Masut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elmiina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on monesti samallalailla massu ku sulla Elmiina :grin Tykkää työntää pyllyä just tuohon oikealle. Vois vaikka pe koittaa laittaa masukuvaa itestä, kun tulee 30 viikkoa täyteen...
 
Mulla on kans sama homma, mutta navan vasemmalla puolella! Sen lisäks työntelee kovasti jalkojansa ulos mun oikeesta kyljestä. Hauskinta on kuitenkin sillon kun pallero möyryää ittensä poikittain ja supistuksen aikaan pää ja peppu pullistuu navan molemmille puolille :D
 
Miulla tuon vaavin venyttely tuntuu melkein kevyeltä supistukselta ja just jos osuu vähän poikittain ja käsi vaavin kohdalle niin tuntuu kohtukin "kovalta" mut se on vauva vaan. Jos kokeilee kohtaa missä vaavia ei oo ni käsi uppoaa sisään... Supistuksen läpi en oo vauvaa ikinä tuntenut kun koko kohtu on kivikova, paitsi potkuja tuntuu sisälläpäin ja nekään ei silloin näy edes läpi kuten kohtu rentona. Jännä kuin eri tavalla noi toimii...

Miulla sillä on yleensä pylly noilla main, jalat potkii vasemmalle ylös tai suoraan rintalastaa kohti. Joskus on myös polvet ristissä tuolla samalla kohtaa nii että peppu on alempana mut samalta se näyttää, sit siitä ojentaa ja tulee navan ja rintalastan väliin kauhee paukama. Joskus se on enempi poikittain nii että pylly on navan kohdalla, jalat reippaasti vasemmalla ja pää on oikealla alhaalla. Silloin aina kiusaan pientä ja työntelen sitä ees taas pyllystä (navan vasemmalla puolella) päähän (oikean lonkan yläpuolella). Se yleensä vaihtaa asentoa aika pikaiseen, ei kai tykkää miun keinuttelusta, raasu :)
 
Mullakin tulee noita kohoamia, mut mistä sen tietää, mikä osa se on? Ei mulla oo vieläkään mitään hajua, et mitenpäin se tuolla on, vaikka liikkuukin. Ilmeisesti kuitenkin lyö ja potkii samaan aikaan, kun tuntuu eri kohdissa yhtäaikaa liikettä...
 
Miulla oli ihan alkuraskaudesta kädet vaavilla vahvemmat, sit jalat vahvistu ja alkoi potkia, nyt välillä tuntuu kuin sillä ois neljä jalkaa ku o kädet taas vahvistunu mukana... :) Mut toi on välillä niin pinnassa et ne jalat oikeesti tuntee läpi, ne ei voi olla mikään muu suhteessa siihen pyllyyn. Tavallaan ku tietää miten päin se pötkylä siellä on niin eihän sillä kädet voi pään päällä kasvaa vaan jos ne kädet tuntuis niiden pitäis tuntua jossain siellä kasvojen edessä, sivulla tms. tai jos olis niin ylhäällä ni ei olis niin isot ja selkeet. Plus että miulla syke kuuluu reilusti navan alapuolella, ja sydän on lähempänä käsiä kuin jalkoja. Vauvan selkäpuolelta kuuluu parhaiten. Jos vauva ois perätilassa se syke kuuluis nyt jo navan yläpuolelta kun jalkojaan kuitenkin venyttää istuessa jo rintalastaan asti.
 
Mulla vetää supistukset mahan niin kippuralle että ainoo kohta mikä jää kunnolla koholleen on se missä vauva on sillä hetkellä. Koko kohtu on kyllä ihan kova, mutta se pallomaisuus tuntuu katoovan.
 
Jännä. Miulla on varmaa se kohtu vahvempi ku vauva ku tuntuu pelkästään kohtu. Ja se vauva suuttuu / ahdistuu / innostuu niistä supistuksista! Eilen se sätki ja potki koko päivän ja heräs joka supistukseen. Tänään onkin ollut väsy, ihan normaalit liikkeet siis yhä mut melko rauhallinen päivä ku eilen meni riehumiseksi...
 
Onko teistä kukaan tuntenut sellasta jännää "poreilua" mahassa, yhdessä pienessä kohtaa? Vähän tuntuu kuin kännykän värinähälytys (ei kova) ja aina samassa kohtaa (ylhäällä vasemmalla) Kestää hetken ja sit loppuu. Ei ihan elohiirikään...en osaa sitä ees selittää millanen.
 
Mulla on just tollasta poreilua tuntunut nyt pari viikkoa ylävatsassa :) Ihmetellyt, että mitä se siellä kurlailee, kun tuntuu ihan siltä, että pienet hiiret vilistää menemään!
 
Nuo sanoo että se vauva värisee kun se pissaa... :) Tiiätte ne vilunväristykset mitä ainaki miullaki joskus tulee ku o oikein pissahätä? En tiedä lieneekö sitä. Ite en oo tollaista tuntenut vauvalta.
 
Mulla oli kans joku aika sitten tuota "poreilua"! En kyllä yhtään tiedä mitä se oli, mutta jotenkin tuntu hassulta :)
 
No ei tuokaan ole mukava ajatus! Äitin kanssa tuosta poreilusta juttelin ja se arveli, että olisko se vauvan piereskelyä :grin
 
Ai pissaa? :D On niin villin tuntunen toi poreilu ja tosiaan vaan yhessä kohtaa (ylhäällä). Eli oisko kääntynyt ylösalasin (hope so...kohta kohtahan ne sitä alkaa jo kytätä...)
 
Eihän ne vielä piereskele kun ei niillä siellä ole mitään ilmaakaan... :) Eikä kakkaakaan ellei ole joku hätä.

Ja kun sitä aina kauniisti muotoillaan, että "äidin keho tuottaa koko ajan lisää lapsivettä," niin esimerkiksi jos sikiöllä on munuaissairaus tai tukkeutuneet virtsatiet niin myös lapsiveden muodostuminen häiriintyy. Ihan alkuunsa se neste tulee sinne äidin kudosnesteistä, mutta se ei olisi lapsivettä, jos ei se sikiö sitä nielisi ja pissaisi... :) Tosin kaikki lapsivesi ei ole sikiön pissaa vaan se neste kulkeutuu alussa ihon läpi ja sitten kun ihokerros on jo muodostunut niin sama lapsivesi kiertää ja sinne tulee sitä sikiön pissaa joukkoon.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1390978943.032832.jpg
vihdoin ja viimein viimenen kolmannes korkattu täälläkin! 27+1 tänään ja tuntuu että viimesen parin viikon aikana maha on pullistunu ja pyöristyny tosi paljon! olo on kun täyteen puhalletulla ilmapallolla :D
 
ihana masu tarris! just tollasen haluun itellenikin kunhan oma maha vielä vähän kasvaa :)
 
Takaisin
Top