Masut

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elmiina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onkos muuten muille synnyttäneille tullut isoa masua ikävä? :grin Mulla EI TODELLAKAAN ole. Oli niin siistiä taas suihkussa pestä jalat ihan varpaita myöten.
 
Ei oo ikävä, voi taas maata mahallaan ja saan kunnon hierontaa :grin plus saan taas istua polvet nenässä! ja tosiaan ne kengät... tosin tällä hetkellä mun kolme kaveria on raskaana ja niillä on söpöjä vauvakumpuja, niin toki tulee ajoittain haikailtua sitä omaa, mut vaan hetken!
 
Mun neuvolatäti sano tänään että ootappa vaan niin tätä mahaa tulee pian ikävä, sanoin ettei tuu ja meinasin huitasta tätiä päin näköä kun ärsytti. Eikö se oo muka vielä tajunnu että musta tää maha ei oo kiva vaikka sisältö onkin rakas? Mä en tosiaan tuu kaipaamaan tätä palloa.
 
Ei tosiaan ole itelläkään ikävä mahaa. On ihanaa saada laitettua kengät, sukat ym seisaalteen jalkaan. Kaikki siivoushommatki oli niin tuskasia ison mahan kanssa. Oon niin paljon onnellisempi tästä vauvasta sylissä :grin
 
Mulla tuli sektiosta niin kova turvotus että neljäntenä päivänä kiloja oli lähteny n.3 -siis vähemmän kun vauvan paino! Kotiin lähtiessä ei meinannut tennarit mahtua jalkaan. Onneksi se paino sitten tippuikin vauhdilla kun lähti tippumaan. Nyt 2,5vk päästä vielä 6kg jäljellä /20kg noususta. Jumppaamista siis on... Kunhan saisi jumpata!
 
Mulla on toi haavan kohta vieläkin turvonnut...kai se siitä vajuu...Jumppaamaahan pääsen jo kesäkuussa, wohoo!
 
Mä oon ihan hämmentyny siitä mihin mun vartalo pystyy! Turvotus laskee nopeesti nyt kun särkylääkkeetkin on poissa kuvioista ja mahakin tuntuu asettuvan yllättävän nopeesti paikoilleen. Paino on kotiutumisen jälkeen tippunu monta kiloa ja alan taas näyttää enemmän iteltäni! Uskomatonta miten nopeesti muutos tapahtuu näin alussa.

Tässä on siis vertailun vuoks kuvat 40+0, 4 päivää synnytyksen jälkeen ja tänään eli viikko synnytyksestä
ImageUploadedByVau Foorumi1399706113.622497.jpg
 
Tosi hyvin palautunut hymis! Mulla on vielä melekonen röllykkä :grin. Uskalsin käydä tänään vaa'alla ja painoa oli jääny synnärille vaan nelisen kiloa. Olin aika ihmeissäni ku tyttö + istukka +vedet, veret ja muut lisukkeet paino yhteensä viitisen kiloa. Tosin turvotusta vielä on ja sanoivat osastolla että kun maito nousee niin tulee usein myös turvotusta. Noo, kyllä tää tästä :)
 
Mullakin oli kotiutuessa tippunu vaan se 5 kiloa mutta sen jälkeen on lähteny vielä 3,5 kiloa ihan vaan turvotusta. Nyt tuntuu etta ainakin jaloista on turvotus poissa. Ainoastaan haavan kohta on edelleen turvoksissa!
 
Tässä kuva otettu juuri ennen sairaalaan lähtöä, rv40+3. Ekasta kuvasta näkyy kun vatsa on ihan vinossa ja vauva ollut siellä jotenkin hassusti päin, koska kätilö sanoi, että pään pahka selittyi asennolla. Toisessa kuvassa melkein näkyy kun vauva pönkeää kyljestä ulos. Viimeisessä kuvassa on vatsani tänäaamulta, 9 päivää synnytyksen jälkeen. Kiloja oli sairaalassa tippunut n. 6 ja tänään katsoin, että olisi vielä viitisen kiloa lähtöpainoon. :)
 

Liitteet

  • rv40+3lähdössäsairaalaan.jpg
    rv40+3lähdössäsairaalaan.jpg
    971.1 KB · Katsottu: 86
  • rv40+3yöllä.jpg
    rv40+3yöllä.jpg
    849.2 KB · Katsottu: 86
  • rvsynnytykyksenjälkeen9pvää.jpg
    rvsynnytykyksenjälkeen9pvää.jpg
    903.5 KB · Katsottu: 94
Kävin eilen puntarilla ja nyt on paino sama kuin ihan alussa. Eli kaikki on hävinnyt kiloissa. :) Maha on tietty viel tollanen pehmonen, mut esim. vanhat housut menee nyt vyötäröstäkin kiinni!! :) 4 viikkoa tänään synnytyksestä.
 
Miulla on huomenna 4 viikkoa ja reilu 11 kg jäljellä, 13 tavoitepainoon. Kilojahan tuli 23 eli ihan tyytyväinen saa olla :)
 
Tääl ois vielä n. 10 raskauskiloa jäljellä ja 15 kiloa tavoitepainoon. Saa kyllä vähän hommia tehdä sen eteen, vaan ihan mukavasti nuo kilot tippuu hiljalleen, kun nyt oli kolmessa viikossa lähtenyt 6 kiloa. Mahaki vähän pienentynyt vaikka melko röllykkä onki edelleen. Millos niitä vatsalihaksia saikaan alkaa tekemään? :grin
 
Mulla vaan menee takasin läskimpään suuntaan tämä kroppa. Esikoisesta palauduin niiiiin nopeesti ja näpsäkästi, lähti 5 ylimääräistä kiloakin. Nyt ei sitten millään!!! :( oon oikeesti tällä kertaa jopa tehnytkin vähäsen jumppia ja liikkunut huomattavasti enemmän muutenkin, kun mitä esikoisen synnytyksen jälkeen. Tekisi mieli kiroilla niin maan perkeleesti!
 
Vatsalihaksia kai saa alkaa tekee, kun ne on kuroutunu umpeen. Käyt makaa kovalle alustalle, laitat sormet navan yläpuolelle, nostat pään ja hartiat ylös lattiasta. Tunnustele niitä vatsalihaksia. Jos siinnä tuntuu rako eli sormet painuu sisään ei kannata aloittaa varsinkaan suorien vatsalihasten tekoa. Näin muistelisin;)

Voi siis mennä puolivuottakin palautellessa :) Muutoin ne lihakset voi jäädä pysyvästi hiukan erillee ja sen saa melkeinpä vaan leikkauksella kurottua umpeen.

Staattisia pitoja kuten lankku kyynerpäiden, käsien tai sivuttain vain toisen käden varassa saa tehdä heti. Myös "pimppijumppaa" on hyvä harrastaa eli keskittyy ensin vetämään pyllyreikää sisään. Kun tämän tuntee yritää vetää emätintä sisään. Näin alkaa tuntea ja hahmottaa omia lihaksia. Tämä on hyvä treeni ettei vírtsan karkailu jää pysyväksi ystäväksi esim. yskiessä tai hyppiessä.Myös virtsatessa on hyvä kokeilla saako virtsan katkaistua kun haluaa--> hyvä testi pystyykö hallitsemaan lihaksia, plus hyvä treeni sekin.
 
Takaisin
Top