Mun äiti anto kokeneena vinkin, että sukkia ei paljoa tartte ostaa.. jotenka en oo siis ostanu ku neljät pienet töppöset. äippäpakkauksessa tuli sit yhet eli viidet on meijän pojulle sukkia.
Mulla on oikeesti ruvennu huolettaan kaikki hoito asiat. Vaikka oonki ison perheen vanhin lapsi ja vastasyntyneen vauvan "käsittely" on tuttua, mutta eipä sillon tarvinnu huolehtia kynsien leikkauksesta ja kylvetyksestä ym. Nii tosiaan, tuo kylpypunkka on ostamatta... mut vielähän tuota kerkiää. Mä oon vaan ruvennu aatteleen silleen, että vauvelihan voi syntyä esim. jo 4vkoa ennen laskettua aikaa, et pitäs olla kaikki suht valmiina et pääsee alkuun.
Vaatteiden ostossa oon yrittäny hillitä itteeni. Rikkaita kun ei olla, nii kirppikset on kyllä tullu kierreltyä. Sieltäpä onki löytyny just 50-52 cm bodyja muutama, joita ei tuu varmaan kovin hirveen pitkään pidettyä ku vauva kasvaa niin vauhilla... Kaikki sanoo ja varottelee, et "älä osta kovin hirveesti niitä pienimpiä vaatteita", mutta miten vois olla niitä ostelematta???[:)]
Mut todella vähän on epävarma olo, et kuin osaa talvivauvaa pukea. Kesävauva on kyllä siinä mielessä helpompi et vähemmälläki vaatteella tarkenee :)
Jos on samanlainen talvi ku viime talvi, nii eipä tuu hirveesti sitte vauvan kans ulkoiltua. Vai muistanko väärin et viime talvi oli paukkupakkastalvi?!? [8|]
Sen mä oon ymmärtäny et kaks kerrastoa vaatteita pienelle vauvalle talvella. Eli alle esim pitkähianen body, sit vaikka puolipotkarit, sit vielä päällyshousut ja päällyspaita. Eikö niin?
Mistä ihmeestä löytää päällysvaatteita noin pienelle, ku vastasyntyneelle? Tosin nyt on alkanu hirvittään, et kuin iso järkäle on tulossa.. Toivottavasti ei ihan hirveen isoa :P
Monenlaisia murheita ja mietteitä sitä mahtuuki päähän... Nyt ku alkanu synnytys läheneen ja mielessä enempi arki kotona vauvan kans nii tullu mietittyä pää puhki kaikenlaista.
Mutta onneksi teiltä rakkaat marrasmuruset saa aina hyviä neuvoja ja vinkkejä. Täällä voi ihan rohkeesti kysyä niitä "maailman tyhmimpiäkin" kysymyksiä joita ei aina kehtaa joltaki kysyä naamatusten [:D]
Mut tosi ihana, ku mun pikkusisko oottaa kans vauvaa. <3 Meillä on lasketussa ajassa eroa 12 päivää. Isosisko johtaa, ainaki vielä[;)] Sit serkkutyttö oottaa vauvaa, se on mua eellä 3 kokonaista päivää. Sit hyvä ystävä tuolta vähän kauempaa oottaa vauvaa ja on eellä lasketussa ajassa pari viikkoa [:)]
Tänään pääsen shoppaileen h&m:lle ja anttilaan ja lindexille <3
Turvakaukaloaki aateltiin käyä kattelemassa. Jos joku kiva tulee eteen, nii pitää harkita ostoaki [;)]
Tulipa kunnon kertomus. Harvoin innostun näin hirveesti kirjotteleen :)