Masut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muruska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä suosittelen mammapöksyjä! Ajattelin ensin, etten hankkisi niitä ennen kuin tulee huutava tarve. Sitten sain kaverilta käytetyt vähän parempilaatuiset äitiyshousut ja tajusin, että elämä muuttui kertaheitolla mukavammaksi. Vaikka vanhat matalavyötäröiset housut mahtuvat vielä päälle, venymistään aristavalla kohdulla on niissä tukala olla, etenkin istuessa... mutta en tajunnut tätä ennen kuin kokeilin äitiyshousuja.

Tarttiskohan sitä itsekin taipua mammaosastolle. Huomaan että kun päivän istua röhnöttää niin maha tuntuu tukalalta vaikka housut sujahtaa seisaallaan päälle hienosti.

Ilmeisesti munkin masu näkyy jo, kun kerroin työkavereille raskaudestani loppuviikosta niin he sanoinkin jo epäillensä asiaa, mutta eivät olleet kuulemma uskaltaneet kysyä. :) Toisaalta olisi ihme jos ei näkyisi, kun kaikki vaatteet on alkanut kiristämään.

Laittakaanhan nyt joku jo ekat masukuvat! Mun masukuva on tulossa tiistaina mutta oon malttamaton näkeen niitä pikkupullotuksia muillakin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täälläkin masu tuntuu jo hyvin :) Illalla paremmin mutta nyt jo ihan aamullakin :) Ihana silitellä pikku pömppistä :D

Ois kiva, että se aamuinen maha pysyis eikä turpois läskin näköiseks.. aamulla itse vauvamasu on yllättävän isohko, en ois uskonu, mut näinä viikkoina se alkaa oikeesti näkymään. :)

Hymykuoppa, kiva maha! Sunlaisella hoikalla ihmisellä näkyy niin nätisti tuon vauvamahan muoto :)

Hei tuli muuten pyöristyvästä mahasta mieleen että ootteko rasvaillu mahaa/tissejä/reisiä ettei tulis raskausarpia? Ja jos ootte jaksanu rasvata niin millä? Ihan jollain perus kosteusvoiteella vai ihan raskausarpien ehkäsyyn tarkotetulla rasvalla. Mä oon laiska rasvailija, mutta yritän aina suihkun jälkeen muistaa rasvailla kookosöljyllä. Se on kyllä ihmeainetta. Silottaa reisiäkin niin kivasti :wink Omalla äidillä ei tullu kyllä arven arpea neljässä raskaudessa, mutta mulla on muutama arpi lantiolla ja useempi tisseissä teini-iän jäljiltä, joten haluun ainakin yrittää ehkästä uusien syntymistä.

Mulla on vielä laihdutuksen jäljiltä löysää mahanahkaa mutta täytyy kyllä jossain vaiheessa aloittaa rasvailu. Mulla on helposti arpeutuva iho ja venymisjälkiä jo ennestään vaikka millä mitalla. Täytyykin tutustua tohon kookosöljyyn!

Mulla on viime kerrasta vielä Kaapissa bodyshopin raskausarpi-rasva. Käytin epäsäännöllisesti. Arpia ei tullut lisää, ehkä muutama tisseihin ja reisiin mut mahaan ei yhtään!! Taitaa olla ihotyypistä kiinni..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla ei oo tytöistä tullut yhtään arpia, mutta pojasta sain tosi rumat pystyarvet kummallekin puolelle mahaa. Tai kylkeen, kohtaan missä "raskausmaha alkaa" :sad001 Esikoisesta ei siis tullu, poika toinen josta tuli arvet ja taas kolmannesta eivät lisääntyneet. Tämä viimesin oli kuitenkin syntymäpainoltaan suurin. No arvet nyt on ja pysyy, en niitä niin hirveen ylpeenä kanna, mutta ne nyt tuli ja ihan hyvästä syystäkin :rolleyes: En bikineitä tykänny pitää ennen raskauksiakaan, joten ei oo niistäkään tarvinnu luopua.

Mie luin jostain, ettei arpia voi estää rasvailemalla ja et se ois perinnöllistä kelle tulee ja kelle ei?? En muista mistä luin, mut oli aika jännä... iteki rasvasin kans masuu..

Mie luin jostain, ettei arpia voi estää rasvailemalla ja et se ois perinnöllistä kelle tulee ja kelle ei?? En muista mistä luin, mut oli aika jännä... iteki rasvasin kans masuu..

Tähän mennessä noi perinnöllisyydet ei oo ainaka mulla pitäny yhtään paikkaansa,missään asiassa!
Mullahan ei pitäny tulla pahoinvointia tai muitaka oireita kun äidillä ja suvun naisilla on menny niiiiiin ihanasti raskaudet, ainaka pahoinvointia ei oo kellään ollu.
Toisekseen mulla on aina menny päinvastoin äitiin verrattuna kaikki, teininä ootin isoja tissejä kun äidilläki ja mummolla on niin joo, ei niitä oo ainakaan vielä näkyny!
Suvun naisilla on monilla ylipainoa (ja niitä raskausarpia myös) ja mä oon aina ollu ennemminki alipainonen.

Onkohan mut adoptoitu.... :P

No anyway, aijon kyllä rasvailla jos se jotain auttais.

Mimi2013 perinnöllisyys voi hypätä monenkin sukupolven yli.. Et mie en ihan tyrmää ajatusta, että näin ei voisi olla. Mutta hauskalta tai jännält pikemminki kuullostaa, et "arvet" voi kans periytyä..

^ Tuosta tuli mieleen niinkuin sanoinkin miehelle yks päivä, että toivottavasti ei nyt iha karva apinaa synny kevällä :happy7
Lapsen isä nimittäi melko karvainen.. :laughing002 Tosin en miekään pahaksi kakkoseksi jää hiusten paksuuden ja hiusten kasvunopeuden myötä. Silläkköhä ollu nii pahat pahoinvoinnit mulla, kun eikös se jokin uskomus ole, että lapselle kasvaa karvaa, kun äiti voi pahoin :happy10

Meni vähä ohi aiheen, mutta.. sivus jotenkin.. :rolleyes:

On ihan selvästi jo alkanut maha pyöristyä vauvamasumaiseksi ja kasvanut silleen eteenpäin,ei sivuille. Tuntuu selvästi tuolta rasvakerroksen alta. Eikä enää pysty vetää mahaa sisälle. Hurjaa! Yks päivä kun peilin edessä peilailin mahaani,mies tuli siihen ja kysäisi että pitääkö hänenkin tulla peilaileen ja nosti paidan alta mahansa näkyviin. :D Vielä se voittaa mut mahan koossa mutta tällä vauhilla ei mee kauaa kun meen sen ohitse.

Mun maha popsahti esille eilen! Siis päivässä :confused: Oli pakko työpäivän jälkeen marssia ostamaan äitiysfarkut H&M:stä kun se tossa lähellä on. Ihan mukavat housut kyllä, mutta lahkeet on liian lyhyet. Täytyy sitten ajan kanssa etsiä sopivammat. Tietääkö kukaan mikä mallisto olisi pitkäsäärisille parempi?

Takaisin