun saan turvotuksen kätkettyä :confused:. Ja ne, ketkä ei tiedä mun olevan raskaana varmasti sen arvaa, jos näkee mun päällä jotain muuta kun tyköistuvaa ja selkeälinjaista. Muunlaisia vaatteita en ole ikinä pitänyt, kun ne tunikat ja muut isommat paidat ei vaan ole mun näköisiä.

Jee! Munkin masu näkyy jo! :) Housut kiristää, mut taidan vielä vähän aikaa odottaa ennenku menen mammapöksyjä ostamaan. Fb:hen en varmaankaan mahakuvaa laita enkä ultrakuvia, ei oo mun juttu :)

• Tykkään
Reaktiot: myy
Takaisin