Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vihdoin ja viimein, about kuukauden odottelun jälkeen sain päätöksen rahoista ja pakkauksesta (ja pakkaus on postissa odottamassa mua)! Kuhan tuo mies tuo auton takaisin niin käyn hakemassa sen [:D]

Täällä oli kelalla nopeeta toimintaa.. pari päivää sitte tuli päätökset ja just äsken kävin pakkauksen hakemassa postista :)) ..vielä pitäis kai malttaa odottaa iltaan asti, että ukko tulee töistä ennenku pääsee penkomaan pakkausta ? ..mieski saa sitte samalla oman pakkauksensa ;D

Hellurei Marrasmurut :)

Täällä esikoistaan odottava 39-vuotias mamma Keski-Suomesta liittymässä joukkoonne. Ketjuja on tullut lueskeltua, mutta en ole saanut aikaiseksi liittyä ennen kuin nyt. Moniin asioihin on saanut tukea ja apua, kun on kuulumisianne lueskellut.

Eli meillä la on 30.11.2010 eikä ole tietoa kumpiko tuolla masussa häärii. Useimmat ovat veikkailleet tyttöä, mutta itselläni on vähän sellainen poikafiilis. Vilkas kaveri on joka tapauksessa: ensin tuskailin, kun en liikkeitä tuntenut ja nyt niitä tuntuu sitten ihan kunnolla, ja jatkuvasti. Hyvähän se niin on. Ikäni vuoksi olen käynyt sokerirasituksessa (oli ok) ja ultrien yhteydessä on katsottu myös np ja verikokeet -> nekin ok. Eli kaikki on mennyt toistaiseksi hyvin. [;)]

Flunssan kourissa kamppailen nyt, en millään haluaisi käyttää särkylääkkeitä, mutta yöksi on ainakin pakko jotain helpotusta saada. Maanantaina on neuvolalääkäri, joten sinnittelen sinne saakka neuvoja kysymään. Ensi viikolla olisi mulla työreissu Saksaan, mutta se saa kyllä nyt jäädä väliin. Pari loman jälkeistä viikkoa on mennyt iltaisin supistellessa ja ähkiessä yöt, joten rauhassa haluan olla. Vaikka työni on kevyttä tietokoneen ääressä tehtävää hommaa, niin työpäivän jälkeen on ihan raato olo ja sohvannurkka kutsuu kummasti. Niin, raskausviikkoja on tänään siis 25+4.

Pikkuhiljaa tässä tehdään pesää pienelle: vaatekaappiin tilaa ja ystäviltä saatuja vaatteita ym. tavaraa pesuun ja pinoon. Äitiyspakkauksen päätös sekä vanhempainrahajuttujen päätökset tulivat juuri postissa. Että laatikkoa odotellessa :)

Oikein hyvää syksyä teille kaikille ja tsemppiä loppuraskauteen toivottelee,
- supaloni

melela: ei tullut, mulla kun katotaan viimesen puolen vuoden tulot, niin päätöksessä kestää kauemmin, koska työnantajan pitää antaa palkkatiedot kelalle sitten lähempänä loman alkua. luulen et sulla on sama juttu?

kelan täti kyl sanoi, että syyskuun puoliväliin-loppuun menee päätöksen tulo, johtuen just noista palkkatiedoista yms. oon päättänyt etten stressaa. saahan ne sitten takautuvasti, ellei ehdi. vaikka tiukoille menis...

alina: Ei ku kyllä mun kohalla lasketaan v.2008 tulojen mukaan.. :) Voin kyllä sitte ku päätös tulee, niin vielä muuttaa niin että puolen vuoden tulojen perusteella jos haluan.. :)

hmmm, mitenhän sulla sit niin kestää siinä päätöksen saamisessa [&:] 

Kävin kattoon Kelan sivuilta, et oisko siellä päätös jo niistä äitiyspäivärahoista. OLIHAN SIELLÄ, ja olipa pienoinen yllätys että saan niin hyvin äippärahaa! :) Olin arvioinu/laskenu alakanttiin...

omaa päätöstä odotellessa... :D pelkään että saan hirmu vähän rahaa :/

Täällä sitä istua möllötetään vesilasi nenän edessä. Nyt kun pitäisi paastota sitä huomista sokerirasitusta varten. Ei luulisi ihmiselle olevan vaikeaa olla syömättä 12 tuntia (ja nythän siitä on kulunut jo hurjat puoli tuntia!), mutta minulle on. Olen iltamässäilijä, yösyöpöttelijä jne. Mutustan iltaa kohden aina jotain vähintään kymmeneen saakka. Vaikka porkkanaa, jos ei muuta. Miehen mielestä tämä on huvittavaa, se kun tietää kuinka vaikeaa tämä mulle on.[:'(] Toinen järkyttävä asia on jättää aamukahvi välistä, lieneeköhän toinen silmä edes auki kun körötän kohti labraa aamusta..! Kyllä se on pienestä taas kiinni tämä jurputus[:D]

tinkerbell: mä niiiiiin tiiän miltä susta tuntuu! [:D] se jano on ihan kamala aamulla, se oli mulle kaikist vaikeinta olla juomatta enempää ku se puoli lasillista mikä oli sallittu.

täällä kans sympatiat sulle tinkerbell! :D ..mä oon ihan hirmunen iltasyöppö ja ilta oli mulle ihan kauheeta, kun kävin nukkumaan ni olin varma että kuolen nälkään! :D meinasin jo luovuttaakin ja ajattelin että meen sittenkin joku toinen päivä, kun ei uni meinannu ees tulla ku vatsalaukku huus ruokaa (vaikka siis tosiaan olin ollu jopa muutaman tunnin siinä illalla syömättä ennen nukkumaan menoa :D).. mut jotenkin sitä sit sai kuitenkin nukuttua ja aamu menikin sit ihan hyvin. Mä en aamusin syö muutenkaan kauheesti, ni se ei tuottanu suurtakaan tuskaa onneks :) Tsemppiä! ;)

Täältäkin sympatiat sinne, tinkerbell84.. Just silloinhan tekee mieli syödä kun se on ns. kiellettyä, ainakin mulla menee niin..

Oon ite istunu nyt melkeen koko päivän huuto.netissä vauvanvaatteita katellen. Yks aivan ihana paketti meni ohi, kun hinta rupes jo lähentelee kipurajaa ja kaiken lisäks huuto.net ruuhkautu just ennenkuin kohde suljettiin.. Nyt olis vielä 10min toisen kohteen sulkeutumiseen. Noita ihan pienimpiä vaatteita ajattelin käytettynä ostaa, kotiutumisasuksi ehkä sitten jonkun ihan uuden kaupasta.

Onko kellään muulla ku mulla, sellasta jännää kutinaa jaloissa? Siis ei ihan tarkkaan osaa sanoa, mistä kutisee, mutta helpottaa kun liikuttelee tai tömistelee jalkoja! TODELLA raivostuttavaa yrittää alkaa nukkuun ku on niin levottomat jalat siitä "kutinasta" tai mitä lie onkaan... Varmaan kannattaa puhua tosta neuvolassa torstaina!

Rakkaat marrasmammat, kertokaa miten voin helpottaa tota selkäkipua? Juilii kokoajan vaikka mitenkä sitä venyttelis.. Mulla itellä on keinot ihan lopussa jo.

Juu, kannattaa kyllä ottaa puheeksi toi kutina, turhaan sitä kotona ihmettelee ja googlaamalla kehität itelles vaikka mimmosia oireita [;)]

Mä yksinkertasesti meen vaan makaamaan sohvalle kun selkää särkee, sängyssä en saa yhtä mukavaa asentoa. Mutta monethan suosittelee kunnollista tukivyötä, voithan kysellä neuvolassa sitäkin tai vaikka et jos saisit ajan fysioterapeutille tms.

Supaloni tervetuloa joukkoon ja paljon onnea odotuksesta [:)]

Melela, itselläni oli myös ihan hirveet selkäkivut. Varsinkin aamuisin olin ihan takussa, enkä meinannu päästä sängystä ylös lähes millää. No mies hankki mulle kunnon sängyn ja sinne on selkäkivut kadonnu. [:)] Nyt mulla on semmonen jyskistä ostettu moottorisänky, jossa on tosi jämäkkä patja. Aivan ihana nukkua ja siit saa jalat ihanasti ylös, ku siltä tuntuu. Varmaan hyvä myös sillo ku on just synnyttäny ja jos istuminen on hankalaa, ni siinä saa puoli istuvan asennon tosi helposti. Niin juu ja ne oli viel siel jyskis tosi edullisiakin [:)]

ALKUPERÄINEN: melela

Onko kellään muulla ku mulla, sellasta jännää kutinaa jaloissa? Siis ei ihan tarkkaan osaa sanoa, mistä kutisee, mutta helpottaa kun liikuttelee tai tömistelee jalkoja! TODELLA raivostuttavaa yrittää alkaa nukkuun ku on niin levottomat jalat siitä "kutinasta" tai mitä lie onkaan... Varmaan kannattaa puhua tosta neuvolassa torstaina!

Rakkaat marrasmammat, kertokaa miten voin helpottaa tota selkäkipua? Juilii kokoajan vaikka mitenkä sitä venyttelis.. Mulla itellä on keinot ihan lopussa jo.

Mulla on melela varsinkin just nukkumaan mennessä tommosta ihme kutinaa.. vähän niinkun joku kutittelis jalkojen sisäpuolelta! Ihan tosi ärsyttävää kyllä.. mulla vähän auttaa kun nostaa jalat tyynyillä ylös. Luin jostain, että tämmönen "levottomat jalat -oireyhtymä" esiintyy usein just raskauden aikana ja sitä voi aiheuttaa esim. raudan puutos.. joka mulla ainakin saattais olla osasyynä koska hg laskee vaan, vaikka rautaa syönkin.. tosin aika säännöllisen epäsäännöllisesti :D Netin ihmeellisessä maailmassa neuvottiin, että magnesiumlisä, kylmä suihkuttelu, hieronta tai käveleminen saattais auttaa.. mutta siis nii.. yritäppä siinä kylmässä suihkussa kävellen nukkua [:D]

Ihanaa ku joku ymmärtää nyt et miltä tuntuu kun jalkoja kutisee sisältäpäin!!!!! [:D] Mies vaan nauraa mulle, et ootko ihan höppänäksi tullu, et miten jalkoja voi kutittaa sisältäpäin! [:D] Se on niin raivostuttavan tuntusta! Pitää pyytää mittaan hb torstain neuvolakäynnillä... Ihan hyvin saattaa olla lasku suunnassa hemppa!

heh. täälläkin mua pidetään ihan pimeenä ku heiluttelen illalla jalkoja ja yritän manata mönkiäisiä jalkojen sisältä pois [:D]

Pakko hehkuttaa [:D] Nyt on niiiin hyvä fiilis! Meidän oma pieni takapiha on nyt siistissä kunnossa. Pensasaidat leikattu ja muutenki vähä paikkoja fiksailtiin miehen kans. Nautin täysin rinnoin <3
Kaupassa käyty, ruoka uunissa ja uusi kiva kukka pöydällä joka tarttui kauppareissulla mukaan [:)]
Selkäkivut ehkä vähän hellittäny, mutta toivottavasti ei tykänny huonoa tuosta pihalla pyllistelystä [:D]
Miehellekki jo sanoin, et sit ku tulee syksy, niin mä haluan haravoida! Se on sit mun jobi se, jos oon vaan siihen kykenevä sillon [;)] Oli ihana viettää aikaa oman rakkaan kanssa pihalla touhuten <3 Sai jotenki tosi paljon lisää energiaa ja teki hyvää olla pihalla reilu tunteroinen ku sai tehä sellasta puuhaa mistä tykkää!! [:)]

Välillä kiva jakaa hyviä fiiliksiä, tuntuu että aina vaan tulee tänne foorumille pahantuulisena, kipeenä ja kirjotuksissa on aina sama valitus [:D] Mut nytpä ei!

Maha muristen ootellaan että ruoka ois valmista! [:)]

Takaisin