Masun kasvu ♡

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimoza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos pullistan illalla tai työvuoron jälkeen ja otan masuasukin lisäksi tuoreet masuläskit mukaan ni saan tommosen mahan aikaseks. Mut se taitaa olla huijausta??? :D :D

Mä en saisi nuin komiaa vaikka tunkisin tyynyn paidan alle! :D Tosi kaunis ja upea maha mamabel :) Muistanko väärin, että sulla on lapsi/-a ennestään? Jos on, niin onko maha ennenku kasvanu noin hyvin :)?

Mulla riippuu mahan koko ihan vuorokaudenajasta, olenko syönyt just jne. Tuo alla oleva kuva on otettu aamupalan jälkeen, mutta aika pieneltä näyttää vielä siihen verrattuna mitä se on illalla :joyful:. Miten te muut olette sopetuneet muuttuviin kehoihinne? Itselleni mahan kasvu on tuntunut vielä ainakin tosi luonnolliselta jutulta. Olen aina ollut vähän sen mallinen, että pömppää tulee herkästi. Nytkin on siis semmoinen olo, että olisin vaan lihonut :happy:.

...Ainiin! Mahakarvoja on mullekin kasvanut jonkin verran. Alkuraskaudessa oli lisäksi kaikenlaisia näppylöitä ym., jotka ovat nyt onneksi jo lähteneet.

Liitteet

• PhotoGrid_1424253317295.jpg
    PhotoGrid_1424253317295.jpg
    262.9 KB · Katsottu: 104
Muokattu viimeksi:
Aubrey; yksi lapsi ennestään ja oli esikostakin kokoa mut ei näin paljoa. Tänään just neuvolassa sanokin että mulla sen verran lyhyt selkä ettei oo tilaa levittyy muualle:) mä en oo kyl huomannu enää eroa aamumasun ja iltamasun välillä..

Niin ihania masukuvia kaikilla.... ♡♡♡
Sinuski, kyselit tuntemuksia kehon muutoksista, voisin kertoa omista, vähän "ristiriitaisistakin" tuntemuksista
Muuttuvasta kehosta: Olen aikaisemmin liikkunut todella paljon, mutta nyt jäänyt tosi vähälle.. Lähes tulkoon kokonaan pois. Kun masu tuli ekan kerran esiin, se oli aivan ihana tunne ♡ Siitä muutama viikko eteenpäin, kiloja tuli lyhyessä ajassa 3kg, ja vatsa kasvoi tosi hurjaa vauhtia. Samaan aikaan iski liitoskivut, ja paineilin ihan hirveesti siitä että paino nousee nyt liikaa tai liian nopeasti. Minulla on ainoastaan yksi "tuttu", joka on samaan aikaan raskaana, ja tällä on maaliskuussa laskettu aika, JA LÄHES SAMANKOKOINEN MAHA KUIN MULLA NYT!!! Tosin hän on ruumiinrakenteeltaan todella erilainen kuin minä pitkä, hoikka ja suhteessa melko iso lantio.. Hän kummasteli masuani ja kyseli "vastaako sf-mitta viikkoja", kun vastasin kyllä, hän tokaisi "onneksi ei itse tullut herkuteltua raskausaikana, niin ei oo sitten synnytyksen jälkeen tarvetta stressata". Auts. Oli sen jälkeen vaikea iloita masusta, tuntui enemmänkin siltä että puolet mahasta on varmaankin vain lihomista, ja puolet vauva masua....
Täällä palstalla oli sitten ihana nähdä muidenkin masuja, pienempiä ja isompia. Tajusin että tää on niin yksilöllistä, ja et oma maha onkin ihan hyvä just näin :) Varmaan nää hormonitkin sekoittaa tunteita, kun havahduin tosiaan siihen, että miten ihmeessä se tutun kommentti vaikuttikin omiin tuntemuksiin niin voimakkaasti! Ja aina jos painon nousu tai masun kasvu yhtään ahdistaa/mietityttää, niin palautan ihanan äitini sanoja mieleen; miten Kehoni on nyt kahden ihmisen temppeli, vauva uinuu sisälläni keinuvassa kohtu kehdossa. Pitää helliä omaa kehoa, ja varmistaa että vauva saa riittävästi hyvää ravintoa ja kasvaa sitten rauhassa omaa tahtiaan.

Nannaniina, ihanasti äitis sanonu. Pitäs muisttaa itekki tuo. Itekki ressaan kaikesta painoon ja mahaan liittyvää, mutta jospa tää tästä mennee ajan kanssa ohi.

Mä kävin läpi esikoisen aikana noita samoja tuntemuksia, kun kasvava vatsa oli lähinnä outo ilmestys ja vaikeutti liikunnan harrastamista monella tapaa. Mutta tätä masua oon kuumeillut niin kauan jo,ettei haittaa vaikka masua jo reippaan puoleisesti onkin:) Ihanaa kun kasvaa! herkut ei kyllä maistu lainkaan..

Mulla eka tulossa ja vaikka tosiaan pullea jo valmiiksi ja ressaa painonnousu ku ei sais kauheesti enää nousta ja sit oon sellasissa lukemissaki että terve (itteää ihan kauhistuttaa ja pelottaa) ni silti musta on ihanaa ku maha alkanu kasvaa.. :) saa olla ihan syystäki pullea! Hyvästä syystä. ;) en aio ottaa sen isompaa ressiä siitä että miten keho muuttuu, en oo mikää atleetti ja olen päättänyt että lapsi kun on ulkona ja arki alkaa rullata ymym kaikki toimii ok ymym ni alan tekemään asiaan muutosta ja muovaamaan kehostani terveempää.:)
Kaverille kävi niin että oli just saanu ittesä rääkättyä kondikseen, ku teki positiivisen testin ja lopulta oltiin taas "alkupisteessä". Nyt otti synnytyksen jälkeen sellasen tavotteen ja rykäsyn että oksat pois, oon kyllä niin ylpee siitä mimmistä! :)
Synnytti syksyllä, nyt reilu 20kg kevyempänä.

Lolamon ihana asenne! Tuohon on hyvä pyrkiä :) Ei stressiä tai vaa'an lukemien jatkuvaa tuijottelua!

Otin viimein kuvan mutta oon niin käsi teknologian kanssa etten saa pienennettyä kuvatiedoston kokoa että sais tänne sen o.O

Voi Nannaniina mikä urpo kommentti sun kaverilta :D Miten jotkut voikin olla niin ilkeitä, varmaan tajuattamattaan. No joo, saman kokoisen näkönen tuo sinun masu on ku minunki joten ihan hyvä masu ;) Heh!

Mä saan aamulla ihan ok piiloon ton vielä, kun on isohkot sortsit töissä missä tulee nappi navan kohalle, mutta illalla ei enää auta paljoo vyötärönauhaa nostella :D Eli uhan hyvä, että töissä oon vaan päivisin enkä jokapäivä pääse siellä syömään :p

Mahan kommentoimisista vielä sen verran et se on juu kumma miten jotkut ei tajuu vaan sanoo aika tyhmiäkin kommenttei. Sillon kun esikoista odotin niin yks tuttu tokas et ei oo koskaan kyl nähnyt niin isoo mahaa kun mulla ja et varmaan jää synnytyksen jälkeen aika roikkovatsa :eek:. Ja joka kerta kun mun näki niin kauhisteli kuinka valtava oon ja joku toinen ketä oli mua pidemmällä niin oli kuulemma mua paljon pienempi. Aika ajattelemattomii kommenttei. Ei ne siinä tilassa kovin mukavilta tuntunu. Positiivisia kommentteja on toki kiva kuulla :).
Ja jos on toisinpäin elikkäs tosi pieni vatsa niin ei varmaan oo kiva kuulla et "mahdatko ees olla raskaana kun oot noin pieni " jne.

ite en oo viel joutun kuuntelee tommosia, mutta ihmiset ei ymmärrä että me ollaa kaikki erilaisia ja keho muovaantuu ja käyttäytyy eritavoin meillä jokaisella, ei meistä kukaa oo mistää katalogista katsonu että tommonen maha tilauksee, joten oot minimanaatti ihan oikeessa. Jossei oo jotain hyvää sanottavaa ni pitäs t*rpansa kiinni.. :D

Meillä jokaisella oikeus nauttia tästä ajasta, oltiin me minkä näkösiä tai muotosia tai kokosia tahansa. :)

hmmm Nuorimmaista odottaessa näytin isälle viikolla 17 vau.fi sivun piirrettyä kuvaa kohdusta ja vauvasta ja hän katto sitä ja alkoi nauraa että onko se vielä noin pieni ja sä oot noin iso. Jäi kyllä koko loppuraskaudeksi painamaan mieltä. nytkään en oo laittanut mahakuvia kun oon niin paksu :/

Tässä: http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-19/
Ja juu tiedän et on tyhmää verrata tohon mutta mun maha nyt on selkeesti isompi ja kohtukin on todella hyvin napaan asti ja vaikka painoa ei oo tullut kun kilo joulun jälkeen niin sellaset housut mitkä meni viel jouluna ja tammijuussa ei TODELLAKAAN mene jalkaan :/ Mä VIHAAN noita kuvia :mad:

Takaisin