Niin ihania masukuvia kaikilla.... ♡♡♡
Sinuski, kyselit tuntemuksia kehon muutoksista, voisin kertoa omista, vähän "ristiriitaisistakin" tuntemuksista
Muuttuvasta kehosta: Olen aikaisemmin liikkunut todella paljon, mutta nyt jäänyt tosi vähälle.. Lähes tulkoon kokonaan pois. Kun masu tuli ekan kerran esiin, se oli aivan ihana tunne ♡ Siitä muutama viikko eteenpäin, kiloja tuli lyhyessä ajassa 3kg, ja vatsa kasvoi tosi hurjaa vauhtia. Samaan aikaan iski liitoskivut, ja paineilin ihan hirveesti siitä että paino nousee nyt liikaa tai liian nopeasti. Minulla on ainoastaan yksi "tuttu", joka on samaan aikaan raskaana, ja tällä on maaliskuussa laskettu aika, JA LÄHES SAMANKOKOINEN MAHA KUIN MULLA NYT!!! Tosin hän on ruumiinrakenteeltaan todella erilainen kuin minä pitkä, hoikka ja suhteessa melko iso lantio.. Hän kummasteli masuani ja kyseli "vastaako sf-mitta viikkoja", kun vastasin kyllä, hän tokaisi "onneksi ei itse tullut herkuteltua raskausaikana, niin ei oo sitten synnytyksen jälkeen tarvetta stressata". Auts. Oli sen jälkeen vaikea iloita masusta, tuntui enemmänkin siltä että puolet mahasta on varmaankin vain lihomista, ja puolet vauva masua....
Täällä palstalla oli sitten ihana nähdä muidenkin masuja, pienempiä ja isompia. Tajusin että tää on niin yksilöllistä, ja et oma maha onkin ihan hyvä just näin :) Varmaan nää hormonitkin sekoittaa tunteita, kun havahduin tosiaan siihen, että miten ihmeessä se tutun kommentti vaikuttikin omiin tuntemuksiin niin voimakkaasti! Ja aina jos painon nousu tai masun kasvu yhtään ahdistaa/mietityttää, niin palautan ihanan äitini sanoja mieleen; miten Kehoni on nyt kahden ihmisen temppeli, vauva uinuu sisälläni keinuvassa kohtu kehdossa. Pitää helliä omaa kehoa, ja varmistaa että vauva saa riittävästi hyvää ravintoa ja kasvaa sitten rauhassa omaa tahtiaan.