Marraskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä niitä "Joko?" viestejä on tullut kavereilta ja kumminkaimansiskonnaapurilta jo monena päivänä (40+6 tänään)... Anoppi ei onneksi kehtaa soittaa kuin kerran viikossa ja kysyä mikä on olotila :wink. Miehelle sen sijaan saattaa soitella useamminkin :grin. Mä olen harkinnut sellasta Ei vieläkään mitään kerrottavaa- ryhmäviestin laittamista ensimmäisenä aamulla ja viimeiseksi illalla.

Teille voi kertoa, että joo, supistelee välillä ja välillä jopa aavistuksen kipeitä, mutta ei siltikään mitään sellaista et synnärille olisin kiiruhtamassa...

Catjus

Isommille lapsille tuntia ennen nukkumaanmenoa tuhti iltapala ja päälle riehaisa kylpy/suihku. Illalla ennen iltapalan aikaa vielä hetki ulkoilua, puolikin tuntia riittänee :) Toimi meillä, kun olivat pienempiä :D

Juu ja niin siis samassa kerhossa ollaan.
38+1 tänään. Koko raskausaikana vain kaksi kipeämpää suppaa, muutoin pelkkiä kivuttomia sen ~20/vrk. Tuo määrä varmaan tekeekin jo jotain?
Huomenna neuvolaan.

Yks hupaisa juttu tuli esiin eräässä keskustelussa :D
Kaivakaa arvon naiset dildonne esiin ja ärsytystä kohdunsuulle joka päivä. Omat tai miehenkään sormet ei sinne helposti yletä. Joku kätilökin oli keskustelussa kehoittanut ärsyttämään kohdunsuuta mahdollisimman paljon ;) :D

xD Noniin! No nyt päästään asiaan. Ahhahahahahahahah!! Siinähän ois mieskin ihmeissään kun päivät pitkät päristelis menemään suljettujen ovien takana... tai avonaisten.. he he he he he. Kukin tyylillään, mutta taidan jättää välistä ;)

Huhun! Tukalaksi on olo käymässä. 40+2. Aamupäivällä vatsankovettumisia, hölmönä toivoin näytteitä päiväsaikaan siitä mitä muutamana yönä olen saanut, sittenhän niitä on tullut... Kokopäivän siis supistellut ja tuntuvat jo aika napakoilta, yhden supistukseen aika lorahti jotain housuja kastelevaa... Laitoin pikkuhousunsuojan ja hain esikoisen päiväkodista, kotiin päästyä n. Tunnin kuluttua ei ollut pikkuhousunsuoja kastunut mutta reilu vaaleanruskea läikkä..:eek: Jännittää!

Tämä päivä menikin sitten Kättärillä. Olin siellä vähän yli 10 ja kotiin lähdettiin neljän jälkeen. Aamupäivällä käyrillä ja sitten paljon odottelua. Käyrille piirtyi tasaisesti supistuksia, osa kipeämpiä osa vaan kovetteluita. Ehkä selvisi syy niihin kovimpiin kipuihinkin. Kun pienellä ei enää ole tilaa ja alkaa liikkua, niin mulla alkaa sattua. Hänen päänsä on niin alhaalla, että se paine saa kivun aikaan. Parhaimmillaan/ pahimmillaan kipu ja supistus kesti pari minuuttia ja pienen sykekäyrä nousi yli 200:n. Mulle tuli vahvasti sellainen tunne, ettei kumpikaan enää kovin nautita tästä olotilasta. :D

Menin kyllä kiireisenä päivänä Kättärille. Päivystyksen odotushuone oli täynnä ja lääkärin kutsuttua mua tutkimukseen sain pari kertaa kääntyä takaisin, kun ryntäsivät synnytyssaliin. Ekalla kerralla en tiedä, mikä siellä oli, mutta toisella kerralla lääkäri huusi mennessään perätilasynnytys. Aika huimaa heidän työtahtinsa.

No kotiin sain 2kpl kovempia särkylääkkeitä, uuden reseptin närästyslääkkeestä ja lisäksi lääkkeen hiivatulehdukseen, joka tuli viime yönä. Jospa sitä näillä olisi taas toivoa saada ensi yönä nukkua.

Kohdun suulla tilanne oli aika ennallaan; kaulaa ei ole, pehmeä ja parille sormelle auki. Painoarvioksi sain tänään 3500g. Aiemmin oli ennuste, että laskettuna 3900g. Eli tuo oli positiivinen yllätys. Istukan virtaukset olivat hyvät. Lapsivettä oli riittävästi, muttei mitenkään kamalan paljon. Verenpaineet ovat nyt olleet korkeammat sen 20 pykälää, mutta lääkäri laittoi sen tämän kipuilun piikkiin.

Näin sujui päivä 40+2.

Voikaa hyvin! Mä ajattelin ottaa Storkin aamuisen päivityksen itselleni haasteeksi huomenna ja miettiä positiivisia ajatuksia :)

Täällä myös poksahti tänään 40+0, eikä merkkejä synnytyksestä ole juuri kuulunut. Ihmeen rauhallinen olen, ehkä kun alusta alkaen olen ajatellut että l.a on se pvm jonka JÄLKEEN vauva syntyy. Älkää kysykö mistä niin päättelin :p mutta taatusti vähemmällä hermoilulla olen päässyt.

Jokojoko kyselyä tullut kyllä päivittäin jo toista viikkoo. Niitäkin oon sietänyt toistaiseksi ihan hyvin. Mä varmaan muutun imetysaikana jokski hormonihirviöksi kun raskaus on sujunut niin leppoisasti...

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille ja ihanaa arkea jo vauvakuplissaan kelluville. :)

Täällä tänään 41+0. Perjantaina varmaankin ohjelmassa yliaikaiskontrolliin ajanvarauksen soittoa. Tänään tulee sisko koirineen kylään (hän ei saanut enterorokkoa toisen siskoni lapsilta, katottiin viikko ilmaantuuko hänelle). Jee! Ei tarvi yksin kököttää.

Todellakin tsemppiä kaikille kanssa kärvistelijöille! Täällä herätty klo 4 supistukset on kovia ja tulevat jotakuinkin säännöllisesti. Väsymys painaa ja aina kun meinaisi hiipua untenmailla tulee julmettu supistus. Mielenkiintoista olisi tietää onko kohdunsuulla tapahtunut mitä. Veristä limaa erittyy... Merkki kaiketi siitä että jotain tapahtuu... Vauva liikkuu hyvin ja uskaltaa olla kotona, järkyttävä jännitys koska tapahtuu jotakin. :D vielä jaksa supistusten välissä naurattaa, saas nähä milloin nauru loppuu :D

On se hauskaa, kun päivän ajan tulee säännöllisen epäsäännöllisesti supisteluja ja osa hiukan kipeitäkin, niin illalla kun sänkyyn pääsee ne loppuu kuin seinään. Saapahan ainakin sen suhteen nukuttua hyvin :). Neuvolaan kohta (41+0) ja toivottavasti sillä reissulla saa jo ajan äippäpolille. Sais suunniteltua (heh :grin) loppuviikon ohjelmaa ja mahdollisesti järjestettyä hoitajaa juniorille.

No meniskin noin päin :) Eilen ensimmäisen kerran supisteli kohtuullisen paljon jo päivällä, yöllä tietysti taas sen verran ettei nukkumisesta tullut oikein mitään. Ja nyt sitten taas ei mitään... Josko tämä tästä joskus lähtisi käynnistymään. Taas sitä ehti aamuyöstä ajattelemaan että josko nyt... joo no ei :p

Me tosiaan kotiuduttiin sunnuntaina ja kaksi niin erilaista yötä takana. Eka oli kyllä niin vaikea kaikille ja hakemista ja opettelua. Viimeyö meni jo paljon paremmin, neiti herätteli syömään 2, 5h välein ja onnistuttiin jopa ilman suurempia kitinöitä ja murheita. :) Minun huoleni murun ravinnon saannista osoittautui turhaksi, paino lähtenyt hyvin nousemaan. Th sanoi että toiset eivät vaan viihdy tissillä tolkuttomia aikoja eivätkä ruokaile molemmista rinnoista.
Oma olo om vielä vähän hutera, verta meni aika paljon synnytyksessä ja muutenkin rankka synnytys. Epiduraalit ×2, spinaali ja budendaali, bolukset ×2 ja oxynormit ja nesteet päälle ja kipu silti infernaalinen. Minun kohdalla välilevynpullistumasta oli haittaa ja tietysti tytyn asennon muuttuminen virhetarjontaan toi lisävaikeudet. Imukupin käytöstä ja epparin leikkaamisesta olin vain huojentunut , kun kuulin että hätä sektio on hyvin lähellä. Siitäkai se voima tuli lopulta saada tyttö pihalle. Kuitenkin lopputuloksena terve 9pisteen tyttö tuli sulattamaan vanhempien sydämmet ♡ Tässä toipuillaan hitaasti mutta varmasti, ei sentään tarvita enää miestä avukisi liikkumisessa ja wc käynnissä.
Tsemppiä vielä omaa odottaville!♡

Ei mitään. Ei niin mitään tuntemuksia mistään. Ennen tätä päivää. Päivällä kävin 38+2 neuvolassa ja kaikki oli vallan mainiosti. Eniten yllätyin painonnoususta ja hemoglobiinista (122) Aiemmin painoa ei ole noussut "tarpeellisen" mutta nyt oli +900g/vko eli edellisestä lääkärineuvolasta (36+1) 1.6kg. Jee! Ehkä meiän sintti ei olekaan niin sintti :)
No, neuvolassa perus sf mittaus ja sydänäänet, ei sen rankempaa. Tuossa iltapäivän päikkäreiden jälkeen on nyt tullut 3-5 kivutonta suppaa tunnissa. Nehän myös avaa paikkoja, jos tiuhaan tulee. Yksi tuntui vähän kovemmalta, muttei yhtään tee kipeää. Saunassakin kävin äsken :) Mie niin toivon, että näitä jatkuisi joka päivä ja valmistaisi kohtua tositoimiin. Ei pienen vielä tarvitse syntyä ja olenkin asennoitunut, että menee sinne laskettuun aikaan ainakin. 30.11 on myös se päivämäärä, jonka jokin uskomus kuun vaiheiden mukaan on meidän syntymäpäivä :) Katsellaan!

Oikein mukavaa iltaa kaikille, nauttikaa vauvoistanne, perheistänne ja toisistanne ♡

Ps. Huomenna ylimääräinen lääkäri erään kiusallisen viruksen vuoksi, ajattelin samalla kysyä kurkkaisko kohdunsuun tilanteen ;) Rv 37 oli sormelle auki ulompi, kaulaa 1.5-2cm ja peeehmeä! :D

Hellou! Täällä alkanut arki hyvin. Vauva nyt 6 päivän ikäinen. Todella tyytyväinen tapaus, sylissä viihtyy vaikka kuinka. Jopa liiankin hyvin :D Kolme yötä kotona takana, yöt menee hyvin. Tyttö pitää herättää 3h välein syömään, muuten nukkuu tosi hyvin! Haastetta tuli eilen lisää kun "jouduin" jäämään yksin vauvan ja 2-vuotiaan taaperon kanssa (sektio haavan kera, eli itsekin toipilas olen) Voin kertoa että olen täys työllistetty ja oma lepääminen on päivällä nollassa kiitos ton 2-vuotiaan, se kun malttaa nukkua enään vaan tunnin päiväunet. Ja nyt kun se ei tänään päässyt edes ulos niin virtaa on piisannut :D Onneks mun äiti tulee aamulla käymään, menee kuulemma esikoisen kanssa käymään puistossa niin saan hetken hengähtää. Ja mies rientää apuun illasta ja sit onkin viikon kotona! Huhheijaa, hatunnostot vaan monen pienen lapsen yksinhuoltajille!

Nyt kannattais mennä nukkuu kun lapset nukkuu mut enhän mä malta...

"Sonera viihteen tallenneominaisuudessa ongelmia pääkaupunkiseudulla. " -Kiitos. En olisikaan halunnut katsoa tallentamiani elokuvia saadakseni ajatukseni pois vauvan syntymän odotuksesta. Voi SANONKO MITÄ!! Ja ei huvita olla nyt yhtään positiivinen kun lonkatkinbon muljahtanu pois paikoiltaan tai siltä se ainakin tuntuu. Fan fan fan fan fan !!!!!!

Suurimman osan päivästä kestänyt shoppailureissu äitin kanssa ja nyt koskee selkään ja alakertaan joten saa nähä vaikuttiko mitenkään tulokkaan ulostulohaluihin. Pieni jännäripelko tuli kyllä mieleen kun tajusi että sehän voi tulla tupsahtaa hetkenä minä hyvänsä :o

Takaisin