Marraskuun pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Stork, mäki haluan takasin sänkyyyn! Äääää! Mutta ei kai se auta ku alottaa pukemis-uhma-taistelut 2veen kanssa ja suunnata muskariin :D jos en ihan valehtele, muistaakseni enterorokossa oli tosi pitkä varoaika, useampi viikko.. :/

Toinen reilu 3h satsi unta yöllä perään ja seiskan maissa herättiin! Ihanan onnistunut yö, kotona samanlaisia kiitos! Ei edes huutanut yöllä nälkää tai kun vaippaa vaihdoin, vähän vaan inis :)
Maito on noussut hyvin ja hyvä imuite löytynyt eli rintaruokinta ainakin toistaiseks hyvin hallussa!
Kohta tulee mies ja esikoinen! Pällistellään hetki vauvaa ja sit jätetään se hetkeks hoitajille ja viedään tuore 2-v isoveli tuonne alakahvioon jäätelölle :) Tässä puoliltapäivin on lääkärintarkastus ja saadaan vihdoin tytöstä pituuskin tietoon!

Saa nähdä päästäänkö kotia tänään vai huomenna. Tietty tänään voisin jo lähteä mutta kyllä täällä huomiseenkin viihtyy. Varsinkin saan yksin tässä huoneessa!!!! Mun isosisko oli ollut reilu kk sit täällä ja kahden hengen huoneeseen oli ängetty kolme sänkyä! Varmaan persiistä...on nää niin pieniä ja ahtaita!

Olen edelleen ihmeissäni kuinka helppoa tän sektio haavan kanssa on olla. Uskallan väittää että viimeks olin kipeämpi kun alakautta synnytin ja siellä ne paikat repes ja leikattiin. Mutta tässähän on vasta toipuminen aluillaan ja pitää muistaa vaan koko ajan varoa olla kärsivällinen vaikka oli hyvä olisikin. On niitä tikkejä tuolla piilossakin monessa kerroksessa enkä mä näe miltä siellä näyttää. Päältä päin katsottuna tosi siistin näköinen ja alhaalla on!

Kohta täällä on koko perhe koossa!
Tsemppiä kärvistelijöille, kohta saatte nuuskia tätä ihanaa vauvantuoksua :)

Stork, löysin tällaista tietoa terveys/oireet sivuilta.

"Enterorokko voi tarttua hengitystie-eritteiden tai ulosteen välityksellä. Enterovirus on tarttuvimmillaan ensimmäisellä oireisella viikolla. Se saattaa säilyä tartuntakykyisenä jopa useita viikkoja oireiden loputtua. Taudin itämisaika (aika tartunnasta oireisiin) on 3–7 päivää. Parantumisen jälkeen tautiin kehittyy jonkinasteinen immuniteetti, joka tosin suojaa vain kyseistä viruskantaa vastaan."

No voi hemmetin hemmetti jos toi varoaika on tosiaan noin pitkä :( Siellä kävi mun äiti ja toinen siskokin hoitoapuna. Tosi kiva jos kukaan ei sitten voi tulla mua ja vauvaa katsomaan :'( nyt harmittaa kyllä tosi paljon.

ihanalta kuulostaa toisten vauva-arki ja malttamattomana täällä omaa edelleen odotellaan. Kohta jo viitenä iltana ollaan oltu varmoja että no NYT tulee yöllä lähtö...ei muuta kun muutama kipeä supistus ja sitten häviää kokonaano_O

Aamulla heräsin todella pätkittäisen yön jälkeen jo klo 7:15 enkä saanut enää unen päästä kiinni..no nyt on jo kaksi pellillistä juustosarvia leivottuna:rolleyes:

Olen itse jo melkein varma ettei ainakaan omalle kohdalleni ole mitään vaikutusta noilla uskomuksilla että millä synnytys lähtee käyntiin.. kaikkea on ihan kyllästymiseen asti kokeiltu:grin Sf-mitta oli viikossa kasvanut 2,5cm ja nyt mennään yläkäyrällä, joten vähän jännittää että vaavi vaan kerää nyt hulluna painoa kun toivoin vähän helpompaa synnytystä.. enää tasan viikko laskettuun eli tänään paukkuu rv 39..Voi kun saisi kohta jo nimensä tuonne synnyttäneiden listaan:oops:

Ihan samoilla fiiliksillä! Viime yön nukuin todella hyvin, sitä edellisenä olin jo ihan varma että tästä se nyt lähtee :)Itsekin mietin tuota vauvan kokoa. Arvio olisi laskettuna aikana 3800g, vois jo tulla ettei kasva kovin isoksi :eek: Eihän tuo mikään iso arvio ole (kai) mutta varmaan helpompaahan se pienemmän kanssa olisi pukertaa.. Laskettuun aikaan nyt pari päivää vajaa pari viikkoa.

Täysin samoilla fiilareilla täälläkin. Aivan malttamattomana ja aamuisin herää pettyneenä, kun ei tänä yönäkään tullut lähtöä (jotenkin olen ajatellut että lähtö tulee yöllä). Kaksi päivää olo on ollut todella väsynyt, mutta mitään muuta ei havaittavissa, huaaaah!

40+3 eikä mitään tapahdu :sad001. Mä alan uskoa siihen, että käynnistykseen mennään parin viikon päästä...

Täällä hyvän yön ja päivän jälkeen taas huonompi yö ja päivä. Yöllä sattui nivusiin, pakaroiden päälle ja sisäreisiin niin paljon, etten löytänyt mitenkään hyvää asentoa. Otin särkylääkettä ja laitoin lämminvesipulloa, mutta mikään ei auttanut.

Aamulla sitten heräsin väsyneenä ja vauvan liikkeetkin tuntui vaisuilta. Söin aamiaisen ja yritin vielä hetken torkkua. Kipu ei vain hellittänyt. Lähdin kävelylle, mikä pikkuisen auttoi. Kävelytyyli oli kyllä mallia ankka. Jos vain tietäisin, että kivut viittaavat synnytykseen, niin ottaisin ne ilolla vastaan. Iltaa kohden kuitenkin olo on taas normalisoitunut ja huomenna onkin sitten 40+0 täynnä. Plaah...

Tänään 39+4, olossa ei muutosta, varmasti menee kyllä yli ajalle jos ei nyt viikonlopun aikana vaavi päätä yllättää :rolleyes: Olen kyllä hartaasti toivonut että synnytys alkais viikonloppuna tai yöllä, kun mies silloin kotona.. töistä kun mies on arkisin klo.05-19 pitkän työmatkan vuoksi... joten tänä viikonloppuna saisi kyllä mun puolesta tulla :grin Onko muuten muilla ollut ongelmia tuon vau.fi foorumi-mobiili sovelluksen kanssa? Mulla päivitty se tossa edellis päivänä ja ei sen jälkeen ole toiminut :confused: lataa ja lataa vaan...

Vauva 3 päivän ikäinen. Oltais päästy jo eilen kotia vauvelin puolesta kun 2 vrk:n tarkastuksessa kaikki oli hyvin mutta lääkäri haluaa vielä nyt aamulla kurkata mun haavan. Isi ja esikoinen tulee meidät hakemaan 9-10.00 :) Lääkäri aloittaa täällä kierroksen jo 07.00! ;) sit aamupalaa, kamat kasaan ja kotiutumisohjeet kuulemaan jne. IHANAA!!!!!!!!!! illalla kotona oman perheen kanssa!

Tänään 40+0 POKS. Pitänee napata vielä kuva ja laittaa masukuviin.

Yöt ovat ihan tuskaa nivus- ja häpyluun kipujen takia. Päivällä eivät vaivaa niin paljon, mutta kylkiasento saa 30min makuulla olon jälkeen melkein huutamaan kivusta. Kipu lähtee tosiaan mielestäni häpyluusta ja kun nousen ylös kuuluu kovia pamauksia. Jos pääsen uneen ja herään kipuun, se polttaa nivusissa, sisäreisissä ja pakaroiden päällä. Viime yönä itkin, että jos vielä yksi tällainen yö tulee, niin lähden päivystykseen. Kunpa pieni syntyisi jo.

Kivut alkoivat tai pahenivat alkuviikon supistelujen jälkeen ja ehkä pienen pää painaa nyt jotain hermoa, en tiedä. Kohta pelottaa, etten jaksa enää synnyttää, kun valvottuja tunteja on yössä enemmän kuin nukuttuja.

Tänään tiedossa vyöhyketerapia iltapäivällä. Katsotaan, saisiko sieltä apuja?

Leppoisaa lauantaita!

Huomenna LA! ja näin viime yönä ensimmäistä kertaa unta synnyttämisestä tai ylipäätä meidän vauvasta. Kun ystävälläni oli laskettu seitsemän viikkoa sitten, niin sitä ennen näin paljon unia heidän tulevasta vauvasta ja synnytyksestä.

Tänään voisikin leipoa nimpparikakun ja ottaa vaan rennosti. Eilinen meni matalissa fiiliksissä lähinnä peiton alla, tänään yritän keskittää ajatukset johonkin muuhun ja nauttia viimeisistä päivistä (viikoista) masun kanssa.

Oikeesti ihan mielettömät sympatiat Lumolle ja muille kärsijöille!! Mulla meni yllättävän hyvin yö, mitä nyt kaks vessareissuu ja muutama kyljenkääntö painautumineen mutta ei kipua eikä särkyä edes mainuttavaksi. Voi olla toinen laulu ensi yönä, mutta kamalaa jos kokoajan ois noin kipee! Selkää ehkä alkaa särkee jos ompelen istualteen yli 5h mut muuten "melko" vetreenä, ainakin aamupäivisin. Toivottavasti vyöhyketerapiasta on apua rentoutumiseen, oon kuullut vain hyvää.

Mä varmaan tänään vaan raahaan kauppaan ja ompelen ja chillaan kun huomenna täytyy lähtee koko päiväks evakkoon, eli mutsille kun ei oikeen stadissakaan jaksa kauaa pyörii.. sitä kyllä nähny ihan riittämiin että en tiedä kestääkö hermot :D

38+6 tänään eikä oikeestaan merkkiäkään synnytyksestä. Jos nyt tän kuun puolella tulis kun miten tässä muuten saa ajan kulumaan ku iltasin ei oikee voi muutaku maata!

Näin muuten kans unta et multa mitattiin istukan virtauksia jollain kameralla ja istukka sijaitsi siis mun aivoissa, ja ruudulla näkyi valkosella taustalla valkonen läntti missä liikkui vähän pienenpieniä mustia pisteitä, tosi vanhanaikaiselta systeemiltä näytti ja lääkäri kauhisteli et herrrraisä! Noin vähän toimintaa että tässä kato normaalit virtaukset ja avas samanmoisen kuvan missä pisteitä liikkui hurjasti ja vikkelään ja min läntissä ku vertas ni ihan tosi laiskaa! Säikähdin ja lääkäri alko mua moralisoimaan että paljos sitä tupakkia oikeen menee päivässä ja itkin että mä en oikeesti oo polttanu sen jälkeen kun lopetin huhtikuussa!! Kauhee fiilis jäi se ei uskonut ja vauvalla oli kai hätä :( heräsin vähän kummilla fiiöiksillä mut se veivaa aamujumppaa niin tomeraa tossa että ei voi olla mitään hätää eihän?

Sympatiat Lumolle ja JN89 toivottavasti unesi toteutuu pian. Enkä mä usko Veera Sofia, että vaavilla mitää hätää ole.
Mä heräsin kolmasti yöllä mutta nukuin klo 10 asti! Amazing. Mä ja mies ollaan molemmat aika turhautuneita syntymän odotukseen ja tiuskimista on päivittäin, muttei onneks koko aikaa. Ollaan saatu ihan fiksustikkin oltuu ja naurettukin esim eilen kun ennen suihkua esittelin alastoman "barbababa" mallisen olemukseni hänelle xD Vaikka oikeesti voisi vetää itkupotkuraivarit tästä muutoksesta minkä keho on kokenut, niin kyllä se vaan tuntui paremmalta nauraa ja mieskin ihanasti osasi valita oikeat sanat, ettei ollut ilkeämielinen vaan lempeä ♥ Mä palasin jälleen sänkyyn miehen viereen köllöttelee ja kyselin, että millos hän nousee ylös niin kuulema sitten kun mä alan synnyttää xD

Kyllä tässä olotilassa alkaa olla huumori jo kaukana, kun tätä palloa raahaa mukana. Päivän ensimmäinen virhe oli käydä puntarilla :eek: :mad:, toinen imurointi ja kolmas kauppaan meno. Ensimmäinen kiristi pinnaa ja kaks muuta saa selän huutamaan apua, mitään muuta ei sitten tälle päivälle pysty tekemään. Tai siis pidän mä sohvan paikallaan :wink, mutta siinäkään ei pysty makaamaan, kun se sattuu selkään ja tuohon mahaan ja häpyluulle...

Yöunet jää vähiksi, kun juniorin yskä taas paheni ja se herää tunnin välein yskimään, itselle sitten uni tulee ehkä puolen tunnin kuluttua ja unta saa ehkä puolisen tuntia ennen seuraavaa köhäpätkää. Ja jos junnu antaisikin nukkua, niin sitten herää kääntämään kylkeä ja se sattuu selkään, lonkkiin ja koko lantion alue paukkuu... Tässä olotilassa alkaa olla jo alkuraskauden etovaa oloa ikävä, ennemmin se kuin tämä.

Supistuksia tulee jonkin verran, mutta ovat lähes kivuttomia, joten ei lupaile vielä synnytyksen käynnistymistä. Kohdun suulla/kaulalla taas tuntuu painetta ja vihloo ilkeästi, että siellä kai tapahtuu jotain? Tiistaina olis seuraava neuvola (41+0), mutta siellä ei taideta paikkoja katsoa vaikka pyytäisikin.

Kiitokset sympatioista! Vertaistuki täältä on kyllä ollut tärkeää :) Nyt vyöhyketerapiaan..

Huh, äsken kaupassa lurahti jtn pöksyihin meni pasmat ihan sekasin ja lappasin vaan kärryn täytee paniikissa kaikkee ja yritin luovii ulos, kassan jälkee hiffasin et ei hitto mikä määrä kamaa en jaksa kantaa, roudaan dösään ja rappuset himaan mut väärä hälytys, olikin vaa jtn basic settiä. Noin ei kyl haluis et vedet menee tai mitää yksinää jossai! Iiik

Oliks niis popcorneis joku juttu? :D
Muutama napakka suppa tullu ja kulho tyhjä! Heh :)
Tänään on ollut kyllä hyvä päivä :) Isommat lapset isällään ja miehen kans oltu kaksin. Nyt se on yötyössä ja saan nautiskella poppareit, klementiinei ym tyhjentää kaapit ihan rauhassa! :P
Nukuttu 11.30 saakka. Saunaa ja sen jälkeistä seksiäkin sisältyy päivään ;)

Mut flunssa jatkuu...... :/
Huomenna 38+0!!! ♡♡♡

Takaisin