Tämä päivä menikin sitten Kättärillä. Olin siellä vähän yli 10 ja kotiin lähdettiin neljän jälkeen. Aamupäivällä käyrillä ja sitten paljon odottelua. Käyrille piirtyi tasaisesti supistuksia, osa kipeämpiä osa vaan kovetteluita. Ehkä selvisi syy niihin kovimpiin kipuihinkin. Kun pienellä ei enää ole tilaa ja alkaa liikkua, niin mulla alkaa sattua. Hänen päänsä on niin alhaalla, että se paine saa kivun aikaan. Parhaimmillaan/ pahimmillaan kipu ja supistus kesti pari minuuttia ja pienen sykekäyrä nousi yli 200:n. Mulle tuli vahvasti sellainen tunne, ettei kumpikaan enää kovin nautita tästä olotilasta. :D
Menin kyllä kiireisenä päivänä Kättärille. Päivystyksen odotushuone oli täynnä ja lääkärin kutsuttua mua tutkimukseen sain pari kertaa kääntyä takaisin, kun ryntäsivät synnytyssaliin. Ekalla kerralla en tiedä, mikä siellä oli, mutta toisella kerralla lääkäri huusi mennessään perätilasynnytys. Aika huimaa heidän työtahtinsa.
No kotiin sain 2kpl kovempia särkylääkkeitä, uuden reseptin närästyslääkkeestä ja lisäksi lääkkeen hiivatulehdukseen, joka tuli viime yönä. Jospa sitä näillä olisi taas toivoa saada ensi yönä nukkua.
Kohdun suulla tilanne oli aika ennallaan; kaulaa ei ole, pehmeä ja parille sormelle auki. Painoarvioksi sain tänään 3500g. Aiemmin oli ennuste, että laskettuna 3900g. Eli tuo oli positiivinen yllätys. Istukan virtaukset olivat hyvät. Lapsivettä oli riittävästi, muttei mitenkään kamalan paljon. Verenpaineet ovat nyt olleet korkeammat sen 20 pykälää, mutta lääkäri laittoi sen tämän kipuilun piikkiin.
Näin sujui päivä 40+2.
Voikaa hyvin! Mä ajattelin ottaa Storkin aamuisen päivityksen itselleni haasteeksi huomenna ja miettiä positiivisia ajatuksia :)