Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon aika varma, et oon tuntenu jo kaks kertaa liikettä masusta vaikka onki "vasta" vajaat 16 viikkoa kasassa. Ensin aattelin et ilmakuplat vaan suolenmutkassa kutittelee, mut sit ku sitä vaan jatku ja toisena päivänä tunsin just saman, nii päättelin että vauva se on joka ilmoittelee olemassaolosta :) itekki ihmettelin, että onko mahollista näin aikasin tuntea liikehintää, ku joka oppaissa sanotaan just et viikosta 18 eteempäin voi eka kertalainen tuntea ekat liikkeet. Mut se on niin yksilöllistä et millon kukin alkaa tuntemaan liikkeitä :)
mutta näin ensimmäistä kun odottaa, ei oo oikeen mistään asiasta varma,et onko normaalia se ja se ja se jne... :D

Ihanaa Melela! Loppujen lopuksi viikolla 16 ja 18 ei ole kauheasti välissä aikaa. Mulla on just sama fiilis: Ei mistään tiedä, mikä on normaalia. Päätin, että kaikki, mikä ei satu tai vuoda älyttömästi on normaalia. [:D] Ihmettelen sitten välillä mihin milloinki koskee tai mistä mikäkin olo tulee. Vatsan seutuakin voi näköjään koskea monella eri tavalla!

Liikkeet voi tuntua ihan hyvin jo viikolla 16 itse. Olen kirjoittanut ylös ekasta raskaudesta, että mieheni tunsi masun päältä liikkeet viikolla 18+.

Heippa kaikille! Ilmoittaudun nyt vihdoin tänne odottajien joukkoon. Toinen vauva olisi meille tulossa ja kirjoittelin joskus tuonne kuumeilupalstalle samoten kun toukokuisiin (mikä päättyi tosin lyhyeen, km 09/09). Olen het alusta asti seurannut juttuja mut en ole uskaltanut omaa tilaa hehkuttaan. Tänään oli eka ultra (rv 12+5) ja voi mikä helpotus! [:)] Minulla siis LA 24.11. Ihanaa kesää ja masun kasvattelua meille kaikille [:D]

hmm.. voiko muka jo rv 14+2 tuntea liikkeitä...? itellä semmonen fiilis että "tuo ei ollut kyllä ilmakupla". eilen aloin tuntee jotain omituista liikehdintää, sama on jatkunut tänään. enemmänkin tuntuis että tuntee oman pulssinsa muutaman iskun verran aika-ajoin mahassa. tiedä sitten onko hormonit sekoittanut mun pään? mutta ihan niinku pikkunen ilmoittelis olemassaolostaan. [:)]

muutenkin tuntuu että vatsa on vaaaaltava, työkaveritkin tullut tällä viikolla kyselee [:D] paras oli "älä nyt suutu mutta... tyttöjen kans pohdittiin että..." "niin?" "ootkohan sä mahdollisesti raskaana.. ÄLÄ SUUTU!" "haha, sano tytöille että pohdinnat osui oikeeseen."
raukkaparat luuli että suutun jos olettamus onkin väärä. [:D]

A1988 Uskon kyllä, että tunsit liikeet [:)] Itse olen pari viikkoa sun perässä ja eilen illalla sängyssä makkoilin ja tunsin liikkeitä myös, eikä takuulla ollut ruokaa tai ilmakuplia. Tänään neuvolatätin kanssa siitä viel juteltiin ja se vahvisti, että kyllä varmasti tunsinkin. Ei ole rasvaa tällä hetkellä yhtään (kiitos viiden viikon oksentelun) ja vauva on vielä tosi liikkuvainen.
Hentoja liikkeitä tuntui, ihan ku joku uis masussa [:)] Enkä muute ole tuntenu, mut eilen ku oikein rauhoituin päivän jälkeen ja miehen kanssa sängyssä makkoiltiin [:)]

siis joo en itekään tunne muutakun ihan vaan olemalla rauhassa, nyt just kolmas yövuoro ja saa paljolti istuskella niin aistit herkässä. tuntuu ihanalta :)

Tuli tässä mieleen että te jotka odotatte toista tai kolmatta aiotteko ottaa äitiyspakkauksen? Tai miks ei ekaakin odottavat? Itse olen kahden vaiheilla kun tuo 2010 äp oli kyllä aika suloinen kokonaisuus, mutta toisaalta noita vauvan vaatteita on aika paljon varastossa (tai siis meidän sängyn alla muovilaatikoissa). Ja joitain ei ehditty käyttää esikoisella lainkaan. Eikös se ollut n. 140€ rahana? Ajattelin että jos tulee tyttö niin sillähän rahalla sais hyvin ostettua tytön vaatteita. Poikien vaatteita kun on jo ennestään. Tai sitten saisi pesämunaa tuplien hankintaan. No onneksi tähän on vielä aikaa.

Me meinataan ottaa äippäpakkaus, odotan esikoistani ja haluan sen ehdottomasti. Olen aatellu, että se on sitten samalla vähän niinku lahjaa aukaisis [:)] En ole ees katsonu, mitä se sisältää, mutta pitäis vissiin ees vähä tsekata, että kuinka paljon vaatteita ja minkä kokoisia, ku olen aatellu nyt hankkia vähän kaikkia alkuajan kokoja vaatteista *8. Innolla ku olen kaikkia kirppareita aina kiertämässä ja niissä on niiin ihania vauvan vaatteita ja tosi edullisesti.

Me aiotaan varmaan ottaa äp vaikka meilläkin noita vaatteita esikoiselta jäi ihan hirveesti. Toisaalta harmittaakin et niitä tuputettiin meille vähän joka suunnalta kun ei ne kaikki ollu ihan mieluisia ja suurin osa jäiki laatikkoon.. [&:] Mut nyt kun meillä on muuttoki niin laitetaan kaikki ylimääräiset kirpparille! Musta tossa uudessa pakkauksessa oli vaan niin kivoja vaatteita et tahtoisin sen vaaville ottaa [:D] Mut myönnetään, eihän tässä järkee oo,heh.

Mä otan kyllä pakkauksen vaikka en sitä varsinaisesti tarvitse.. Haalareitakin mulla on 2 (mun ja veljeni vanhat).. ja vaatteita saan reilusti, sekä suht uusia että vanhoja.. Lähinnä otan sen siitä syystä että haluan sen kokemuksen [:D] eikä tuolla 140e nyt oikeastaan saa paljon mitään..

Nobody Sama täällä, haluan kanssa sen kokemuksen. Ollu niin herkässä tunteet vaan viime aikoina, että alan varmaan itkeä, ku saan sen paketin [:D]

mäkin otan pakkauksen. tuntuu että ite saisin kuiteskin hummattua sen 140e paljon vähempään vaate- ja tarvikemäärään. ja olis kiva kokemus saada se pakkaus [:)] plus että esikoinen tulossa.

Moikka!

Me otetaan äippäpakkaus! Mä oon sitä niin kauan ehtiny odottaan ja haaveileen sen saamisesta että en millään enää malttais odottaan sitä [:)] Ja sisältökin näytti niin kivalta että ihan sormet syyhyää päästä tutkaileen!! Ajattelin myös ite koota ns isyyspakkauksen tulevalle iskälle kesän aikana!

Kolmas neuvolakäynti oli maanantaina ja se meni taas aika nopeesti. Paino ja veriarvot oli ok ja kohtu kuulemma lähenee hyvää vauhtia navan korkeutta [:)] Masu onkin kivasti pullahtanut esille eikä sitä enää peitellä [:D]
Huomenna olis sitten jo ensimmäinen perhevalmennus! [:)] Täälä sitä on neljänä iltana ja kaikki on nyt viikon sisään. Ihan mielenkiinnolla menen kuunteleen, mies nyt on vähän vähemmän innoissaan kun on kuullut kuulemma juttuja että on tylsää [:D]

Pitäs nyt saada aikaseks jo että laittais masukuvia koneelle, on sitten kiva vertailla ja seurata vatsan kasvua! [:)]

Mites te muut, meettekö perhevalmennukseen? Se taitaa tosin olla vain esikoista odottaville..?

Heips,

Ajattelin liittyä seuraan. Tähän asti oon vasta lueskellut muiden viestejä..

Tänään siis 15+5 ja laskettu aika 13.11. Ensimmäinen lapsi tulossa ja ikää 24.v.

Kysyykö teiltä ihmiset toivotko tyttöä vai poikaa? Olen ihan hämilläni kun pari ihmistä on kysynyt sitä. Kunhan vauva nyt edes saataisi se vauva.. Vaikka epämääräisesti silloin tällöin toivoisinkin tyttöä tai poikaa en sitä kyllä ole kenellekään toitottanut ja mielestäni lapsi kuin lapsi.

Kyllä, jatkuvasti.. kyselevät sekä sitä että kumpi se on ja kun kerron että ei tiedetä sitä vielä kuukauteen, jos silloinkaan, niin kysyvät sitten kumpaa toivon...

Ollu parina iltana tosi mahtava ku tuntunu nyt kunnon liikkeet. Vauva pyöriny ja vaihellu asentoa masussa. Ihanaa muljuamista pitää iltasin ku äipän pitäs malttaa alkaa nukkumaan :)

Takaisin