Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille!

Täällä on taas tuskailtu omien olojensa kanssa tällä viikolla. Tänään päätin sitten taas pitää sänkypäivän, ku ei tämä olo oikein innosta nousemaan tai tekemään yhtikäs mitään.

Perhevalmennukseen mennään varmasti, kun esikoista odotan ja miehelläkin lapset jo niin isoja, että uutta tämä hänellekin taas on [:D]

Meiltäkin kysellään jatkuvasti onko tyttö vai poika. No eipä sitä oikein vielä tiedä [:D] Itse kyllä haluan oottaa selville ja tiedän, etten kyllä saa sitä salaisuutenakaan pidettyä, ku olen jo niin tohkeissani. Nytki olen taas kierrelly kauppoja ja ostellu kaikkea ihanaa vauvatavaraa ja vaatteita. Vaikeaa vain, ku ei tiedä saisko sitä ostaa hameita vai komeita kauluspaitoja [:D] Olen ehkä vähän liiankin tohkeissani, mutta minkäs voit.[:)]

Moi!

Multa ei oo kait kukaan kyselly kumpi on tulossa, en ainakaan muista.... [8|] Miehen kanssa puhuttiin että sitten kun tiedetään niin ei se mikään salaisuus ole. Ja mä en kyllä pystyiskään pitään sitä salaisuutena! [:D] Vielä kaks viikkoa ja sitten! Sitten tiedetään! Mä oon ihan malttamaton!! [:D]

Liikkeitä on alkanu tuntuun, siihen mä oon päätynyt että näiden tarvii olla vauvan liikkeitä [:D] Eiköhän ne pian siitä voimistu. maha on kasvanu hurjasti ja varsinkin yöllä huomaa kasvun tosi hyvin! Kun makaa sängyllä niin jotenkin muuten menee ihan lyttyyn mutta alavatsa pömpöttää ja PALJON [:D]

Ootteko te ajatellu kokeilla kestovaippoja? Mä en oikein tajua niistä mitään.... [8|] Ei oo mitään käsitystä miten hyvin ne pitää pissat sisällä ja miten pesun kanssa, jääkö ne kovin haiseen... Onko teillä kokemusta tai tietoa??

iines*: kiva ku saat tietää jo parin viikon päästä kumpi on tulossa... mun täytyy jännittää kauemmin.. rakenneultra aika vasta viikolla 21+jotain. meki halutaan täällä miehen kans tietää et kumpi tulee. :) eihän sitä voi millään malttaa oottaa synnytykseen asti. [:)]

Mä oon eilen tuntenu ekaa kertaa iltapäivästä ihan arki askareita tehtäessä liikut masussa. Kovasti "muljuuttelee" :)

Töissä alkaa olla hankala löytää sopivia työhousuja, ku oman koon työhousut puristaa ja kokoa isommat liian löysät muualta paitti masun kohalta. Oispa äippähousuja, mut ei sielloo... :/

Itsekin oisin kiinnostunu kestovaipoista tai ainakin sitten hajoavista vaipoista. Luontaistuotekaupasta löysinkin 80% hajoavia vaippoja, mutta eikö niitä ole 100% hajoavia???

Silloin kun odotin esikoista ostin innolla noita kestovaippoja, mutta sitten ne jäi käyttämättä....[&:] Muutaman kerran kokeilin ja varmaan vaan iski laiskuus. Sekä kun aina ne meillä vuosi.. En siis löytänyt meille sopivia kestovaippoja, en tiedä oliko koko väärä vai missä mätti. Myin ne sitten huutonetissä pois. Nyt esikoinen opettelee kuivaksi ja oon onnellinen että tää vaippa rumba olis hetken ohi ennen pikkukakkosen syntymää. Oon taas alkanut harkita noita kestojen hankintaa. Mutta luulen että päädymme käyttämään niitä luonnossa hajoavia vaippoja pikku kakkosen kanssa. Prismassa myydään sitä yhtämerkkiä, mikä on luontoystävällistä. Mutta meidän poika sai siitä vaippaihottumaa... Vinkkejä mäkin kaipaan kestoiluun jos jollain on kokemusta. [:)]

Mulla ei ole mitään kokemusta kestovaipoista, mutta olen kyllä ajatellut hankkia tai tehdä itse niitä. Olen kuullut muutamalta kaverilta, että on toiminut hyvin. Aluksi pitää käyttää tai siis pestä useaan kertaan, että imuteho paranee. Vaatii siis kärsivällisyyttä. Ilmeisesti merkilläkin jotain väliä?

Minua kiinnostaisi vaipattomuus! :) Olen kuullut yhdeltä tutulta, että ne opetteli lapsen kanssa suoraan tekemään asiat astiaan. Luin vaipattomuudesta netistä ja vaikutti tosi järkevältä. Taitaa vaatia aluksi kärsivällisyyttä ja herkkyyttä, mutta palkitsee lopuksi. Aluksi se kuulosti musta kyllä aika hullulta, mutta kun luin lisää niin mielenkiintoiselta. Jos kerran vauva osaa ilmaista tarpeensa ja luonnostaan oppii hyvin "kuivaksi" niin miksi allensa laskea.. heh. Tietääkö joku asiasta lisää tai onko muita kiinnostuneita?

Säde, aika mielenkiintoista. Tosin luulen, että itseltäni menisi varmaan hermot sen pyykkäilyn kanssa ku yrittäis opettaa täysin vaipattomaksi. Ainakin kun on tulossa marrasvauva [:D] Kesällä se sitten varmaan jo onnistuiskin paremmin. Silloin olisi vauvankin varmasti mukava olla vähän vähemmissä [:)]

Tää tulee purkautumaan niinkin vähäpätöisestä asiasta kun VAATTEET!

Kovasti näin kesän korvilla toi shoppailukuume valtaa mielen, muttei enää viitsi kauheasti ns. "normi" vaatteita ostaa, jospa ne ei sitten kesällä enää mahdukaan päälle.. ja sitten taas täällä tuppukylässä on vaan yks ja ainut kauppa, joka edes äitiysvaatteita myy.. H&M, jonka äitiysosasto on kuihtunu ihan olemattomiin ja kaikki vaatteet on tyyliä säkki. [:'(] ..tai lähinnä kivoja paitoja kaipaisin, mutta kun tuntuu että kaikkialla on vaan sitä yhtä ja ainutta mallia - josta mä en tykkää niin yhtään! [:@] ..hm:n nettikaupastakin äitiysvaate valikoima supistuu päivä päivältä pienemmäksi ja niistä ainoista siedättävistä paidoistakaan ei sopivaa kokoa ole enää jäljellä.. ja ne nettikaupat mistä löytyis kivojakin äippäpaitoja, ni on sitte taas ihan törkykalliita!!

ärgh. on tää vaikeeta :D

Suosituksia minne kaupunkiin kannattaa suunnata shoppailee?

Mistäpäin sä satu`olitkaan? Tai no joka tapauksessa Tampereelle ei ainakaan kannata tulla, vaikka näinkin iso kaupunki on niin täällä äippävaatteita saa H&M: ltä... että sitä rataa. Itte aattelin lähtee helsinkiin shoppaileen joku vapaapäivä. [8D]
Mäkin ostin jo parit äippä housut kun ei omat enään menny päälle, ja jos koitti vaan koko isompia niin ne ei istunu muuten. H&M:ltä löysin parit kivat housut, jotka sit istu hyvin päällekin. [:D]

Kävin just eilen Helsingissä shoppailemassa, lähinnä muissa merkeissä kyllä mutta tuli vähän vilkuiltua noita äippävaatteitakin. Kampin Vero Moda/Only ja muistaakseni Forumin Seppälä myy ainakin, H&M'n lisäksi. Monessa kaupassa on kyllä ihan isoja/löysiä/pitkiä tunika mallisia paitoja jotka ajaa vähän saman asian.

Mä yritin kovasti löytää itelleni uudet housut mutta noi pillifarkut mitä myydään joka kulmalla ei ihan napannu ja pellavahousut kutittaa :( Rintaliivit sain kuitenkin nyt oikeeta kokoa, 2 kuppikokoa isommat kuin ennen raskautta!!! En uskalla vielä imetysliivejä katella, jos nää rinnat tästä vielä kasvaakin..

Mulla on aika paljon tunikoita ja muita sen mallisia vaatteita, että menevät vielä pitkälle. Äitiysvaatteista otetaan ihan sikana hintaa! Tavallisten vaatteiden joukosta löytyy mielestäni oikein hyviä äitiysvaatteiksi sopivia, koska muoti on nyt just sellanen, että pitkää paitaa ja tunikaa löytyy. Mietin, että jossain vaiheessa pitää noita pitkiä trikoopaitoja ostaa vaan kokoa isompaa, kun ne on ihan kätsyjä. Ainoa, mitä oon tilannu netistä on Bella Band monikäyttöinen vyö/tuubi, jolla voi pidentää omien housujen elämää eli napit voi olla auki ja housut pysyy ylhällä.

Se siinä vaipattomuudessa olikin erikoista, että vauva oppii tosi nopeasti kuivaksi. Vaippaahan voi silti käyttää, mut tuttavaperheessä ei ollut kuin kolme kertaa tullut housuihin.

Heippa kaikille!

Mä olen kans ajatellu, että ihan normivaatteet saa kelvata niin kauan, ku vain päälle menevät. Ite tykkään ihan hirveesti shoppailla ja yleensä tuleekin osteltua vaatteita tosi paljon. Nyt ei vaan ole innostanut yhtään. Kiva ostaa vaatteita, jotka ei kuitenkaa parin kuukauden päästä enää istu päällä... No mie ostelen sit enee niitä, ku alkaa nämä vanhat jäädä pieneksi. Toivottavasti tulis lämmin kesä niin sais käyttää vain kaikkia ihania mekkoja.

Säde kerro lisää siit vaipattomuudesta. Kuulostaa mielenkiintoiselta? Eikö niillä sun tuttavilla ollu matot pesussa koko ajan ja entä ihan alussa ku vauva on pieni, joten eihä sitä voi potallakaan istuttaa.

Hoo Kouvolasta oon.. ja täällä tosiaan vaan kanssa toi HM.
Kaveri asuu Tampereella ja mä oon täällä jo intoillu, että sieltä sit viimeistään löytää kaikkea kivaa, kun menee käymään - mut ilmeisesti sitte ei [:D] ..tarvii varmaan itekkin lähteä sit hesaan :)

Mä sitte taas en kauheasti tunikoista tykkää (ehkä kohta on alettava tykkäämään), ni haluis löytää jotain muitakin kivoja muodikkaita paitoja, jotka ei heti mahan kasvettua jää pieneks. Tuolla hm:n äippäosastolla kun tuntuu musta ainakin olevan kaikki paidat sellasta "olen rupsahtanut äiti" -tyyliä [>:]

Toi vaipattomuus kuulostaa kyl mielenkiintoselta.. tosin itsellä tuskin kärsivällisyys siihen riittäisi - tää aikoo muutenkin olla tosi epä luontoystävällinen äiti, eikä jaksa ees kestovaipparumbaan lähteä. :<

Heips!

Tuo vaateasia on kyllä oikea ongelma! H&M on todella surkea ja kaikki on vaan telttoja ja mustia!! [:'(] Housut sieltä löysin sattumalta ja ne on kyllä muuten hyvät mutta kerää kaikki kissankarvat [:D] Paitoja mulla on muutenkin tosi paljon siis pitkän mallisia että naillä pärjää varmasti loppuu saakka [:)] Pari tosin tilasin netistä kun vähän innostuin [:)]

Mutta jos joku tietää hyviä (edullisia) nettiosotteita niin tänne vaan! Samoin saapi suositella kauppoja mistä löytyis äippävaatteita!

Sain tänään Bella Bandin masutuubin postissa. Tilasin sen pientenparhaaksi verkkokaupasta. Olen viimeisen kahden viikon aikana käyttänyt vain kaksia housujani ja nyt testailin tuota tuubia niin kaikki housut pysyy taas jalassa [:)] Kivaa! Se oli mun mielestä aika kallis tollaseksi kangaspalaksi, mutta käytännöllinen ja riittävän napakka pitämään housut ylhäällä ilman että vetskaa tai nappeja tarvii pitää kiinni! Myöhemmin sillä on muitakin käyttötarkoituksia.

Vaipattomuudesta luin ainakin tuolta: http://www.kestovaippa.fi/vaipaton.htm ja googlaamalla löytyy lisää tietoa. Meillä on vaan tällähetkellä vähän hidas netti! Se eräs vaipaton ei ole mun mikään läheinen tuttava, mutta kertoi, että aina unien ja syömisten välillä käyvät lavuaarilla, housut pois ja lämmintä vettä lorottaa altaaseen. Pian ne oppi kuulemaan vauvan rytmiä. En muista käyttivätkö jotain harjoitusvaippaa, mutta johtoajatus oli, että vauva osaa pidättää luonnostaan ja ei halua laskea alleen. Lähiaikoina ystävälleni syntyy vauva ja ollaan jo puhuttu, et ne testais vaipattomuutta. Sanoin, että sitten mäkin uskallan jos se toimii! [:D] Saa nähdä kokeilevatko!

Heip.

Täälläkin olisi yksi marrasmurua odotteleva lisää, vihdoin päätin liittyä joukkoon [:)] Olen rv 14+5 ja LA on siis 26.11.
Kovasti täällä odotellaan jo malttamattomana esikoista! Toivottavasti vain tämä kohta jo pari kuukautta vaivannut pahoinvointi hellittäisi, että pääsisi nauttimaan oikein kunnolla pikkuisesta masuasukista!
Maha tuntuu olevan jo kovin iso viikkoihin nähden, vaatteiden kanssa on jo iso ongelma, mistä löytyisi sopivia ja puristamattomia vaatteita. Mutta kumpu tuo ainakin sen tosiasian silminnähtäväksi, että kyllä siellä pikkuinen asustaa, vaikka välillä epätoivoiselta tuntuukin...
Tsemppiä ja jaksamisia malttamattoman odotuksen kanssa kaikille muillekin marrasäideille! [:)]

Suhvelille tervetuloa ja ONNEA ! [:)]

Muuten, milloin teillä on se TOKA lääkärintarkistus? Mulla jätettiin eka tekemättä koska tuola IVF-touhuissa tutkittiin kaikki niin perusteellisesti.. Nyt vaan huolehdin etten vain jäisi unholaan tän tokan kerran kanssa... Nyt vähän oon harmitellu sitäkin etten menny sinne ekaan tarkastukseen.. [8|]

Täälä ei mahaa peitellä enää millään [:D] Asiakkaat töissäkin jo huomaa heti sisääntullessaan [:D] Vaan enpä ole yrittänytkään peitellä, ihanaa että masu näkyy !! [:D]

Kiitos [:)] Minä en ainakaan ole käynyt ihan rehellisellä lääkärillä missään vaiheessa. Ainoastaan neuvolassa pari kertaa ja ultrassa kätilön tykönä... Mutta taitaapi vaihdella määrät ja käynnit aika paljon paikkakunta kohtaisesti.
Mitä sitä ilosta asiaa peittelemään suotta, en minä ainakaan tohdi [:D]

täällä on yks iloinen mamma!

kävin tänään lääkärillä kun epäilin et mulla on joko hiivaa tai joku tulehdus alapäässä. sieltähän löytyi molemmat, joihin sain lääkkeet. mitä parasta, saatiin tietää et meille tulee poika!!! siellä se köllötteli ja voi hyvin! oli tosi vilkas ja iso kaveri. taas oli viikkoihin nähden isompi. saas nähdä millanen möhkäle sieltä tulee [:D]
mut kyl tää raskaus muuttui niin paljon konkreettisemmaksi nyt kun tietää et se on poika. tippa tuli linssiin kun lääkäri sen sanoi! huh, se oli niin mahtava tunne!

Takaisin